Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Even vanaf mijn telefoon.

Geluk ik heb er ruim een jaar terug een proefrit in gemaakr en het viel me niet tegen. Ok

Ook op de snelweg met wind hield hij zich prima en in stad vond ik hem lekker pittig. Succes.
Mooi Meep jij kunt het weten, ze zijn ook ontzettend zuinig en voorlopig hoeft er geen wegenbelasting betaald te worden. Ook de eerste vier jaar geen APK keuringen en hopelijk geen reparaties. Wel all risk verzekeren lijkt me, dus dat zijn wel wat extra kosten. Ik zal zien wat mijn man ervan zegt, al weet ik nu al dat hij zegt als jij denkt dat het een goed autootje is doén!

Ik heb nog nooit een nieuwe auto gekocht, ben wel bang dat ik er meteen een deuk in rijdt haha.........
Toch nog een heel drukke dag gehad!

Ro is heel wat spullen op internet aan het verkopen, dus ik heb geholpen met het maken van de advertenties: foto's, tekst, etc. Best nog een heel werk!

Nt een rondje met de honden gelopen en nu ben ik moe. Morgenochtend weer extreem vroeg op voor het bloedprikken, dus ik maak het niet laat.

Meep, wat geinig dat jij het autootje kent! Heb jij 'm ook gekocht, of toch een ander gekozen?

Zoeb, lekker dat je om 5 uur mag beginnen, heerlijk om van het weer te kunnen genieten!

Zit je raamfolie er netjes op nu? Kan me heel goed voorstellen dat je dat NIET samen met je man moet doen; ik zie dat hier thuis ook niet goed gaan

Gelukkeling, ze zeggen toch al dat je direct 10% van de waarde kwijtraakt als je 'm van de dealer wegrijdt, dus dan is een deuk in het autootje niet eens zo'n ramp Maar serieus, kan me voorstellen dat je anders tegenover zo'n auto staat als je hem helemaal nieuw aanschaft.

Ing, je moest dus een boel lostornen, maar hoe ver ben je nu met je naaiproject?

Ik ga mijn avondlitertje thee drinken en dan lekker naar bed. Na zo'n drukke dag weet ik zeker dat ik wel kan slapen!
Vandaag was er weer een kalf net geboren;

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7ZN4PNOS-1.jpg[/img]

koetjeboe

De koe links met het natte hoofd is de moeder en degene die ligt is de vader. Daarna ging het kalf naast de stoer liggen.

(geen idee waarom de foto niet meteen zichtbaar is. Ik doe het zoals altijd)

Bo advertenties zetten is heel veel werk, ik zit al een poos tegen een aantal aan te hikken. Verdien je wel lekker geld mee.
Phoehee, plaatjes doen het al een week of wat niet door de vieze plaatjesplakkerT die echt te ranzige dingen plakte...
Oh. Maar de link doet het wel he? Al is het kalf ook wel een beetje vies
Bo en Geluk ik heb de auto toen niet gekocht, ik rij nog steeds in mijn oude golf. Als ik het me het goed herinner is de suzuki alto er bijna gelijk aan.

Voor iedereen slaap lekker.
Wat mooi toch hè? nieuw leven.........

Ik had laatst ook iets op marktplaats verkocht en dat ging als een speer, je moet er inderdaad wel tijd in investeren, maar al doende wordt je er handig in. Vroeguh verkocht ik sieraden op Ebay en zat ik elke avond uren achter de pc en overdag ook uren met foto's maken in de weer, best een leuk zakcentje verdiend, ik heb nog hele trays liggen met zilveren ringen, die zal ik weer eens op gaan zoeken.

Sterkte met vroeg opstaan en de prik morgenochtend lieve Bo, ik zal voor je duimen.

Klopt Suzuki en Nissan zijn samen om de tafel gaan zitten, alleen het uiterlijk verschilt.

Net als de drieling van Toyota Citroen en Peugeot, die hebben ook samen gedaan om een klein zuinig autootje te ontwikkelen.
Goedemorgen,

bloed is al geprikt, ging prima dit keer, maar ik was maar half wakker!

Phoehee, prachtig, de foto... echt heel mooi, dat kleine koetje, nog helemaal nat en pasgeboren!

Ik heb overigens gisteravond op Arte een uitzending gezien over hoe men in Europa probeert te voldoen aan de vraag naar vlees, en ik at sowieso maar drie keer per week vlees, maar ik hou er nu helemaal mee op.

Van vier dagen per week vegetarisch naar helemaal vegetarisch. Als Ro vlees wil eten, prima; ik doe het niet meer.

Meepie, Golfjes zijn onverwoestbaar! Onze buren hebben er één, dat was zo ongeveer de enige auto die startte tijdens de koudegolf begin dit jaar :-)

Gelukkeling, wat leuk dat je sieraden maakte! Dat vind ik echt gaaf, waarom ben je er eigenlijk mee gestopt? Geen tijd meer voor?

Zoeb, wanneer ga je voor het eerst kijken in E voor je vrijwilligerswerk?

Ik ga eens lekker wakker worden met een kop thee en bedenken wat ik vandaag zal gaan doen.

Zo'n dag voor de chemo is altijd gek, alsof ik nu extra moet genieten want morgen voel ik me sowieso te ziek.
Goedemorgen.

Bo wat fijn dat het prikken goed ging. Komt misschien omdat je nog niet goed wakker was.

Phoehee wat mooi die foto. Blijft het kalf bij de vader en moeder?

Ik vind het altijd zo rot als ik die beestjes in een kist zie staan op sommige boerderijen.

Bo ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je geen vlees meer eet. Mijn vader was vee en vleeshandelaar. De titel zegt het al. Hij kocht vee op om het te verkopen als vlees. Ik ben een keer mee geweest naar een slachthuis en dat was meteen de laatste keer. Vreselijk vond ik het en ik heb toen heel lang geen vlees gegeten. Mijn vader en oudere broers vonden me een aansteller toen. Tsja die broers werkten toen al bijna allemaal voor mijn vader. Was het niet op een vrachtwagen, dan wel op een veeboot. En van mijn ouders uit ook wel bezorgdheid misschien want er waren toen nog weinig alternatieven en vlees eten moest want ik was al zo'n spriet. Wij waren toen een van de heel weinige gezinnen die iedere dag vlees kregen.

Ik heb nog steeds moeite met vrachtwagens die afgeladen zijn met slachtvee. Of het nu varkens, koeien, kippen zijn.

Wat raar dat Joe opeens niet meer geborsteld wil worden. Soms hebben ze wel eens een rare tic.

Ik ga stofzuigen en dweilen. De zandbalen kunnen buiten nu. Dus ik gooi ze er even uit. Dan kan ik doorgaan.

Saar is weer loops en ze vind zichzelf zooo zielig.

Ik moet om 12 uur gaan werken, dus nu even snel van alles doen.
Bo ik heb a.s. vrijdag een afspraak in het RmcDhuis in E.

Moet ik aan denken aan schoondochter door te geven of er even voor Sam een andere oppas te regelen is,
Jemig Zoeb, dat wist ik niet, dat je van zo dichtbij mee hebt gemaakt hoe het slachten in zijn werk gaat. Ik vind het aangrijpend dat jij, als kind uit een gezin waar men in die industrie werkte, een tijd geen vlees hebt gegeten; dan moet je erg aangedaan zijn geweest!

Op zich ben ik geen overemotioneel type als het om dierenleed gaat, maar wat ik gisteren zag, daar wil ik gewoon niet aan meewerken.

Er zijn grenzen, en die grenzen worden voor mij ver overschreden. De beelden waren gefilmd in slachthuizen in Denemarken, Frankrijk, Duitsland en Nederland, alles volgens "de normen", maar als dàt de normen zijn, dan eet ik niks meer wat volgens die normen geproduceerd is.

Raar hè, ik merk echt dat het een knop bij me heeft omgezet, die uitzending.

Spannend trouwens, vrijdag naar E! Je hebt natuurlijk al wat ervaring in het andere huis, dus dat zal wel goed gaan.

Wat zielig dat Saar loops is; onze hond vroeger thuis had er ook altijd zo'n last van.

Succes met schoonmaken; ik ga ook aan de slag want vanaf morgen wordt het niets meer qua poetsen gedurende een paar dagen :-)
Ro heeft onze oude aanhangwagen te koop gezet voor het huis en iedereen remt, kijkt, en rijdt weer door.

We worden hier een beetje gek, elke keer denken we "JA!" maar nee dus :-)
Dat kan ik me levendig voorstellen Bo, dat het extra raar is als je weet dat je je ziek gaat voelen. Toch maar gewoon doen waar je lijf nu om vraagt en niks moet natuurlijk.

Vlees eten doe ik nu net als jij deed Bo, niet elke dag, voor mijn man maak ik wel eens een biefstuk, maar zelf eet/lust ik dat niet graag, die bloederige dingen. Vis daarentegen wel heel regelmatig, eet je nog wel vis?

Ik maakte de sieraden niet zelf hoor , die kocht ik in partijen bij een adresje in Bangkok, nog voordat ik daar ooit geweest was.

Nu werkt dat niet meer, ze controleren als gekken bij de douane sinds de antrax en de invoerrechten maken dat het niet meer loont.
We hebben net lekker op het terras in de zon gegeten.... wat is het toch heerlijk weer!

Ro gaat weer naar ons oude huis, ik probeer de badkamer nog af te maken en dan is het tijd voor terrashangen

Gelukkeling, dat wist ik niet, dat die hele antrax-kwestie zulke gevolgen gehad heeft voor de invoer van spullen!

Jammer dat het niet meer loont voor je; het klinkt zo leuk namelijk.
hier is itsman ook echt de vleeseter, ik geef er eigenlijk ook gewoon niet om. Zou prima iedere dag vleesvervangers kunnen eten of vis

wij hebben er al een heerlijke ochtend opzitten. Even naar de stad gewandeld. Geloof dat het weer na vandaag weer minder wordt. Dus we hebben nog maar even extra genoten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ik probeer mijn geweten altijd een beetje te sussen door àls ik vlees koop minstens scharrel en liefst biologisch te halen. En vooral niet naar nare documentaires te kijken... hoezo struisvogel? Toch merk ik dat ik, anderhalve week na thuiskomst van een vakantie waar ik op 1x kip na alleen maar vis heb gegeten, mijn buik erg moet wennen aan het verwerken van vlees. Even rustig aan maar met de worsten en de speklappen.

Hier trouwens nog zo'n terrashanger Ben vandaag bij mijn vriendin gaan lunchen en we hebben dat heerlijk in de zon gedaan. Daarna ben ik naar schoenenwinkel 348 gegaan, bijna hopeloos, want het vinden van zomerschoenen waar mijn steunzolen ook inpassen is horror. Tot ik vorige week bij de schoenmaker was die mijn zolen heeft gemaakt, en die vertelde dat hij in schoenen waar mijn zool niet inpast een verhoog kan maken, zodat ik wel extra steun krijg. Nou, zo gezegd, zo gedaan. Heb nu een soort van "stoere ballerina's" (ik weet het, iets met contradictio enzo) gekocht. Ik heb ze naar de schoenmaker gebracht en volgende week zijn ze klaar. Een klein godsvermogen verder, maar dat geeft niet, ik kan zonder voetenpijn de zomer in.

Heb je al een proefrit gemaakt in de pixo, Gelukkeling? Ik ben een verstokt micra-rijder, (het vorige model), en ik heb het idee dat de pixo de nieuwe micra is. Want de micra van nu is toch echt een slag of wat groter dan de micra die ik heb. Rijdt trouwens geweldig! Die van mij ook, rijdt altijd en is niet heel duur in onderhoud. Ben benieuwd wat je ervan vindt!

Lieve Bo, morgen ben ik al vrij vroeg de deur uit, dus ik ga je nu vast heel veel sterks wensen voor de chemo van morgen (is het zeker dattie doorgaat?). Toitoitoi kanjer!
Morgenmiddag gaan we samen een proefritje maken Sjur, dan is mijn man vrij. Ik durf er niet eens alleen in, weet je dat wel......... Ben veuls te bang dat ik er een deuk in rijd, haha.

Nog 10 minuten dan mag ik ook weer de zon in, lekker!
Ro is naar de fysio en ik was in slaap gevallen op het terras... ik heb nu één rode wang en één witte wang! Geen gezicht zeg, de zon brandt stiekem al best een beetje!

Its, gelijk heb je, lekker genieten van de zon en je mooie Pommeltje zolang het kan!

Sjur, fijn dat je eindelijk een oplossing hebt gevonden voor je zomerschoenenprobleem. Dan maar wat duurder, je voeten moeten zich een heel seizoen lang wél een beetje goed voelen!

Qua vlees eten heb ik al een jaar of twintig varkensvlees van het menu geschrapt, omdat ik er huidproblemen van kreeg. Ik heb zelfs rond mijn 25e twee jaar lang Ayurvedisch gegeten; totaal veganistisch, om van mijn eczeem af te komen.

Daarna toch weer begonnen met het eten van vlees, niet in grote hoeveelheden, maar toch.

Nu ben ik er klaar mee, en wonder boven wonder is zelfs Ro aan het nadenken over vegetariër worden na het zien van de documentaire van gisteren.

Gelukkeling, leuk, een proefrit! Ben heel benieuwd wat je van het autootje vindt :-) Werk ze nog, of ben je al lekker thuis?

Ik ga eens koken en daarna mijn arme verbrande wang verzorgen met wat aloë vera; wie had dat gedacht, zonnebrand in maart
Varkensvlees heeft idd ook jarenlang op de "dat eet ik niet"lijst gestaan ivm huidproblemen. Tòt ik vlees van de birkshire butcher proefde. Ik mag niet spammen, ik weet het, maar nu kan ik zonder pukkels of wat weer lekkere lapjes eten. En van deze varkentjes weet ik ook dat ze een goed leven hebben gehad voor ze op mijn bord komen.

Goed spul is dat aloë hè Bo. Op lanzarote hebben we ook behoorlijk gesmeerd. Daar wordt ook een hoop aloë gekweekt en verwerkt, je komt het op elke straathoek tegen. Maar heb je nu dan niet een groene en een witte wang?

Tijd om te koken... ik ga een hartige taart met groene asperges en geitenkaas maken. Lente!!!
Sjur, nooit geweten dat varkensvlees van een "goeie" slager geen huidproblemen veroorzaakt.

Maar sowieso wil ik geen vlees meer eten nu in verband met hoe de dieren geslacht worden, de enorme druk op het milieu en het feit dat het gewoon gezonder is om geen vlees te eten.

Ik geloof dat Gelukkeling het vroeg, maar dat betekent ook geen vis meer.

Gelukkig heb ik dus ooit al twee jaar lang totaal veganistisch gegeten, dus ik weet wel een beetje hoe en wat :-)

Ro vindt het ook eigenlijk wel een goed idee; en dat is voor een Fransman echt héél wat.
Bo morgen weer chemo, ik wens je weer sterkte want er komen weer een paar rot dagen voor je aan. Gaat het wel door i.v.m. de lage bloedwaarde?
Geen idee, Meepie; ik ga sowieso want ik wil met de oncoloog spreken (en dit keer hoop ik dat hij niet ziek is, vorige keer had ik zijn vrouw!!!).

Ik heb nog steeds koorts, ben nog steeds idioot moe, dus ergens denk ik niet dat de chemo doorgaat.

Maar dat vind ik niet erg hoor, liever me relatief goed voelen dan extra ziek zijn omdat ik tegen de klippen op toch chemo krijg.
Hee Bo vegetarisch! Leuk. Ik ben wel benieuwd naar die docu, moet wel erg indrukwekkend zijn. Ik ben alweer een jaartje of 8 vegetarisch, weet niet beter meer.

Kalfjes van melkkoeien gaan op elke boerderij in een kist, ook op deze kleinschalige ecologische boerderij. 1 dag blijven ze bij de moeder en dan een week of 2 in een kist en dan gaan de kalveren bij elkaar. De melk is voor de mens, er kan meer gemolken worden dan dat het kalf drinken kan. Ik vind dat ook moeilijk om te zien, al krijgen de kalven hier veel liefde en aandacht van de bezoekers. Maar 's nachts lijkt me toch eenzaam voor ze.
Inderdaad, ook hier in de eco-boerderij vlakbij gaan de kalfjes al heel jong naar een afgescheiden deel.

De docu staat hier http://videos.arte.tv/fr/ ... ieu_au_steak-6547386.html

Maar is wel in het Frans, helaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven