Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
quote:AQua9Girl schreef op 08 juni 2012 @ 23:29:

[...]

Volgens mij als je letterlijk 'helder kunt zien'. Dus dat naar wens, flarden van beelden kunt ontvangen. Salle is daarmee dan ook niet helderziend (want ze 'voelt' mensen aan en kan informatie ontvangen van iemand uit de hoek van de kamer) maar op zijn minst gevoelig en intuitief.Precies: letterlijk 'helder kunt zien'
De hoogste staat van bewustzijn dus? Ik neem aan dat je hetzelfde bedoelt?

In hoeverre is dat helderziend dan? Is dat niet meer een besef van het verband tussen alle dingen, de ultieme acceptatie van hoe de dingen zijn? Toekomstvoorspelling lijkt me zo banaal in dat verband
Ga in therapie!
quote:mariekkk schreef op 08 juni 2012 @ 23:23:

[...]

Ik herken wel veel van wat je schrijft. Ik geloof ook in energie zoals jij het beschrijft en heb zelf ook al aardig wat meegemaakt op dat gebied. Ik heb een keer een uittreding meegemaakt en dat was geen fijne ervaring. Ik werd midden in de nacht ineens wakker en kwam met een grote klap in mijn lichaam terecht, het voelde echt heel lomp. Ik werd er draaierig en misselijk van en moest toen even bijkomen, ook van schrik.

Een andere keer (jaren daarvoor) lag ik op de bank te slapen en voelde hoe er iemand op me ging hangen. Er was verder niemand thuis. Ik ben ook diverse keren op mijn schouder geklopt terwijl er niemand stond...Inmiddels ben ik niet meer zo bang, ik vind het eerder mooi dat mensen die mij dierbaar zijn en overleden zijn, me soms nog even opzoeken.

Dat eerste kan ik me wel een beetje voorstellen, ook al heb ik zelf geen uittreding meegemaakt. Vooral bij mijn eerste lucide nachtmerrie met slaapverlamming werd ik echt huilend wakker. Ik was helemaal van streek. Het voelde toen wel echt alsof ik omringd was door een slechte energie. Ik ben daar toen echt een paar dagen onrustig van geweest.

Wat jij hebt gehad lijkt me wel echt naar zeg.

In het huis waar ik opgegroeid ben had ik vaak het gevoel alsof iemand op mijn bed kwam zitten s'nachts. Dan voelde ik altijd iets drukken op een punt van mijn bed. Ik ben daar op een gegeven moment zo gewend aan geraakt, vond het nooit zo eng.

Dat huis voelt ook anders aan qua energie, maar niet op een slechte manier. Op een keer kwam een hond van een vriendin in dat huis, die staarde de hele tijd naar een punt in de woonkamer. Daar was gewoon een witte muur. Toen ging hij heel hard blaffen en grommen enzo. Dat was wel vreemd vond ik, vooral omdat dat een hele rustige hond was.
@ Aqua9Girl

De angst hebben om compleet gek te worden, belemmert je om inderdaad volledig bewust te zijn.

Helderzien kan je alleen als je je "denken" niet meer serieus neemt en er alleen naar leert kijken.

Angst komt voort uit iets wat je in het verleden hebt meegemaakt waarin je in het heden nog steeds van overtuigd bent dat je angst terecht is.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-06-2012 11:42
Reden: artikel verwijderd
% gewijzigd
Als je je niet meer identificeert met je denken, creëer je ruimte in je bewustzijn.

Dit betekend dus ook dat je je niet meer identificeert met je ego en je verstand.

Die ruimte die over blijft is wie je werkelijk bent, blanco...net als een pasgeboren baby

.
quote:dubiootje schreef op 08 juni 2012 @ 23:35:

In hoeverre is dat helderziend dan? Is dat niet meer een besef van het verband tussen alle dingen, de ultieme acceptatie van hoe de dingen zijn? Toekomstvoorspelling lijkt me zo banaal in dat verband Denk ik ook, hoe verder je daarin bent hoe minder je bezig bent met toekomstvoorspellingen, helderzien, helderzijn en dat soort zaken. Want je accepteert dan hoe het is en aanvaard wat gaat komen in je leven. Dat komt bijna neer op een andersom-redenering: hoe hoger je staat van bewustzijn hoe dichter je weer bij de aarde komt?
quote:floral schreef op 08 juni 2012 @ 22:58:

[...]

Eerder in dit topic werd dat ook al gevraagd, staat volgens mij ergens een link. Hotel Carter 2007, augustus. Je kan het googelen als je wil. En ja ik ging drie weken, zo vreemd is dat echt niet.Sorry voor mijn nogal botte reactie. Ik geloof je wel. Lijkt me een zeer bizarre ervaring om in dat hotel te zitten en dat er dan zoiets gebeurt. Ieuw.
quote:dubiootje schreef op 08 juni 2012 @ 23:35:

In hoeverre is dat helderziend dan? Is dat niet meer een besef van het verband tussen alle dingen, de ultieme acceptatie van hoe de dingen zijn? Toekomstvoorspelling lijkt me zo banaal in dat verband Precies dat ja, de hoogste staat van bewustzijn.
"Verlicht" zijn op boedhistische manier zou ik niet in verband willen brengen met helderziend zijn. Wat wel vaak wordt gezegd is dat mensen die helderziend zijn licht in zich dragen en ook zielen kunnen begeleiden naar het licht (lichtwerk). Helderziend zijn betekent voor mij beelden zien. Bij mij gebeurd dat vaak in mijn hoofd alsof er een groot bioscoopscherm is waarop beelden worden geprojecteerd.
quote:star-light schreef op 08 juni 2012 @ 23:43:

[...]

Precies dat ja, de hoogste staat van bewustzijn. wie zegt dat?
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:44:

"Verlicht" zijn op boedhistische manier zou ik niet in verband willen brengen met helderziend zijn. Wat wel vaak wordt gezegd is dat mensen die helderziend zijn licht in zich dragen en ook zielen kunnen begeleiden naar het licht (lichtwerk). Helderziend zijn betekent voor mij beelden zien. Bij mij gebeurd dat vaak in mijn hoofd alsof er een groot bioscoopscherm is waarop beelden worden geprojecteerd.gefeliciteerd, u kunt dagdromen, zoals elk mens...
quote:mariekkk schreef op 08 juni 2012 @ 23:43:

[...]

Sorry voor mijn nogal botte reactie. Ik geloof je wel. Lijkt me een zeer bizarre ervaring om in dat hotel te zitten en dat er dan zoiets gebeurt. Ieuw.

Maakt niet uit! Klinkt voor sommigen als een 'sterk verhaal', snap ik wel.

Was inderdaad bizar, ben je lekker op vakantie, beland je ineens in een soort horror verhaal.
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:44:

"Verlicht" zijn op boedhistische manier zou ik niet in verband willen brengen met helderziend zijn. Wat wel vaak wordt gezegd is dat mensen die helderziend zijn licht in zich dragen en ook zielen kunnen begeleiden naar het licht (lichtwerk). Helderziend zijn betekent voor mij beelden zien. Bij mij gebeurd dat vaak in mijn hoofd alsof er een groot bioscoopscherm is waarop beelden worden geprojecteerd.Ja, je hebt gelijk. Ik voelde al twijfel toen ik die twee zaken combineerde in mijn bericht. Ik denk dat ons doel hier is om totale bewustzijn te bereiken en dat zaken als helderziendheid e.d. slechts 'talenten' of tools zijn die sommigen in meer of mindere mate bezitten.
quote:AQua9Girl schreef op 08 juni 2012 @ 23:42:

[...]

Denk ik ook, hoe verder je daarin bent hoe minder je bezig bent met toekomstvoorspellingen, helderzien, helderzijn en dat soort zaken. Want je accepteert dan hoe het is en aanvaard wat gaat komen in je leven. Dat komt bijna neer op een andersom-redenering: hoe hoger je staat van bewustzijn hoe dichter je weer bij de aarde komt?

Precies, en als je eenmaal ervaren hebt dat je helder ziet, weet je niet meer beter, want ook dat accepteer je net als alles om je heen.

Maar het is niet zo dat je de hele dag helder ziet, met werk bijvoorbeeld is het een stuk lastiger, je moet je werk uitvoeren en er moet nagedacht worden. En op de klok gekeken worden hoe laat het is, terwijl 'tijd' eigenlijk niet bestaat maar ooit door een persoon is bedacht.
quote:genkie schreef op 08 juni 2012 @ 23:46:

[...]

gefeliciteerd, u kunt dagdromen, zoals elk mens...Dat is wat anders. Als ik bijvb een foto pak krijg ik beelden door die niets met dagdromen te maken hebben.
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:50:

[...]

Dat is wat anders. Als ik bijvb een foto pak krijg ik beelden door die niets met dagdromen te maken hebben.

dat heb ik ook, onbewust worden er zaken getriggered.

dat is ook vrij normaal, het zou abnormaal zijn als je het niet hebt.
quote:star-light schreef op 08 juni 2012 @ 23:50:

[...]

Precies, en als je eenmaal ervaren hebt dat je helder ziet, weet je niet meer beter, want ook dat accepteer je net als alles om je heen.

Maar het is niet zo dat je de hele dag helder ziet, met werk bijvoorbeeld is het een stuk lastiger, je moet je werk uitvoeren en er moet nagedacht worden. En op de klok gekeken worden hoe laat het is, terwijl 'tijd' eigenlijk niet bestaat maar ooit door een persoon is bedacht.

dit soort dingen herken ik ook, vaak heb ik dan al wat bier op.

tijd en ruimte lijken niet meer te bestaan en ik accepteer ook alles om me heen, alles word ook mooier en als ik maar lang genoeg doorzuip dan ben ik god.
quote:star-light schreef op 08 juni 2012 @ 23:50:

[...]

Maar het is niet zo dat je de hele dag helder ziet, met werk bijvoorbeeld is het een stuk lastiger, je moet je werk uitvoeren en er moet nagedacht worden. En op de klok gekeken worden hoe laat het is, terwijl 'tijd' eigenlijk niet bestaat maar ooit door een persoon is bedacht.Heb wel eens heldergezien, maar gelukkig niet de hele tijd. Was slechts een incident en heel bijzonder om te ervaren. En wat je een paar post terug zei over angst die belemmert... daar hou je me een aardige spiegel voor.
Er zijn dingen die je kunt zien aan een oogopslag etc maar bepaalde dingen kun je niet weten, maar ik heb niet zoveel zin om daar verder op in te gaan. Hoef me niet te bewijzen hier.
En hoppa daar gaat Genkie onder de negeerknop...
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:50:

[...]

Dat is wat anders. Als ik bijvb een foto pak krijg ik beelden door die niets met dagdromen te maken hebben.

Psychometrie is een hulpmiddel die je als helderziende kunt gebruiken.

Maar mag ik vragen aan je? is deze zin met betrekking op jezelf? Kun je psychometrie? Beelden doorkrijgen via foto?
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:55:

En hoppa daar gaat Genkie onder de negeerknop...

dat zag ik aankomen!

ik ben helderziend, jeuh!
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 23:54:

Er zijn dingen die je kunt zien aan een oogopslag etc maar bepaalde dingen kun je niet weten, maar ik heb niet zoveel zin om daar verder op in te gaan. Hoef me niet te bewijzen hier.Het is best handig als je weet welke forummers standaard bij dit soort topics op een bepaalde manier reageren, die kun je dan in het vervolg gewoon negeren.
Ja dat is de Conan Doyle techiek en de Char techniek: wij hoeven niets te bewijzen want we WETEN dat het waar is.....

Maryyssa je hebt die miljoen euro ook niet nodig zeker, die kan je namelijk zo cash in je handje krijgen je kan bewijzen dat het echt waar is wat je zegt. Hoeft niet zo ingewikkeld te zijn lijkt me.

Even googelen op Randi Foundation

Laat me raden: je wilt geen geld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven