Mijn euthanasie traject mogelijk triggers
vrijdag 17 juli 2026 om 21:45
Nieuw account en direct een pittig topic. Tenminste dat schat ik in want het is niet alledaags.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.
Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.
Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.
Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !
Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.
Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.
Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.
Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !
Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
maandag 28 september 2026 om 17:50
Almostdone,
Vandaag kon ik wegens een grote storing niet in mijn werkomgeving komen, waarna ik dit forum wat heb doorgebladerd en dit draadje tegen kwam. Heb het in zijn geheel heb doorgelezen en heb heel wat tranen gelaten daarbij.
Ik wilde je eea vragen over Sasha en heb geprobeerd een privé bericht te sturen, maar dat lukt om de 1 of andere reden niet. Misschien kan ik (en mijn gezin) iets betekenen voor de opvang van jouw geliefde hond.
Als je wilt mag je mij een privébericht te sturen
Vandaag kon ik wegens een grote storing niet in mijn werkomgeving komen, waarna ik dit forum wat heb doorgebladerd en dit draadje tegen kwam. Heb het in zijn geheel heb doorgelezen en heb heel wat tranen gelaten daarbij.
Ik wilde je eea vragen over Sasha en heb geprobeerd een privé bericht te sturen, maar dat lukt om de 1 of andere reden niet. Misschien kan ik (en mijn gezin) iets betekenen voor de opvang van jouw geliefde hond.
Als je wilt mag je mij een privébericht te sturen
maandag 28 september 2026 om 17:50
Dat snap ik! Ziet er goed uit.Almostdone2 schreef: ↑28-09-2026 16:55Kijken of het lukt een linkje te plaatsen.
En ik doe ff niet aan eigen praaivecie
https://www.hometogo.nl/rental/b9641f5c ... =nonRefund
Hier wil ik weekendje naartoe !![]()
Lief Zonnebloem, mooi bericht.
maandag 28 september 2026 om 18:35
Dat is het hele doel , samen met Sasha nog 1 keer een fijn weekend. Vervoer is rond . Kans is groot dat het kan. Ik verheug me er vooral op dat Sasha grote zandvlakte ziet en helemaal losgaat .Aapmetwifi schreef: ↑28-09-2026 18:17Inderdaad een heel mooi bericht Zonnebloem
En Almost, wat een heerlijke plek! Gaat Sasha ook met je mee?
maandag 28 september 2026 om 19:15
Ziet er prima uit!Almostdone2 schreef: ↑28-09-2026 16:55Kijken of het lukt een linkje te plaatsen.
En ik doe ff niet aan eigen praaivecie
https://www.hometogo.nl/rental/b9641f5c ... =nonRefund
Hier wil ik weekendje naartoe !![]()
Ik wilde afgelopen weekend eigenlijk ook een nachtje aan zee logeren maar schrok vd prijzen zodra je aangeeft dat je alleen komt.
De verdubbelaar gaat gelijk aan! Ik ben uiteindelijk toch maar naar huis gereden na mijn strandavontuur .
maandag 28 september 2026 om 19:21
Ahh heerlijk! Ik geniet altijd veel meer van een wandeling met hond, omdat het zo fijn is om ze te zien genietenAlmostdone2 schreef: ↑28-09-2026 18:35Dat is het hele doel , samen met Sasha nog 1 keer een fijn weekend. Vervoer is rond . Kans is groot dat het kan. Ik verheug me er vooral op dat Sasha grote zandvlakte ziet en helemaal losgaat .![]()
maandag 28 september 2026 om 19:43
Ja prijzen zijn hoog. Gelukkig is vervoer inmiddels nog maar max 260 euro totaal voor brengen en halen. 1 keer moet er een auto gehuurd worden.
Ergens een keer lunchen en een keer chocolademelk met slagroom of zo en je zit op 700 euro voor vrijdag 15 uur - maandag 10:00 .
Maar toch ga ik het doen ( mits graf geregeld is)
En er is een sponsor... zo lief en ongemakkelijk! Als het de enige manier om te gaan ga ik het gebruiken, kan ik het zelf dan doe ik dat. Het is wel bijzonder hoe een wildvreemde mij wil helpen .
maandag 28 september 2026 om 19:44
Wandelen met hond is bijna altijd 100 keer leuker .Aapmetwifi schreef: ↑28-09-2026 19:21Ahh heerlijk! Ik geniet altijd veel meer van een wandeling met hond, omdat het zo fijn is om ze te zien genieten![]()
maandag 28 september 2026 om 19:57
Mee eens!
maandag 28 september 2026 om 20:01
Almostdone2 schreef: ↑28-09-2026 18:35Dat is het hele doel , samen met Sasha nog 1 keer een fijn weekend. Vervoer is rond . Kans is groot dat het kan. Ik verheug me er vooral op dat Sasha grote zandvlakte ziet en helemaal losgaat .![]()
Ik krijg het er te kwaad van, om Sasha.
Maar wat zal ze genieten.
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
maandag 28 september 2026 om 20:13
Het is je van harte gegundAlmostdone2 schreef: ↑28-09-2026 19:43Ja prijzen zijn hoog. Gelukkig is vervoer inmiddels nog maar max 260 euro totaal voor brengen en halen. 1 keer moet er een auto gehuurd worden.
Ergens een keer lunchen en een keer chocolademelk met slagroom of zo en je zit op 700 euro voor vrijdag 15 uur - maandag 10:00 .
Maar toch ga ik het doen ( mits graf geregeld is)
En er is een sponsor... zo lief en ongemakkelijk! Als het de enige manier om te gaan ga ik het gebruiken, kan ik het zelf dan doe ik dat. Het is wel bijzonder hoe een wildvreemde mij wil helpen .
maandag 28 september 2026 om 20:49
Een verwen weekend voor ons allebei.noglangnietjarig schreef: ↑28-09-2026 20:01![]()
Ik krijg het er te kwaad van, om Sasha.
Maar wat zal ze genieten.
maandag 28 september 2026 om 20:51
Meer dan gegund.
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
maandag 28 september 2026 om 22:40
Haaika schreef: ↑28-09-2026 17:50Almostdone,
Als je wilt mag je mij een privébericht te sturen![]()
a.k.a. canis-dinges
dinsdag 29 september 2026 om 00:20
Lees het nu pas , wat een lief bericht ook weer. Ik stuur je ff een pb.Haaika schreef: ↑28-09-2026 17:50Almostdone,
Als je wilt mag je mij een privébericht te sturen![]()
dinsdag 29 september 2026 om 08:50
dinsdag 29 september 2026 om 08:58
Lieve Coetjecoetje schreef: ↑29-09-2026 08:50Lieve Almostdone,
Ik ben maar een meelezer,af en toe voelt het als stiekem meegluren.
Ik heb veel bewondering voor je dat je over jouw traject zo open bent.
Ik zou graag willen bijdragen aan je weekendje zee,is er ergens een linkje ofzo?
Voor vandaag wens ik je een fijne dag![]()
Dank voor je bericht en aanbod maar...
Ik wil het niet
Ik red me wel
Het mag niet op viva.
Er was op een ander platform iets opgezet door een voor mij vreemde. Na lange discussie dat laten gebeuren en ja ik waardeer het ook echt! Het is vooral ook enorm ongemakkelijk! Dat is inmiddels ook gestopt. De gebaren van mensen daar waardeer ik echt maar nogmaals het voelt ook zo ongemakkelijk.
Dus Coetje, Dank je wel voor je willen ! Het mag hier niet . En ik begrijp die regel ook volledig want het kan gigantisch uit de klauwen lopen als er gedoe ontstaat. Moet je niet willen.
Maar je aanbod heeft wel waarde ! Misschien nog wel meer dan een bedragje wat je anders zou geven!
dinsdag 29 september 2026 om 09:56
Vannacht redelijk rustig geslapen dat is fijn.
Vanmiddag mail voor zoon laten keuren en dan verzenden. Spannend.
Vandaag ook lijst maken van wat ik moet opzeggen .
De afgelopen dagen vooral bezig met hoe mijn vader met mij is omgegaan. Ik wil altijd alles begrijpen. Dat is een onmogelijke taak denk ik.
Sinds ik zelf moeder ben begrijp ik steeds minder van hem. Houden van mijn zoon is iets wat ik niet eens anders zou kunnen. Dat is zo vanzelfsprekend . Net als trots op hem zijn .
Bij mijn vader moest je beide verdienen en de lat lag heel hoog. En hij trapte je naar beneden zowel letterlijk als figuurlijk. De lat halen was onmogelijk.
Dat zie ik nu en ook dat HIJ degene is die afwijkt niet ik. Nou ja ik inmiddels ook. Het tientallen jaren mishandelen herft diepe sporen achter gelaten .
Allerlei situaties spoken door mijn hoofd. Het zijn geen herbelevingen maar wel behoorlijk pittig.
En ik vergeet echt alles momenteel.. bizar. Dus weet de naam niet meer maar ze schreef dat naast het proces van euthanasie de diagnoses er ook nog gewoon zijn.
Vandaag zou ik een butler kaart willen inzetten. Ff laten verzorgen. Wat verlang ik daar vaak naar.
De butler is er niet dus ga ik zo met Sasha wandelen en daarna huishouden en boodschappen.
Het komt goed maar gisteren en vandaag zijn zwaar.. blegh
De afgelopen dagen vooral bezig met hoe mijn vader met mij is omgegaan. Ik wil altijd alles begrijpen. Dat is een onmogelijke taak denk ik.
Sinds ik zelf moeder ben begrijp ik steeds minder van hem. Houden van mijn zoon is iets wat ik niet eens anders zou kunnen. Dat is zo vanzelfsprekend . Net als trots op hem zijn .
Bij mijn vader moest je beide verdienen en de lat lag heel hoog. En hij trapte je naar beneden zowel letterlijk als figuurlijk. De lat halen was onmogelijk.
Dat zie ik nu en ook dat HIJ degene is die afwijkt niet ik. Nou ja ik inmiddels ook. Het tientallen jaren mishandelen herft diepe sporen achter gelaten .
Allerlei situaties spoken door mijn hoofd. Het zijn geen herbelevingen maar wel behoorlijk pittig.
En ik vergeet echt alles momenteel.. bizar. Dus weet de naam niet meer maar ze schreef dat naast het proces van euthanasie de diagnoses er ook nog gewoon zijn.
Vandaag zou ik een butler kaart willen inzetten. Ff laten verzorgen. Wat verlang ik daar vaak naar.
De butler is er niet dus ga ik zo met Sasha wandelen en daarna huishouden en boodschappen.
Het komt goed maar gisteren en vandaag zijn zwaar.. blegh
dinsdag 29 september 2026 om 10:16
Ja, dat is ook onbegrijpelijk, zoiets.
Ik worstel ook met de waarom-vragen, naar diverse mensen toe.
Wou dat er een echte butler jouw kant op kon om je even te laten verzorgen, dat zou ik je zou gunnen (en nog veel meer).
Knuffel jouw kant op voor de zware dag vandaag en gisteren
Wou dat er een echte butler jouw kant op kon om je even te laten verzorgen, dat zou ik je zou gunnen (en nog veel meer).
Knuffel jouw kant op voor de zware dag vandaag en gisteren
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
dinsdag 29 september 2026 om 10:42
Jij zal dat ongetwijfeld ook hebben idd. Waarom hebben mensen dit gedaan ?Elmervrouw schreef: ↑29-09-2026 10:16Ja, dat is ook onbegrijpelijk, zoiets.
Knuffel jouw kant op voor de zware dag vandaag en gisteren![]()
Ik ben aan de ene kant ook wel blij dat ik het niet begrijp. Is ook wel weer een goed teken.
Nu speelt mijn vader vooral door mijn hoofd. Soms komen er andere mensen bij.
Jij ook weer sterkte met jouw strijd!
Gun jou trouwens ook wel iemand die je zonder wat voor tegenprestatie ook volledige zorg geeft wanneer en hoe je dat wilt.
Knuffel terug!
dinsdag 29 september 2026 om 10:53
Moet je meteen volledig betalen als je boekt? Zou zonde zijn als het vol zit tegen de tijd dat je kunt boeken.Almostdone2 schreef: ↑28-09-2026 17:22Ja toch?
De badkamertegels zijn wel echt heel lelijk maar dat is dan maar zo.
9 oktober weet ik hoe het zit met graf en kosten . Zit dat goed dan ga ik die avond boeken .
Lukt deze niet dan zijn er in zelfde complex nog andere vrij , wel zonder bubbelbad.
dinsdag 29 september 2026 om 11:08
Er zijn meerdere appartementen , zonder bubbelbad maar verder vergelijkbaar. Boeken kan ik al over 1.5 week als het goed is en anders zijn er vast nog wel andere opties. Ik ben misschien wat streng voor mezelf wat geld betreft. Bijstand is te doen maar heb mezelf wel aangeleerd pas dingen te doen / kopen als het echt kan . Het is wat strikt maar na 21 jaar bijstand heb ik geen schulden en kan ik het netjes achterlaten . Belangrijk voor mij. Eerst plichten dan plezier.happyapple schreef: ↑29-09-2026 10:53Moet je meteen volledig betalen als je boekt? Zou zonde zijn als het vol zit tegen de tijd dat je kunt boeken.
Komt goed !
Wel lief dat je meedenkt / meeleeft!
dinsdag 29 september 2026 om 11:38
Veel succes met het afronden en verzenden van de mail naar je zoon. Heel spannend, ik ben benieuwd hoe hij er op reageert.Almostdone2 schreef: ↑29-09-2026 09:56Vannacht redelijk rustig geslapen dat is fijn.
Het komt goed maar gisteren en vandaag zijn zwaar.. blegh![]()
Ik begrijp dat je je vader wilt kunnen begrijpen maar ik denk dat het maar goed is dat je hem niet begrijpt. Er gebeuren zoveel akelige dingen in de wereld waar ik echt met mijn verstand niet bij kan.. Sommige mensen zullen we nooit kunnen begrijpen. Er zal vast wel van alles mee spelen bij dit soort psychopaten, meestal een combi van groot gebrek aan inlevingsvermogen en slechte jeugd. En zo wordt een trauma geboren en vaak generatie op generatie doorgegeven - al dan niet erger. Het spreekt van een enorme moed en liefdevol hart dat je deze cirkel doorbroken hebt. Helaas door wat je aangedaan is ben je zo beschadigd geraakt dat euthanasie de enige humane optie voor jou lijkt te zijn. Maar zelfs dat rond je af op een liefdevolle manier, ondanks dat je bent opgegroeid in extreem zware omstandigheden.
Ik zou je heel graag lekker in de watten willen leggen! Helaas kan ik je alleen via dit forum van dienst zijn
Fijne wandeling met Sasha en veel succes met de booschappen en het huishouden!
dinsdag 29 september 2026 om 12:10
Je onderschat ECHT de waarde van het forum !Aapmetwifi schreef: ↑29-09-2026 11:38Veel succes met het afronden en verzenden van de mail naar je zoon. Heel spannend, ik ben benieuwd hoe hij er op reageert.
Ik begrijp dat je je vader wilt kunnen begrijpen maar ik denk dat het maar goed is dat je hem niet begrijpt. Er gebeuren zoveel akelige dingen in de wereld waar ik echt met mijn verstand niet bij kan.. Sommige mensen zullen we nooit kunnen begrijpen. Er zal vast wel van alles mee spelen bij dit soort psychopaten, meestal een combi van groot gebrek aan inlevingsvermogen en slechte jeugd. En zo wordt een trauma geboren en vaak generatie op generatie doorgegeven - al dan niet erger. Het spreekt van een enorme moed en liefdevol hart dat je deze cirkel doorbroken hebt. Helaas door wat je aangedaan is ben je zo beschadigd geraakt dat euthanasie de enige humane optie voor jou lijkt te zijn. Maar zelfs dat rond je af op een liefdevolle manier, ondanks dat je bent opgegroeid in extreem zware omstandigheden.
Ik zou je heel graag lekker in de watten willen leggen! Helaas kan ik je alleen via dit forum van dienst zijn![]()
Fijne wandeling met Sasha en veel succes met de booschappen en het huishouden!![]()
En of ik de cirkel doorbroken heb vraag ik me af. Ook mijn zoon is door mij beschadigd. Anders dan ik door mijn vader maar hij heeft ook gevolgen hoe graag ik dat ook had voorkomen en ik mijn best gedaan heb om het te voorkomen. Dat heeft mijn zoon niet verdient.!
En jij... je bent een schat ! En je bijdragen zijn echt fijn!
Van eigenlijk iedereen op zijn / haar manier!
Mocht er hier iemand ronddwalen met een paar butlers in dienst dan graag eentje voor 24 uur mijn kant op
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in