Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Alle reacties Link kopieren
Lang niet alle mannen willen een glittermeisje zoals jij beschrijft, net zo min als dat alle vrouwen vallen op het type waar jij op valt. In de ogen van je ex was je saai en dat heb jij je veel te veel aangetrokken. Er zijn ook echt zat mensen die de manier waarop jij leeft interessanter en aantrekkelijker vinden. Die helemaal geen behoefte hebben aan festivals en drugs en dat ook niet bij een ander zoeken, of die zelf wel festivals bezoeken maar het evengoed prima vinden als hun huidige vriendin dat wel doet.

Overigens herken ik wel een klein beetje wat je zegt, in de zin dat dingen gekleurd worden door de associatie met je ex. Ik had als tiener een vriendje dat niet zo aardig was en hoewel ik nog zelden aan hem denk en ook geen wrok koester, kan het zo gebeuren dat ik een liedje niet leuk vind omdat het typisch het soort liedje is dat hij altijd draaide, "echt zo'n liedje voor H". Maar het moet niet je leven beheersen en dat doet het nu wel - maar het is nu waarschijnlijk ook nog erg vers.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2018 18:02
Als je nu vakantie hebt, waarom ben je dan niet op reis? Dan heb je tenminste afleiding. Boek 'n spontane last minute naar Bali ofzo.
Heb jij het geld voor me?
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:06
Heb jij het geld voor me?
Kan ook dichterbij he, een fietsvakantie bv en dan kan je overnachten bij vrienden op de fiets https://www.vriendenopdefiets.nl/nl
Alle reacties Link kopieren
Ouwedibbes schreef:
18-08-2018 18:03
Sorry, ik vind het een beetje raar dat jij een relatie aangaat met een feestende festivalganger en er dan achteraf kwaad over bent dat hij een feestende festivalganger is.

Jullie pasten niet bij elkaar, shit happens. Maar hij is toch geen onmens omdat hij andere dingen leuk vindt dan jij ?

En die andere exen heb je ook zelf uitgezocht. Het is misschien nuttig om je woede te gebruiken om een verandering bij jezelf in gang te zetten en je te realiseren dat je steeds op mannen valt die niet bij je passen in plaats van nutteloos energie te verspillen aan boos zijn op die mannen.
Omdat ik er pas na 3 maamden achterkwam hoe hij werkelijk was. Hij speelde in het begin de ideale schoonzoon. En toem ging hij steeds meer drinken. En bleek hij drugs te gebruiken. Ik ging wat met hem aan omdat hij op mij leek. Dacht ik.

Mijn andere ex leek qua karakter op mij maar had woedebuien.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:06
Heb jij het geld voor me?
Nope. Maar je schrijft dat je van luxe reizen houdt en je hebt blijkbaar je vakantiedagen opgenomen terwijl je thuis zit te sippen. Werk dan gewoon door tot je saldo toereikend is om op reis te kunnen ipv je kostbare vakantiedagen te laten verlopen.
Ouwedibbes schreef:
18-08-2018 18:03
Sorry, ik vind het een beetje raar dat jij een relatie aangaat met een feestende festivalganger en er dan achteraf kwaad over bent dat hij een feestende festivalganger is.

Jullie pasten niet bij elkaar, shit happens. Maar hij is toch geen onmens omdat hij andere dingen leuk vindt dan jij ?

En die andere exen heb je ook zelf uitgezocht. Het is misschien nuttig om je woede te gebruiken om een verandering bij jezelf in gang te zetten en je te realiseren dat je steeds op mannen valt die niet bij je passen in plaats van nutteloos energie te verspillen aan boos zijn op die mannen.
Precies dit.

Ik zie het ook vaak bij vriendinnen, ze willen alleen een ‘bad guy’ en dan achteraf maar klagen dat ze gekwetst worden. Wat wil je nou denk ik dan... :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen vakantiedagen. Im ben docent en heb zomervakantie. Ook spaar ik voor een koophuis. Thuis sippen doe ik ook niet. Ik sport, doe leuke dingen met vrienden em rust vooral lekker uit. Na deze hittegolf had ik ook niet echt zin om ergens heen te gaan.
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 18:15
35.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een kopzorgen.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
18-08-2018 18:08
Precies dit.

Ik zie het ook vaak bij vriendinnen, ze willen alleen een ‘bad guy’ en dan achteraf maar klagen dat ze gekwetst worden. Wat wil je nou denk ik dan... :rofl:
Nee, dan een nice guy met fedora.

Als hij zo was in het begin dan had ik hem niet gewild. Abusers doen dingen geleidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Heel even tussendoor, maar een festival zoals Lowlands is echt niet alleen maar alcohol en drugs. Ik zit er nu, momenteel speelt er niets voor mij, maar ik raak toch echt geen alcohol of drugs aan. De groep waarmee ik sta drinkt af en toe een biertje, maar niet totdat ze dronken neervallen.

Jouw ex was gewoon verkeerd. Daar hebben festivals en dergelijken niets mee te maken.
¡Apagando las luces!
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:05
Ik wil ook niet echt dat hij od't. Maar soms voelt het zo. Ik herken dat mesgedoe ook wel.
Ja maar weet je, daar heb je toch geen controle over. Over iemand anders gedrag, of het nou drugs is of wat dan ook.

Probeer hem gewoon te vergeten. Leef je eigen leven. Boeiend als je even boos bent als je aan festivals denkt. Dat slijt wel weer.

Muziek is vaak mijn echte uitlaatklep. Vroeger was het sporten. Gewoon even alles eruit.
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
18-08-2018 18:17
Heel even tussendoor, maar een festival zoals Lowlands is echt niet alleen maar alcohol en drugs. Ik zit er nu, momenteel speelt er niets voor mij, maar ik raak toch echt geen alcohol of drugs aan. De groep waarmee ik sta drinkt af en toe een biertje, maar niet totdat ze dronken neervallen.

Jouw ex was gewoon verkeerd. Daar hebben festivals en dergelijken niets mee te maken.
Hmm, dan nog, grote mensenmassa's. Zo mijd ik ook koningsdag en bevrijdingsdag. Of de Gay Pride. Ik voel me er niet fijn bij.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:12
Ik heb geen vakantiedagen. Im ben docent en heb zomervakantie. Ook spaar ik voor een koophuis. Thuis sippen doe ik ook niet. Ik sport, doe leuke dingen met vrienden em rust vooral lekker uit. Na deze hittegolf had ik ook niet echt zin om ergens heen te gaan.
oh da's klote, dan ben je nog gebonden aan de dure/drukke tijd ook als je al 'n keer op reis zou willen
Je geeft hem wel een grote rol door er zoveel energie in je steken. Stap eens uit die slachtofferrol.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:19
Hmm, dan nog, grote mensenmassa's. Zo mijd ik ook koningsdag en bevrijdingsdag. Of de Gay Pride. Ik voel me er niet fijn bij.
Ik normaal ook, hoor :D Lowlands heeft een speciaal plekje in m’n hart :)
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:13
Nee, dan een nice guy met fedora.

Als hij zo was in het begin dan had ik hem niet gewild. Abusers doen dingen geleidelijk.
Wat heeft hij je aangedaan behalve zeggen dat hij je saai vindt omdat jij zijn dingen niet leuk vond?

Zou je niet eens boos gaan worden op jezelf omdat je je tijd zo boos door brengt?
En boos op de koffiekopjes, omdat jij altijd koffie drinkt?
En boos op de wachmachine, speciaal als hij op 40 graden staat, omdat jij ook zo je was doet?
En boos op de stoep, omdat je daar ook je voeten op zet?
En boos op kussens in het algemeen, omdat jij daar in schreeuwt?
En boos op vrouwen, omdat jij er ook een bent?
En boos op zinloosheid, omdat vul zelf maar in.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-08-2018 18:20
oh da's klote, dan ben je nog gebonden aan de dure/drukke tijd ook als je al 'n keer op reis zou willen
Klopt, en in het licht van sparen kies ik er dan gewoon voor om thuis te blijven. Ik verveel me niet hoor. Het is denk ik erger als ik wegga, dan zit ik alleen en pieker ik nog meer.
Alle reacties Link kopieren
Hoelang ben je al "boos"?
Als dat langer dan een half jaar is, is dat denk ik echt zonde van je energie.
Er zal altijd Tinder zijn, Lowlands, drugs, mensen die je aan hem doen herinneren, muziek etc...
Of je nu boos bent of niet. Dat zeg ik niet om je te diskwalificeren maar meer beschouwend en omdat het feitelijk is.

Aan de andere kant blijf je gewoon ademhalen en blijft de wereld doordraaien.
Ik heb een goede boekentip voor je: "De edele kunst van not giving a fuck"....echt, lees het maar eens..het geeft je de mogelijkheid de wereld en je kijk op het leven anders te zien.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:13
Nee, dan een nice guy met fedora.

Als hij zo was in het begin dan had ik hem niet gewild. Abusers doen dingen geleidelijk.
Je kwam er na nog maar 3 maanden AL achter dat hij anders was dan je verwacht had. En hij werd daarom je ex. Prima toch ?! Wat is het probleem ?

Als jij denk dat het misbruik is dat iemand andere voorkeuren heeft dan jij en daar niet meteen mee voor de dag komt, dan weet jij niet wat misbruik is. Probeer eens een aantal jaren in een relatie te zitten met iemand die een échte “abuser” is en het echt zo geleidelijk opbouwt dat je er tot over je oren in zit als het al te laat is. Dat gaat echt niet over een verschilletje in voorkeuren of saai gevonden worden hoor. Google maar even de paar duizend topics die er over geschreven zijn door verschrikkelijke misbruikte en gebroken mensen om het verschil te leren. Die mensen hebben niet eens de luxe om boos te zijn.

Het is toch trouwens geen relevante info, zo de eerste drie maanden ? Complete onzin trouwens dat Sodom en Gomorra beeld dat je schetst over festivals. Je denken is behoorlijk rigide. Leer relativeren
anoniem_370937 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 18:34
29.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
18-08-2018 18:24
Wat heeft hij je aangedaan behalve zeggen dat hij je saai vindt omdat jij zijn dingen niet leuk vond?

Zou je niet eens boos gaan worden op jezelf omdat je je tijd zo boos door brengt?
En boos op de koffiekopjes, omdat jij altijd koffie drinkt?
En boos op de wachmachine, speciaal als hij op 40 graden staat, omdat jij ook zo je was doet?
En boos op de stoep, omdat je daar ook je voeten op zet?
En boos op kussens in het algemeen, omdat jij daar in schreeuwt?
En boos op vrouwen, omdat jij er ook een bent?
En boos op zinloosheid, omdat vul zelf maar in.
Schreeuwen, schelden, met dingen gooien naar mij, zeggen dat hij wilde samenwonen en toen weer niet, emotionele affectie weghouden als ik wat fout deed...

Zeggen dat ik mijn kankerbek moet houden, dat het hem geen fuck interesseerde wat ik ergens van vobd. En daarna zeggen sorry, ik meende dat niet, jouw karakter is zo dat ik bij jou als enige deze dingen zeg.
anoniem_370967 wijzigde dit bericht op 18-08-2018 18:30
11.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:35
Hem vergeten. Alle gevoelens die hij opwekt niet meer voelen. Gewoon verdwijnen net als in die film met Jim Carrey.
Je moet je tijd gewoon uitzitten, sucks, maar niks aan te doen.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
18-08-2018 18:25
Hoelang ben je al "boos"?
Als dat langer dan een half jaar is, is dat denk ik echt zonde van je energie.
Er zal altijd Tinder zijn, Lowlands, drugs, mensen die je aan hem doen herinneren, muziek etc...
Of je nu boos bent of niet. Dat zeg ik niet om je te diskwalificeren maar meer beschouwend en omdat het feitelijk is.

Aan de andere kant blijf je gewoon ademhalen en blijft de wereld doordraaien.
Ik heb een goede boekentip voor je: "De edele kunst van not giving a fuck"....echt, lees het maar eens..het geeft je de mogelijkheid de wereld en je kijk op het leven anders te zien.
1.5 maand.

Zal het eens lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ouwedibbes schreef:
18-08-2018 18:25
Je kwam er na nog maar 3 maanden AL achter dat hij anders was dan je verwacht had. En hij werd daarom je ex. Prima toch ?! Wat is het probleem ?

Als jij denk dat het misbruik is dat iemand andere voorkeuren heeft dan jij en daar niet meteen mee voor de dag komt, dan weet jij niet wat misbruik is.

Dat is toch geen relevante info ? Complete onzin trouwens dat Sodom en Gomorra beeld dat je schetst over festivals. Je denken is behoorlijk rigide.
Na 5 maanden toen hij me dumpte. En dat beeld schetste hij. Dat het compleet normaal was daar. En toen ik een keer meewilde mocht dat niet van hem. Ik zou iedereen maar vervelend vinden als nuchter persoon.


Mijn andere ex sloeg mij de kamer door. Vandaar abusers. Meervoud.
Alle reacties Link kopieren
Manieren om je boosheid te kanaliseren:
- mishandel een kussen. Schop, sla, schreeuw, net zo lang tot de frustratie wat afneemt.
- schrijf hem een brief die je niet verstuurt, een unsent letter. Schrijf alles op wat je wil zeggen en scheld hem verrot (als dat is wat je wil). Jij bent het kwijt.
- ga je lessen alvast voorbereiden of maak alvast toetsen. Zoek een aanvullende cursus op internet of een interessant boek in de bieb wat werkgerelateerd is.
- ga thuis schoonmaken, of uitgebreid koken. Vries in of verkoop via thuisafgehaald.nl.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:26
Schreeuwen, schelden, met dingen gooien naar mij, zeggen dat hij wilde samenwonen en toen weer niet, emotionele affectie weghouden als ik wat fout deed...
Stop met boos zijn.
Wees heel erg blij en opgelucht!
(En vooruit, oké, ook heel erg terecht boos op een gast die zo doet)

Nieuwe poging:
Wees lekker heel erg boos. Terecht.
Maar wees alsjeblief ook (en hopelijk snel vooral) heel erg blij en opgelucht dat je van hem af bent.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven