Mijn euthanasie traject mogelijk triggers

17-07-2026 21:45 795 berichten
Nieuw account en direct een pittig topic. Tenminste dat schat ik in want het is niet alledaags.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.

Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.

Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.

Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.

Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !

Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vanaf het eerste bericht een stille mee lezer geweest, maar toen ik las dat je op anoniem ging, was het eerste wat ik dacht; NEEE, want ( zo dacht ik) wat moet je dan die laatste weken, ik blijf dit volgen, want ik heb diep respect hoe je alles zo netjes en respectvol verwoord.
Al heb ik me nog niet eerder "gemeld" , ik heb , hoewel verdrietig, alle berichten, met veel respect gelezen, of wel, je word hier zeker gezien :hug:
Almostdone2 schreef:
19-09-2026 13:30
Wow, deze post raakt ! Serieus tranen in mijn ogen en wat zou ik je nu graag een knuffel geven !( mits dat voor jou oke is)

Wat heftig voor je ! En wat vindt ik het bijzonder dat ik jou een klein stukje heb geholpen !
Iedereen heeft zijn/ haar eigen verhaal. Er zijn vaak punten van herkenning maar zeker ook verschillen

Jij bedankt voor je verhaal ... , wat dapper dat je dit deelt!

:heart:
Dankjewel voor je lieve reactie.
Die knuffel ontvang ik heel graag van je :hug:
Ook ik heb destijds heel veel aan dit forum gehad om het te verwerken.
Maar ook jouw topic helpt mij nu weer omdat ik toch een beetje met vraagtekens ben achtergebleven.
Het betekend veel voor mij :redrose:
Dank je wel Almostdone! Wat fijn dat je er weer bent, schrijf lekker door hier ik lees je graag.

Wat fijn dat je weekend vorm krijgt! Ik zal ook een verzoek indienen voor storm, dan kan ik mooi met een dekentje op de bank netflixen.

Dank je Sfinx, het kostte me wonderbaarlijk weinig moeite eigenlijk, dat is wat onrecht dan met je doet denk ik. (6) :P
Nu denk ik, hhmmm, wissen! Maar ik laat het staan omdat het misschien nuttig kan zijn, hoop kan geven aan meelezers.
Ik ga verder niet inhoudelijk over mijn situatie 'kletsen' in dit draadje, ik wilde almostdone een hart onder de riem steken en het gevoel van iets fout hebben gedaan omdat je verteld over je verleden wat verzachten door mezelf ook kwetsbaar op te stellen.

Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken! :hug:
Hier ook een stille meelezer en wat fijn dat je hier weer kan schrijven. Ik heb ook je verwijderde zinnen gelezen en snap niet waarom ze weggehaald zijn. Het leven is soms gewoon heel erg rauw en traumatiserend. Dat hoeft niet weggestopt te worden.
Ook niet voor jou @nounou

Ik vind je super sterk hoe je dit traject doorloopt. En ondanks dat ik je de rust gun hoop ik ergens ook dat je een pot geluk vind de komende weken. misschien toch wat lieven vrienden die het leven tot het einde een beetje dragelijk maakt en misschien zelfs wel weer een beetje leuk.
Sfinx schreef:
19-09-2026 14:48
Wat verdrietig dat ook jij onbedoeld teleurgesteld bent door de (schrik)reactie van je vriendin. Van haar uit misschien nog wel te begrijpen dat ze echt niet wist wat te zeggen. Maar zo totaal niet wat jij op dat moment nodig had!
Hier wil ik nog wel op reageren, ik wilde even nadenken hoe ik het kan verwoorden.

Dat was keihard, maar ik denk wel de realiteit voor veel mensen die zich eindelijk durven uit te spreken. En misschien zijn er ook wel overeenkomsten met hoe er op het groene licht voor euthanasie wordt gereageerd door de mensen om TO heen? Mijn ervaring is dat mensen het heel lastig vinden om te reageren op zware zaken in het leven. Ze weten zich geen houding te geven, zeker niet onbegrijpelijk, het is ook lastig. En dan stoppen mensen het weg, kop in het zand of uit schrik reageert iemand onbedoeld heel kwetsend. En ik ben zeker niet teleurgesteld in mijn vriendin, ze is mens, we hebben erover gesproken en ik hou het nu bij mezelf omdat zij er niet mee om kan gaan. Begint ze er zelf opnieuw over dan ben ik een open boek.

Er is ook een andere vriendin, haar heb ik ook in vertrouwen genomen, haar reactie was weer volledig anders. 'Ik wist het, godverdomme de vuile schoft, ik maak hem af!' Deze reactie was prettiger dan die van mijn andere vriendin, maar zwaar overweldigend. Uiteindelijk kon ik daar ook niks mee op dat moment. Maar met haar kan ik het nu open en zonder schaamte bespreken. Ook op het pad wat ik nu bewandel is zij mijn grootste support en maatje om mee te sparren.

Iedereen reageert anders, maar ik denk dat de intentie vaak helemaal niet zo verrot is.
Dat denk ik ook Nounou.
Ik denk dat de reactie ook komt uit dat de werkelijkheid zo erg is dat de ander het niet kan geloven; er met zijn verstand niet bij kan (niet dat het niet waar is)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid. Loesje
Joppie schreef:
20-09-2026 09:42
Dat denk ik ook Nounou.
Ik denk dat de reactie ook komt uit dat de werkelijkheid zo erg is dat de ander het niet kan geloven; er met zijn verstand niet bij kan (niet dat het niet waar is)
Maar dat zie je natuurlijk wel vaker op Viva…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nounou schreef:
20-09-2026 07:05
Dank je wel Almostdone! Wat fijn dat je er weer bent, schrijf lekker door hier ik lees je graag.

Wat fijn dat je weekend vorm krijgt! Ik zal ook een verzoek indienen voor storm, dan kan ik mooi met een dekentje op de bank netflixen.

Dank je Sfinx, het kostte me wonderbaarlijk weinig moeite eigenlijk, dat is wat onrecht dan met je doet denk ik. (6) :P
Nu denk ik, hhmmm, wissen! Maar ik laat het staan omdat het misschien nuttig kan zijn, hoop kan geven aan meelezers.
Ik ga verder niet inhoudelijk over mijn situatie 'kletsen' in dit draadje, ik wilde almostdone een hart onder de riem steken en het gevoel van iets fout hebben gedaan omdat je verteld over je verleden wat verzachten door mezelf ook kwetsbaar op te stellen.

Dikke knuffel voor iedereen die hem kan gebruiken! :hug:
Het is aan jou of je wel of niet over jouw situatie wil schrijven . Wat mij betreft absoluut welkom ! Het kan prima samen denk ik en als het voor jou goed voelt : doen !

En dat geldt ook voor anderen ! WELKOM !!!
Reacties op heftige dingen..

Laat ik het zo zeggen die zijn vaak niet zoals je behoefte is.
Mensen schrikken , en dat is niet gek . Ongeloof , niet perse dat ze je niet geloven maar in hun referentiekader past dit nog niet dus kost het tijd om het te laten landen. Het past niet in het plaatje die je van iemand hebt.
Mensen die de ernst / heftigheid niet zien , begrijpen en met adviezen komen die totaal niet bij de ernst van de situatie passen.
Hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik " gewoon" wat positiever moest zijn , moest gaan wandelen , leuke dingen moest gaan doen , het gewoon achter me moet laten , en naar God moet gaan en dan zou alles zo opgelost zijn.
Deze trek ik heel slecht. Ik worstel nu 40 plus jaar met het leven , heb inmiddels 3 keer de wereld rond gewandeld. Denk je nou echt dat het zo simpel is ? Ja dus....

En een groep mensen die heftig nieuws vermijden . Die kunnen en of willen geen ingewikkelde dingen in hun leven. Gaan je uit de weg. Ik denk omdat het te confronterend is . Als het iemand zo dichtbij kan overkomen dan kan het mij ook overkomen . ... en dat idee is eng.

En gelukkig zijn er ook mensen die wel helpend zijn. Niet dat die altijd direct het juiste weten te doen maar ze geven bv asn. Goh ik weet niet wat te zeggen . Of vragen aan je ... wat kan ik voor je doen ?

Als jou iets heftigs overkomt dan leer je je mensen in je omgeving wel opnieuw kennen. Dat ksn gelukkig ook verrassend positief zijn! Maar ook teleurstellend.

Dit zijn mijn ervaringen en andere mensen zullen vast ook andere ervaringen hebben.

Ik ben best jaloers op mensen waar familie en vrienden om diegene heen gaan staan. Dat had ik best fijn gevonden . Maar het is ook 1 van de redenen dat ik euthanasie wil. Het ontbreken van een netwerk.
Baggal schreef:
20-09-2026 10:18
Maar dat zie je natuurlijk wel vaker op Viva…
Zeker ook op Viva . En dat is niet altijd even fijn en gemakkelijk. Kom maar weer eens af van een oordeel of beeld.
Mijn neiging is om het recht te willen zetten. Dat blijkt meestal geen doed idee. Er ontstaat dan een Welles-nietes strijd en dat werkt in mijn ervaring averechts.
Het beeld maar laten gaat tegen mijn natuur in maar is denk ik wel het beste.
Almostdone2 schreef:
20-09-2026 11:44
Reacties op heftige dingen..

Laat ik het zo zeggen die zijn vaak niet zoals je behoefte is.
Mensen schrikken , en dat is niet gek . Ongeloof , niet perse dat ze je niet geloven maar in hun referentiekader past dit nog niet dus kost het tijd om het te laten landen. Het past niet in het plaatje die je van iemand hebt.
Mensen die de ernst / heftigheid niet zien , begrijpen en met adviezen komen die totaal niet bij de ernst van de situatie passen.
Hoe vaak ik niet gehoord heb dat ik " gewoon" wat positiever moest zijn , moest gaan wandelen , leuke dingen moest gaan doen , het gewoon achter me moet laten , en naar God moet gaan en dan zou alles zo opgelost zijn.
Deze trek ik heel slecht. Ik worstel nu 40 plus jaar met het leven , heb inmiddels 3 keer de wereld rond gewandeld. Denk je nou echt dat het zo simpel is ? Ja dus....

En een groep mensen die heftig nieuws vermijden . Die kunnen en of willen geen ingewikkelde dingen in hun leven. Gaan je uit de weg. Ik denk omdat het te confronterend is . Als het iemand zo dichtbij kan overkomen dan kan het mij ook overkomen . ... en dat idee is eng.

En gelukkig zijn er ook mensen die wel helpend zijn. Niet dat die altijd direct het juiste weten te doen maar ze geven bv asn. Goh ik weet niet wat te zeggen . Of vragen aan je ... wat kan ik voor je doen ?

Als jou iets heftigs overkomt dan leer je je mensen in je omgeving wel opnieuw kennen. Dat ksn gelukkig ook verrassend positief zijn! Maar ook teleurstellend.

Dit zijn mijn ervaringen en andere mensen zullen vast ook andere ervaringen hebben.

Ik ben best jaloers op mensen waar familie en vrienden om diegene heen gaan staan. Dat had ik best fijn gevonden . Maar het is ook 1 van de redenen dat ik euthanasie wil. Het ontbreken van een netwerk.
Dit heb ik je nu een paar keer zien schrijven en het leest heel eenzaam. Zou je dit traject niet in zijn gegaan wanneer je dit wel zou hebben?
Want ik ben er wel van overtuigd dat je altijd wel vrienden kan vinden en in die zin je eigen leven mooi kan maken.

De heftige dingen die je hebt meegemaakt maken dat ik heel goed begrijp dat je deze weg ingeslagen bent. Maar toch lezen je berichten soms dat je toch ergens ook nog wel van het leven houdt. En van je lieve hond natuurlijk.

Ik wil in elk geval een digitale knuffel jouw kant opsturen :hug:
Trien31 schreef:
20-09-2026 19:00
Dit heb ik je nu een paar keer zien schrijven en het leest heel eenzaam. Zou je dit traject niet in zijn gegaan wanneer je dit wel zou hebben?
Want ik ben er wel van overtuigd dat je altijd wel vrienden kan vinden en in die zin je eigen leven mooi kan maken.

De heftige dingen die je hebt meegemaakt maken dat ik heel goed begrijp dat je deze weg ingeslagen bent. Maar toch lezen je berichten soms dat je toch ergens ook nog wel van het leven houdt. En van je lieve hond natuurlijk.

Ik wil in elk geval een digitale knuffel jouw kant opsturen :hug:
De eenzaamheid maakt het extra zwaar. Maar mijn problematiek kan zich ook echt wel zo uiten dat ik mensen wegjaag. En dat stuk is best heftig . Voor mijn problematiek is geen behandeling meer en / of het gebrek aan netwerk maakt het te zwaar. Als mijn persoonlijkheidsproblematiek er niet meer zou zijn zou ik aantrekkelijker zijn voor mensen om mee om te gaan.
En hoe slap het ook klinkt ik kan er echt niets aandoen als ik explodeer. Dat maakt het ook zo frustrerend .

Voor mij is zo verder leven geen optie. Het alleen zijn is zo n trigger en bevestiging dat ik niet goed genoeg ben. En het doet ook iets met mijn zelfbeeld. Er gaan alleen betaalde krachten met mij om. Ik ga ergens koffie drinken met een bepaalde kracht. Hoewel we een fijne klik hebben gaat mijn begeleider niet buiten werktijd met mij om. Ik ben client . En dat is géén verwijt naar hem toe. Ik ben echt blij met hem en hij komt ook exht graag bij mij. Dus voor een begekeider - client relatie heb ik het 100% getroffen.
Sowieso met de organisatie waarvoor hij werkt .

Ik ben echt opgelucht dat de euthanasie zoals het lijkt doorgaat ! Maar ook echt verdrietig dat het echt niet gaat lukken om te leven. Dat had ik het allerliefste gehad en heb ik 40 jaar voor geknokt. Helaas. Voor een stuk door falende hulpverlening. .heel frustrerend .
:heart: Ik snap wat je zegt. Als je anders had gekund had je dat wel gedaan.
Jij bent jij (geworden) en dat is hoe het is. Niet fout. Zeker niet. Je bent een liefdevolle moeder. oa. Klote hoe het gelopen is. Dat zeker. Ik gun je beter.
Hoop dat het snel redelijk fijn afloopt hier in het aardse voor je.
Denk aan je :hug:
Almost, mijn vriendin had ook alleen maar betaalde mensen om zich heen. Ik was er natuurlijk ook maar woon ver weg en kon het per telefoon ook niet allemaal opvangen en regelen. En ik kon haar niet de hulp geven die ze nodig had, en ook niet altijd het beroep wat ze op me deed, verdragen..
Ik vond het zo zwaar, en evengoed hield ik heel veel van haar.

Het idee dat mensen alleen maar bij je zijn omdat daar een financiële afspraak voor is, is pittig.
Ook bij haar waren de mensen lief, behulpzaam en betrokken. Maar ze voelde altijd dat ze er niet geweest zouden zijn zonder die betaling.

Heel eenzaam.. dat lijk ik bij jou ook te lezen, en dat vind ik heel verdrietig.
Ik wens je een zo rustig mogelijke nacht :heart:
Almostdone2 schreef:
20-09-2026 20:51
De eenzaamheid maakt het extra zwaar. Maar mijn problematiek kan zich ook echt wel zo uiten dat ik mensen wegjaag. En dat stuk is best heftig . Voor mijn problematiek is geen behandeling meer en / of het gebrek aan netwerk maakt het te zwaar. Als mijn persoonlijkheidsproblematiek er niet meer zou zijn zou ik aantrekkelijker zijn voor mensen om mee om te gaan.
En hoe slap het ook klinkt ik kan er echt niets aandoen als ik explodeer. Dat maakt het ook zo frustrerend .

Voor mij is zo verder leven geen optie. Het alleen zijn is zo n trigger en bevestiging dat ik niet goed genoeg ben. En het doet ook iets met mijn zelfbeeld. Er gaan alleen betaalde krachten met mij om. Ik ga ergens koffie drinken met een bepaalde kracht. Hoewel we een fijne klik hebben gaat mijn begeleider niet buiten werktijd met mij om. Ik ben client . En dat is géén verwijt naar hem toe. Ik ben echt blij met hem en hij komt ook exht graag bij mij. Dus voor een begekeider - client relatie heb ik het 100% getroffen.
Sowieso met de organisatie waarvoor hij werkt .

Ik ben echt opgelucht dat de euthanasie zoals het lijkt doorgaat ! Maar ook echt verdrietig dat het echt niet gaat lukken om te leven. Dat had ik het allerliefste gehad en heb ik 40 jaar voor geknokt. Helaas. Voor een stuk door falende hulpverlening. .heel frustrerend .
Dat lijkt me vreselijk eenzaam om op die manier door het leven te moeten wandelen. Ik hoop oprecht dat je een beetje warmte voelt bij je eigen topic. De mensen die hier reageren, de stille meelezers... Dat zijn echte mensen die moeite en tijd in jou steken omdat ze dat graag voor je willen doen. Het is natuurlijk een heel zwaar onderwerp maar je open houding en manier van schrijven is toch aangenaam. Dat doe je op een mooie en sterke manier. Je mag echt onwijs trots zijn op jezelf op hoe dapper je bent!

Voor nu in elk geval een fijne nacht.
Goedemorgen. ..

Dat is lang geleden dat ik qua emoties , onrust, herbelevingen, paniek, verdriet zo n rustig weekend heb gehad ! Geen crisisdienst en geen extra medicatie !
Het was niet zo zwaar als hoe ik weekenden ook ken. Nog steeds eenzaam, saai en echt ook wel emoties maar echt zoveel rustiger!

Ik heb een huisje / appartement gevonden waar ik naartoe wil aan zee. Iets duurder dan ik wilde maar wel top locatie . Leuke afleiding om naar zoiets te speuren.
Hoe suf ook, eerder was Vinted een hele fijne afleiding . Maar ja, kast vol en dan voelt het toch niet oke. Ik heb zelfs de kleding al binnen waarin ik begraven wil worden. Dat moet van puur linnen of katoen zijn want ik kom op een natuurbegraafplaats te liggen.
Maar de afleiding van op Vinted speuren mis ik wel.

Ik ga immers een afscheidsdiner geven ipv een uitvaartdienst. Locatie : Zand erover🤭 geen grapje. Ik vind dat zo kloppend . Geen strijd meer en straks begraven .
Ik wil iedereen die komt iets meegeven. Een kaart die bij die persoon past met persoonlijke tekst. En iedereen ook een wekker. Als metafoor voor tijd is op , tijd verzetten , de tijd hebben/ nemen.

Of is dit heel raar ?

Meedenken mag ! Mening geven ook.

Ik ga mijn cappuccino opdrinken en dan met Sasha wandelen. Om 10:30 komt begeleider. Om 15:30 buddy en om 19:30 is er een online bijeenkomst van stichting Kea .

Fijne dag
Fijn dat je een beter en vooral iets rustiger weekend had.
Tegelijkertijd begrijp ik je zo goed, wat dat stuk eenzaamheid betreft. Het is zo herkenbaar. Dat was er bij mij vroeger in het gezin al niet (en ik maar denken dat ik gek was..) en ook later is het mij niet echt gelukt om verbinding echt te kunnen voelen, laat staan op vertrouwen. Ik denk weleens dat er iets onherstelbaar kapot is in mij, waardoor dit mij niet lukt.

Het is zo keihard als echt de hele familie, niemand uitgezonderd (!) zich van je afkeert omdat ze mijn waarheid over vroeger ontkennen, en mij niet zien. Alles was oké toen ik nog braaf en rustig en aangepast was (ja, van mij had en heeft niemand last! misschien zijn uitbarstingen wel 'beter'). Alles afzwakken, ook bij de latere gebeurtenissen met mijn kinderen. En ik voel me nu nog steeds een grote last en denk dat ik er ook beter niet meer kan zijn.

Zoveel respect voor jouw verhaal en moed. De kaart vind ik een goed idee, de wekker niet. Ik denk dat veel mensen de symboliek ervan niet begrijpen. Het kost je geld en er wordt ws toch niet echt iets mee gedaan. Maar een kaart... daar ben ik zelf altijd wel gevoelig voor. Echt mooi als iemand tijd voor je neemt om iets persoonlijks te schrijven. Ik bewaar ze ook altijd.

Niet quoten, misschien wis ik nog dingen. Fijne dag, Almost.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dank je Elmervrouw!

Oké, ik neem de wekker in heroverweging.
Verder..
Zo naar hoe en waarom jij je altijd zo gevoeld hebt. Jij had en hebt beter verdient!

:hug:
Almostdone wat fijn dat je een rustig weekend hebt gehad.

Ik zou het persoonlijk ook alleen bij de kaarten laten, een heel mooi idee. De wekker zou ik achterwege laten.

Ik vind het zo erg voor je dat je geen 'natuurlijk' netwerk om je heen hebt en alleen betaalde krachten. Zoals ik al zei ben ik er online voor je en mag je altijd een privébericht sturen, ook midden in de nacht als je in een crisis zit (ik antwoord dan wel later maar het kan misschien fijn voelen als je het toch direct van je af kunt typen). Fysiek ben ik helaas niet in staat om extra uitjes aan te kunnen. Voor mij is het dagelijks leven al een uitdaging ivm fibromyalgie, PMS, PDS, en hoogsensitiviteit. Daarnaast een gezin dus er wordt veel van mij gevraagt. Omdat ik regelmatig rustmomenten nodig heb en dit eenzaam kan voelen sta ik open voor contacten die via internet lopen. Dit kost me weinig energie en geeft toch veel voldoening.

Wat ik me trouwens afvraag: Heb je voor je hond ook al een plekje geregeld als je er niet meer bent? Jou "kennende" vast wel en wellicht heb ik er overheen gelezen.

Aapmetwifi schreef:
21-09-2026 10:29
Almostdone wat fijn dat je een rustig weekend hebt gehad.

Ik zou het persoonlijk ook alleen bij de kaarten laten, een heel mooi idee. De wekker zou ik achterwege laten.

Ik vind het zo erg voor je dat je geen 'natuurlijk' netwerk om je heen hebt en alleen betaalde krachten. Zoals ik al zei ben ik er online voor je en mag je altijd een privébericht sturen, ook midden in de nacht als je in een crisis zit (ik antwoord dan wel later maar het kan misschien fijn voelen als je het toch direct van je af kunt typen). Fysiek ben ik helaas niet in staat om extra uitjes aan te kunnen. Voor mij is het dagelijks leven al een uitdaging ivm fibromyalgie, PMS, PDS, en hoogsensitiviteit. Daarnaast een gezin dus er wordt veel van mij gevraagt. Omdat ik regelmatig rustmomenten nodig heb en dit eenzaam kan voelen sta ik open voor contacten die via internet lopen. Dit kost me weinig energie en geeft toch veel voldoening.

Wat ik me trouwens afvraag: Heb je voor je hond ook al een plekje geregeld als je er niet meer bent? Jou "kennende" vast wel en wellicht heb ik er overheen gelezen.

Lief van je!

Nee ik heb nog geen plek voor Sasha. Wel aan het oriënteren hoe dit aan te pakken. Nog geen goede stichting gevonden.
Sasha is geen moeilijke hond maar ze kan absoluut niet opgesloten worden in een bench / kennel. Dan raakt ze volledig in paniek dus dat is echt geen optie.
Een bench is in die zin ook niet nodig dat ze niets sloopt . Je meubels zijn veilig.
Het liefst vanuit mij direct naar haar nieuwe thuis. Dat is al naar genoeg. Daar heb ik nog het meeste moeite mee, Sasha achterlaten. Nou ja mijn zoon nog meer ...
Ik lees ook in je berichtjes dat je eigenlijk wel wilt leven, alleen niet zoals het leven nu voor je is. En dat kan ik me goed voorstellen, maar dat vind ik toch ook heel verdrietig. Vanwege je problematiek valt het netwerk weg dat je juist met je problemen zo hard nodig hebt.
Dat gebeurt door hoe onze maatschappij in elkaar zit. Wat een verdrietig gegeven.

Ik ben wel blij dat je een relatief rustig weekend hebt gehad.
En lekker op Vinted blijven speuren hoor. Wat maakt dat nou uit? Het is nog tweedehands ook.
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
Ach ja dan is een bench toch ook helemaal nergens voor nodig?

Ik wil wel mee helpen zoeken naar een fijn baasje. Ik heb zelf altijd rescuehonden uit het buitenland (gehad) en ook wel gefosterd. Dus inmiddels wel een aardig bereik.

Als je wil mag je wat eigenschappen van haar delen en eventueel een foto (mag natuurlijk ook privé) dan kan ik kijken wat ik voor jullie kan betekenen. Denk aan hoe is ze in de auto, met kleine kinderen, met andere honden reutjes/teefjes etc.

Als het echt niet lukt zou je stichting dierenthuis kunnen contacteren. Zij vangen o.a. honden permanent op in een huiselijke omgeving.

Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe erg het voelt dat je door jouw intens lijden afscheid moet nemen van je zoon. Voor jullie beide is dit een afschuwelijke situatie. Ik hoop dat je het nog goed met hem kunt afsluiten, al is het begrijpelijk dat dit voor hem te zwaar zal zijn.
Fijn, zo'n rustig weekend. Hoop dat dat mede komt doordat je nu (zo goed als) zekerheid hebt over je euthanasietraject, en de rest van je weekends er grotendeels zo uit zullen zien.

Ik ben het eens met de anderen; ik zou het bij de kaart laten. Of als je meer wilt meegeven, zou ik het in elk geval niet zozeer een gimmick laten zijn. Er zit wel een boodschap achter die duidelijk is voor jou, maar voor ontvangers is de achterliggende gedachte meestal niet zo duidelijk als voor de gevers – en dan wordt het waarschijnlijk niet ontvangen op de bedoelde manier. Of misschien wel op dat moment, maar dat vervliegt ook weer. Althans, zo werkt dat in mijn ervaring.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alleen even een tip mbt Sasha; Stichting Charlottes Angels.
Veel kracht gewenst omtrent alles :heart:
Una noche loca
Aapmetwifi schreef:
21-09-2026 12:35
Ach ja dan is een bench toch ook helemaal nergens voor nodig?

Ik wil wel mee helpen zoeken naar een fijn baasje. Ik heb zelf altijd rescuehonden uit het buitenland (gehad) en ook wel gefosterd. Dus inmiddels wel een aardig bereik.

Als je wil mag je wat eigenschappen van haar delen en eventueel een foto (mag natuurlijk ook privé) dan kan ik kijken wat ik voor jullie kan betekenen. Denk aan hoe is ze in de auto, met kleine kinderen, met andere honden reutjes/teefjes etc.

Als het echt niet lukt zou je stichting dierenthuis kunnen contacteren. Zij vangen o.a. honden permanent op in een huiselijke omgeving.

Ik kan me er geen voorstelling van maken hoe erg het voelt dat je door jouw intens lijden afscheid moet nemen van je zoon. Voor jullie beide is dit een afschuwelijke situatie. Ik hoop dat je het nog goed met hem kunt afsluiten, al is het begrijpelijk dat dit voor hem te zwaar zal zijn.
Ik ga je een pb sturen met info over Sasha. Later vandaag.

En zet het hier ook neer . Wie weet heeft het zin.
almostdone2 wijzigde dit bericht op 21-09-2026 14:13
0.69% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven