Ik ben zo bang.... deel 9

31-07-2011 15:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer....

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste ervaringen.

Alle lieve vrouwen die hier meeschrijven, met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar, maken dit topic tot wat het is: het mooiste topic van het forum.

Ik hoop dat ik hier nog heel lang mag blijven schrijven.

Deel 8 staat hier.
Nu ik thuis ben en Ro is er ook, voel ik me eigenlijk niet eens zo slecht.

Het is een rotbericht, maar het verandert niet wezenlijk iets.

Ik schrok wel van het feit dat ik dus een tweede soort kanker aan het ontwikkelen was; dat drukt je toch even met de neus op de feiten qua erfelijkheid en de heftigheid van dat BRCA-gen.

Maar ik ga vanavond lekker met Ro zitten, genieten van mijn nieuwe computer, proberen een beetje bij te komen van de chemo.

En dan morgen gewoon weer door, toch?
That's my girl! zo is het ook gewoon
Bo jee. Misschien een enorme dooddoener maar wat fijn dat ze er uit zijn. Verandert de uitslag nog de behandelmethode?

Morgen gewoon weer door ja, lekker in de zon met je boek. Of appelnogiets maken.
Jeetje Bo, dat is toch wel even schrikken. Nou ja niet zo'n beetje.

Wat een rotgen is het toch. Bah. Is met de eierstokken dan wel alles zover als kan weggehaald? K*t hoeveel kan een mens hebben. Je hersteld je zover je kunt en gaat weer verder. Andere keuzes heb je niet, maar 't is toch wel weer een kl*tebericht.

hoor, die kun je wel weer gebruiken.
Phoehee, ik moet binnenkort weer door de scanner en aan de hand daarvan wordt bekeken of de behandeling wordt aangepast.

Ik heb weinig markers die op eierstokkanker wijzen, dus dat is een goed bericht. Waarschijnlijk dus "gewoon" doorbehandelen, maar er wordt wel goed onderzocht hoe en wat, eerst.

Zoeb, ja ik ben ook wel geschrokken. ik heb niks gevoeld, niks gemerkt, niks.

Ik wist best dat er een verhoogd risico is op eierstokkanker, maar om dat dan ook daadwerkelijk te ontwikkelen....

Ik had die cyste die erg onrustig was; dit is weer een stapje verder.

Gelukkeling, weinig keus ook hè :-)

Vanavond praat en schrijf ik er zoveel als ik wil over; morgen weer over tot de orde van de dag.

Gelukkig voel ik weinig van de Avastin tot zover; dat scheelt.
Fijn Bo dat je in ieder geval weinig last van de Avastin hebt. Kan dat nog komen, of zou je daar dan al last van hebben gekregen?

Gooi het eruit hé. Je bent al zo'n binnenvetter. (Wij zeggen wat van mannen).

Zo, de onweersbui is over. Ben benieuwd of de avondvierdaagse hier nu nog doorgaat? Het ging even flink tekeer.
Ja dat is helaas zo, je hebt niets te kiezen, het is wel echt zoals jij bent, zoals wij jou kennen. Je tijd niet verdoen met treuren over wat had kunnen zijn, ten koste van het nu.

Ik ben trots op je, je kunst om het maximale uit het leven te halen is voor mij een voorbeeld. Het verandert in wezen niet echt iets aan de ernst van de zaak, het was al erg en het blijft erg.

Wat zegt Ro ervan? baalt hij nu, of houdt hij zich ook goed?
Geluk, hier kan ik me alleen maar bij aansluiten! Hear, hear
Ro is vooral heel, heel erg blij dat ik (we) toch uiteindelijk heb gekozen voor de operatie.

Want zoals hij het ziet: ik ben nu al zo lang bezig in leven te blijven ondanks de borstkanker, het zou toch té ironisch zijn als ik dan ook nog moest vechten tegen een tweede soort kanker.

En ik snap hem wel; maar helaas is dit gen dus echt gevaarlijk, blijkt maar weer.

Ik moet de hele tijd wel enorm denken aan Luonto trouwens.

Luonto, lieverd, ik weet niet of het echt zo is, maar ik kan me voorstellen dat dit voor jou niet cool is om te lezen. Ik heb veel aan je gedacht vandaag.

Zoeb, ik een binnenvetter? :-) Grappig, zo zou ik mezelf nooit beschrijven, maar soms kan ik het wel zijn ja!

Is er schade van het onweer bij jullie?

Ik las net dat op Pukkelpop in België zelfs een dode is gevallen met dat noodweer; bah.

Gelukkeling, lief

Het verandert praktisch inderdaad niet veel, dat scheelt. En toch is het een raar idee, maar ook daar wennen we wel weer aan!
Oei ja op Pukkelpop zijn of zes doden gevallen of één dode en zeven zwaargewonden. Er zijn tenten omvergewaaid. Het is nu nog niet zeker hoeveel het er zijn. Het nieuws is nog een beetje rommelig. Maar jeetje het zal maar gebeuren als je erbij bent.

Hier geen schade, maar het lijkt in Noord Limburg flink tekeer te zijn gegaan. En er is iets met een schip in Roermond dat in brand staat. Jan heeft pieperdienst. Dus die zal dan wel weggeroepen worden.

Bo met binnenvetter bedoel ik dat wij van het " niet zeuren maar doorgaan" zijn.
Het is toch één dode op Pukkelpop.

Er waren 60.000 mensen dus dat zal best wel chaos zijn geweest toen iedereen weg wilde.
Ik las net ook 1 dode en 7 gewonden. Wat een ellende als je dat zo leest op iets wat een mooi feest had moeten zijn. Onweer blijft gevaarlijk zo zie je wel wel weer.
Zoeb, klopt hoor; binnenvettter is inderdaad ook dat je niet ellenlang blijft praten maar gewoon doorgaat. Ondanks je gevoel, soms dan :-)

Ik las net dat je binnenkort eindelijk naar Maastricht gaat! Ik ben benieuwd, eindelijk fysiotherapie!

Hoe gaat het nu met de medicatie?

Ik hoop dat jan een rustige nacht heeft als hij pieperdienst heeft!
Een binnenvetter in de zin van niet zeggen wat je denkt vind ik je niet, maar wel iemand die niet te veel wil zeuren en positief is ingesteld met een groot inlevingsvermogen in anderen.

Goed dat Ro ook vooral positief reageert, dat scheelt he?
Ja, dat scheelt inderdaad. Ro is gelukkig sowieso positief ingesteld over het algemeen; wat dat betreft heb ik het getroffen.

Al met al een rare dag; ik heb trouwens echt last van de steroïden dit keer, ik ben klaarwakker in mijn hoofd en erg moe in mijn lijf.
Op de Belgische teletext staat er 3 doden. We horen het morgen wel, maar het is echt erg.

Bo je bent een rauwdauwer. En je weet ook vast wel hoe je het speldt
Jeetje Robo, wat een rotbericht. Neus op de feiten inderdaad. Sterkte hoor! Kleine pleister op een grote wond, maar fijn dat je weer digitaal bereikbaar bent. Avastin krijgt mijn moeder ook. Zij heeft daarna vaak last van gevoelloze armen en vingers, en tenen en voeten. Schijnt ook bloedvatvernauwend te zijn toch?

HIer verder ook even in angst gezeten: 2 van mijn zusjes zijn op Pukkelpop in Belgie Het ene zusje heb ik al gesproken, de andere is niet bereikbaar. Ene zus smst dat ze haar gesproken heeft, maar ik geloof het eerder wanneer ik ook haar stem nog even heb gehoord. Dramatisch daar blijkbaar
Ik hoop niet dat je weer wakker ligt straks, ik duim voor een gezonde slaap.

Phoehee ik zit hardop te lachen wat ben je af en toe grappig, ze speldt het vast op haar revers!

O bkstr ik hoop dat je snel iets hoort!
Bo ik hoop ook dat de slaap je straks overmand. Ik ben vanavond op de bank in slaap gevallen en nu klaarwakker dus.

bkstr Ik hoop ook dat je snel iets hoort van je zusje. Wat lijkt me dat akelig. Wat een drama ook zeg. Het heeft ook best de hele avond lelijk gedaan hier.
Goedemorgen allemaal!

een lange doorwaakte nacht, dus rustig aan vandaag.

bkstr, heb je al van beide zusjes gehoord nu? Wat een drama daar in België...

Phoehee,

Ik heb het compliment op mijn borst gespeld!

Zoeb, heb je toch nog kunnen slapen nadat je op de bank wakker werd?
Goedemorgen!

Bo je bent er vroeg bij, rustige dag met filmpjes kijken?

Dat spellen was een grapje hè! Maar had ik rauwdauwer goed? Lijkt me haast niet.
Ik weet dat het een grapje was, Phoehee

Ik zou zelf schrijven "rouwdouwer", maar zie net op internet dat rauwdouwer en rouwdouwer allebei goed zijn.

Vandaag lekker met boek op de bank hangen, ben goed gaar van deze nacht (en Ro ook, die heeft ook geen oog dichtgedaan :-) ).
Ik vond rouw zo alsof je in de rouw bent. Dacht meer ban rauw in de zin van 'raw'.
Blijkbaar is het woord afgeleid van het Engels (row-dow); wist ik niet maar verklaart wel de "ou" in plaats van "au".
Jammer dat je slecht heb geslapen Bo, dus vandaag maar lekker op de bank hangen. In de hoop dat je hier en daar nog een uurtje slaap kan meepakken.

Wij zeggen rouwdouwer tegen iemand die nogal wild is.

Dinsdag moet ik al om kwart voor acht de trein hebben en dan ben ik pas tegen vier uur weer thuis. Het wordt dus een dagje ziekenhuis met onderzoeken, gesprekken met fysio, ergo, artsen, metingen enz.

Fijn dat ik eindelijk kan beginnen. Ik heb er lang genoeg op moeten wachten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven