Ik ben zo lui dat....

04-07-2020 16:32 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo lui dat ik de bloemen met water en al nog in de groenbak gooi omdat ik geen zin hebt om eerst de vaas leeg te gieten...

Ik ben zo lui dat ik de prullenbak pas leeg als er écht niks meer bij past.

Ik ben zo lui dat ik kleding niet opvouw maar net zolang van de waslijn pluk tot ie leeg is.

Afijn... hoe lui ben jij? :-D
duinpieper wijzigde dit bericht op 04-07-2020 16:33
Reden: Typo
0.15% gewijzigd
MissMaran schreef:
05-07-2020 11:23
Oei dit zou ik niet kunnen, was op kleur is hier wel heilig.
Oh dat zou ik dan weer niet kunnen. Maar ik ben zo lui dat ik ook maar 1, maximaal 2 wassen per week draai. En daardoor dus alle kleuren door elkaar gooi. Dus ook een nieuw wit bloesje bij een zwarte spijkerbroek. Tot nu toe altijd goed gegaan. :proud:
Alle reacties Link kopieren
o nee daar ben ik wel allergisch voor. Zeker sinds een lichtroze shirtje grijs uit de was kwam. Nu altijd licht, donker en 60graden was.
ik heb dan ook 3 wasmanden. :proud: Scheelt weer uitzoeken.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Apatura schreef:
05-07-2020 23:02
o nee daar ben ik wel allergisch voor. Zeker sinds een lichtroze shirtje grijs uit de was kwam. Nu altijd licht, donker en 60graden was.
ik heb dan ook 3 wasmanden. :proud: Scheelt weer uitzoeken.
Hoe krijg je die ooit vol?

Hier ook zo'n luie doos die 1 was per week doet met alles door elkaar.
Ook nog nooit misgelopen.

Ik heb hoop en al 5 lichte stukken in mijn kast.
Kan ik lang op wachten tot die machine vol zit en met 5 stukken raakt ze dus nooit vol.
(Ik was alleen volle machines.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Niet ieder programma is bedoelt voor een 6kg volle trommel.
Maar met 3x per week sporten en een 5 jarige kom ik een eind.
3 a 4 wasjes per week.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
bumbly schreef:
04-07-2020 16:46
Ik ben zo lui dat ik een emmer naast de droger heb staan, zodat ik niet iedere keer naar de badkamer hoef te lopen Om de bak leeg te gooien. Dat is denk ik 8 meter lopen.. Vaak drinkt m’n hond d’r van als hij mee naar boven loopt, dus ik hoef het bijna nooit leeg te gooien.
Ik gooi de bak gewoon leeg in de wasmachine.
Alle reacties Link kopieren
feniks02 schreef:
04-07-2020 19:31
oh een topic naar mijn hart!
gelukkig heb ik een werkster want ik maak weinig schoon, er staat altijd vaat klaar op het aanrecht en in de vaatwasser staat schone vaat
ik heb nergens doppen op wat niet nodig is. , parfum deo etc
ik hang de was op en daar blijft hij tot wordt aangetrokken of tot er ruimte nodig is op het droogrek en dan hooi ik het in manden
ik heb wel lades voor onderbroeken en sokken maar die gebruiken we niet meer sinds de kinderen tieners zijn
en als er niet gewassen is dan gebruiken we elkaars onderbroeken, en anders bikinibroekje en ik zelf kan zonder onderbroek
we koken van hello fresh anders moet ik alles zelf verzinnen
we bestellen bij picknick want ik heb een hekel aan boodschappen doen

dweilen doe ik alleen als er visite komt

bij opruimen denk ik vaak, ach meteen weggooien is handiger

ik gooi alles in de vuilniszak , sorry planeet....

aan het einde van het seizoen was ik de kleren van de kinderen niet meer maar gooi ik het weg omdat volgend jaar niet meer past

ik ontloop verjaardagen zoveel mogelijk, te lui om sociaal te doen en moet ik ook nog een kado gaan kopen voor iemand die alles al heeft.


ik knip mijn eigen haar omdat ik geen geduld heb om een afspraak te maken

Soms als ik moe ben, meld ik me met een smoes af op mijn werk en blijf de hele dag in bed, ik ga ook vaak voor het eten of na het eten liggen en of slapen.

Ik moest erg lachen om de reacties op dit topic,, behalve om deze.
Ik vind het best beschamend wat je beschrijft, en je lijkt er nog trots op te zijn ook!!!
bumbly schreef:
04-07-2020 16:46
Ik ben zo lui dat ik een emmer naast de droger heb staan, zodat ik niet iedere keer naar de badkamer hoef te lopen Om de bak leeg te gooien. Dat is denk ik 8 meter lopen.. Vaak drinkt m’n hond d’r van als hij mee naar boven loopt, dus ik hoef het bijna nooit leeg te gooien.
Een emmer om het condens van je droger op te vangen bedoel je? En daar drinkt de hond van? Je bent je ervan bewust dat in dat water resten wasmiddel en wasverzachter zitten toch? En dat dat allesbehalve gezond is voor een hond om te drinken. Echt.. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Sommigen dingen die hier geschreven worden zijn niet lui maar beschamend asociaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo lui dat...

Ik niet afdroog na het afwassen. Ik laat het gewoon drogen.

Ik tijdens het kook af was of, als ik alleen iets hoef op te warmen, voor het eten, anders doe ik het gewoon niet.

Strijken doe ik nooit, ik heb 1x in mijn leven gestreken en dat waren spiksplinter nieuwe gordijnen die gekreukt als de nete waren en anders echt geen gezicht. Heb het toen ter plekke moeten leren ook.

Ik hang zeer regelmatig de was op zonder knijpers.

Diezelfde was laat ik rustig een dag hangen.

Ik dweil als de vloer er vies uit ziet. Dat is dus niet elke week, eerder om de 3 weeken.

Ik stofzuig onder het bed als er stofnijntjes liggen. Dat is ook zo om de 3 weken (het is echt drame om onder het bed te komen, want ik kan de stang er alleen vanaf het voeteind onder schuiven en dan moet hij ook nog eens dwars omdat er te weinig loop ruimte is. En dat bij een bed van 1.8 bij 2)

Er staat al 3 jaar een fiets in de stalling die weggegooid moet. In my defense: Ik heb al 2x een afspraak gemaakt om het kreng op te laten halen maar ze laten hem steeds staan (vuilnismannen vinden hem te nieuw/mooi ogen en durven hem dan dus niet mee te nemen is mij verteld).

Mijn 2 lampen staan in mijn mini huisje op een paar stappen van elkaar vandaan. Toch heb ik er een afstandsbediening voor om ze aan en uit te zetten. Alle 2. :proud: De knopjes van de AB zijn makkelijker te bereiken dan de knopjes van de lampen, dan moet ik *gasp* zelfs een beetje bukken.

Edit: Oh afval niet scheiden is blijkbaar ook lui? Dat doe ik ook niet. Ten eerst zou ik niet weten waar ik die zooi moest laten en ten tweede was het te veel gedoe vroeger om het naar weet-ik-waar te moeten brengen zonder auto.
ugli wijzigde dit bericht op 06-07-2020 11:59
18.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Toch wel een heerlijk topic dit.
Ik herken het: 'je vaatwasser niet uitruimen, maar gewoon steeds eruit pakken wat je nodig hebt waardoor vanzelf weer ruimte ontstaat voor vuile vaat'. Kleding aan het droogrek laten hangen tot je het weer aantrekt.
En wat iemand hier ook schreef, over bewust 1 kastje heel netjes inrichten met gevouwen kleding en linnengoed.. en dan de rest gewoon lekker gekreukeld in een la mieteren!
Het is ook (bijna) overal hetzelfde hè!. :-D
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, ik heb speciaal bakken waar ik mijn onderbroeken en sokken in kan kiepen. Staat het toch netjes, geen haar op mijn hoofd dat ik dat ga zitten vouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
06-07-2020 12:00
Oh ja, ik heb speciaal bakken waar ik mijn onderbroeken en sokken in kan kiepen. Staat het toch netjes, geen haar op mijn hoofd dat ik dat ga zitten vouwen.
Wat een goed idee! Ik heb al een zakdoekenla. Ik strijk trouwens ook nooit
Be yourself, everyone else is already taken. Oscar Wilde
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 01:50
Ik moest erg lachen om de reacties op dit topic,, behalve om deze.
Ik vind het best beschamend wat je beschrijft, en je lijkt er nog trots op te zijn ook!!!
Waarom is dat beschamend?
Je kan als werkgever liever een medewerker hebben die af en toe haar rust pakt, al is het met een smoes, dan eentje die de signalen van haar lichaam negeert, met als gevolg 6 maanden uitval ivm burnout.
Als deze dame moe is dan neemt ze gas terug, als meer mensen dit zouden doen dan zou er minder langdurig ziekteverzuim zijn.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ugli schreef:
06-07-2020 12:00
Oh ja, ik heb speciaal bakken waar ik mijn onderbroeken en sokken in kan kiepen. Staat het toch netjes, geen haar op mijn hoofd dat ik dat ga zitten vouwen.
ik ook maar dacht dart dat ook de enige manier was, hoe doen andere dat dan?
Alle reacties Link kopieren
guppekop schreef:
06-07-2020 12:26
ik ook maar dacht dart dat ook de enige manier was, hoe doen andere dat dan?
Nou mijn moeder (en oma) die gingen dus stapeltjes onderbroeken en sokken zitten vouwen, gewoon zo los in een la. O_o
Alle reacties Link kopieren
Sokken voeg ik wel bij elkaar hoor.
Die vrouw ik dan in een dotje samen en gooi ze daarna in de sokkenmand.
Anders krijg je zo'n grabbelbak en geheid dat je dan een keer merkt dat je 1 zwarte, en 1 donkergrijze sok aanhebt! ;-)
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
06-07-2020 12:46
Sokken voeg ik wel bij elkaar hoor.
Die vrouw ik dan in een dotje samen en gooi ze daarna in de sokkenmand.
Anders krijg je zo'n grabbelbak en geheid dat je dan een keer merkt dat je 1 zwarte, en 1 donkergrijze sok aanhebt! ;-)
Ja ik neem ze samen en vouw ze dan om elkaar heen als een bolletje want ik ben ook weer te lui om sokkenpaartjes te zoeken, maar stapeltjes maken doe ik niet.
Miskotto schreef:
06-07-2020 12:24
Waarom is dat beschamend?
Je kan als werkgever liever een medewerker hebben die af en toe haar rust pakt, al is het met een smoes, dan eentje die de signalen van haar lichaam negeert, met als gevolg 6 maanden uitval ivm burnout.
Als deze dame moe is dan neemt ze gas terug, als meer mensen dit zouden doen dan zou er minder langdurig ziekteverzuim zijn.
Iedereen is toch wel eens moe? Dan kan ik me wel iedere week ziek gaan melden.

Volgens mij gaat het niet alleen over ziek melden maar dat ze alles in de container smijt inclusief kleding blijkbaar. Dat vind ik echt triest.
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
06-07-2020 13:01
Iedereen is toch wel eens moe? Dan kan ik me wel iedere week ziek gaan melden.

Volgens mij gaat het niet alleen over ziek melden maar dat ze alles in de container smijt inclusief kleding blijkbaar. Dat vind ik echt triest.
17 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde, dus 17 miljoen persoonlijkheden .
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Wissewis schreef:
04-07-2020 16:37
Ik ben zo lui dat de katten intussen bij de buren miauwen om eten omdat ik te lui ben om ze eten te geven.
Ik hoop dat dit een grapje is, anders is dat echt verwaarlozing !
Mocht mijn buurvrouw haar katten verwaarlozen bel ik onmiddellijk de dierenbescherming.
Ik heb allemaal dezelfde sokken zodat ik geen paartjes hoef uit te zoeken na het wassen. Allemaal op een stapel in de kast gepropt. Die witte sneakersokken gaan met de alle kleuren was mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik noem het niet per se lui maar vind het niet nodig: strijken, afwas afdrogen, huis van tot teen soppen 2x per week (toilet uitgezonderd), bed opmaken (open laten liggen is ook veel beter voor de verdamping).
Afval scheiden doen we ook niet aan, simpelweg geen plek om ellenlang papier en dergelijke apart te houden tot het eens opgehaald wordt (geen bakken hier buiten of zo, dan was 't een ander verhaal) . Dat ene glazen potje per maand, überhaupt die ene vuilniszak per week die wij hebben....
Wat dan weer totaal niet lui is, maar wel mileubewuster: wij gaan wasbare luiers gebruiken :)


Ik ga er trouwens van uit dat degene die zogenaamd kleding wrggooid ipv wast, en meer van dat soort uitlokkers noemde, die insteek ook had ;) kan ik niet eens serieus nemen ;)
Alle reacties Link kopieren
Lampreitje schreef:
06-07-2020 14:02
Ik heb allemaal dezelfde sokken zodat ik geen paartjes hoef uit te zoeken na het wassen. Allemaal op een stapel in de kast gepropt. Die witte sneakersokken gaan met de alle kleuren was mee.
Ah maar mijn ene zwarte sok is kleiner dan de andere dus de kortere zwarte sokken moeten bij elkaar en zo, dat is bijna nog irritanter dan kleurenpaartjes zoeken. :'D
Ugli schreef:
06-07-2020 14:19
Ah maar mijn ene zwarte sok is kleiner dan de andere dus de kortere zwarte sokken moeten bij elkaar en zo, dat is bijna nog irritanter dan kleurenpaartjes zoeken. :'D
Ik heb dus letterlijk dezelfde, ik koop ze per 7 paar van de Action, 2 keer per jaar een nieuw pak.
2 ongelijke hoogtes qua sokken staat idd niet charmant
Alle reacties Link kopieren
Hopeloos naar een app zoek op m'n telefoon om m'n tv mee te bedienen, omdat ik de afstandbediening niet kan vinden. Deze tv kan niet worden bediend met een app. Alsnog de afstandbediening moeten zoeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven