Lang geleden... deel 3
zaterdag 15 augustus 2009 om 22:56
Voor alle vrouwen
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
met een verleden
van onveiligheid,
weet je welkom.
Samen vertrouwen ontdekken,
dat is de titel van het plaatje
wat ik vond.
Samen ontdekken we hier
dat een verhaal verteld mag worden
dat ruimte ingenomen mag worden
dat je je mag uitspreken
dat je mag zijn wie je werkelijk bent
met alles wat in je leeft.
Vervolg op Lang geleden... deel 2:
http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 0#m3729580
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
zondag 13 september 2009 om 18:36
Wurm, ik heb de hele middag na zitten denken over wat ik tegen je wil zeggen, maar ik weet het gewoon niet! Alle woorden zouden weer te klein zijn. Je bent in elk geval in mijn gedachten en ik leef zo met je mee en ik hoop zo dat er voor jou ook voldoende zonnestralen komen waar je je aan vast kunt houden!
Ster, je bent goed bezig! Ik sluit me aan met wat Wurm zegt. Je blijft je dag ritme vast houden en je routine dingen. Das al een hele mooie stap. Neem maar kleine stapjes, op jouw manier.
Waar ik bang voor was toen je zo expliciet hier iets neer had gezet, dat je een ban zou krijgen. En dat is iets wat gewoon niet mag gebeuren! Want het hier van je af schrijven lucht hoe dan op.
ML en ik gaan mac-en en daarna even naar Ixsje, foto's kijken van zijn eerste groentehapje
Hij vond het niet lekker!
Ster, je bent goed bezig! Ik sluit me aan met wat Wurm zegt. Je blijft je dag ritme vast houden en je routine dingen. Das al een hele mooie stap. Neem maar kleine stapjes, op jouw manier.
Waar ik bang voor was toen je zo expliciet hier iets neer had gezet, dat je een ban zou krijgen. En dat is iets wat gewoon niet mag gebeuren! Want het hier van je af schrijven lucht hoe dan op.
ML en ik gaan mac-en en daarna even naar Ixsje, foto's kijken van zijn eerste groentehapje
Hij vond het niet lekker!
zondag 13 september 2009 om 19:03
zondag 13 september 2009 om 19:28
Nou ja, wie vindt zijn eerste groentehapje wél lekker?
Of een Mac-hap?
Het gaat hier wel. Flink eind met de hond gelopen langs het water, in de wind, met muziek; boek gelezen - afleiding.
Vanavond lekker Draadstaal kijken. Even maar wat rustig aan.
Saartje, ben je aan het werk? Ik ben benieuwd hoe het nu ging met je, omdat je in een zeg maar minder stevige stemming aan het werk ging. Hopelijk viel het mee.
Ster, ik denk dat ze je eerdere woorden bedoelt over 'ermee willen stoppen', zo voorzichtig genoeg gezegd?
Of een Mac-hap?
Het gaat hier wel. Flink eind met de hond gelopen langs het water, in de wind, met muziek; boek gelezen - afleiding.
Vanavond lekker Draadstaal kijken. Even maar wat rustig aan.
Saartje, ben je aan het werk? Ik ben benieuwd hoe het nu ging met je, omdat je in een zeg maar minder stevige stemming aan het werk ging. Hopelijk viel het mee.
Ster, ik denk dat ze je eerdere woorden bedoelt over 'ermee willen stoppen', zo voorzichtig genoeg gezegd?
zondag 13 september 2009 om 21:13
He lieverds, ik ben inderdaad een beetje stil. Dat komt hier op het forum omdat ik niet altijd mee kan praten over wat er speelt en ook omdat dat wat mij nu het meest bezig houdt beter niet hier geschreven kan worden.
Ik heb op hyves geschreven. Ben je er al bij Jonna?
Hanke en Appel kunnen je toelaten.
Ev fijn dat je een okeeje dag hebt gehad vandaag.
Sponge ik hoop dat je je ondertussen suf vermaakt!
Ik heb op hyves geschreven. Ben je er al bij Jonna?
Hanke en Appel kunnen je toelaten.
Ev fijn dat je een okeeje dag hebt gehad vandaag.
Sponge ik hoop dat je je ondertussen suf vermaakt!
zondag 13 september 2009 om 21:34
Ik heb het scherm al een poosje open staan en staar er maar wat naar. Wil reageren maar 't komt er niet uit.
Heb veel aan jullie en aan dit topic gedacht, de worstelingen van iedereen, de strijd én de kracht om hoe dan ook vooruit te gaan.
EV raakte me door de opmerking over ogen die overal zijn en ik kreeg er een flinke huilbui van (complimenten EV, ik huil niet snel )
En Wurm, je vroeg wat Lyn voelt, nou dat was op dat moment eenzaamheid. Nu gaat het wel weer beter, maar het wisselt momenteel nogal. Denk ook aan de hormonen waar ik op hyves over schreef. Die brengen de nodige onrust teweeg.
Liefs voor jullie
Heb veel aan jullie en aan dit topic gedacht, de worstelingen van iedereen, de strijd én de kracht om hoe dan ook vooruit te gaan.
EV raakte me door de opmerking over ogen die overal zijn en ik kreeg er een flinke huilbui van (complimenten EV, ik huil niet snel )
En Wurm, je vroeg wat Lyn voelt, nou dat was op dat moment eenzaamheid. Nu gaat het wel weer beter, maar het wisselt momenteel nogal. Denk ook aan de hormonen waar ik op hyves over schreef. Die brengen de nodige onrust teweeg.
Liefs voor jullie
zondag 13 september 2009 om 23:01
Lieve Ster,
Allereerst: geen paniek. Ik denk dat Jonna verwijst naar de 'beschermingsregel' dat je op het forum geen zelfmoordaankondigingen mag doen.
(Ja sorrie hoor, maar ik ben niet zo van het voorzichtig om dingen heenpraten. Ik noem het beessie maar effe bij zijn naampje. )
Nou deed je dat niet, je praatte over hoe moeilijk je het vond, en hoe levensmoe je soms bent. Maar het schoot bij mij ook even door mn hoofd.
Er is ooit een situatie geweest dat iemand (maakt niet uit wie) schreef dat ze het niet meer zag zitten en zichzelf wat aan ging doen. Halve forum in rep en roer natuurlijk.
En da's dus een no-go nu.
Volgens mij is schrijven over je gevoelens nog gewoon okee, als je er maar even bij vermeld dat je geen plannen hebt om het uit te voeren. Ofzo? Of in ieder geval als mensen niet het idee krijgen dat je de intentie hebt om er een eindje aan te maken.
Oftewel, het is een moeilijk onderwerp. Altijd. En mensen maken zich snel zorgen. Vanwege het onmachtige.
Hetzelfde onmachtige waar jij zo tegen strijd.
En ja, dan wil je resultaat.
Het kloterige is gewoon dat niemand iets voor je kan veranderen...
Sponge: smilies doen het wel als je handmatig de codes intikt. Alleen even goed opletten dat er een spatie zit tussen je eigen tekst en de smilie. Als er een ander teken of letter extra aan de smiliecode vastzit doet hij het niet meer.
Jonna, dankjewel voor je lieve woorden.
Gelukkig kan ik vaak wel de zon zien, voelen op mn huid.
Me afsluiten van vroeger. Wat dat betreft is het 'gek zijn' vaak een zegen moet ik zeggen. :shy:
Weet je, ik vind het vaak heel moeilijk om de nare dingen die ik ervaar hier te uiten.
Ik vind het heel moeilijk dat het dan soortemet meteen stilvalt of (ja, weet het, gebeurd niet vaka, maar blijft heel erg hangen dan) als ik het idee heb dat andere mensen zichzelf dan als 'zeur' gaan beschouwen.
Ik begin nu zelf net te beseffen dat het toch wel een heel heftig iets geweest is, ook voor anderen om te horen, en weet gewoon niet goed hoe ik daar mee om moet/mag gaan.
En heb heel erg het gevoel dat mijn post van eerder niet okee was. Als dat zo is mag dat best gewoon gezegd worden.
Dat is prettig, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Ehm. Nouja, misschien past het ook bij de state of mind waar ik in zit. Veel vroeger, en dus het idee dat alles wat ik doe fout is of teveel.
Maar don't worrie, onkruid vergaat niet, en het lukt me redelelijk om tussen de chaos en alles door te blijven functioneren.
Allereerst: geen paniek. Ik denk dat Jonna verwijst naar de 'beschermingsregel' dat je op het forum geen zelfmoordaankondigingen mag doen.
(Ja sorrie hoor, maar ik ben niet zo van het voorzichtig om dingen heenpraten. Ik noem het beessie maar effe bij zijn naampje. )
Nou deed je dat niet, je praatte over hoe moeilijk je het vond, en hoe levensmoe je soms bent. Maar het schoot bij mij ook even door mn hoofd.
Er is ooit een situatie geweest dat iemand (maakt niet uit wie) schreef dat ze het niet meer zag zitten en zichzelf wat aan ging doen. Halve forum in rep en roer natuurlijk.
En da's dus een no-go nu.
Volgens mij is schrijven over je gevoelens nog gewoon okee, als je er maar even bij vermeld dat je geen plannen hebt om het uit te voeren. Ofzo? Of in ieder geval als mensen niet het idee krijgen dat je de intentie hebt om er een eindje aan te maken.
Oftewel, het is een moeilijk onderwerp. Altijd. En mensen maken zich snel zorgen. Vanwege het onmachtige.
Hetzelfde onmachtige waar jij zo tegen strijd.
En ja, dan wil je resultaat.
Het kloterige is gewoon dat niemand iets voor je kan veranderen...
Sponge: smilies doen het wel als je handmatig de codes intikt. Alleen even goed opletten dat er een spatie zit tussen je eigen tekst en de smilie. Als er een ander teken of letter extra aan de smiliecode vastzit doet hij het niet meer.
Jonna, dankjewel voor je lieve woorden.
Gelukkig kan ik vaak wel de zon zien, voelen op mn huid.
Me afsluiten van vroeger. Wat dat betreft is het 'gek zijn' vaak een zegen moet ik zeggen. :shy:
Weet je, ik vind het vaak heel moeilijk om de nare dingen die ik ervaar hier te uiten.
Ik vind het heel moeilijk dat het dan soortemet meteen stilvalt of (ja, weet het, gebeurd niet vaka, maar blijft heel erg hangen dan) als ik het idee heb dat andere mensen zichzelf dan als 'zeur' gaan beschouwen.
Ik begin nu zelf net te beseffen dat het toch wel een heel heftig iets geweest is, ook voor anderen om te horen, en weet gewoon niet goed hoe ik daar mee om moet/mag gaan.
En heb heel erg het gevoel dat mijn post van eerder niet okee was. Als dat zo is mag dat best gewoon gezegd worden.
Dat is prettig, dan weet ik ook waar ik aan toe ben.
Ehm. Nouja, misschien past het ook bij de state of mind waar ik in zit. Veel vroeger, en dus het idee dat alles wat ik doe fout is of teveel.
Maar don't worrie, onkruid vergaat niet, en het lukt me redelelijk om tussen de chaos en alles door te blijven functioneren.
zondag 13 september 2009 om 23:56
Lieve Lyn, wat klote, dat je je eenzaam voelde. Of het nou door hormonen komt of niet.
Soms vraag ik me zo af wat er nou in jou leeft. Wat je nou voelt.
Je bent zo'n betrokken lezer/schrijver hier, zo'n ontzettend lieve en trotse moeder. Zo gevoelig, voor zover ik lees.
Wat gaat er in je om, denk ik vaak. Hoe gaat het nou echt met jou.
Nouja, dat overpeins ik soms.
Als ik eens even niet met mezelf bezig ben.
Bloemetje voor jou.
Omdat ik je een bijzonder mens vind.
Soms vraag ik me zo af wat er nou in jou leeft. Wat je nou voelt.
Je bent zo'n betrokken lezer/schrijver hier, zo'n ontzettend lieve en trotse moeder. Zo gevoelig, voor zover ik lees.
Wat gaat er in je om, denk ik vaak. Hoe gaat het nou echt met jou.
Nouja, dat overpeins ik soms.
Als ik eens even niet met mezelf bezig ben.
Bloemetje voor jou.
Omdat ik je een bijzonder mens vind.
maandag 14 september 2009 om 00:05
Jouw post eerder vond ik juist helemaal oké, Wurm. Geeft mij het gevoel dat ik niet alléén zo in het leven sta, of deze dingen tegenkom, die triggers. Herkenning. En dat is fijn.
Lynne.. fijn dat ik je raak.
Ik zet er nu een smiley achter, maar ik ben eerlijk gezegd nog steeds verbaasd dát ik werkelijk iemand raak, dat het verschil maakt wat ik zeg, dat het iets bij iemand teweegbrengt.
Ja, met zo'n kille ongevoelige moeder achter dikke muren denk je dat je niet bestaat of zo, als je iets zegt. Dat het er gewoon niet toe doet.
Philo, begrijpelijk dat je het nu bij hyves houdt. Morgen ga ik daar bijlezen. Eh, morgen? Het is nu al over twaalven. Tijd om de computer nu uit te zetten. Maar pff, wat ben ik onrustig. Komt niet door jullie hoor!
Lynne.. fijn dat ik je raak.
Ik zet er nu een smiley achter, maar ik ben eerlijk gezegd nog steeds verbaasd dát ik werkelijk iemand raak, dat het verschil maakt wat ik zeg, dat het iets bij iemand teweegbrengt.
Ja, met zo'n kille ongevoelige moeder achter dikke muren denk je dat je niet bestaat of zo, als je iets zegt. Dat het er gewoon niet toe doet.
Philo, begrijpelijk dat je het nu bij hyves houdt. Morgen ga ik daar bijlezen. Eh, morgen? Het is nu al over twaalven. Tijd om de computer nu uit te zetten. Maar pff, wat ben ik onrustig. Komt niet door jullie hoor!
maandag 14 september 2009 om 00:28
Wurm,
Ik begrijp niet zo goed wat je niet oke lijkt van je laatste post.
Het is toch oke hier te schrijven?
En ik denk dat juist hier zoveel herkenning leeft.
Wellicht zijn de ervaringen verschillend,maar de gevoelens en gedachten leven hier wel onder ons.
Heb je zelf het gevoel nu het besef komt dat anderen erg schrikken?
Ik denk dat hier wel meer heftigheid aanwezig is bij anderen.
Misschien meer tussen de regels te lezen dat concreet.
Wellicht stelt het je een beetje gerust dat je denk ik minder afschrikt dan je zelf invult.
Jee wat naar van je nieuwe buurman zeg!!
Ik hoop dat dit echt maar een incident .
Zou het heel rot vinden als dit je woongeluk in de weg komt te staan.
Ik begrijp niet zo goed wat je niet oke lijkt van je laatste post.
Het is toch oke hier te schrijven?
En ik denk dat juist hier zoveel herkenning leeft.
Wellicht zijn de ervaringen verschillend,maar de gevoelens en gedachten leven hier wel onder ons.
Heb je zelf het gevoel nu het besef komt dat anderen erg schrikken?
Ik denk dat hier wel meer heftigheid aanwezig is bij anderen.
Misschien meer tussen de regels te lezen dat concreet.
Wellicht stelt het je een beetje gerust dat je denk ik minder afschrikt dan je zelf invult.
Jee wat naar van je nieuwe buurman zeg!!
Ik hoop dat dit echt maar een incident .
Zou het heel rot vinden als dit je woongeluk in de weg komt te staan.
maandag 14 september 2009 om 01:38
Ik wil toch nog even wat kwijt Ster over je laatste schrijfsels hier.
Wurm geeft aan in haar post aan dat je geen zelfmoord aankondigingen mag doen en je dat niet deed.
Ik ben het daar niet geheel mee eens dat je dat niet deed.
Het was misschien niet een letterlijke bewoording als ik ga nu een pot pillen slikken.
Maar je insinueerde wel dat je dat zomaar zou kunnen besluiten.
Je twee posts op 7-09 achter elkaar kwamen bij mij heftig binnen.
Je roept (schreeuwt) letterlijk dat je niet meer wil leven en hoe uitzichtloos het is en beschrijft daarna hoe je lichamelijk allerlei sensaties voelde.
Dat is even schrikken om te lezen Ster en kan als heftig omschreven worden.
Niet zozeer dat jij zo diep zit,ik denk dat we dat wel herkennen.
Maar meer de boodschap en er totaal niets aan kunnen doen op dat moment.
Niet weten of deze schreeuw een momentopname is,of heel serieus genomen moet worden.
Geen middelen om je te bellen,of naar je toe te gaan,geen positie hebben om direct hulp in te schakelen..gewoon niets.
En dan even niets van je horen, niet precies in kunnen schatten hoe je ervoor staat,(in welke state of mind) .
Hanke heeft nog getracht daar een inschatting van te kunnen maken door je te vragen waar je nu precies staat.
Maar gezien wij afhankelijk zijn van wat en wanneer je wat schrijft is ook dat maar grijpen in het ontastbare.
Ik sta dan ook verbaasd dat je naar Saar schrijft,oh was het heftig dan?.
Je deed een duidelijke aankondiging niet meer te willen leven.
En ja,dat is banwaardig zoals Jonna al opmerkte.
Dit omdat het al meerdere malen is voorgekomen op het forum en deze rep en roer was ,met 1 keer een fatale afloop.
Ook omdat je als forummer machteloos staat en mensen van slag raken van de enorme verantwoordelijkheid die men voelt.
Ook omdat je met deze gevoelens/gedachte op de verkeerde plek zit hier waar geen adequate hulp aangereikt kan worden.
Ter bescherming van alle partijen dus.
Maar...als het niet gemeld wordt en de engelen het zelf niet opmerken dan ontspring je de dans.
En ik zie liever ook nog hier een lijntje blijven dan niets meer van je te vernemen.
Je ontwijkt de echte vragen Ster.
Die ik je stelde,Hanke je stelde....waar sta je?
Wat ga je nu doen?
En daarmee bedoel ik niet dat je gewoon gaat werken.
Maar bot gezegd,ga je gehoor geven aan je doodswens?
Of neem je dit signaal zo serieus dat je hulp opeist.
Er is nog een legio hulp te ontdekken en te aanvaarden.
En ik geloof je op je woord dat je geen enkel licht ziet en de zin er niet is.
Ik kan je het ook niet zeggen of er wel licht is.
Waar jij wel zelf het antwoord op weet is dat zoals je nu hulp krijgt dit niet voldoende is om dat licht te kunnen gaan zien.
Je doet zelf weliswaar je best en je doet het goed,maar dit geeft wel een signaal af dat er meer nodig is.
Ik vind dat je vriend het recht heeft te weten hoe je er precies voor staat.
Hij vult zijn leven in om deze samen met jou te leven.
Mag hij dan ook weten hoe kort dat op het moment maar mag zijn volgens jou?.
Sorry als ik erg hard overkom,ik heb mijn fluwelen handschoentjes even uit getrokken.
Want meeleven doen we allemaal,herkennen ook denk ik zo.
Dat helpt je om je niet alleen te voelen dat te lezen.
Maar ik betwijfel het of het je helpt nu eens je vuist op tafel te gaan slaan.
Ik vind het erg rot Ster dat je je zo voelt.
En daarom schrijf ik deze post.
Liefs.
Wurm geeft aan in haar post aan dat je geen zelfmoord aankondigingen mag doen en je dat niet deed.
Ik ben het daar niet geheel mee eens dat je dat niet deed.
Het was misschien niet een letterlijke bewoording als ik ga nu een pot pillen slikken.
Maar je insinueerde wel dat je dat zomaar zou kunnen besluiten.
Je twee posts op 7-09 achter elkaar kwamen bij mij heftig binnen.
Je roept (schreeuwt) letterlijk dat je niet meer wil leven en hoe uitzichtloos het is en beschrijft daarna hoe je lichamelijk allerlei sensaties voelde.
Dat is even schrikken om te lezen Ster en kan als heftig omschreven worden.
Niet zozeer dat jij zo diep zit,ik denk dat we dat wel herkennen.
Maar meer de boodschap en er totaal niets aan kunnen doen op dat moment.
Niet weten of deze schreeuw een momentopname is,of heel serieus genomen moet worden.
Geen middelen om je te bellen,of naar je toe te gaan,geen positie hebben om direct hulp in te schakelen..gewoon niets.
En dan even niets van je horen, niet precies in kunnen schatten hoe je ervoor staat,(in welke state of mind) .
Hanke heeft nog getracht daar een inschatting van te kunnen maken door je te vragen waar je nu precies staat.
Maar gezien wij afhankelijk zijn van wat en wanneer je wat schrijft is ook dat maar grijpen in het ontastbare.
Ik sta dan ook verbaasd dat je naar Saar schrijft,oh was het heftig dan?.
Je deed een duidelijke aankondiging niet meer te willen leven.
En ja,dat is banwaardig zoals Jonna al opmerkte.
Dit omdat het al meerdere malen is voorgekomen op het forum en deze rep en roer was ,met 1 keer een fatale afloop.
Ook omdat je als forummer machteloos staat en mensen van slag raken van de enorme verantwoordelijkheid die men voelt.
Ook omdat je met deze gevoelens/gedachte op de verkeerde plek zit hier waar geen adequate hulp aangereikt kan worden.
Ter bescherming van alle partijen dus.
Maar...als het niet gemeld wordt en de engelen het zelf niet opmerken dan ontspring je de dans.
En ik zie liever ook nog hier een lijntje blijven dan niets meer van je te vernemen.
Je ontwijkt de echte vragen Ster.
Die ik je stelde,Hanke je stelde....waar sta je?
Wat ga je nu doen?
En daarmee bedoel ik niet dat je gewoon gaat werken.
Maar bot gezegd,ga je gehoor geven aan je doodswens?
Of neem je dit signaal zo serieus dat je hulp opeist.
Er is nog een legio hulp te ontdekken en te aanvaarden.
En ik geloof je op je woord dat je geen enkel licht ziet en de zin er niet is.
Ik kan je het ook niet zeggen of er wel licht is.
Waar jij wel zelf het antwoord op weet is dat zoals je nu hulp krijgt dit niet voldoende is om dat licht te kunnen gaan zien.
Je doet zelf weliswaar je best en je doet het goed,maar dit geeft wel een signaal af dat er meer nodig is.
Ik vind dat je vriend het recht heeft te weten hoe je er precies voor staat.
Hij vult zijn leven in om deze samen met jou te leven.
Mag hij dan ook weten hoe kort dat op het moment maar mag zijn volgens jou?.
Sorry als ik erg hard overkom,ik heb mijn fluwelen handschoentjes even uit getrokken.
Want meeleven doen we allemaal,herkennen ook denk ik zo.
Dat helpt je om je niet alleen te voelen dat te lezen.
Maar ik betwijfel het of het je helpt nu eens je vuist op tafel te gaan slaan.
Ik vind het erg rot Ster dat je je zo voelt.
En daarom schrijf ik deze post.
Liefs.
maandag 14 september 2009 om 01:52
Lieve Ev.
Ik schrijf misschien niet al te veel reacties op jou posts.
Niet bewust.
Wel omdat woorden mij vaak zo tekort schieten voor zoiets groots waar jij me moet leven.
Het moederlijke gemis en verdriet snijdt vaak zo door mijn hart,als ik maar probeer in te leven hoe dit voor jou moet zijn.
En dan is niets,geen enkel woord nuttig,zinnig of van betekenis.
Ik wil je zeggen hoe groot mijn bewondering voor je is.
Zeggen wat een leeuwin er wel niet in jou moet schuilen niet ten onder te gaan.
Zeggen wat een kracht er in dat lijfje van jou moet zitten.
Tegelijk ben ik altijd weer bang,dat jij dan weer geen woorden zal hebben en dit je weer zo ongemakkelijk laat voelen.
Nu besluit ik om het wel te zeggen.
Ik verwacht geen reactie,dat hoeft niet lieve Ev.
Maar wat is mijn respect groot en zou ik je vast willen pakken om te zeggen dat jij er toe doet.
Weet je nog dat ik ooit heb gezegd samen met jou in de schommel te willen zitten?
Het zou een prachtige belevenis zijn Ev als ik dat met je mocht delen ooit.
Liefs!
Ik schrijf misschien niet al te veel reacties op jou posts.
Niet bewust.
Wel omdat woorden mij vaak zo tekort schieten voor zoiets groots waar jij me moet leven.
Het moederlijke gemis en verdriet snijdt vaak zo door mijn hart,als ik maar probeer in te leven hoe dit voor jou moet zijn.
En dan is niets,geen enkel woord nuttig,zinnig of van betekenis.
Ik wil je zeggen hoe groot mijn bewondering voor je is.
Zeggen wat een leeuwin er wel niet in jou moet schuilen niet ten onder te gaan.
Zeggen wat een kracht er in dat lijfje van jou moet zitten.
Tegelijk ben ik altijd weer bang,dat jij dan weer geen woorden zal hebben en dit je weer zo ongemakkelijk laat voelen.
Nu besluit ik om het wel te zeggen.
Ik verwacht geen reactie,dat hoeft niet lieve Ev.
Maar wat is mijn respect groot en zou ik je vast willen pakken om te zeggen dat jij er toe doet.
Weet je nog dat ik ooit heb gezegd samen met jou in de schommel te willen zitten?
Het zou een prachtige belevenis zijn Ev als ik dat met je mocht delen ooit.
Liefs!
maandag 14 september 2009 om 01:58
Sponge.
Ik lees altijd met een glimlach al je posts.
Wat je doet,beleeft,je activiteiten.
Je pure manier van schrijven.
Ik weet niet,kan het vaak moeilijk uitleggen maar je leest als een prachtig persoon.
Toch laat je weinig los,wat er echt in je omgaat.
Nu lees ik je komende Emrd..en het thema daarvan...
En dan glimlach ik even niet.
Maar besef dat bij al jou " gezellige " posts een behoorlijke schaduw is.
Daarom lieve Sponge
Omdat ik eigenlijk vind dat dat wel meer aandacht zou mogen hebben die schaduwkant.
Gewoon om even stil te staan bij jou.
Liefs!!
Ik lees altijd met een glimlach al je posts.
Wat je doet,beleeft,je activiteiten.
Je pure manier van schrijven.
Ik weet niet,kan het vaak moeilijk uitleggen maar je leest als een prachtig persoon.
Toch laat je weinig los,wat er echt in je omgaat.
Nu lees ik je komende Emrd..en het thema daarvan...
En dan glimlach ik even niet.
Maar besef dat bij al jou " gezellige " posts een behoorlijke schaduw is.
Daarom lieve Sponge
Omdat ik eigenlijk vind dat dat wel meer aandacht zou mogen hebben die schaduwkant.
Gewoon om even stil te staan bij jou.
Liefs!!
maandag 14 september 2009 om 02:07
Lynne ook voor jou een dikke knuffel voor de strijd om er te zijn,en de strijd tegen die rottige hormonen.
Philo,
Je koppie zit zo vol met waar je nu inzit.
Dat past enkel op hyves.
Schrijf daar waar je het kwijt kan.
je doet het goed meid.
Saar.
Geniet van je vrije weekend.
Volgende week komt frummel .
Fijn ook jou even gesproken te hebben.
Hanke,Claire....hoe is het nu met jullie?
Liefs voor iedereen.
Philo,
Je koppie zit zo vol met waar je nu inzit.
Dat past enkel op hyves.
Schrijf daar waar je het kwijt kan.
je doet het goed meid.
Saar.
Geniet van je vrije weekend.
Volgende week komt frummel .
Fijn ook jou even gesproken te hebben.
Hanke,Claire....hoe is het nu met jullie?
Liefs voor iedereen.
maandag 14 september 2009 om 02:16
Oh en Wurm je vroeg nog hoe het nu voelde nu ik er wat had uitgegooid hier.
Het voelt als een besef.
Maakt mij strijdlustig......er moet wat gaan gebeuren.
En ik moet het zelf maar gaan doen,gezien de therapie al ruim een half jaar op zich laat wachten en ik hem voorlopig nog niet zie komen.
En al is dat wel zo,dan nog gaat dat mij geen wonderen brengen in korte tijd.
En zoals het nu gaat,de eetstoornis ontneemt mij zo'n beetje alles waar ik gelukkig van wordt.
Dus ja, aan de slag maar weer.
Al word ik wel moedeloos dat dit al 20 jaar duurt inmiddels.
Oh en appel.
Nog bedankt voor de info die je mij stuurde van de stichting weerklank.
Ik heb er wat artikelen op gelezen en voelde erkenning voor hoe het is om auditief psychotisch te zijn.
Maar ook de benoemde behandelvormen geven mij weer nieuwe kansen hier wat mee te kunnen gaan doen.
Maar goed,first things first.
Het voelt als een besef.
Maakt mij strijdlustig......er moet wat gaan gebeuren.
En ik moet het zelf maar gaan doen,gezien de therapie al ruim een half jaar op zich laat wachten en ik hem voorlopig nog niet zie komen.
En al is dat wel zo,dan nog gaat dat mij geen wonderen brengen in korte tijd.
En zoals het nu gaat,de eetstoornis ontneemt mij zo'n beetje alles waar ik gelukkig van wordt.
Dus ja, aan de slag maar weer.
Al word ik wel moedeloos dat dit al 20 jaar duurt inmiddels.
Oh en appel.
Nog bedankt voor de info die je mij stuurde van de stichting weerklank.
Ik heb er wat artikelen op gelezen en voelde erkenning voor hoe het is om auditief psychotisch te zijn.
Maar ook de benoemde behandelvormen geven mij weer nieuwe kansen hier wat mee te kunnen gaan doen.
Maar goed,first things first.
maandag 14 september 2009 om 08:23
Het gaat stukken beter, al is mijn emmer met energie wat sneller leeg.
De massage was erg herftig, veel gevoeld waar ik geen zin in had. Fijn om een plek te hebben waar dat kan, en dat een beetje van thuis te scheiden.
Stemming is gelukkig een stuk beter, al ben ik nog niet helemaal mijn sprankelende zelf. Gisteren de hele dag in mijn huis gepoetst. Dat was fijn, het voelde niet schoon en frus aan en ik heb mijn mouwen opgestroopt. Wel last van droge handen nu, na zoveel sop
Saar, ik vind het rot voor je, dat je van die flashbacks hebt. Het zet je gevoelmatig weer middenin die ervaring en dat is heel heftig om mee te maken.
Ik vond het gruwelijk als me dat overkwam. De moeite die ik moest doen om dan weer terug in het hier-en-nu te komen, daar werd ik behoorlijk moe van. Ook had ik het gevoel dat ik door die ervaringen alleen werd gezet. Ik merkte dat deze weken ook. Ik heb gelukkig niet veel herbelevingen gehad maar ik merkte dat ik erg veel moeite had om andere mensen te vertrouwen. Aangeraakt worden lukte dan niet en dat vond ik heel erg. Ook merk ik dan dat ik cynischer word, minder het gevoel heb dat ik op mijn omgeving kan bouwen.
Wat ik fijn vind is dat ik merk dat ik het steeds meer voor mezelf kan houden en dat er iets van vechtlust bovenkomt. Ik laat me niet meer kleinmaken door wat iemand me decennia terug heeft aangedaan. dat gun ik hem niet. Dat die kwaadheid nu bovenkomt vind ik erg gezond.
De massage was erg herftig, veel gevoeld waar ik geen zin in had. Fijn om een plek te hebben waar dat kan, en dat een beetje van thuis te scheiden.
Stemming is gelukkig een stuk beter, al ben ik nog niet helemaal mijn sprankelende zelf. Gisteren de hele dag in mijn huis gepoetst. Dat was fijn, het voelde niet schoon en frus aan en ik heb mijn mouwen opgestroopt. Wel last van droge handen nu, na zoveel sop
Saar, ik vind het rot voor je, dat je van die flashbacks hebt. Het zet je gevoelmatig weer middenin die ervaring en dat is heel heftig om mee te maken.
Ik vond het gruwelijk als me dat overkwam. De moeite die ik moest doen om dan weer terug in het hier-en-nu te komen, daar werd ik behoorlijk moe van. Ook had ik het gevoel dat ik door die ervaringen alleen werd gezet. Ik merkte dat deze weken ook. Ik heb gelukkig niet veel herbelevingen gehad maar ik merkte dat ik erg veel moeite had om andere mensen te vertrouwen. Aangeraakt worden lukte dan niet en dat vond ik heel erg. Ook merk ik dan dat ik cynischer word, minder het gevoel heb dat ik op mijn omgeving kan bouwen.
Wat ik fijn vind is dat ik merk dat ik het steeds meer voor mezelf kan houden en dat er iets van vechtlust bovenkomt. Ik laat me niet meer kleinmaken door wat iemand me decennia terug heeft aangedaan. dat gun ik hem niet. Dat die kwaadheid nu bovenkomt vind ik erg gezond.
maandag 14 september 2009 om 10:08
Even een ego reactie vanuit appel.
Ik lees jullie, en denk aan jullie.. Maar ben druk met mezelf bezig.. en niet alleen met wat ik op hyves verteld heb... het gaat even echt niet lekker met me nu.
Ga denk ik ook zo mijn psych bellen..
Ier, thnx voor gisteren en voor je knuffel.
Fijn dat je wat hebt aan de link die ik je gestuurd heb. Ik heb er zelf ook veel aan. Heb ook al een aantal maal gemaild met iemand die verbonden is met die stichting voor vragen waar ik graag antwoord op wilde.
Ik lees jullie, en denk aan jullie.. Maar ben druk met mezelf bezig.. en niet alleen met wat ik op hyves verteld heb... het gaat even echt niet lekker met me nu.
Ga denk ik ook zo mijn psych bellen..
Ier, thnx voor gisteren en voor je knuffel.
Fijn dat je wat hebt aan de link die ik je gestuurd heb. Ik heb er zelf ook veel aan. Heb ook al een aantal maal gemaild met iemand die verbonden is met die stichting voor vragen waar ik graag antwoord op wilde.
maandag 14 september 2009 om 10:17
Jeetje Ier, wat heb je een boel zitten schrijven naar iedereen! Lief zeg!
Ik weet ook niet zo goed waar die post vandaan kwam van mij, ik denk meer dat ik behoefte had aan bevestiging dat het okee was om te schrijven, om ruimte in te nemen voor mezelf. Dat het er mocht zijn. zoiets.
Het 'ik moet zwijgen' overwinnen is moeilijk, en daarna komt het 'ik val mensen lastig' ervoor in de plaats.
Maar fijn om te horen dat dat dus meevalt. Tnx.
Hanke, goed om te lezen dat je weer wat meer je sterke zelf wordt. Je hebt echt een manier gevonden voor jezelf om ermee om te gaan. Het hanteerbaar te maken, hoe rot het ook nog steeds is.
O, ik moet stoppen. Poez gaat op mn typhand zitten, en met een vinger verder tikken gaat erg traag.
Fijne dag allemaal!
Ik weet ook niet zo goed waar die post vandaan kwam van mij, ik denk meer dat ik behoefte had aan bevestiging dat het okee was om te schrijven, om ruimte in te nemen voor mezelf. Dat het er mocht zijn. zoiets.
Het 'ik moet zwijgen' overwinnen is moeilijk, en daarna komt het 'ik val mensen lastig' ervoor in de plaats.
Maar fijn om te horen dat dat dus meevalt. Tnx.
Hanke, goed om te lezen dat je weer wat meer je sterke zelf wordt. Je hebt echt een manier gevonden voor jezelf om ermee om te gaan. Het hanteerbaar te maken, hoe rot het ook nog steeds is.
O, ik moet stoppen. Poez gaat op mn typhand zitten, en met een vinger verder tikken gaat erg traag.
Fijne dag allemaal!
maandag 14 september 2009 om 10:55
Geknipt en geplakt van het 'ik mis smiley's' topic voor iedereen die de smiley's mist..
is : smooch :
is : cry :
is : heart :
is : smile :
is : duckie :
is > - D
is | - )
is : '- (
is ; - )
is ( O )
is 8 - P
is : - ]
is X - D
is : - |
is : ~ )
:puke: is : puke :
is : - p
is : )
is : rolling :
is : - ) - )
is : - d
is : - $
is ; - ]
is O . o
is : no :
is : - (
is : worship :
is O _ o
is : mad :
is ( 6 )
is : rofl :
is : sarcastis
is :gift :
is : flower :
is : whoops :
is 8 - .
is : peace :
is : nerd :
is : - @
is @ - (
is : hug :
is X - @
is : lampje :
is : kiss :
is : - O
is : sick :
is : rose :
is : angel :
is : lmao :
is | - (
is : smack :
is : sigh :
is : applause :
is : hello :
is : cheer2 :
is : peep :
is : love :
: puppy :
is B - )
is : cheer :
is O _ O
is : nijn :
is : ass :
is : couple :
is : blob :
is : sun :
is : zzz :
is : - 9
is : thunder :
is : swear :
is : flag :
is : cheers :
is 8 : - ) 8
is : jump :
is 8 - O
Uiteraard de codes aan elkaar geschreven. Wél voor en na de code een spatie.
Toch wel handig dacht ik zo!
is : smooch :
is : cry :
is : heart :
is : smile :
is : duckie :
is > - D
is | - )
is : '- (
is ; - )
is ( O )
is 8 - P
is : - ]
is X - D
is : - |
is : ~ )
:puke: is : puke :
is : - p
is : )
is : rolling :
is : - ) - )
is : - d
is : - $
is ; - ]
is O . o
is : no :
is : - (
is : worship :
is O _ o
is : mad :
is ( 6 )
is : rofl :
is : sarcastis
is :gift :
is : flower :
is : whoops :
is 8 - .
is : peace :
is : nerd :
is : - @
is @ - (
is : hug :
is X - @
is : lampje :
is : kiss :
is : - O
is : sick :
is : rose :
is : angel :
is : lmao :
is | - (
is : smack :
is : sigh :
is : applause :
is : hello :
is : cheer2 :
is : peep :
is : love :
: puppy :
is B - )
is : cheer :
is O _ O
is : nijn :
is : ass :
is : couple :
is : sun :
is : zzz :
is : - 9
is : thunder :
is : swear :
is : flag :
is : cheers :
is 8 : - ) 8
is : jump :
is 8 - O
Uiteraard de codes aan elkaar geschreven. Wél voor en na de code een spatie.
Toch wel handig dacht ik zo!