Ik ben psychisch ziek
zaterdag 16 juni 2012 om 12:04
Sommigen van jullie weten dat (al).
Ik heb veel psychische problemen. Ik heb lichamelijke problemen.
Zoals te lezen is in het topic "Boem, ze is zwanger" (sorry voor de take over Sammie), heb ik ontzettend veel verdriet over mijn onvervulde kinderwens.
Ik kan er niet mee omgaan dat mijn vriend mij zó afwijst. Ik krijg rare gedachtes en heb een wraakbehoefte.
Mijn gezonde verstand (het beetje wat er nog is), weet dat dit niet hoort.
Al met al ben ik rijp voor een psychiater en wellicht medicijnen en daar ben ik ook mee bezig! Das goed nieuws iig.
Ik heb veel psychische problemen. Ik heb lichamelijke problemen.
Zoals te lezen is in het topic "Boem, ze is zwanger" (sorry voor de take over Sammie), heb ik ontzettend veel verdriet over mijn onvervulde kinderwens.
Ik kan er niet mee omgaan dat mijn vriend mij zó afwijst. Ik krijg rare gedachtes en heb een wraakbehoefte.
Mijn gezonde verstand (het beetje wat er nog is), weet dat dit niet hoort.
Al met al ben ik rijp voor een psychiater en wellicht medicijnen en daar ben ik ook mee bezig! Das goed nieuws iig.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:08
Wraak? Op welke manier beeld je je dat in? Want ik neem aan dat het meer een gevoel is dan een voornemen.
Wat je ook doet, zorg ervoor dat je niet overhaast de beslissing neemt om op welke manier dan ook aan kinderen te beginnen.
Niet als je niet stabiel bent of als je relatie niet stabiel is.
Daarnaast denk ik dat je eerst de psychofarmaca hun werk moet laten doen.
Wat je ook doet, zorg ervoor dat je niet overhaast de beslissing neemt om op welke manier dan ook aan kinderen te beginnen.
Niet als je niet stabiel bent of als je relatie niet stabiel is.
Daarnaast denk ik dat je eerst de psychofarmaca hun werk moet laten doen.
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
zaterdag 16 juni 2012 om 12:10
Ik meen dat ik je trouwens al eerder heb zien roepen dat je naar een psychiater zou gaan.
Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.
Misschien moet je je vriend maar eens in de behandeling betrekken, bijv. door gesprek met een psychiater. Hoe hij jouw gedrag kan hanteren is natuurlijk ook belangrijk.
Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.
Misschien moet je je vriend maar eens in de behandeling betrekken, bijv. door gesprek met een psychiater. Hoe hij jouw gedrag kan hanteren is natuurlijk ook belangrijk.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:12
quote:truffelmaffia schreef op 16 juni 2012 @ 12:09:
Het is idd meer een gevoel, dan echt een voornemen. Hoewel ik soms denk: En nu ga ik het echt doen, maar doe het dan uiteindelijk toch niet.
Het zijn hele zieke gedachtes.
Als het niet goed met je gaat, moet je echt niet aan kinderen beginnen. Denk niet dat kinderen in een keer je problemen verhelpen.
Daarnaast kan de situatie zelfs bergafwaarts gaan als je ook nog met de zorg voor een kind komt te zitten. Is niet gezegd, maar het komt wel vaak voor bij mensen met psychische problemen.
Het is idd meer een gevoel, dan echt een voornemen. Hoewel ik soms denk: En nu ga ik het echt doen, maar doe het dan uiteindelijk toch niet.
Het zijn hele zieke gedachtes.
Als het niet goed met je gaat, moet je echt niet aan kinderen beginnen. Denk niet dat kinderen in een keer je problemen verhelpen.
Daarnaast kan de situatie zelfs bergafwaarts gaan als je ook nog met de zorg voor een kind komt te zitten. Is niet gezegd, maar het komt wel vaak voor bij mensen met psychische problemen.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:15
'' Ik meen dat ik je trouwens al eerder heb zien roepen dat je naar een psychiater zou gaan.
Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.''
Dat dus. Je hebt echt teveel issues om (nu) aan kinderen te beginnen. Kinderen moet je ook niet willen om je gelukkig te maken, of om je vriend aan je te willen binden. Jij moet er juist voor het kind zijn. En met alles wat ik de afgelopen jaren van je heb gelezen ben je daar nog echt niet toe in staat.
Dan moet je dat ook écht een keer doen en niet slechts het voornemen hebben.''
Dat dus. Je hebt echt teveel issues om (nu) aan kinderen te beginnen. Kinderen moet je ook niet willen om je gelukkig te maken, of om je vriend aan je te willen binden. Jij moet er juist voor het kind zijn. En met alles wat ik de afgelopen jaren van je heb gelezen ben je daar nog echt niet toe in staat.
zaterdag 16 juni 2012 om 12:15
quote:pandorab schreef op 16 juni 2012 @ 12:13:
[...]
Maar je vriend wíjst je niet af. Dat ervaar jij zo. Hij wijst jou niet af, hij wijst je wens om NU een kind te krijgen af.
Inderdaad.
Truffel:
Hij heeft waarschijnlijk met verstand besloten om de kinderwens nu af te wijzen en dat zie je als persoonlijke afwijzing?
[...]
Maar je vriend wíjst je niet af. Dat ervaar jij zo. Hij wijst jou niet af, hij wijst je wens om NU een kind te krijgen af.
Inderdaad.
Truffel:
Hij heeft waarschijnlijk met verstand besloten om de kinderwens nu af te wijzen en dat zie je als persoonlijke afwijzing?
zaterdag 16 juni 2012 om 12:17
Truffelmaffia, ik heb je nu al zo vaak horen roepen dat je bezig bent met hulp, dat ik nu denk: eerst zien, dan geloven. Of sta je nog steeds op die wachtlijst?
Ik denk dat je blij mag zijn dat je vriend nog bij je is. Ik denk dat ik al lang toedelidoki had gezegd tegen mijn partner als die hetzelfde gedrag zou vertonen als wat jij doet.
Ik denk dat je blij mag zijn dat je vriend nog bij je is. Ik denk dat ik al lang toedelidoki had gezegd tegen mijn partner als die hetzelfde gedrag zou vertonen als wat jij doet.