Ik ben zo bang.... deel 9

31-07-2011 15:44 3010 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer....

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste ervaringen.

Alle lieve vrouwen die hier meeschrijven, met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar, maken dit topic tot wat het is: het mooiste topic van het forum.

Ik hoop dat ik hier nog heel lang mag blijven schrijven.

Deel 8 staat hier.
Geweldig Zoebie, eindelijk wordt er aandacht besteed, beter een lange dag dan 4 keer op en neer lijkt me.

Phoehee ja ik snapte wel dat het een grapje was, ik vond het zo leuk juist!

Bo niet geslapen en Ro ook al niet, balen weer, is daar nu echt niets aan te doen, bah wat een vreselijke zooi, als je juist je slaap zo kunt gebruiken. Rustig aan vandaag, schijnt de zon?
Zoebie eindelijk wordt dan je lange wachten beloont. Nu hopen dat het vruchten gaat afwerpen.

bkstr ik hoop dat het met je zussen goed is.

Bo lees ze vandaag. Ik ga nog wat boodschappen doen voor morgen en dan hopen dat de weergoden een beetje meewerken zodat de meute ook naar buiten kan.
De 5 (jeetje 5 al) doden bij pukkelpop waren allemaal Belgen. Er zijn nog wel zwaargewonde Nederlanders. Ik denk er de hele dag aan omdat ik ook bij Bospop meewerk. Een wat kleiner festival. Maar het zal toch maar gebeuren. Pukkelpop is nu afgelast.
Zoeb, ein-de-lijk zit er schot in de zaak!

Nu maar hopen dat er ook snel verbetering in je pols komt, vanaf aanstaande dinsdag :-) Dat wordt een lange dag voor je!

Gelukkeling, we hebben vanavond lekker weekend en gaan samen uitrusten :-)

Meepie, hoeveel gasten verwacht je op de verjaardag?

Ik wens je een zonnige dag toe, het zou fijn zijn als je buiten kon zitten!

Hier is het bewolkt en drukkend warm; het zal wel gaan onweren vanavond.

Maar voor het weekend is stralende zon voorspeld, dus ik klaag niet :-)
Bij mij is 1995 (!!) een grapefruitgroot tumor vastgesteld aan mijn eierstokken.

Niets van gevoeld, niets van gemerkt.

Een grote operatie gehad (Wertheim) en chemo natuurlijk.

Daarna ging het leven weer verder, voor mij dan,jong en zorgeloos als ik was.

Mijn man wist wel dat het heel ernstig was.

Maar kijk nu 2011 en ik ben er nog.

Mijn oncoloog noemt me een wonder, een apart geval.

Ik heb 4 recedieve gehad, ben nu dus ook weer aan de chemo.

De tumormarker CA 12-5 was schrikbarend gestegen.

Tegen de Tamoxifen, die ik in de tussentijd moest slikken, kon ik niet zo goed. Heb er zelfs een trombosebeen aan overgehouden, die ik met dagelijkse Heparinspuitjes inmiddels ook alweer onder controle heb.

Maar ja, het leven gaat door en is nog steeds de moeite waard.
O Morrigana jij ook die grote operatie? ik heb in 1997 een Wertheim operatie gehad, het was voor mij net op tijd, de snijranden waren schoon en ik hoefde geen chemo meer gelukkig. Ik ben me terdege bewust hoeveel geluk ik daarmee gehad heb. Heb jij ook een beschadigde blaas(zenuw) door de operatie?
Gelukkeling, nee. Ik heb pas het afgelopen jaar problemen met mijn blaas gekregen. Als ik moet plassen, moet ik meteen plassen wat betekent dat, als we gaan stadten er heel veel terrasbezoekjes mee gemoeid gaan. (Wel gezellig hoor).

Ik had dus in 1995 wel metastasen en in mijn linkerlies zijn alle lymphklieren weggenomen.

Maar pas in 2004 kwam de eerste recidieve.

4 jaren later de tweede. In 2010 de derde en nu zit er helaas nog geen jaar tussen.

Bah.
Het is balen dat je na zo'n lange tijd toch nog ziek bent geworden, 9 jaar dan verwacht/hoop je dat niet meer, ik vind het heel erg voor je.

Bij mij is meteen met het weefsel en de 40 lymfklieren die weggehaald zijn de zenuw naar de blaas doorgenomen , ik plas nu met een katheter goed uit en tussendoor duw ik zoveel mogelijk mijn blaas leeg, ik ben eraan gewend en ik ben het me niet eens meer bewust, maar het is zoals je zegt, je leeft van wc naar wc.
Nog even dit.

Terwijl ik in 1995 nergens last van had, kreeg ik in 2004 pijn.

(mijn redding).

Ik bleek een tumor aan mijn lever te hebben die de pijn veroorzaakte.

Verder een tumor aan mijn blaas en een paar in het zg. kleine bekken.

Maar de pijn aan mijn lever, deed me naar de dokter rennen.

Gelukkig, mag ik wel zeggen.
Jemig Morrigana, ik had je geschiedenis nooit gelezen, wat ontzettend heftig.

De vierde recidive, ik weet wat het is. Dat je er negen jaar tussen hebt zitten, de eerste keer, dat lijkt me ergens zo moeilijk te accepteren: dat de ziekte dan alsnog terugkomt, zo extra oneerlijk lijkt me dat.

Je bent dus nu ook weer aan de chemo; ik hoop dat je het lichamelijk en geestelijk goed aankan.

Het blijft elke keer weer een aanslag op je lichaam.

Raar hè, dat die leverpijn je redding is gebleken. Bij mij was dat de pijn aan mijn heupbot. Anders was ik nooit zo snel naar de dokter gegaan.

Gelukkeling, die operatie heeft echt je leven gered toen; ik snap steeds beter dat je die gebeurtenis, die datum, toch viert.

Maar je leeft dus nog dagelijks met de gevolgen van de ingreep; dat lijkt me toch moeilijk.
En ik maar denken "hoe schrijf je recidive ook al weer".

LOL
kort vanaf the phone: beide zusjes lekker thuis, gesproken en gelachen. Pfieuw! Thnx guys
Jeetje, dat zijn me nogal een berichten om te lezen vanaf de grens in Nederland (we kwamen bij Arnhem de grens over en zitten nu bij knooppunt hoevelaken). Wat een vervelend bericht vover je eierstokken Bo. Het is inderdaad nogal tegenstrijdig. Het is fijn dat ze eruit zijn, maar weer een andere cel, pfff... Hoop dat je van het weekend goed kunt uitrusten van de combinatie van rotzooi die je toedienen. En dat de bijwerkingen die bkstr noemt achterwege blijven! Alle bijwerkingen eigenlijk.

Morrigana, wat een verhaal! Dat kende ik inderdaad ook niet. 4 recidive, pfff! Nu wel snel op elkaar ja. Hoe reageer je op de chemo nu? En gelukkeling jij ook een voor je operatie. Toch vreemd, als ik de berichten lees over 1 op de 3 mensen krijgt (indirect) te maken met kanker, denk ik altijd: dan heb ik nog geluk, maar zo besef ik weer dat ik toch meer mensen ken dan ik dacht.

Sjur, fijn dat je wel alles hebt kunnen geven. Ik duim weer mee voor maandag hoor!

Zoebie, vandaag was het azm hè (mobiel forummen laat de postmomenten vervallen tot dagen en dat is verwarrend). Hoop dat je niet helemaal uitgeput bent nu. Wel lekker weekend zo?

Pigbul, ik ben een jaar of twaalf geleden in carcassonne geweest, een paar jaar daarvoor in disneyland. Vond de sfeer wel vergelijkbaar het kasteel zelf vond ik prachtig, maar het is totaal commercieel uitgebuit. Ik was toen met ouders en broers en zusje. De laatste was toen nog te jong om lang te blijven, misschien had het avondbeeld me anders doen denken ik heb dit jaar meerdere kastelen gezien, waarvan de laatste twee dagen ook weer twee. Vooral Karlstejn (ten zuiden van Praag) is zo mooi! Googel maar eens op de heiligekruiskapel. De foto's op internet komen niet dichtbij hoe het er in het echt uitziet...

De laatste dagen stonden we echt op een camping die een beoordeling nauwelijks waard is, maar we hadden er gelukkig een doel. Karlstejn en Konopiste waren allebei heel mooi. Er zijn nog zoveel kastelen in Tsjechie! Verbazingwekkend hoe goed ze uit al die oorlogen, communistische regimes en het slechte monumentale beleid van tien jaar geleden zijn gekomen.

Ik heb een heerlijke vakantie gehad, maar ben wel blij dat ik weer naar huis ga. Dat komt niet vaak voor. Ik vind het einde van de vakantie altijd erg vervelend: de volgende duurt nog zo lang... Dit jaar heb ik dat ook wel, maar ik ben toe aan mijn eigen bed en de kat.

Dus, vanaf het knooppunt Diemen zwaai ik naar jullie allemaal! De heide bloeide al bij hoenderloo, Nederland is ook weer mooi. Liefs!
Ik heb pas 1 chemo gehad. Vorige week Maandag, wel lang trouwens. Ik hing bijna 6 uur aan het infuus.

Dit is alleen nog maar een levensverlengende chemo. Herstel is niet meer mogelijk.

Ik voel me best wel aardig, tot nu toe.
verwijderd ivm herkenning
Ing je bent terug in Nederland. Wat fijn je weer te horen.

Je komt wel met mooi weer binnen, of heb jij dat meegenomen.

Gaat er hier niemand naar de forummeet in Dordrecht op 24 september? Lijkt me wel een leuke gelegenheid om iedereen weer eens te zien.
Welkom terug Ing, fijn dat je er weer bent!

We hebben op het terras gegeten, het was af en toe wel wat frisjes maar toch nog even heel erg lekker.

Morgen wordt het (veel) beter weer, dan gaan we gewoon ook lekker weg en buiten ergens wat eten. Het duurt nu allemaal nog maar zo kort de zomer...

Wij zijn de 24e hopelijk al ergens heen met vakantie, man's dochter wordt vandaag over een week geholpen en als alles goed verloopt hopen we nog een last minute te boeken. De 22e is onze eerste vakantiedag.
Ing welkom terug in ons landje. Het viel mij vorige weel al op dat de hei (bij Hoenderloo) al prachtig in bloei staat.

Zoebie die TL balk blijft wel lekker bezig leert ze het dan nooit?

bkstr wat een opluchting zal het zijn dat je zussen gezond terug zijn.

Morrigana
Drukke avond gehad; lekker slapen nu.

Ben heel erg moe.

Reageer morgen op iedereen, voor nu: een fijne nacht voor allemaal :-)
Bo heb je kunnen slapen? Ik hoop op een lange droomloze diepe slaperige nacht. En heeeeel laat wakker. :-)

Mijn TL balk leert het echt niet. Nee. Niet alleen bij mij hoor. Er gingen gisteravond nogal wat verwensingen haar kant uit.

Vandaag heb ik een bruiloft.. Mijn neef de advocaat trouwt.De advocaat waar ik altijd mee dreig op mijn werk en wat ook altijd vruchten afwerpt. Ik ga alleen vanmiddag even naar het officiële gedeelte. Het wordt een chique bruiloft. Dus ik moet straks mijn kledingkast uitspitten naar iets wat ik al lang niet meer aan heb gekund en wat chique is. Oei.

Gelukkig heb ik deze week wel een hele mooie blouse gekocht. Moet alleen even kijken of die niet te warm is.
Ik ben al wakker sinds half zes, maar toch iets beter geslapen dan gisteren. Het is nu al warm buiten, het belooft een heel warme dag te worden.

Terras en boek, dus :-)

Zoeb, wat leuk, de bruiloft vandaag! Ik hoop dat je iets moois hebt gevonden om te dragen; alvast heel veel plezier!

En die stomme TL begrijpt er écht niets van hè? Goed dat je gaat vragen om drie dagen drie uur, als het niet goedschiks kan, dan maar zo.

Gelukkeling, over een week is je mans dochter al in het zieknhuis, dus?

Dat gaat dan toch eindelijk best snel; spannend zeg!

Geniet van jullie dag in de zon en op de terrasjes :-) Is het net zulk lekker weer daar in NL als hier?

Ing, welkom thuis! Bij de poes, je eigen bed, de bloeiende hei, de Nederlandse winkels, je eigen huis!

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van die kastelen; ik ga ze zo opzoeken op internet. Jammer dat de laatste camping niet superfijn was, maar gelukkig heb je je wel kunnen vermaken :-)

Meepie, heeeeeeeel veel plezier vandaag met het vieren van je verjaardag!

Heb je het druk met de voorbereidingen of kun je een beetje relaxen?

In ieder geval is er een zonnetje, dan kun je het feest buiten houden.

Morrigana, ik zit ook aan de levensverlengende chemo, en tot zover gaat dat prima.

Ik hoop dat in jouw geval het verlengen gaat betekenen dat je nog jaren en jaren onder ons bent!

bkstr, gelukkig is je familie ongedeerd, dat is goed om te lezen.

Iedereen alvast een heerlijke dag gewenst!
Gek dat kastelen zo'n magische aantrekkingskracht hebben.

Ik vind ze ook geweldig.

Lekker Bo eindelijk weer eens terras en een boek.

Heb je de boeken van Diana Gabaldon wel eens gelezen?

Die zijn erg mooi en er is een hele serie van. (Over kastelen gesproken). Het gaat over Schotland.

Ing vannacht heb je in je eigen bed geslapen. Niet in een tentje.

Heb je kunnen slapen of heb je je luchtbed of matje gemist?

Gelukkeling jou zaterdag klinkt heerlijk relaxed.

Ik ga mijn kast induiken.
Goedemorgen!

Het belooft hier ook een prachtige dag te worden vandaag, fijn voor Meepie met de visite en voor Ing als welkom thuis.

Rottig dat ze blijft zeuren die TL, hoogstwaarschijnlijk wordt zij weer door haar leidinggevende achter haar broek gezeten, want zo gaat het tegenwoordig.

Lekker dagje rustig aan en geniet van de zon, wij gaan lekker eerst even naar de markt in Amsterdam, daarna zien we wel.
Zoebie een gezellige bruiloft. Mazzel dat je al een blouse had. Ik had er ook nog 1 hangen die ik nog nooit gedragen had dus die heb ik vandaag aan.

Bo fijn dat je een beetje hebt kunnen slapen. Geniet maar lekker van je boek en het heerlijke terras. Het beloofd hier ook goed weer te worden dus kunnen we lekker naar buiten. Ga zo nog wat dingen klaarzetten en dan kan het "feest" beginnen.

Iedereen een fijne, gezelige zaterdag met mooi weer.
Whaha Gelukkeling. Wij zeggen op het werk altijd dat mijn TL de baas is en de hogere leidinggevende zegt hoe het moet gebeuren. Dit komt echt van haar uit hoor, niet van een hogere.

Ik ken haar inmiddels tot en met.

Leuk, naar welke markt gaan jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven