Ik ben boos

18-08-2018 17:24 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Behoorlijk, soms. Artikelen over festivals wekken bij mij boosheid op, omdat ik festivals asocieer met het drugsgebruik van mijn ex. Met losbandigheid en een norm waar ik niet aan wil voldoen. Tinder maakt me boos,want niemand lijkt zich nog te willen binden. Zoals mijn ex. Alles wat mij aan hem herinnert maakt me kwaad. Mensen die reizen. Mensen die ... hem zijn.

Dit zijn visies waar ik keer op keer op word aangesproken hier. Ik weet dat het de spuigaten uitloopt maar ik ben zo ontzettend kwaad. Ik heb al 1.5 maand geen contact. Ik blokkeer hem overal. En toch zit ik met die boosheid.

Ik heb een psycholoog maar die is op vakantie. Ik heb vakantie. Ik kan me niet zoals normaal storten op het werk. Alleen dat leidt mij af. Vrienden, hobby's... te vrijblijvend. Deadlines en noodzaak en mijn hoofd is leeg. Nog 1.5 week.

Hoe kom ik van die woede af?
Alle reacties Link kopieren
paarlen voor de zwijnen
chocolol wijzigde dit bericht op 18-08-2018 21:52
95.92% gewijzigd
Ouwedibbes schreef:
18-08-2018 18:06
:-D geweldig, je verwijt “gewone” mannen dat ze saai zijn. Precies het verwijt dat je zelf krijgt van die mannen die volgens jou liever glittermeisjes willen.
Dit inderdaad.
Het klinkt ook alsof je eigenlijk je ex nog wilt overtuigen dat je wel leuk genoeg bent. Werk aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen en dan kan je andere mensen, mensen die wel naar festivals gaan en op Tinder zitten, misschien iets beter accepteren?

En wees blij dat je binnen redelijk korte tijd hebt ontdekt dat jullie geen match zijn. Dan kan hij lekker aan de drugs zonder er over te liegen en jij kan andere dingen doen.
Hij is je ex. Reden voor een feestje.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij ook angstig maakt is de toekomst. Ga ik ooit iemand vinden die goed voor me is? Of moet ik maar preventief alleen blijven. Ik heb geen zin meer in gedumpt te worden, of mishandeld.
Alle reacties Link kopieren
Ouwedibbes schreef:
18-08-2018 18:03
Sorry, ik vind het een beetje raar dat jij een relatie aangaat met een feestende festivalganger en er dan achteraf kwaad over bent dat hij een feestende festivalganger is.

Jullie pasten niet bij elkaar, shit happens. Maar hij is toch geen onmens omdat hij andere dingen leuk vindt dan jij ?

En die andere exen heb je ook zelf uitgezocht. Het is misschien nuttig om je woede te gebruiken om een verandering bij jezelf in gang te zetten en je te realiseren dat je steeds op mannen valt die niet bij je passen in plaats van nutteloos energie te verspillen aan boos zijn op die mannen.
Dit!!
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:37
Wat mij ook angstig maakt is de toekomst. Ga ik ooit iemand vinden die goed voor me is? Of moet ik maar preventief alleen blijven. Ik heb geen zin meer in gedumpt te worden, of mishandeld.
Nog een keer : gebruik de energie van je woede om iets te leren over jezelf en de patronen die je steeds volgt. De moeite waard. Lees boeken of ga in therapie
Alle reacties Link kopieren
Ik volg al podcasts, ik heb therapie.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:37
Ik heb geen zin meer in gedumpt te worden, of mishandeld.
Ik vind het ongezond om deze twee dingen in één zin te zetten.

Het lijkt mij reden voor een FEEST van jou en alle mensen die om jou geven als iemand die jou mishandeld uit je leven verdwijnt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:37
Ga ik ooit iemand vinden die goed voor me is?
Dit zou ik sowieso op de lange baan schuiven. Verwerk eerst je vorige relatie en werk aan je zelfbeeld, daar pluk je de rest van je leven de vruchten van. Leer ongunstige patronen herkennen voordat je er opnieuw in belandt.
Alle reacties Link kopieren
Oifa schreef:
18-08-2018 17:51
Er zijn ook mannen die huismussen zijn, maarja vind die maar eens
Niet als ze thuis zitten te mussen..
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:27
1.5 maand.

Zal het eens lezen.
Ja, en laat je boosheid niet je hele "zijn" infecteren.
Ik snap dat het eruit moet hoor....maar wijze tip (ervaringsdeskundige) hou het een beetje voor jezelf en belast je omgeving niet teveel met je boosheid. Niet iedereen snapt de heftigheid en de manier waarop je boos bent - zeker niet als het aan blijft houden - en dat kun je ook niet verwachten.
:redrose:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 17:58
Hoe zorg ik dat hij uit mijn gedachten verdwijnt?

Ik ben een artistiek type. Lichtelijk alternatief. Daar val ik ook op. Maar die mannen willen uiteindelijk toch dat glittermeisje.

Gewone mannen interesseren me dan weer minder. Ze komen saai op me over. Maar dat zijn wel degenen die serieus zijn. Misschien moet ik eens verder kijken dan het 'university of texas 1988' shirt en het gelhaar.
Dat lijkt mij een goed begin.
Je bent zo boos dat ik het idee heb dat je er voor nu in (wilt) blijft hangen. Dat is een keuze. Het geeft je onbewust een reden om overal tegenaan te schoppen, want overal zie jij je ex in.
Boos zijn is absoluut een gezonde emotie, maar erin doorslaan gaat zijn doel voorbij.
De enige die jou van dit gevoel af kan helpen ben jijzelf. Geef jezelf wat je ex je niet gaf. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
18-08-2018 18:44
Dit zou ik sowieso op de lange baan schuiven. Verwerk eerst je vorige relatie en werk aan je zelfbeeld, daar pluk je de rest van je leven de vruchten van. Leer ongunstige patronen herkennen voordat je er opnieuw in belandt.
Klopt, maar mijn therapeut is nu al een maand weg waardoor ik vast zit.
Alle reacties Link kopieren
sprokkelientje schreef:
18-08-2018 18:46
Ja, en laat je boosheid niet je hele "zijn" infecteren.
Ik snap dat het eruit moet hoor....maar wijze tip (ervaringsdeskundige) hou het een beetje voor jezelf en belast je omgeving niet teveel met je boosheid. Niet iedereen snapt de heftigheid en de manier waarop je boos bent - zeker niet als het aan blijft houden - en dat kun je ook niet verwachten.
:redrose:
Daarom dit forum
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:37
Wat mij ook angstig maakt is de toekomst. Ga ik ooit iemand vinden die goed voor me is? Of moet ik maar preventief alleen blijven. Ik heb geen zin meer in gedumpt te worden, of mishandeld.
Als je zo labiel blijft praten en je zo blijft gedragen niet nee.
Je maakt het zoveel groter dan het is.
Je hebt een paar mislukte relaties. Nou en? Dat zijn maar een paar mensen. Niet eens een hand vol.
Laat die mannen lekker daar waar ze horen: in het verleden. Jij bent volgens mij zo’n type dat nieuwe mannen al bij voorbaat niet vertrouwt. Door die paar mislukte relaties. En dan gaat het mis en ja hoor, dan trek je dat ‘zie je wel ze zijn allemaal zo slecht’ weer uit de kast.
Je gedraagt je als het eeuwige slachtoffer.
Je hebt vrij snel door dat mannen niet deugen, maar blijft wachten totdat je wordt gedumpt. Terwijl jij je druk maakt om het gedrag van je exen, mun je je beter afvragen waarom jij blijft plakken aan mannen die jou niet gelukkig maken.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:26
Schreeuwen, schelden, met dingen gooien naar mij, zeggen dat hij wilde samenwonen en toen weer niet, emotionele affectie weghouden als ik wat fout deed...

Zeggen dat ik mijn kankerbek moet houden, dat het hem geen fuck interesseerde wat ik ergens van vobd. En daarna zeggen sorry, ik meende dat niet, jouw karakter is zo dat ik bij jou als enige deze dingen zeg.
Ach ja, zo herkenbaar. Je hebt gewoon een aso getroffen. Hoelang waren jullie met elkaar?
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-08-2018 18:51
Je bent zo boos dat ik het idee heb dat je er voor nu in (wilt) blijft hangen. Dat is een keuze. Het geeft je onbewust een reden om overal tegenaan te schoppen, want overal zie jij je ex in.
Boos zijn is absoluut een gezonde emotie, maar erin doorslaan gaat zijn doel voorbij.
De enige die jou van dit gevoel af kan helpen ben jijzelf. Geef jezelf wat je ex je niet gaf. :hug:
Ik ben lief voor mezelf. Maar er is iets geknapt.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-08-2018 18:52
Ach ja, zo herkenbaar. Je hebt gewoon een aso getroffen. Hoelang waren jullie met elkaar?
5 maanden.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
18-08-2018 18:46
Dat lijkt mij een goed begin.
Ik meende het ook serieus. Zijn vaak ook knap.
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:54
Ik ben lief voor mezelf. Maar er is iets geknapt.
Je bent niet lief voor jezelf. Je moet het zien als dat jouw mental coach jou adviseert om overal het negatieve in te zien van het leven en in je boosheid te blijven hangen. Zou jij die coach serieus nemen dat hij het beste met je voor had?
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
18-08-2018 18:52
Als je zo labiel blijft praten en je zo blijft gedragen niet nee.
Je maakt het zoveel groter dan het is.
Je hebt een paar mislukte relaties. Nou en? Dat zijn maar een paar mensen. Niet eens een hand vol.
Laat die mannen lekker daar waar ze horen: in het verleden. Jij bent volgens mij zo’n type dat nieuwe mannen al bij voorbaat niet vertrouwt. Door die paar mislukte relaties. En dan gaat het mis en ja hoor, dan trek je dat ‘zie je wel ze zijn allemaal zo slecht’ weer uit de kast.
Je gedraagt je als het eeuwige slachtoffer.
Je hebt vrij snel door dat mannen niet deugen, maar blijft wachten totdat je wordt gedumpt. Terwijl jij je druk maakt om het gedrag van je exen, mun je je beter afvragen waarom jij blijft plakken aan mannen die jou niet gelukkig maken.
Volgens mij therapeut omdat ik bang ben dat ik anders nooit meer iemand vind.
Alle reacties Link kopieren
Koffiekopjes schreef:
18-08-2018 18:54
Ik ben lief voor mezelf. Maar er is iets geknapt.
Of is er iets naar buiten gekomen wat al veel eerder naar buiten had moeten komen?

Zodra een persoon, man/vrouw vriend/vijand, zulke akelige dingen doet mag je gelijk boos worden en je omdraaien en verder gaan zonder die persoon in je leven. Dát is lief zijn voor jezelf.
Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Ana_Isabel** schreef:
18-08-2018 18:59
Je bent niet lief voor jezelf. Je moet het zien als dat jouw mental coach jou adviseert om overal het negatieve in te zien van het leven en in je boosheid te blijven hangen. Zou jij die coach serieus nemen dat hij het beste met je voor had?
Geestelijk niet. Maar ik verwen mezelf nu door dingen te kopen en leuke dingen te doen.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
18-08-2018 19:00
Of is er iets naar buiten gekomen wat al veel eerder naar buiten had moeten komen?

Zodra een persoon, man/vrouw vriend/vijand, zulke akelige dingen doet mag je gelijk boos worden en je omdraaien en verder gaan zonder die persoon in je leven. Dát is lief zijn voor jezelf.
Gelukkig zijn de meeste mensen niet zo.
Dat kan ik niet. Ik laat me altijd dumpen. Mijn andere ex sloeg mij jaren en ipv weggaan probeerde ik hem te pleasen omdat ik geloofde dat het aan mij lag.

Pestverleden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven