medicatie bij borderline?
dinsdag 29 mei 2007 om 00:30
zeeeeeeer herkenbaar die gevoelens Kreeftje en Shahla.Zo ben ik ook helemaal leip van vriend en zie ik onze relatie helemaal top en dan zie ik het niet meer zitten en twijfel ik of het niet beter is als ik er een punt achter zet.Maar net als Shahla weet ik dit inmiddels ook van mezelf en ook ik trap er niet meer in (probeer ik althans) en ik spreek het al helemaal niet meer uit naar vriend. Want die werd helemaal gek van mij. Het ene moment dacht hij nog in een veilige en stabiele relatie met mij te zitten en het volgende moment zeg ik tegen hem dat het maar uit moet zijn omdat ik de relatie niet meer zie zitten.Ik heb een keer -heel typisch- hem voor sinterklaas een groot chocoladen hart gegeven omdat ik zo ontzettend gek op hem was (met helemaalverliefd kaartje erbij enzo) en de volgende dag heb ik het uitgemaakt. Vriend begreep er werkelijk he-le-maal niks van!!!Nu weet ik dat dat soort buien vooral ook aan mezelf liggen en dat die vanzelf weer overwaaien. Dat bedoel ik dan ook met dat ik gewoon moet teren op mijn verstand/mijn weten. Ik moet niet handelen naar mijn gevoel, want die speelt spelletjes met me. Dit soort perioden of buien overbrug ik maar met weten dat het vanzelf wel overwaait....
vrijdag 10 augustus 2012 om 00:23
Haaj,
ik gebruik sinds 3 jaar citalopram, 40 milligram per dag ('s ochtends 1 en 's avonds ...) en ik moet zeggen, dit helpt mij prima!! Ik ben minder gejaagd (ook ADDtrekken dus een waus soms) neutraler qua emoties, vrolijker gestemd en minder last van paniekerigheid.. wel heb ik last van extreme vermoeidheid en een zeer droge mond. Maar dit heb ik er zeker voor over!
ik gebruik sinds 3 jaar citalopram, 40 milligram per dag ('s ochtends 1 en 's avonds ...) en ik moet zeggen, dit helpt mij prima!! Ik ben minder gejaagd (ook ADDtrekken dus een waus soms) neutraler qua emoties, vrolijker gestemd en minder last van paniekerigheid.. wel heb ik last van extreme vermoeidheid en een zeer droge mond. Maar dit heb ik er zeker voor over!