Ik weet het even niet meer

07-01-2013 18:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Morgenvroeg mee de klas in lopen en de juf aanspreken. Vragen wat ze niet goed heeft begrepen, de laatste keer dat jullie het erover hebben gehad.

Uit onderzoek is immers het e.e.a. gebleken, daar hoeft jouw zoon niet de dupe van te worden.

Succes
Hoi Mirjam

Kan me heel goed voorstellen dat je hiermee zit.

Want het is inderdaad niet erg oplettend van de juf om jouw zoontje naast dat kind te zetten, waar al meerder incidenten mee zijn gebeurd en waar afspraken over zijn gemaakt.

Ik zou er zeker weer iets van gaan zeggen tegen die juf.

Succes
Hoe oud zijn ze? Normaal dat ze kinderen laten rouleren qua plaats. Ze zullen moeten leren met elkaar omgaan. Tot groep acht negeren gaat ook niet werken.
Over welk kind hebben we het nou precies? Het kind dat niet op die school hoort of het andere kind dat je zoon gepest heeft?

Ik wil je aanraden ook even te kijken naar je eigen kind met een kritische blik. Zit hij al op judo bijvoorbeeld?
Hoe oud is je zoon?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vragen wat ze niet goed heeft begrepen. Klinkt lekker agressief naar juf Bergje.
Eens met Star. Niet gelijk in de verdediging schieten. Dat lost niks op.
quote:Star schreef op 07 januari 2013 @ 18:41:

Hoe oud zijn ze? Normaal dat ze kinderen laten rouleren qua plaats. Ze zullen moeten leren met elkaar omgaan. Tot groep acht negeren gaat ook niet werken.Dit dus.
.
De andere kinderen moeten er maar de dupe van worden dan?
En zoon moet (van de juf) het (negatieve) gedrag van het kindje negeren, niet het complete kind.
..
Zeven? Ik dacht dat het om kleuters ging.
Laat me raden, ze ziiten ook samen vlakbij de juf?
quote:Star schreef op 07 januari 2013 @ 18:45:

Vragen wat ze niet goed heeft begrepen. Klinkt lekker agressief naar juf Bergje.Nou! Inderdaad!
Kan jij je daar echt niks bij voorstellen? Ze leren elkaar zo beter kennen, leren samenwerken en leren dat de ander best aardig en leuk is.

Ik vind het een goede zet van de juffrouw en ik zou het even zo laten.
Even aanzien
quote:mirjammetje schreef op 07 januari 2013 @ 18:54:

[...]

Het gaat om kindjes van 7 jaar oud. Wat ik dan niet snap, is dat de klas verdeeld is in groepjes van 3 a vier kindjes per tafel. Mijn zoontje en kindje .... zittten met z'n tweeen aan één tafel.En behalve dat je zoontje het niet fijn vindt., zijn er al problemen? Misschien dat dit juist de verstandhouding verbetert? Je kan moeilijk de rest van de schoolloopbaan dat ene jongetje negeren, elders zetten of buitensluiten.
Of wil jij een kind van 7 de rest van zijn leven een bord opdoen met 'pestkop'.
Zo zou ik juf ook niet benaderen, daar schiet je niks mee op.

Rustig vragen, wat de bedoeling is van haar beslissing.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:mirjammetje schreef op 07 januari 2013 @ 18:50:

[...]

Over het andere kindje dat nog bij mijn zoontje in de klas zit (door wie hij gepest wordt)

Voor Judo traingen heb ik ook zitten kijken. Daar ga ik hem ook zeker op plaatsen. We zijn nu ook aan het kijken hoe het komt, dat mijn zoontje steeds in dit soort situaties terecht komt. Voor mij ook een hele goeie intresante vraag.

Omdat jij je kind niet leert voor zichzelf op te komen en grenzen aan te geven misschien.. ? Wat geef je hem nou aan handvatten mee door te zeggen "negeren"?

Niks negeren. leer je kind assertief te worden.
.
Een kind wordt niet zomaar een, twee, drie van school gehaald en kan niet binnen 1 dag op een andere school geplaatst worden. Kennelijk vindt de instantie/de school hetniet ernstig genoeg om dat kind te schorsen. Zolang er geen plek is op een andere school, blijft hij dus waar hij zit.
Je noemt je zoon van 7 een kindje? Misschien moet jij hem eerst duidelijk maken dat je hem voor vol aanziet en komt hij dan beter voor zichzelf op. Een kindje is een baby of peuter.
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven