Ik ben psychisch ziek

16-06-2012 12:04 1553 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommigen van jullie weten dat (al).

Ik heb veel psychische problemen. Ik heb lichamelijke problemen.

Zoals te lezen is in het topic "Boem, ze is zwanger" (sorry voor de take over Sammie), heb ik ontzettend veel verdriet over mijn onvervulde kinderwens.

Ik kan er niet mee omgaan dat mijn vriend mij zó afwijst. Ik krijg rare gedachtes en heb een wraakbehoefte.

Mijn gezonde verstand (het beetje wat er nog is), weet dat dit niet hoort.

Al met al ben ik rijp voor een psychiater en wellicht medicijnen en daar ben ik ook mee bezig! Das goed nieuws iig.
Blij dat je nu bij een psych loopt en medicijnen krijgt.
Nog niet. Ben ermee bezig.
Wraak? Op welke manier beeld je je dat in? Want ik neem aan dat het meer een gevoel is dan een voornemen.

Wat je ook doet, zorg ervoor dat je niet overhaast de beslissing neemt om op welke manier dan ook aan kinderen te beginnen.

Niet als je niet stabiel bent of als je relatie niet stabiel is.

Daarnaast denk ik dat je eerst de psychofarmaca hun werk moet laten doen.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Als je zo ziek bent, begin niet aan kinderen!!!!!
Als ik jou reacties zo her en der lees dan ben jij rijp voor opname zelfs.
Hoe oud ben je en hoe lang samen met je vriend?
Het is idd meer een gevoel, dan echt een voornemen. Hoewel ik soms denk: En nu ga ik het echt doen, maar doe het dan uiteindelijk toch niet.

Het zijn hele zieke gedachtes.
Vind je vriend héél verstandig dat ie niet mee gaat in die kinderwens van je. Jij moet ook geen kinderen nemen. Geen goed idee, jij en kinderen.
27 jaar en ruim 2 jaar samen met vriend.
Ik meen dat ik je trouwens al eerder heb zien roepen dat je naar een psychiater zou gaan.

Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.

Misschien moet je je vriend maar eens in de behandeling betrekken, bijv. door gesprek met een psychiater. Hoe hij jouw gedrag kan hanteren is natuurlijk ook belangrijk.
Goed dat je zelf inziet dat die gedachten gestoord zijn én dat je hulp hebt of aan het regelen bent. Je bent nog jong, je hebt nog alle tijd om aan jezelf te werken. Je gunt je toekomstige kinderen toch ook een stabiele moeder?
Het is me niet duidelijk of je nu wel al bij een psych loopt, ik dacht dat elders gelezen te hebben.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 12:09:

Het is idd meer een gevoel, dan echt een voornemen. Hoewel ik soms denk: En nu ga ik het echt doen, maar doe het dan uiteindelijk toch niet.

Het zijn hele zieke gedachtes.

Als het niet goed met je gaat, moet je echt niet aan kinderen beginnen. Denk niet dat kinderen in een keer je problemen verhelpen.

Daarnaast kan de situatie zelfs bergafwaarts gaan als je ook nog met de zorg voor een kind komt te zitten. Is niet gezegd, maar het komt wel vaak voor bij mensen met psychische problemen.
TM, sterkte. Stond me echter bij dat jij in het verleden (ook met vorige vriend) toch al psychische ondersteuning had?
Heel verstandig van je vriend dat hij niet in jouw kinderwens meegaat.

Dat kan nooit goed gaan met al jou psychische problemen en aan de reacties van jou de afgelopen tijd te lezen heeft jouw vriend ook zo zijn issues.
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 12:04:

Ik kan er niet mee omgaan dat mijn vriend mij zó afwijst. Maar je vriend wíjst je niet af. Dat ervaar jij zo. Hij wijst jou niet af, hij wijst je wens om NU een kind te krijgen af.
Rot voor je!
'' Ik meen dat ik je trouwens al eerder heb zien roepen dat je naar een psychiater zou gaan.

Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.''

Dat dus. Je hebt echt teveel issues om (nu) aan kinderen te beginnen. Kinderen moet je ook niet willen om je gelukkig te maken, of om je vriend aan je te willen binden. Jij moet er juist voor het kind zijn. En met alles wat ik de afgelopen jaren van je heb gelezen ben je daar nog echt niet toe in staat.
quote:pandorab schreef op 16 juni 2012 @ 12:13:

[...]

Maar je vriend wíjst je niet af. Dat ervaar jij zo. Hij wijst jou niet af, hij wijst je wens om NU een kind te krijgen af.

Inderdaad.

Truffel:

Hij heeft waarschijnlijk met verstand besloten om de kinderwens nu af te wijzen en dat zie je als persoonlijke afwijzing?
Gelukkig dat hij zo verstandig is.

Het doet wellicht zo'n pijn omdat ik diep van binnen weet dat het er helemaal niet inzit. Ook later niet.
Truffelmaffia, ik heb je nu al zo vaak horen roepen dat je bezig bent met hulp, dat ik nu denk: eerst zien, dan geloven. Of sta je nog steeds op die wachtlijst?

Ik denk dat je blij mag zijn dat je vriend nog bij je is. Ik denk dat ik al lang toedelidoki had gezegd tegen mijn partner als die hetzelfde gedrag zou vertonen als wat jij doet.
Als je een kind wilt verkloten moet je vooral nu willen toegeven aan je egoïsme.

Werk eerst aan jezelf en als je dan een paar jaar stabiel bent, dan kun je overwegen om aan kinderen te beginnen. En geen moment vroeger.

Ik wens jou en je vriend sterkte.
Truffel, je zou een jaar of 2 geleden al een psych opzoeken en ik hoop dat je het nu ook echt doet. Piratoart heeft dat echt niet verkeerd gelezen.

Mocht je het doen, hartstikke goed! Mocht je het niet doen, jammer voor jou. Niet voor ons hoor!
Ik vind je nog betrekkelijk jong, je kunt nog jaren een kindje krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven