ik ga opgenomen worden

16-07-2011 22:17 336 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

al een paar jaar, vanaf ongeveer 2005, heb ik last van depressie en stemmingswisselingen. Die werden tot nu eigenlijk steeds erger. Ik heb van 2005 tot nu eigenlijk totaal geen rust gehad. Eerst straatvrees/burn-out/paniek- en angstklachten, toen ernstige constitutioneel eczeem waar ik telkens voor naar het ziekenhuis moest en toen is het in 2010 uitgegaan met mijn maatje:( Dat was denk ik de druppel van alle stress en van het vechten/overleven. Dit jaar werden de depressieklachten veel erger dan dat ze waren. Ik heb altijd wel hulp gehad en ik slik ook medicatie (anti-depressiva), maar ik blijf me extreem ongelukkig voelen.

Dit jaar heb ik een paar keer het gevoel gehad dat ik gewoon weg wilde, dood eigenlijk. Ik kon het gewoon niet meer aan. Miste mijn ex heel erg en nog steeds heb ik het er vreselijk moeilijk mee en kan ik het slecht loslaten(zie loepje). Vandaar dat ik, uit mezelf, naar mijn ouders en de dokter ben gestapt, en heb gezegd dat ik eigenlijk niet meer wilde leven omdat ik me zoooo slecht voelde dat ik geen uitweg meer zag. Toen ben ik op internet gaan zoeken naar opname, ben naar de dokter geweest en hij heeft me doorverwezen naar een herstellingsoord. Ik ben erg trots op mezelf dat ik de stap ga nemen! Ook ga ik stoppen met mijn medicatie. Soms heb ik namelijk het idee dat de medicatie averechts werkt. Vorige week heb ik de intake gehad en ik mag binnenkort starten daar.

Maar natuurlijk ben ik ook heel bang om opgenomen te worden, maar ik moet nu even doorbijten en gewoon gaan. Ik zie dit als een kans, ook om van mijn medicatie af te komen onder begeleiding, maar natuurlijk op de eerste plaats voor de rust.

Iemand ervaring met opname?
En ik ben heel erg trots op jou Klavertje. Dat heb je toch maar mooi gedaan, een doel bereikt

Wat ontzettend fijn dat je daar zoveel leert en er veel aan hebt. Ik hoop dat je in de laatste 2 weken nog veel meer zult leren
Klinkt goed Klaver! Succes nog de komende weken!
Wow, wat goed!

Is er goede nazorg geregeld? Om vast te houden wat je geleerd hebt, nog meer te oefenen en een steuntje in de rug te voelen...
Mooi, Klaver! Succes met de laatste twee weken en ik hoop dat je eenmaal thuis je nieuwe sterke ik vast kunt houden.

Wat goed van je! Ik had je wel eens gevolgd op de topics over liefdesverdriet en ik vind het erg knap van je dat je de stap hebt gezet en wat je nu allemaal hebt bereikt. Hou hier aan vast en laat het je nog meer motiveren om goed voor jezelf te zorgen en het leven weer met beide handen vast te pakken Veel succes.
Morgen mag ik naar huis:) woei!!!
Fijn! Ben je er klaar voor? Lijkt er wel op, aan je smilie en uitroeptekens te zien.
Wow Klavertje. Wat ben jij supergoed bezig. Heerlijk dat je weer naar huis gaat morgen. Hoe voelt dat, verder dan natuurlijk blij, misschien ook een beetje spannend? Heb je goede nazorg, vast wel. Trots op jou!
Optimist tot in de kist!
Fijn, Klaver! Hoop dat de opname je goed heeft gedaan en dat je er nu op eigen houtje weer tegenaan kunt. You go, vrouw!
Klavertje, wat goed! Volg je topic al vanaf het begin, maar heb nog niet eerder gereageerd. Je klinkt opgetogen dat je naar huis gaat. Ik hoop dat alles gaat zoals je in gedachten hebt. Ik vind je stoer.
Klavertje, hoe gaat het nu met je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven