Incel subcultuur.

26-04-2018 18:09 1547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al wat langer aanwezig; maar heeft nu een naam. Incel-subcultuur.

Ontevreden (blanke) seksueel gefrustreerde mannen die wraak willen nemen op vrouwen omdat vrouwen hen geen gratis seks geven. Ook mannen die wél seks krijgen zijn het doelwit (Chads). Het gehalte white-supramacy is ook hoog. Een paar jaar geleden waren deze mannen fan van PUA (pick up artists) en nu zijn ze anti want PUA krijgen seks dus zijn slecht.
Vrouwen zijn naar omdat ze hen geen seks geven; en mannen die wél seks krijgen zijn ook naar. Lekkere vrouwen (Stacy's) uit wraak vermoorden is een doel. Elliot Rodger is een God.
Vrouwen-emancipatie is de vijand.
Ik vind het persoonlijk een desillusie waar onzekere mannen in zijn geraakt die overgegaan is naar haat. In combinatie met een self-entitlement. (ik heb een baan, ik ben blank, DUS ik heb recht op een topmodel neuken).
Vrouwen die niet 'aantrekkelijk zijn', zijn het laagste wat er bestaat. Deze vrouwen bodyshamen is voor hen een leuke hobby. Een 'hoer' die een 'landwalvis' is moet gestraft worden als ze denkt te kunnen daten met iemand die knapper dan haar is.
Vrouwen zijn sowieso eigenlijk geen mensen maar totaal andere lagere wezens.

Ik vind het persoonlijk bijzonder dat ze verlangen naar een tijd dat 'vrouwen nog gewoon vrouwen waren'; terwijl dat betekend dat ze maar 1 vrouw mochten neuken ooit; en deze waarschijnlijk óók geen topmodel was.

Enfin.
Ik vind deze trend zorgwekkend. Ik wil het er graag over hebben omdat ik het belangrijk vind om deze mannen te herkennen en helpen vóór ze in een stadium geraken dat ze vrouwen in dermate gaan haten dat ze ze dood willen schieten.
Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. Al jaren zijn vrouwen aan het vechten tegen body-shaming en mogen zijn wie je bent, bij mannen gebeurd dit minder. Dit lijkt een verstrooide onzekere mannen-groep te creëren.
Wat hier aan te doen als maatschappij?

Voor meer info;
sluthate.com is een forum voor incel mannen. WAARSCHUWING; hier staan zaken op die een bedreiging zijn en haatzaaiend zijn!
Ook op reddit en 4chan zijn actieve fora voor incel mannen. Redpill is een zoekwoord waar je veel op deze plekken terecht komt.
Ik raad ten sterkste af om dit te bekijken als je hier (terecht) onpasselijk van wordt.

Ik heb hier graag een informatief debat over deze verontrustende subcultuur. Mocht je zaken willen quoten m.b.t. zaken die gebeuren in deze subcultuur gelieve het in je eigen woorden te omschrijven om het minder aanstootgevend te maken dan een directe quote.

De focus is; wat kunnen wij als maatschappij betekenen voor deze mannen die zo afglijden en wat is jullie visie hoe een dergelijke ontwikkeling (haat) ontstaat en hoe te voorkomen en herkennen.

(rommelige OP uit haast, pas hem mogelijk later aan).
Bros before hoes
Het heeft niet nu pas een naam, dit waart al jaren rond op Reddit.

Je motto vind ik mwah, trouwens, gerelateerd aan dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 25 jaar Incel geweest en vorig jaar kwam ik lieve vrouw tegen waar ik een relatie mee heb gehad. Nu weer vrijgezel, maar ik voel me niet echt een Incel meer.
StefBros schreef:
26-04-2018 18:09
....... Ik ben van mening dat het begint bij onzekerheid bij mannen, een opvoeding met weinig contact met vrouwen, het makkelijker vinden anderen de schuld te geven dan aan jezelf werken etc. .............. Wat hier aan te doen als maatschappij?
Onzekerheid en angst voor afwijzing (in mijn geval). Dat is een angst/pijn die heel erg in mijn systeem zat en er eigenlijk nog zit, maar ik heb een paar keer daadwerkelijk ervaren (de laatste 2 jaar) dat ik de pijn makkelijk kan dragen.

In mijn geval was de angst voor afwijzing veel erger dan een daadwerkelijke afwijzing.

... Wat hier aan te doen als maatschappij?
Ik heb zelf 3 jaar geleden een goede intimiteitscoach gevonden en daar heb ik veel aan gehad. Koste me €350 voor een sessie van 2 uur, maar het was de investering wel waard. Ook andere coaches gevonden en ik zit ook bij een mannengroep. Bij die mannengroep steunen we elkaar en geven we elkaar tips. Bij die mannengroep zitten twee voormalige Incels.
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 26-04-2018 20:05
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
26-04-2018 18:51
Sarcatisch verkeerd gevallen grapje. Snorry.


Ik moest er keihard om lachen, maar ik heb dan ook een kutgevoel voor humor.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eerlijk gezegd niet of ‘we als maatschappij’ hier iets aan kunnen doen. Me dunkt dat een aantal forummers hier meer dan voldoende energie hebben gestoken om de betreffende TO van het Toronto-topic in meerdere topics goed advies te geven. Waar duidelijk niks mee gedaan werd, gezien de topicdiarree van die TO. Ik denk niet dat anderen incels kunnen laten inzien dat de oplossing in hun zelf ligt. Ik vind het wel een schokkend fenomeen dat dit leidt tot terroristische aanslagen op onschuldigen en dat ze dan nog denken er iets mee te veranderen. Anderzijds, Joran van der Sloot blijkt ook vrouwelijke fans te hebben, zo teleurgesteld in de mensheid ben ik dan ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Mezcal schreef:
26-04-2018 19:45
Het heeft niet nu pas een naam, dit waart al jaren rond op Reddit.

Je motto vind ik mwah, trouwens, gerelateerd aan dit topic.
Ik vond hem wel lollig omdat mijn achternaam Bros is. Ik voel me altijd lekker speciaal en uniek wanneer mannen zeggen 'bros before hoes'. "nou jongens toch, toe, ik weet dat ik leuk ben maar dit is wel héél veel eer *bloos*' :hihi: :-*
Ik zal hem z.s.m. veranderen in 'Mezcal b4 everything'.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
26-04-2018 20:00
Ik ben 25 jaar Incel geweest en vorig jaar kwam ik lieve vrouw tegen waar ik een relatie mee heb gehad. Nu weer vrijgezel, maar ik voel me niet echt een Incel meer.


Onzekerheid en angst voor afwijzing (in mijn geval). Dat is een angst/pijn die heel erg in mijn systeem zat en er eigenlijk nog zit, maar ik heb een paar keer daadwerkelijk ervaren (de laatste 2 jaar) dat ik de pijn makkelijk kan dragen.

In mijn geval was de angst voor afwijzing veel erger dan een daadwerkelijke afwijzing.

... Wat hier aan te doen als maatschappij?
Ik heb zelf 3 jaar geleden een goede intimiteitscoach gevonden en daar heb ik veel aan gehad. Koste me €350 voor een sessie van 2 uur, maar het was de investering wel waard. Ook andere coaches gevonden en ik zit ook bij een mannengroep. Bij die mannengroep steunen we elkaar en geven we elkaar tips. Bij die mannengroep zitten twee voormalige Incels.
Op jouw hoopte ik al dat je mee kwam doen. Je geeft een mooie nuttige andere invalshoek in de discussie. :heart:
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Ik maak mij weinig zorgen over een groep Incels in Nederland met hier genoemd specifiek gedrag.

De hele groep die ongewild zonder intimiteit leeft is wel groot maar die leggen de schuld daarvan niet bij vrouwen maar wel degelijk bij zichzelf.
Alle reacties Link kopieren
strikjemetstippels schreef:
26-04-2018 18:49
..... . Maar goed ik ben volgens mij ook een incel, ....
Such a waste!
StefBros schreef:
26-04-2018 20:59
Ik zal hem z.s.m. veranderen in 'Mezcal b4 everything'.

Ik wacht wel
Alle reacties Link kopieren
Literal Cream heeft een lied geschreven over Incels, Chads en Stacy's. Het viel niet slecht op een Incel forum.

https://youtu.be/tkPq-lZCWhI
Alle reacties Link kopieren
Dus nu zijn vrouwen ook incels? Snap er niet veel meer van en heb geloof ik niet zoveel zin mij er verder in te verdiepen.
Worden die incels niet dood moe van zichzelf?

Sommige mensen kunnen misschien maar beter hun internet abo opzeggen. :lol:
Alle reacties Link kopieren
Iemand reageerde op de video: Most of the people commenting don't realize this is satire...
Alle reacties Link kopieren
anoniem345890123567 schreef:
27-04-2018 09:25
Dus nu zijn vrouwen ook incels? Snap er niet veel meer van en heb geloof ik niet zoveel zin mij er verder in te verdiepen.
Worden die incels niet dood moe van zichzelf?

Sommige mensen kunnen misschien maar beter hun internet abo opzeggen. :lol:
De discussie of een vrouw ook Incel kan zijn komt trouwens geregeld terug want sommigen zeggen dat dit onmogelijk is.

Incel zijn is zeker vermoeiend als het je helemaal beheerst.

Meer gaan leven in plaats van eindeloze discussies?
Star² schreef:
26-04-2018 18:19
Nee dat is dus verwijderd en de TO heeft een permaban, vandaar dit nieuwe topic.
Oh thanks voor de info. Niet gezien. 😁
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
27-04-2018 09:48
De discussie of een vrouw ook Incel kan zijn komt trouwens geregeld terug want sommigen zeggen dat dit onmogelijk is.

Incel zijn is zeker vermoeiend als het je helemaal beheerst.

Meer gaan leven in plaats van eindeloze discussies?
Dat laatste lijkt mij een heel goed idee.
anoniem_364303 wijzigde dit bericht op 27-04-2018 10:09
Reden: verkeerd gelezen
4.10% gewijzigd
StefBros schreef:
26-04-2018 20:59
Ik vond hem wel lollig omdat mijn achternaam Bros is. Ik voel me altijd lekker speciaal en uniek wanneer mannen zeggen 'bros before hoes'. "nou jongens toch, toe, ik weet dat ik leuk ben maar dit is wel héél veel eer *bloos*' :hihi: :-*
Ik zal hem z.s.m. veranderen in 'Mezcal b4 everything'.
Jij bent de enige die je grappen leuk vind hoor. Ik zou ermee kappen en gewoon deelnemen aan de discussie.
Alle reacties Link kopieren
inkijk74 schreef:
26-04-2018 20:00
Ik ben 25 jaar Incel geweest en vorig jaar kwam ik lieve vrouw tegen waar ik een relatie mee heb gehad. Nu weer vrijgezel, maar ik voel me niet echt een Incel meer.


Onzekerheid en angst voor afwijzing (in mijn geval). Dat is een angst/pijn die heel erg in mijn systeem zat en er eigenlijk nog zit, maar ik heb een paar keer daadwerkelijk ervaren (de laatste 2 jaar) dat ik de pijn makkelijk kan dragen.

In mijn geval was de angst voor afwijzing veel erger dan een daadwerkelijke afwijzing.

... Wat hier aan te doen als maatschappij?
Ik heb zelf 3 jaar geleden een goede intimiteitscoach gevonden en daar heb ik veel aan gehad. Koste me €350 voor een sessie van 2 uur, maar het was de investering wel waard. Ook andere coaches gevonden en ik zit ook bij een mannengroep. Bij die mannengroep steunen we elkaar en geven we elkaar tips. Bij die mannengroep zitten twee voormalige Incels.
Ging het bij jou ook zo ver dat je vrouwen ging haten?
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Yakatani schreef:
27-04-2018 10:05
Jij bent de enige die je grappen leuk vind hoor. Ik zou ermee kappen en gewoon deelnemen aan de discussie.
O.k, je hebt gelijk. Ik zal mee doen aan de discussie Yakatani.
Bros before hoes
Alle reacties Link kopieren
Om de verhoudingen wat duidelijker te maken even iets citeren van een gerelateerd forum over die Toronto aanslag.

These evil nutjobs who commit these inexcusable acts of violence represent a tiny percentage of men who identify themselves as involuntary celibate, however the mainstream media is going to make the false and blanket assumption that ALL men who find themselves challenged by dating are these walking time bombs who hate women (because they rejected their advances), when in reality 99.99% of men you could call incel/or love shy, would never, ever entertain the thought of harming women or anybody else for that matter.
Alle reacties Link kopieren
ooitverlegen schreef:
27-04-2018 08:48
Literal Cream heeft een lied geschreven over Incels, Chads en Stacy's. Het viel niet slecht op een Incel forum.

https://youtu.be/tkPq-lZCWhI
;-D

Maar verder zijn incelligen ontzettende engerds. Ik snap dat het frustrerend is als je daar met al je hormonen rondloopt en geen vrouw kijkt naar je om, maar wel jouw probleem, mag je zelf oplossen, in plaats van alles en iedereen de schuld te geven en een nog naarder hatelijk mannetje te worden en soms zelfs nog erger dan dat omdat je overgaat tot geweld tegen compleet onschuldigen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het probleem van die zogenaamde Incels is het internet. Vroeger had je in elk gehucht wel iemand (man of vrouw) die geen partner kon krijgen. Niets raars aan, het is zoals het is. Deze mensen voelden zich misschien ook weleens verdrietig over hun status maar er moest ook gewoon gewerkt en geleefd worden. Nu vinden diverse mensen met een onstabiel karakter en gelijksoortige overtuigingen elkaar op internet waar ze eindeloos anoniem (!) kunnen ouwenelen en virtueel tekeergaan over hun status. En daar anderen de schuld van geven natuurlijk. Bij een enkeling slaan dien ten gevolge de stoppen door.

Het is niet een ontwikkeling waar de maatschappij alert op zou moeten zijn of zich zorgen om zou moeten maken omdat dat onbegonnen werk is. In iedere klas zit wel een kind wat een rotjeugd heeft, onbekwame ouders en/of een onstabiel karakter. Er word op scholen veel gedaan om die kinderen te helpen, ze worden gezien en zoveel mogelijk begeleid maar het is vaak niet voldoende omdat de school niet alles kan. Zo’n kind groeit op en vindt tegenwoordig zijn gelijkgestemde makkers op het internet. Het is een persoonlijke keuze om daarin te blijven hangen en zwelgen ipv te onderkennen dat je een probleem hebt en daar iets aan moet doen. Hulp is er genoeg. Je moet alleen wel wíllen.
Alle reacties Link kopieren
tyche schreef:
27-04-2018 10:15
Ging het bij jou ook zo ver dat je vrouwen ging haten?
Haat, dat geloof ik niet. Er was wel ressentiment en frustratie over wat mij steeds weer overkwam. Ook het gevoel hebben dat er mij onrecht werd aangedaan. Alsof ik totaal niet toegerust was voor deze moderne wereld en niemand die mij begreep. En dat terwijl ik wel een Universitaire opleiding heb afgerond.

Die frustratie heeft zich in de jaren opgebouwd en is nog steeds niet 100% weg. Verstandelijk kan die frustratie weg zijn, maar diep in mijn fysieke systeem zit er nog de patronen. Met bewustwording en training kun je die delen in je systeem herkennen en langzaam helen.
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
27-04-2018 10:51
;-D

Maar verder zijn incelligen ontzettende engerds. Ik snap dat het frustrerend is als je daar met al je hormonen rondloopt en geen vrouw kijkt naar je om, maar wel jouw probleem, mag je zelf oplossen, in plaats van alles en iedereen de schuld te geven en een nog naarder hatelijk mannetje te worden en soms zelfs nog erger dan dat omdat je overgaat tot geweld tegen compleet onschuldigen.
Dacht al dat je haar leuk zou vinden :)

Het hele probleem is inderdaad de schuld buiten jezelf leggen en dat lost niets op, integendeel!
Wat misschien wel meespeelt is de tendens van nu dat men denkt overal recht op te hebben zonder er iets voor te hoeven doen.

Dat is een ontwikkeling waar we als maatschappij wel op moeten letten. Met name ouders hebben hier een rol in.
Alle reacties Link kopieren
@tarataz: In deze link legt een psycholoog uit hoe hij tegen Elliot Rodger's issue aankijkt. Er was in dat geval een grote hoeveelheid materiaal waaruit geanalyseerd kon worden.

https://psychcentral.com/blog/the-psych ... ot-rodger/

Citaat: Indulgent parents who minimize their child’s unhappiness deprive their child of the experience of suppressing their own impulses in consideration of others. Without this ability to suppress one’s own needs in favor of another, a person grows into an egocentric monster.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven