Mensen met paranormale ervaringen?

07-06-2012 20:01 814 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je weleens iets paranormaals meegemaakt?

Ik heb zelf nooit iets gezien ofzo, maar heb soms wel het gevoel dat ik misschien heldervoelend ben. Ik kan dingen voelen aankomen op een of andere manier.

Ik was een paar jaar geleden bijvoorbeeld op vakantie met mijn vader in New York. We sliepen in een hotel dat hij had uitgekozen. Ik had het hotel niet gegoogeld van tevoren, nam aan dat het wel goed zat. Dat was dus niet zo.

Het was echt een vreselijk eng hotel, ik kreeg al slechte vibes toen ik binnenliep. De mensen die er werkten waren ook vreemd.. het voelde gewoon heel vreemd. Mijn vader maakte nog een grapje over de film 'the Shining', zo raar was het.

Ik heb daar de eerste twee weken heel slecht geslapen.

Dit is heel lastig uit te leggen, maar daarna kreeg ik een soort gevoel van gevaar over me heen, heel benauwd werd ik ervan.

Kwamen we op een dag 'thuis' na een dagje shoppen, waren er overal nieuwsbusjes. Wij vragen wat er gebeurd was: een vrouw was vermoord in het hotel waar bij verbleven. Was in stukken gehakt en daarna onder het bed geschoven. De moordenaar had daarna uitgecheckt, en een dag later werd het lichaam gevonden door een schoonmaakmeisje.

Uiteraard hebben we daarna meteen uitgecheckt. Maar ik had het gevoel dat ik dit voelde aankomen.

Ik heb vaker dit soort ervaringen. Soms voel ik ook aan wanneer het slecht gaat met een vriend of familielid ook al heb ik die niet gesproken of gezien.

Heeft iemand dit ook, of hebben jullie weleens echt paranormale ervaringen gehad?
Ik probeer alles te lezen wat je neerzet, Meds Dat is best wel heftig ja.
Ga in therapie!
Aqua9girl, is helemaal waar ik heb snel de neiging om te happen als iemand me provoceert. Hoewel ik me niet onzeker voel over mijn geloof.

Vind wel oprecht dat sommige users hier niet zo'n slimme opmerkingen maken. Heb het gevoel dan dat ik ze iets uit moet leggen, maar dat eindigt in nog meer rare uitspraken. Vind ik wel frusterend.
Hiero dan.
Ga in therapie!
quote:star-light schreef op 09 juni 2012 @ 00:39:

[...]

Wat je hier zegt geld ook voor mij...goede tipWilde het niet met zoveel woorden zeggen, maar inderdaad. Mijn yoga-lerares noemde dat transparant zijn. Iedereen mag zien wie je bent en je bent dan niet meer bang voor (voor)oordelen van anderen. Ik noem het 'staan achter je keuzes' en durven zijn wie je bent. Anderen kunnen daar iets van vinden, maar dat is slechts de mening van een ander. Niet degene die je zelf weet te zijn, of wel soms?
Ja ik kende hem!!! Geweldig die Derren Brown.

Alors, het is dus logischer om bepaalde fenomenen die je meent te ervaren te verklaren aan de hand van psychologie/neurologie dan aan geesten.
quote:genkie schreef op 09 juni 2012 @ 00:33:

[...]

het is gewoon zo dat domme mensen gewoon eerder in dit soort onzin geloven dan intelligente/ontwikkelde mensen.

Ik ben iemand die vindt dat uitspraken over anderen, het meeste zegt over wie je zelf bent. Maar dit terzijde. Ik ben maar een dom miepje, dus negeer mijn opmerking svp (mij onder de negeerknop mag ook).
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 00:52:

[...]

Wilde het niet met zoveel woorden zeggen, maar inderdaad. Mijn yoga-lerares noemde dat transparant zijn. Iedereen mag zien wie je bent en je bent dan niet meer bang voor (voor)oordelen van anderen. Ik noem het 'staan achter je keuzes' en durven zijn wie je bent. Anderen kunnen daar iets van vinden, maar dat is slechts de mening van een ander. Niet degene die je zelf weet te zijn, of wel soms?

Goede uitleg, precies zo zie ik het ook inderdaad.

Ik wist niet dat dit ook bij yoga hoorde, dacht dat het puur lichamelijke technieken beoefenen was.

Mooi verwoord..
quote:floral schreef op 09 juni 2012 @ 00:50:

Aqua9girl, is helemaal waar ik heb snel de neiging om te happen als iemand me provoceert. Hoewel ik me niet onzeker voel over mijn geloof.

Vind wel oprecht dat sommige users hier niet zo'n slimme opmerkingen maken. Heb het gevoel dan dat ik ze iets uit moet leggen, maar dat eindigt in nog meer rare uitspraken. Vind ik wel frusterend.

Sorry, geldt ook voor jou hoor. Niet iedereen heeft dezelfde ervaring die jij hebt en je hoeft ook niet iedereen alles uit te leggen of te overtuigen. Niet als ze dat sowieso niet willen/kunnen/snappen. Dus ja, wat is slim of dom... hoogstens een andere ervaring.

Is het voor jou 'geloof' of echt 'weten'? Ik denk dat dat het verschil uitmaakt op de manier hoe je reageert.
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 00:56:

[...]

Ik ben iemand die vindt dat uitspraken over anderen, het meeste zegt over wie je zelf bent. Maar dit terzijde. Ik ben maar een dom miepje, dus negeer mijn opmerking svp (mij onder de negeerknop mag ook).Zo zie ik het ook, daarnaast ben ik weer iemand met de drang om diegene te willen helpen. Ik zie vaak ook waarom iemand reageert hoe diegene reageert, maar dat terzijde...
quote:star-light schreef op 09 juni 2012 @ 00:57:

[...]

Goede uitleg, precies zo zie ik het ook inderdaad.

Ik wist niet dat dit ook bij yoga hoorde, dacht dat het puur lichamelijke technieken beoefenen was.

Mooi verwoord..Ze is een verlichte yoga-lerares. Ze beoefent yoga zoals dat oorspronkelijk is bedoeld: lichamelijke oefeningen om geestelijke verlichting te verkrijgen. Goed aarden is erg belangrijk, anders zweef je weg.
quote:star-light schreef op 09 juni 2012 @ 01:00:

[...]

Zo zie ik het ook, daarnaast ben ik weer iemand met de drang om diegene te willen helpen. Ik zie vaak ook waarom iemand reageert hoe diegene reageert, maar dat terzijde...

Ik help alleen die geholpen willen worden.

Maw die daarvoor openstaan. En jij ziet natuurlijk veel meer, wat die ander dan nog veel minder kan bevatten waardoor je hulp nog minder goed aankomt (denk ik).
wie doet er mee een potje glaasjedraaien?
Dat is natuurlijk ook weer heeeeel ver weg van alle vormen van verlichting: jezelf verheffen en denken dat je het beter weet dan anderen. Of: denken dat anderen jouw hulp nodig hebben
[quote]AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 01:02:

[...]

Goed aarden is erg belangrijk, anders zweef je weg. [quote]

Helemaal mee eens ik word er duizelig van als ik het niet doe.
Yoga, ook lang gedaan! Meditatie: check

Het is heel zinvol geweest om al die ervaringen op te doen (meditatie vind ik trouwens helemaal niet zweverig, dat is ook gewoon wetenschappelijk bewezen gezond). Van al die ervaringen heb ik wat geleerd en ben ik zelfverzekerder geworden. Idealiter kan kritiek je aan je reet roesten, maar in de praktijk denk ik dat het niet zo werkt. Of moet werken, want dan moet je wel echt een olifantenhuid kweken. Het is ook wel mooi als je je door anderen laat raken. Zaak is wel je niet te veel uit het lood te laten slaan.

Over je kwetsbaar opstellen heb ik ook nog een mooi filmpje (Brené Brown, geen familie).
Ga in therapie!
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:33:

[...]

Maar dan is er het kip en ei verhaal, ze zien meer omdat ze geloven, maar waarom geloven zij dan op zo'n grote schaal en wij niet?

De dag dat mijn opa of andere geliefde voor mijn neus staan en we kunnen praten meld ik me met een topic: geesten bestaan. Dergelijke ervaringen heb ik hier nog niet gelezen, het blijft een beetje steken bij: "Ik voelde dat het mijn opa was of vage dingen als knipperende lampen of tocht. Kijk als ik tocht voel dan doe ik gewoon het raampje dicht ipv te denken dat het een geest is.

Eerlijk gezegd denk ik dan nog steeds dat je de verklaring ergens anders in zult zoeken dan in verschijningen dan overleden.

Maar ik snap je punt. Voor jou zijn het loshangende toevalligheden die door anderen aan elkaar worden gesmeedt als een (voor hen) logisch geheel. Kan (en wil) je daarin ook niet overtuigen. Het is een gevoel waardoor je bepaalde verbanden maakt die voor een ander volstrekt onlogisch/belachelijk/sneu klinkt.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 01:05:

wie doet er mee een potje glaasjedraaien?Dát heb ik nou nog nooit geprobeerd!
Ga in therapie!
Aarden is zeker van belang, ik noem het dan gronden.

Ik wil er even op inhaken overigens.

Ik was namelijk laatst op de markt, soort braderie en daar waren 2 mensen die magneettherapie aan het promoten waren, ik ben er een beetje sceptisch onder omdat ik mezelf grond zonder middelen.

Enfin, ze vroeg of ik een balans-test wilde doen, ik stemde in en was zo goed geaard dmv die magneten die ik bij me droeg!

Wat vind jij Aqua9girl?

Ik twijfel nog steeds, vind het onnatuurlijk.
Aqua9girl, denk dat je me niet begreep. Was het eens met je omdat ik in dit topic fel reageerde op andere users, en hen ook ging beledigen. Ik hap namelijk best snel. Gaf daarmee aan dat ik blijkbaar moet leren om meer bij mezelf te blijven in dit soort discussies. Dus geld het ook voor mij.

Maar vind wel dat sommige opmerkingen wel met opzet hierop worden gegooid die enkel tot provocatie dienen.. Zo van dat je aan de alchohol zit ofzo. Ik vind dat kwetsend en onnodig.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:48:

@Aqua en @Dubio, heb je dat artikel gelezen? De helft (!!!!!) van de jongeren heeft dus milde psychoses of psychotische ervaringen! Dat is best veel.Nee sorry. Dat zijn veels te lange teksten voor op een forum. En dit tijdstip.
quote:sabbaticalmeds schreef op 09 juni 2012 @ 00:55:

Ja ik kende hem!!! Geweldig die Derren Brown.

Alors, het is dus logischer om bepaalde fenomenen die je meent te ervaren te verklaren aan de hand van psychologie/neurologie dan aan geesten.Perception without awareness. Interessant dat het meisje ervan overtuigd was dat ze niet beïnvloed werd (terwijl ze daar uiteraard wel alert op was), maar dat haar gedachten volkomen werden gemanipuleerd. Precies zoals reclame werkt. Het toont ook aan dat ons brein veel signalen ontvangt waarvan we ons niet bewust zijn en daarop ageert. Bere-interessant.
Ga in therapie!
@Aqua, nee dat zijn jouw termen niet de mijne.

Ik begrijp werkelijk waar niet dat iemand bij tocht kan denken aan een geest terwijl er waarschijnlijk gewoon ergens een raam niet goed sluit. Of bij een deurslot wat niet meer werkt kan denken dat het opzet is terwijl ik me af zal vragen of de buitentemperatuur of luchtvochtigheid invloed heeft gehad op het mechanisme, want dat gebeurt namelijk best vaak bij hout/metaal objecten.
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 01:10:

[...]

Nee sorry. Dat zijn veels te lange teksten voor op een forum. En dit tijdstip.Je hoeft ze niet helemaal te lezen hoor! Zo kan het ook.
Ga in therapie!
quote:AQua9Girl schreef op 09 juni 2012 @ 01:04:

[...]

Ik help alleen die geholpen willen worden.

Maw die daarvoor openstaan. En jij ziet natuurlijk veel meer, wat die ander dan nog veel minder kan bevatten waardoor je hulp nog minder goed aankomt (denk ik).

Klopt, ik zou meer energie voor mezelf overhouden als ik minder energie in mensen steek die niet geholpen willen worden en/of er niet open voor staan.

Gelukkig weet ik waarom ik het steeds weer probeer, en het hiervan bewust zijn is al een stap in de goede richting.
quote:dubiootje schreef op 09 juni 2012 @ 01:12:

[...]

Perception without awareness. Interessant dat het meisje ervan overtuigd was dat ze niet beïnvloed werd (terwijl ze daar uiteraard wel alert op was), maar dat haar gedachten volkomen werden gemanipuleerd. Precies zoals reclame werkt. Het toont ook aan dat ons brein veel signalen ontvangt waarvan we ons niet bewust zijn en daarop ageert. Bere-interessant.Heel interessant, bij elk fenomeen dat je extern probeert te verklaren bijv. door geesten, is het logischer een verklaring te zoeken in het funtioneren (of je problemen daarbij) van je eigen brein

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven