Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
Wow kuzu,

Krijg weer kippenvel van je verhaal. Had t al eens gedeeltelijk gelezen. Maar... Brrrr...
Mijn opa is heel vroeg overleden aan een hartaanval, heb die nooit gekent. Maar een verhaal van mijn oma is me altijd zo bijgebleven.

Nadat hij overleden was, zat ze een keer in de woonkamer van haar huis. Opeens begonnen de fotolijstjes aan de muur te ratelen, en heen en weer te bewegen over de muur heen.

Mijn oma, een katholieke vrouw, heeft toen snel wijwater gehaald en over de muur heen gesprankeld, terwijl ze een gebedje zei!

Mijn oma is een hele katholieke, en goudeerlijke vrouw, en zou nooit over zoiets liegen Ze gelooft ook nog steeds niet in geesten. Daarom is het me altijd bijgebleven..

Ook vertelde ze me een keer dat een maand ofzo nadat mijn opa was overleden, ze het nog steeds heel moeilijk had met de dood van haar man. En dat ze haar man had gevraagd om een teken dat het goed met hem ging.

Daarna had ze een droom waarin ze samen met hem op vakantie ging naar een warm land, met de auto. Een hele vrolijke droom. Maar op de terugweg van hun vakantie in hun droom, kregen ze autopech. De auto stopte, en mijn opa stapte uit en liep naar een treinstation. Mijn oma riep naar hem waar ga je naartoe? En hij draaide om en zei vanaf nu kun je het zelf. Je moet dit zelf doen, je kunt dit zelf doen. Nu moet ik gaan, maar jij moet hier blijven. En toen glimlachte hij en stapte hij de trein in.

Ze zei dat ze na die droom meer zijn dood kon accepteren.

Ik vond dat zo mooi om te horen
Hier ook kippenvel, heb het destijds gelezen, zou dat topic nog wel een weer willen lezen,

Kuzu weet jij nog de naam van het topic waar jij je verhaal hebt geschreven?
quote:floral schreef op 08 juni 2012 @ 15:14:

Zucht..

Aangezien meds niet echt in groebels gelooft, kan ik dat geloof ook niet belachelijk maken.

Als je geen verschil ziet tussen groebels en het hebben van een ziel, het bestaan van een subjectiviteit die niet tot wetenschap te herleiden is.. Dan heb je een hele beperkte gedachtengang. Dan twijfel ik eigenlijk ook aan je intelligentie.

Dat je niet gelooft in een ziel, prima. Daar is natuurlijk genoeg voor te zeggen.

Ten eerste zijn het Gnoebels, ten tweede vraag ik me af wat het verschil is tussen geloven in een ziel of in een gnoebel. In beide gevallen is er namelijk gebrek aan enige rationele verklaring.

Die opmerking over intelligentie vind ik nou niet bepaald... eh.. intelligent.
Kuzu, bizar verhaal, begrijp ik dat de borden zomaar uit je kast vielen waar je bij zat? En zulke dingen gebeurden maandenlang? Ik kan me voorstellen dat je slecht sliep.

Waar had je je konijntje? In huis?
Ga in therapie!
Wat een mooie droom Floral...fijn ook voor je oma..
quote:floral schreef op 08 juni 2012 @ 21:12:

[...]

Ik vond het wel beledigend, daarmee probeer je toch iemands geloof belachelijk te maken.

Inderdaad, ik heb lange tenen en dan reageer ik een beetje fel. Is niet nodig, en daarmee schiet ik ook niks op. En daar wordt dit topic ook niet beter van.

Zou het alleen wel fijn vinden als mensen hier vrij gelaten worden om hun verhaal te doen, zonder dat daar meteen flauw over gedaan wordt.

Dus als de sceptici even een stapje terug kunnen doen, kan dit misschien nog een leuk topic worden! Vind het namelijk echt leuk om verhalen van anderen te lezen, en denk dat veel anderen dat ook hebben.

Dus jij voelt je beledigt en reageert die vervolgens af op Dubio door openlijk haar intelligentie in twijfel te trekken?

Deze scepticus doe helemaal geen stapje terug, waarom zou ik, dit is een forum, de bedoeling van een forum is discussieren over uiteenlopende onderwerpen. Niemand hier heeft gezegd: Floral jij bent dom omdat je in geesten gelooft. Niemand. Dus om vervolgens te gaan roepen "dat je niet vrij bent om je verhaal te doen is heel dubieus, zeker gezien de aanval die je zelf pleegt richting dubio. Reageer liever op de inhoud
Konijnen zijn nogal gevoelig dus niet eten en apatisch zijn zou ik eerder toeschrijven aan het feit dat het dier binnengehouden werd (ook zonder soortgenootje begrijp ik?) dat is voor konijnen altijd een stresssituatie, geen wonder dat het op de kinderboerderij wel opknapt.
Ik werd om 1 uur s'nachts door mijn vader gebeld dat het niet goed ging met mijn moeder,ik vlug mijn kleren aan en stap in de auto.Normaal heb ik altijd Q music op mijn radio,maar plots gaat hij naar een andere zender en komt er een liedje nu is het afscheid voor eeuwig,en zowaar springt hij weer op Q music.Ik wist dan ook dat mijn moeder was overleden,wat ook zo was bij aankomst.

Ik kan nog wel een aantal dingen vertellen,als kind heb ik ook dingen meegemaakt,en nee ik had geen rijke fantasie.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Wat een mooi verhaal Floral over de droom van jouw oma. Heel symbolisch. Dromen lijken soms net echt en wie weet zijn ze dat soms ook....

Mijn oma had ooit gedroomd over haar man die al een paar jaar overleden was. In de droom stond hij aan haar bed en stak hij een hand naar haar uit en trok haar zachtjes uit bed met de vraag of ze met hem mee wilde gaan. Mijn oma zei dat ze nog niet wilde omdat er nog veel was wat ze wilde doen. Ze werd wakker en stond naast haar bed...
In een vorig huis merkte ik ook een keer op dat er fotolijstjes merkwaardig trilden. Het was zichtbaar en hoorbaar.

Ik heb geen wijwater erbij gehaald. Het kwam ook niet in me op dat de geest van een overleden familielid zich kenbaar maakte via een trillend fotolijstje.

Ik ben wel gaan zoeken wat het kon zijn. Uiteindelijk bleek de trilling te worden veroorzaakt door de koelkast aan de andere kant van de muur, waar zich de keuken bevond. Het was een ouderwets model en dat ding stond tegen de muur. Als de koelkast aansloeg en lang genoeg aan bleef, dan ging uiteindelijk de muur (oud huis, eenvoudig gips) een beetje meetrillen.
Zo dat lucht op de negeerknop, heerlijk rustig.
ja floral mooie droom van je oma
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Beledig mijn moeder niet! :(

Mijn moeder is niet dom en jij bent degene die in Geesten gelooft niet mijn moeder !

Groetjes van de dochters van dubiootje
Ga in therapie!
Gasboringen, aardbevingen (ja ook in Nederland) Grondwerkzaamheden in de buurt. Kunnen ook allemaal verklaringen zijn.
Het is toch bizar dat je hier op het forum niet eens fatsoenlijk kan zeggen dat je niet in geesten gelooft en dat er vele meer verklaringen logischer zijn dat geesten zonder dat men gelijk begint te jengelen over dat ze zich niet "vrij" voelen en dat de sceptici maar weg moeten. Zo vijandig
quote:dubiootje, 3 minuten geleden

Beledig mijn moeder niet! :(

Mijn moeder is niet dom en jij bent degene die in Geesten gelooft niet mijn moeder !

Groetjes van de dochters van dubiootje

Schattig, dochters..
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 22:30:

Zo dat lucht op de negeerknop, heerlijk rustig.Ja Maryssa dat is de beste oplossing in sommige gevallen
quote:jennie77 schreef op 08 juni 2012 @ 22:27:

Ik werd om 1 uur s'nachts door mijn vader gebeld dat het niet goed ging met mijn moeder,ik vlug mijn kleren aan en stap in de auto.Normaal heb ik altijd Q music op mijn radio,maar plots gaat hij naar een andere zender en komt er een liedje nu is het afscheid voor eeuwig,en zowaar springt hij weer op Q music.Ik wist dan ook dat mijn moeder was overleden,wat ook zo was bij aankomst.

Ik kan nog wel een aantal dingen vertellen,als kind heb ik ook dingen meegemaakt,en nee ik had geen rijke fantasie.

Dat is inderdaad op zijn minst opmerkelijk, dat dat liedje dan erdoor heenkomt Ik geloof bij dit soort dingen niet in toeval.

Hierdoor moet ik ook denken aan een apart verhaal.

Blijkbaar toen John Lennon overleed, was precies op het moment van zijn dood een soort 'storing' bij een Amerikaans radiostation. Toen kwam er even tussendoor een stukje van een lied van hem, tussen een ander lied door. Veel mensen hadden dit gehoord en hierover gebeld achteraf.
Beter zet je die geesten onder de "negeer"
quote:dubiootje schreef op 08 juni 2012 @ 22:15:

Kuzu, bizar verhaal, begrijp ik dat de borden zomaar uit je kast vielen waar je bij zat? En zulke dingen gebeurden maandenlang? Ik kan me voorstellen dat je slecht sliep.

Waar had je je konijntje? In huis?

Ja zulke dingen.

Het was niet elke dag hoor, met vlagen. Soms dagelijks, dan weer een tijdje niks. Dachten we ooo zie je wel, we sporen gewoon zelf niet maar nu is het weg, niks aan de hand.

Dan gebeurden er weer dingen. En dat dan een paar dagen achter elkaar.

Op een gegeven moment (was toen de Ramadan begon, daaraan onthoud ik het) ging mijn man wat boodschappen doen en ik wou perse mee.

Hij zei dat ik beter even thuis kon blijven om wat eten te maken.

We hadden ons een dag vergist en hadden die dag eigenlijk moeten vasten. Maar dat ontdekten we pas savonds.

Hij belde aan toen hij weer terugkwam, en vroeg waarom ik de deur van binnen op slot had gedaan. Dat was niet zo, mijn sleutels zaten in mijn tas.Maar hij kon het huis niet in. Er was met geen mogelijkheid een sleutel in het slot te krijgen.

Mijn vader (Bob de Bouwer type) is gekomen, heeft het hele slot, cilinder, weet ik hoe het heet, eruit gehaald. Was alsof we gewoon een verkeerde sleutel in het slot staken, want er zat niks ingedrukt ofzo. Maar hij was erbij toen we het steeds weer probeerde en het wou gewoon niet. Niet met mijn sleutel, niet met de reservesleutels.

Oke, slot verwisseld met het balkonslot. Was met dezelfde sleutel. Zodat we ons huis inkonden. Ging prima, lekker soepel.

Korte tijd erna gingen we verhuizen en de dag dat we officieel al wegwaren gingen we nog wat schoonmaken.

Op dat moment zat het balkonslot nog steeds in de voordeur en we hadden er nooit problemen mee gehad. Het waren ook goede sloten, geen oude roestige troep.

Op dat moment konden we het huis weer niet in, omdat we weer precies hetzelfde probleem hadden als de paar weken ervoor.

Slot was gewoon naar de klote, binnen een dag. Want toen we het de avond ervoor afsloten ging hij gewoon soepeltjes dicht.

We besloten het toen maar te houden op 'Dit huis wil ons niet en wij willen dit huis dus ook niet'.

Met heel veel rammen hebben we uiteindelijk de deur open gekregen en de boel nog een beetje gesopt.

Savonds sliepen we in ons huidige huis. We zijn nog ff gauw voor de Islam getrouwd om geen onheil af te roepen () en nu wonen we hier dik 2,5 jaar.

Ik zeg niet dat Casper het huisspookje heeft lopen klooien met het slot. Weet niet wat het geweest is.

Had gewild dat mijn altijd nuchtere lieve vader een normale verklaring had. Had gehoopt dat er kauwgom inzat of een stuk ijzer van kutkinderen uit de buurt.

Maar ik weet het niet.

En als er veel dingen gebeuren waarvan je de oorsprong niet weet (muizen in de muren, irritante buren, teveel wiet roken, aardverschuivingen..uuuhmm..te harde muziek) gaat dat je wel opbreken.

Mijn konijn is inmiddels 3 jaar en is sinds we hem hebben (sinds hij 6 weken is) alleen.

Buiten de tijd in dat huis om heb ik hem nooit meer gezien met wijd open ogen, oren plat tegen de kop en volledig stijf in zijn kooi.

Toen hij bij mijn ouders kwam heeft hij eerst ontzettend lang aan 1 stuk geslapen, sindsdien kwam hij los.

Hij is nog steeds alleen, zit binnen in een hok maar het is gewoon een vrolijk aanhankelijk dier die zijn ding doet, af en toe gezellig bij ons komt liggen.

Daar kwam hij letterlijk op mijn voet zitten en bewoog alleen als ik naar de keuken of wc liep. Hij mocht daar ook los lopen maar dat deed hij niet, hij bleef altijd bij mij. Hier komt hij overal en gaat zelfs naar boven als hij denkt dat ik boven ben.

Hoe dat oude topic heet weet ik zo niet, staat wel ergens in mijn berichten.
Weet je wel hoe vaak john lennon wordt gedraaid op willekeurige radiostations? Weet je wel hoe vaak een station stoort? Hoe Weten die mensen zeker dat het op het "exacte moment" was? Of heeft men achteraf beide gebeurtenissen die op zichzelf stonden aan elkaar verbonden om zo een verhaal te krijgen dat het goed doet op de wandelgang en de verjaardag?
Konijnen kunnen apathisch en agressief worden als ze alleen in een hok worden gehouden, met name buiten waar ze geen gezelschap hebben. Dit zou kunnen verklaren waarom beide konijnen opknapten toen ze ergens anders naartoe werden gebracht.
Ga in therapie!
quote:Maryssa schreef op 08 juni 2012 @ 22:28:

Wat een mooi verhaal Floral over de droom van jouw oma. Heel symbolisch. Dromen lijken soms net echt en wie weet zijn ze dat soms ook....

Mijn oma had ooit gedroomd over haar man die al een paar jaar overleden was. In de droom stond hij aan haar bed en stak hij een hand naar haar uit en trok haar zachtjes uit bed met de vraag of ze met hem mee wilde gaan. Mijn oma zei dat ze nog niet wilde omdat er nog veel was wat ze wilde doen. Ze werd wakker en stond naast haar bed...

Ik vind het een heel mooi idee dat onze geliefden ons 'opwachten' aan de andere zijde Moet heel bijzonder geweest zijn voor jouw oma.

Ik geloof ook dat een droom meer kan zijn dan alleen een droom.

Mijn opa aan de andere kant is een tijdje terug ook overleden.

Mijn nichtje vertelde me dat ze over hem gedroomd had na zijn begrafenis. Dat zij een klein kind was en dat hij haar telkens op het bed gooide waarna zij weer in zijn armen sprong, waarna hij haar weer op bed gooide. En dat zij dat enorm grappig vond in haar droom.

Dat vertelde ze tegen haar moeder (mijn tante dus) en die zei dat toen mijn nichtje nog heel jong was, dat dat een spelletje was dat ze deden onder elkaar. Mijn nichtje wist daar zelf helemaal niks meer van.
quote:Hierdoor moet ik ook denken aan een apart verhaal.

Blijkbaar toen John Lennon overleed, was precies op het moment van zijn dood een soort 'storing' bij een Amerikaans radiostation. Toen kwam er even tussendoor een stukje van een lied van hem, tussen een ander lied door. Veel mensen hadden dit gehoord en hierover gebeld achteraf.Is dat zo? Wauw, wist ik niet. Vind ik wel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven