Mijn euthanasie traject mogelijk triggers
vrijdag 17 juli 2026 om 21:45
Nieuw account en direct een pittig topic. Tenminste dat schat ik in want het is niet alledaags.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.
Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.
Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.
Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !
Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
Ik zit dus in het euthanasie traject wegens ondraaglijk psychisch lijden. Al een flink eind op weg maar nu komen de meest spannende fases aan.
Al met al duurt het traject al ruim 2 jaar. Naar verwachting zal ik tussen de 3-5 maanden duren voordat ik weet of de euthanasie toegekend gaat worden. Natuurlijk hoop ik op toestemming. Liefst ruim voor de kerst.
Waarom dit topic? Ik wil het uit de taboesfeer hebben. En het is ook best een zwaar en eenzaam traject en dat kunnen delen lijkt me fijn. Misschien zijn er wel meer mensen die in het traject zitten.
Waarom euthanasie? Omdat ik dit de meest waardige manier vind en ook voor de paar nabestaanden minder heftig tov suicide. Ik wil dood maar wel zo zodat de schade zo beperkt mogelijk blijft. Zo nog 30 jaar verder leven is voor mij echt geen optie. Het is echt dagelijks ern strijd. Therapie lukt niet meer . Sociaal netwerk is nauwelijks aanwezig en mijn contacten bestaan voor 90% uit hulpverleners. Ik ben blij met ze hoor maar het is anders dan vriendschappen.
Waar ik wel een beetje bang voor ben zijn keiharde veroordeling dat ik voor euthanasie kies. Dat mensen tegen zijn vanuit religieuze en of principiële reden begrijp ik! Ik hoop dat het met wederzijds respect besproken kan worden.
Ik hou het voor de eerste post hierbij.
Vragen .. stel ze !
Ooit was ik best stoer maar nu... maar op topic plaatsen tikken is best eng.
dinsdag 29 september 2026 om 12:24
dinsdag 29 september 2026 om 17:17
Ik kom hier ff ongefilterd vloeken , schelden en huilen...
Vanmiddag mail voor zoon besproken. Wat aangepast en verzonden. Veel tranen maar gedaan.
Onder het mom ik ben nu toch bezig met kutklussen ook maar situatie met mijn moeder aanpakken. Dat bleek een heel slecht idee...
Situatie : ik heb de afgelopen 10 jaar ook periodes geen contact gehad met mijn moeder. Ingewikkelde geschiedenis. De afgelopen 1.5- jaar wel contact. Telefonisch .
Ze was verhuisd naar een verzorgingshuis in de woonplaats van mijn broer. Hier had hij mij niet over geïnformeerd. Niet netjes.
Mijn broer wil geen contact meer met mij omdat ik euthanasie wil en krijg. Hij heeft hier om religieuze moeite mee. Ik wil ook geen contact meer met hem zolang hij elke 10 min zegt dat ik naar God moet , dat het allemaal dan ook mijn eigen schuld is want God maakt alles beter enz enz.
Mijn broer is contact persoon van mijn moeder. Ik heb mijn broer meermaals verzocht mij wel op de hoogte te houden van grote veranderingen in mijn moeders leven omdat ze door de dementie hier zelf niet betrouwbaar in is. Geen reactie en ik hoor dus niets.
Ik wil mijn moeder vertellen dat ik euthanasie krijg. Dit vooraf bespreken met haar persoonlijk begeleidster om af te stemmen wat de beste manier is. En dat als ik het kom vertellen dat er ook iemand van de verzorging aanwezig is zodat die op de hoogte zijn van de juiste informatie.
Goed,
Ik bel met de afdeling waarvan ik dacht dat ze daar woonde .. heel gênant daar woont ze dus niet meer... is mij nooit iets over verteld. Nou dat voelde best heel lullig.
Goed naam van andere afdeling. Ik bellen en krijg een verzorgende aan de lijn. Ik zeg wie ik ben en dat ik graag iets wil bespreken met de persoonlijk begeleidster van mijn moeder.
Bent u de contactpersoon?
Nee dat is mijn broer. Dan moet u bij hem zijn , wij mogen niks met u bespreken aangaande uw moeder.
Oké, dat gaat ingewikkeld worden want ik heb geen contact met mijn broer.
Ik zou graag willen bespreken hoe ik / we het beste mijn moeder kunnen vertellen dat ik euthanasie krijg zodat het voor mijn moeder op een zo minst nare manier zal verlopen.
We mogen niets u moet dat met uw broer regelen.
Nou daar sta je dan ..
Broer is voor mij op geen enkele manier te bereiken , alles geblokkeerd. Zijn zoon wil niet tussen zijn vader en mij in komen te staan en daar heeft hij groot gelijk in.
Maar ik kan mijn moeder dus niet face to face vertellen dat ik doodga en geen ze kan geen afscheid nemen van mij .
Ik ben zo boos en teleurgesteld..
Mijn broer met zijn grote bek over God en een goed christen zijn...
Die houdt mij weg bij mijn moeder en ik kan mijn moeder dit niet eens vertellen.
Tja telefonisch..
Het triggert weer zo !! Weer doe ik er niet toe ! Mijn broer heeft alle macht eb ik kan niets beginnen . Terwijl mijn moeder en ik gewoon contact hebben ! Het enige wat ik wil is haar nog 1 keer opzoeken en afscheid nemen!
Ik moet zo
Waar haald hij het recht vandaan !
Mijn moeder hierover benaderen gaat mijn moeder niet begrijpen . Daarvoor is de dementie al te vergevorderd.
Ik heb mijn broer specifiek egevraagd dat hij mij op de hoogte moet houden . Reactie : nul en ook mail geblokkeerd.
Enige wat ik wil is het netjes regelen. Bespreken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Gezinsdynamiek is weer volledig terug.
Ik ben boos maar vooral verdrietig .
Ik wil mijn broer nu stijfvloeken . Wij denkt hij godverdegodver wel niet wie hij is ? God zelf. Walgelijk... echt Walgelijk.
Waarom ik niet in God geloof ? Omdat ik dan steeds mensen tegenkom zoals mijn broer en er zijn grenzen aan wat een mens aankan.
Dit moest ik ff kwijt..
Vanmiddag mail voor zoon besproken. Wat aangepast en verzonden. Veel tranen maar gedaan.
Onder het mom ik ben nu toch bezig met kutklussen ook maar situatie met mijn moeder aanpakken. Dat bleek een heel slecht idee...
Situatie : ik heb de afgelopen 10 jaar ook periodes geen contact gehad met mijn moeder. Ingewikkelde geschiedenis. De afgelopen 1.5- jaar wel contact. Telefonisch .
Ze was verhuisd naar een verzorgingshuis in de woonplaats van mijn broer. Hier had hij mij niet over geïnformeerd. Niet netjes.
Mijn broer wil geen contact meer met mij omdat ik euthanasie wil en krijg. Hij heeft hier om religieuze moeite mee. Ik wil ook geen contact meer met hem zolang hij elke 10 min zegt dat ik naar God moet , dat het allemaal dan ook mijn eigen schuld is want God maakt alles beter enz enz.
Mijn broer is contact persoon van mijn moeder. Ik heb mijn broer meermaals verzocht mij wel op de hoogte te houden van grote veranderingen in mijn moeders leven omdat ze door de dementie hier zelf niet betrouwbaar in is. Geen reactie en ik hoor dus niets.
Ik wil mijn moeder vertellen dat ik euthanasie krijg. Dit vooraf bespreken met haar persoonlijk begeleidster om af te stemmen wat de beste manier is. En dat als ik het kom vertellen dat er ook iemand van de verzorging aanwezig is zodat die op de hoogte zijn van de juiste informatie.
Goed,
Ik bel met de afdeling waarvan ik dacht dat ze daar woonde .. heel gênant daar woont ze dus niet meer... is mij nooit iets over verteld. Nou dat voelde best heel lullig.
Goed naam van andere afdeling. Ik bellen en krijg een verzorgende aan de lijn. Ik zeg wie ik ben en dat ik graag iets wil bespreken met de persoonlijk begeleidster van mijn moeder.
Bent u de contactpersoon?
Nee dat is mijn broer. Dan moet u bij hem zijn , wij mogen niks met u bespreken aangaande uw moeder.
Oké, dat gaat ingewikkeld worden want ik heb geen contact met mijn broer.
Ik zou graag willen bespreken hoe ik / we het beste mijn moeder kunnen vertellen dat ik euthanasie krijg zodat het voor mijn moeder op een zo minst nare manier zal verlopen.
We mogen niets u moet dat met uw broer regelen.
Nou daar sta je dan ..
Broer is voor mij op geen enkele manier te bereiken , alles geblokkeerd. Zijn zoon wil niet tussen zijn vader en mij in komen te staan en daar heeft hij groot gelijk in.
Maar ik kan mijn moeder dus niet face to face vertellen dat ik doodga en geen ze kan geen afscheid nemen van mij .
Ik ben zo boos en teleurgesteld..
Mijn broer met zijn grote bek over God en een goed christen zijn...
Die houdt mij weg bij mijn moeder en ik kan mijn moeder dit niet eens vertellen.
Tja telefonisch..
Het triggert weer zo !! Weer doe ik er niet toe ! Mijn broer heeft alle macht eb ik kan niets beginnen . Terwijl mijn moeder en ik gewoon contact hebben ! Het enige wat ik wil is haar nog 1 keer opzoeken en afscheid nemen!
Ik moet zo
Waar haald hij het recht vandaan !
Mijn moeder hierover benaderen gaat mijn moeder niet begrijpen . Daarvoor is de dementie al te vergevorderd.
Ik heb mijn broer specifiek egevraagd dat hij mij op de hoogte moet houden . Reactie : nul en ook mail geblokkeerd.
Enige wat ik wil is het netjes regelen. Bespreken hoe we dit het beste kunnen aanpakken.
Gezinsdynamiek is weer volledig terug.
Ik ben boos maar vooral verdrietig .
Ik wil mijn broer nu stijfvloeken . Wij denkt hij godverdegodver wel niet wie hij is ? God zelf. Walgelijk... echt Walgelijk.
Waarom ik niet in God geloof ? Omdat ik dan steeds mensen tegenkom zoals mijn broer en er zijn grenzen aan wat een mens aankan.
Dit moest ik ff kwijt..
dinsdag 29 september 2026 om 17:25
Jemig Almostdone. Ik ben gewoon sprakeloos. Ik schiet nu in de neiging om allemaal oplossingen te gaan verzinnen, maar die heb jij vast ook al allemaal uitgedacht. Misschien later nog een keertje samen met de forummers hier een plan de campagne uitdenken dat als je fijn vindt. Voor nu kan je dit gewoon helemaal niet gebruiken! Wat een starre regels. Het is niet alsof je vraagt om je moeders medisch dossier door te spitten zonder toestemming. Het gaat over jou, niet over je moeder!
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
dinsdag 29 september 2026 om 17:27
Ahh wat een rotsituatie. En helaas ook deels herkenbaar aangezien ik streng gelovig ben opgegroeid en begrijp hoe eenzaam het kan voelen omdat het soms net is alsof ze met oogkleppen op lopen.
Je broer mag het niet eens zijn met je keuze maar om je daarom te negeren en blokkeren is puur hufterig gedrag! Ik vind het heel erg voor je dat je familie zo met je omgaat.
Ik reageer later even wat uitgebreider maar wilde toch even snel op je reageren
Je broer mag het niet eens zijn met je keuze maar om je daarom te negeren en blokkeren is puur hufterig gedrag! Ik vind het heel erg voor je dat je familie zo met je omgaat.
Ik reageer later even wat uitgebreider maar wilde toch even snel op je reageren
dinsdag 29 september 2026 om 17:51
Het gaat ook over mijn moeder. Hoe het voor haar het meest dragelijk is dat ik er niet meer ben straks. Het is hoe dan ook verdrietig het enige wat ik wilde het zo goed mogelijk regelen , juist met de verzorging! Zij kennen haar nu het beste. Maar broer is , zonder enig overleg contact persoon en bepaald wie er informatie krijgt..Sfinx schreef: ↑29-09-2026 17:25Jemig Almostdone. Ik ben gewoon sprakeloos. Ik schiet nu in de neiging om allemaal oplossingen te gaan verzinnen, maar die heb jij vast ook al allemaal uitgedacht. Misschien later nog een keertje samen met de forummers hier een plan de campagne uitdenken dat als je fijn vindt. Voor nu kan je dit gewoon helemaal niet gebruiken! Wat een starre regels. Het is niet alsof je vraagt om je moeders medisch dossier door te spitten zonder toestemming. Het gaat over jou, niet over je moeder!
Ik ben niet perse tegen dat hij contactpersoon is. Hij woont vlakbij . Maar wel als hij zijn positie misbruikt en ik als oudste mijn moeder niet eens kan opzoeken want waar woont ze nu ?
Mijn moeder kan hier geen antwoord meer op geven.
Echt een kutactie . Over de rug van zijn moeder en zus. Met zijn ik wil een goed Christen zijn . Nou broer je hebt eeb lange weg te gaan want tot nu heb je er geen reet van begrepen.
De kans dat mijn broer zegt , ja maar het was een teken van God om het zo te doen is groot. Slappe zak, nog geen eens verantwoordelijkheid nemen ook...
dinsdag 29 september 2026 om 18:00
Ja ik bedoel ook het gaat je moeder wel aan, maar het is geen vertrouwelijke informatie over je moeder die je wilt bespreken. Het is informatie over jou.
Dit is inderdaad misbruik van je broer.
Veel Christenen hebben het stukje ‘hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen’ niet zo goed begrepen. Daar staat vrij letterlijk om niet over een ander te oordelen.
(Maar goed, de bijbel staat vol tegenstrijdigheden dus er is vast ergens anders iets totaal anders te vinden.)
Dit is inderdaad misbruik van je broer.
Veel Christenen hebben het stukje ‘hij die zonder zonde is, werpe de eerste steen’ niet zo goed begrepen. Daar staat vrij letterlijk om niet over een ander te oordelen.
(Maar goed, de bijbel staat vol tegenstrijdigheden dus er is vast ergens anders iets totaal anders te vinden.)
Wat loopt ‘s ochtends op vier benen, ‘s middags op twee benen en ‘s avonds op twee benen en nog wat wielen?
dinsdag 29 september 2026 om 18:19
Jeetje, wat een zwaar klote situatie. Eigenlijk ben ik gewoon sprakeloos van de onbeschoftheid van je broer. Wat ontzettend rot voor je.
Ik hoop dat je op later moment een goed plannetje kunt bedenken om dit ook weer te tackelen, maar wat ontzettend oneerlijk en onnodig. Zo terecht dat je woedend en verdrietig bent.
Knuffel! Dit heb je absoluut niet verdiend.
Ik hoop dat je op later moment een goed plannetje kunt bedenken om dit ook weer te tackelen, maar wat ontzettend oneerlijk en onnodig. Zo terecht dat je woedend en verdrietig bent.
Knuffel! Dit heb je absoluut niet verdiend.
dinsdag 29 september 2026 om 18:28
Die broer van jou is niet goedjes natuurlijk, maar aan de andere kant: als je moeder toch al zwaar dementerend is kan ze dan nog wel iets met jouw bericht dat je er binnenkort niet meer bent? Misschien moet je het maar gewoon loslaten. Als er echt een god bestaat krijgt die broer van jou zijn trekken echt nog wel thuis, want dit was niet wat god of jezus bedoelden met naastenliefde. En als er echt een god en een hemel bestaat kom je je moeder aan de andere kant ook wel weer tegen toch.
Niet quoten ajb
dinsdag 29 september 2026 om 18:48
Mijn moeder heeft nu nog zeer wisselende dagen. Soms helder en bij de tijd. Andere dag/ moment is ze erg in het verleden. Ze is nog wel in staat mij te bellen bv. Weet hoe mijn hond heet. Mijn verjaardag weet ze bv niet meer.Lady*Voldemort schreef: ↑29-09-2026 18:28Die broer van jou is niet goedjes natuurlijk, maar aan de andere kant: als je moeder toch al zwaar dementerend is kan ze dan nog wel iets met jouw bericht dat je er binnenkort niet meer bent? Misschien moet je het maar gewoon loslaten. Als er echt een god bestaat krijgt die broer van jou zijn trekken echt nog wel thuis, want dit was niet wat god of jezus bedoelden met naastenliefde. En als er echt een god en een hemel bestaat kom je je moeder aan de andere kant ook wel weer tegen toch.
Het voelt niet fijn om het niet goed af te sluiten en al helemaal niet omdat mijn broer zijn dominantie weer eens moet laten zien.
Mijn broer zit heel diep in een gemeenschap waar veel een teken van God is. Moet hij lekker zelf weten maar hier misbruik van maken . Tja ik denk dat als er een God is dan schud die nu wel ff zijn hoofd...
Het stoot mij enorm tegen de borst dat hij zonder enig overleg dit voor mij en mijn moeder bepaald en dan op geen enkele manier bereikbaar is.
Het brengt weer veel oud zeer naarboven ... en dus hard werken op herbelevingen buiten de deur te laten .
Ik wil hem heel hard en lang schoppen en daarbij roepen dat dit een teken van God is mafkees !
dinsdag 29 september 2026 om 19:02
Jouw broer is natuurlijk ook opgegroeid in jullie gezin van herkomst. Niet om zijn kloterige gedrag te willen goedpraten of wegrelativeren hoor, richting jou. Jij mag met terugwerkende kracht echt heus stoppen met het maar eeuwig moeten begrijpen van anderen en boos zijn dat hij zich zo opstelt.
Maar zoals jij je broer en zijn gedrag omschrijft lijkt hij gewoon weg te willen duiken, pijn te vermijden, zogenaamd onder de noemer christen zijn en die waarden na te willen streven. Maar ik lees vooral iemand voor wie het volstrekt onmogelijk is om echt naar binnen te kunnen gaan en die onze lieve heer als schild gebruikt om dat ook maar weer goed te praten. Dus alles wat pijn doet vooral blijven vermijden en buiten jezelf te kunnen leggen. Intens verdrietig. Maar ook intens emotioneel onvolwassen. De easy way.
Joehoe, je bloedeigen en enige zus gaat afscheid nemen van haar aardse bestaan, dit is je allerlaatste kans om haar iets van liefde te tonen. Een medemens. Toe dan even. Ik kan me hier plaatsvervangend over opwinden en zou je broer eigenhandig wel maximaal wakker willen schudden.
Hoe dan ook: ik hoop dat jij hem kunt vergeven voor zijn keuzes. Niet voor hem, maar voor jouw eigen gemoedsrust in deze loodzware periode.
Maar zoals jij je broer en zijn gedrag omschrijft lijkt hij gewoon weg te willen duiken, pijn te vermijden, zogenaamd onder de noemer christen zijn en die waarden na te willen streven. Maar ik lees vooral iemand voor wie het volstrekt onmogelijk is om echt naar binnen te kunnen gaan en die onze lieve heer als schild gebruikt om dat ook maar weer goed te praten. Dus alles wat pijn doet vooral blijven vermijden en buiten jezelf te kunnen leggen. Intens verdrietig. Maar ook intens emotioneel onvolwassen. De easy way.
Joehoe, je bloedeigen en enige zus gaat afscheid nemen van haar aardse bestaan, dit is je allerlaatste kans om haar iets van liefde te tonen. Een medemens. Toe dan even. Ik kan me hier plaatsvervangend over opwinden en zou je broer eigenhandig wel maximaal wakker willen schudden.
Hoe dan ook: ik hoop dat jij hem kunt vergeven voor zijn keuzes. Niet voor hem, maar voor jouw eigen gemoedsrust in deze loodzware periode.
dinsdag 29 september 2026 om 19:05
Ik snap echt dat dit je zo raakt Almost. Je probeert juist heel zorgvuldig te handelen en eerst met haar verzorger te overleggen hoe en of je dit (gezien haar dementie) aan je moeder kunt vertellen. En dan loop je hier zo tegenaan.
Misschien kun je rechtstreeks de zorgmanager/locatiemanager benaderen en uitleggen dat je geen informatie over je moeder vraagt, maar alleen wilt overleggen over hoe je dit het beste kunt aanpakken. En als dat ook nergens toe leid kun je om de klachtenfunctionaris vragen. Misschien is er dan toch nog een ingang zonder dat je broer ertussen hoeft te zitten?
Misschien kun je rechtstreeks de zorgmanager/locatiemanager benaderen en uitleggen dat je geen informatie over je moeder vraagt, maar alleen wilt overleggen over hoe je dit het beste kunt aanpakken. En als dat ook nergens toe leid kun je om de klachtenfunctionaris vragen. Misschien is er dan toch nog een ingang zonder dat je broer ertussen hoeft te zitten?
dinsdag 29 september 2026 om 19:16
Weet je echt niet waar je moeder woont, AlmostDone? Ik bedoel, ook niet in welk tehuis? Want als je dat wel weet, ook al weet je niet de precieze afdeling, is het dan een optie om er gewoon heen te gaan? Als je daar staat is er vast wel iemand die je te woord wil staan en naar iemand van de verzorging van je moeder te brengen. Als dat al niet zou gebeuren, zou het wel erg onbeschoft zijn. Ik neem maar even aan dat je broer niet het hele tehuis heeft ingelicht dat jij het pand niet in mag…
(Wat een …, vul maar in…)
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
dinsdag 29 september 2026 om 19:21
Broer gelooft maar een eind weg. Echt doe maar. Maar er maar je zoveelste verslaving van. Hij doet maar.Yapster1982 schreef: ↑29-09-2026 19:02Jouw broer is natuurlijk ook opgegroeid in jullie gezin van herkomst. Niet om zijn kloterige gedrag te willen goedpraten of wegrelativeren hoor, richting jou. Jij mag met terugwerkende kracht echt heus stoppen met het maar eeuwig moeten begrijpen van anderen en boos zijn dat hij zich zo opstelt.
Hij heeft alleen niet het recht misbruik te maken van zijn positie als contactpersoon en zo het contact tussen moeder en dochter te saboteren . En nu dus niet eens afscheid kan nemen omdat hij niet kan dealen met dingen.
Walgelijk gedrag. En ik kan niets want mijn moeder blijkt ook niet , meer, op die tweede afdeling te wonen. Ik weet niet eens waar ze woont.
Het kan me niet , meer, schelen wat voor issues hij heeft dat geeft hem niet het recht om contact tussen moeder en dochter te saboteren. Ben je gek geworden ?
Hij hoeft er verder helemaal niks mee ! Gewoon een zakelijk mailtje als ze verhuisd, in ziekenhuis ligt , er grote veranderingen zijn in haar gezondheid. Hij wilde contactpersoon zijn dan hoort dit stuk er ook bij.
Ik ben echt woest !! Om wat hij heeft geflikt en dat ik nu weer moet dealen met herbelevingen . Wat een bizarre kutactie
Ik ben vaak best lief en empatisch maar dit haalt slechtste in mij naar boven. En weer een bevestiging dat euthanasie de enige juiste is.
dinsdag 29 september 2026 om 19:25
Ook dat valt onder de privacy. Helaas. En ik ben aan de ene kant blij dat mijn moeder beschermd word maar nu wel tegen de verkeerde.CaroMamaVanMaik schreef: ↑29-09-2026 19:16Weet je echt niet waar je moeder woont, AlmostDone? Ik bedoel, ook niet in welk tehuis? Want als je dat wel weet, ook al weet je niet de precieze afdeling, is het dan een optie om er gewoon heen te gaan? Als je daar staat is er vast wel iemand die je te woord wil staan en naar iemand van de verzorging van je moeder te brengen. Als dat al niet zou gebeuren, zou het wel erg onbeschoft zijn. Ik neem maar even aan dat je broer niet het hele tehuis heeft ingelicht dat jij het pand niet in mag…
En eerlijk , ik weet niet of ik het wel trek om 2.5 uur te reizen en dan als een dief door het huis te lopen. Om hopelijk te ontdekken waar ze woont.
dinsdag 29 september 2026 om 19:33
Ik ben zover ik weet geblokkeerd op alles dus ook email.
Maar heb hem net wel een woedende mail gestuurd dat hij nu echt veel en veel te ver is gegaan. Dat dit naar mij toe enorm asociaal is en verre van Christelijk maar naar onze moeder is het helemaal niet oke!
En van alles proberen via locatiemanager en klachten functionaris... dat zijn dingen die heel bewust gestopt zijn omdat het mij veel ye veel kost. Ook naar de ggz heb ik dat stilgelegd. Ja ze verdienen minimaal een forse berisping . Maar het gaat mij zoveel kosten dat ik het laat.
Nu van alles moeten doen om mijn eigen moeder te kunnen bezoeken is to much.
We hebben gewoon contact..
Ik ben zp enoem klaar om de meest vanzelfsprekende dingen af tw moeten dwingen .
Het gaat mij teveel triggeren .
Maar heb hem net wel een woedende mail gestuurd dat hij nu echt veel en veel te ver is gegaan. Dat dit naar mij toe enorm asociaal is en verre van Christelijk maar naar onze moeder is het helemaal niet oke!
En van alles proberen via locatiemanager en klachten functionaris... dat zijn dingen die heel bewust gestopt zijn omdat het mij veel ye veel kost. Ook naar de ggz heb ik dat stilgelegd. Ja ze verdienen minimaal een forse berisping . Maar het gaat mij zoveel kosten dat ik het laat.
Nu van alles moeten doen om mijn eigen moeder te kunnen bezoeken is to much.
We hebben gewoon contact..
Ik ben zp enoem klaar om de meest vanzelfsprekende dingen af tw moeten dwingen .
Het gaat mij teveel triggeren .
dinsdag 29 september 2026 om 19:49
Praktisch/ wettelijk gezien heb je echt nog mogelijkheden/ rechten om afscheid te kunnen nemen van je moeder. Zonder dat men info aan jou hoeft te verstrekken over haar medische situatie enzo.
Mogelijk kost dat wel wat belletjes. Zou dat wellicht iets kunnen zijn waar jouw begeleider iets in zou kunnen betekenen, om jou dat proces uit handen te nemen?
Ik zou je broer buiten beschouwing laten. Hij zit te vast in zijn eigen (non)christelijke overtuigingen. His loss.
Mogelijk kost dat wel wat belletjes. Zou dat wellicht iets kunnen zijn waar jouw begeleider iets in zou kunnen betekenen, om jou dat proces uit handen te nemen?
Ik zou je broer buiten beschouwing laten. Hij zit te vast in zijn eigen (non)christelijke overtuigingen. His loss.
dinsdag 29 september 2026 om 20:08
Je broer drukt duidelijk op je open wonden, maar laat zijn stugge gedrag alsjeblieft niet een van de redenen zijn voor je euthanasie! Je verdiend fijne empatische mensen om je heen. Familie heb je niet voor het uitzoeken helaas, maar je kunt er wel voor kiezen om hem te laten voor wat hij is. Er zijn heus wegen zonder hem om met je moeder in contact te komen. Het lijkt me een hele goede opdracht voor je begeleider(s)!Almostdone2 schreef: ↑29-09-2026 19:21
Ik ben vaak best lief en empatisch maar dit haalt slechtste in mij naar boven. En weer een bevestiging dat euthanasie de enige juiste is.
dinsdag 29 september 2026 om 20:39
Het hoofdstuk broer was al afgesloten. Hoe jammer ook dat was ik oke mee.
Maar hoe hij nu zijn positie misbruikt...
Het zal wel afzwakken weer bij mij. Ik zit hier zo niet op de wachten! Het is al loodzwaar. Dan heb ik geen broer nodig die het nog weer moeilijker maakt. Hij heeft al flink schade aangericht de afgelopen maanden . Nu over rug van onze moeder..
Nou ja dit is hoe onze familie functioneert.
Uitgerekend een halfuurtje geleden zoekt de oudste zoon van mijn broer contact. Het enige familielid waar ik een normaal contact mee heb. Hij wil , terecht , niet tussen zijn vader en mij staan. Maar wel de enige manier waarop ik met mijn broer in contact kan komen.
Ik haat dit ! Alles waarom ik euthanasie wil wordt hier aangetikt.
Ik haat het !
Maar hoe hij nu zijn positie misbruikt...
Het zal wel afzwakken weer bij mij. Ik zit hier zo niet op de wachten! Het is al loodzwaar. Dan heb ik geen broer nodig die het nog weer moeilijker maakt. Hij heeft al flink schade aangericht de afgelopen maanden . Nu over rug van onze moeder..
Nou ja dit is hoe onze familie functioneert.
Uitgerekend een halfuurtje geleden zoekt de oudste zoon van mijn broer contact. Het enige familielid waar ik een normaal contact mee heb. Hij wil , terecht , niet tussen zijn vader en mij staan. Maar wel de enige manier waarop ik met mijn broer in contact kan komen.
Ik haat dit ! Alles waarom ik euthanasie wil wordt hier aangetikt.
Ik haat het !
dinsdag 29 september 2026 om 20:49
Ik zou het even laten rusten voor nu en geen oplossingen proberen te bedenken. Ik zou kijken hoe je dit kunt oplossen samen met je begeleider. Die kan misschien de nodige belletjes voor je plegen.
Je verdiend het niet om je zo boos te voelen, wees zacht voor jezelf! Misschien even totaal wat anders doen voor nu om gedachten te verzetten? Dikke knuffel voor jou!
Je verdiend het niet om je zo boos te voelen, wees zacht voor jezelf! Misschien even totaal wat anders doen voor nu om gedachten te verzetten? Dikke knuffel voor jou!
dinsdag 29 september 2026 om 21:34
Ik begrijp je advies. Het lastige is dat er nogal wat trauma s getriggerd zijn en die luisteren verdomd slecht zeg maar.Aapmetwifi schreef: ↑29-09-2026 20:49Ik zou het even laten rusten voor nu en geen oplossingen proberen te bedenken. Ik zou kijken hoe je dit kunt oplossen samen met je begeleider. Die kan misschien de nodige belletjes voor je plegen.
Je verdiend het niet om je zo boos te voelen, wees zacht voor jezelf! Misschien even totaal wat anders doen voor nu om gedachten te verzetten? Dikke knuffel voor jou!![]()
Dat is ook wat me oa zo boos maakt. Er komen zoveel meer dingen los die lastig te sturen zijn. Eerste herbeleving gehad.
Ik wilde vandaag appartement voor weekend weg boeken maar durf niet meer. Geen zin in 400 euro kwijt te zijn en geen weekend weg.
Ik had broer afgesloten en hop daar is hij weer met zijn kopieer gedrag van onze vader.
Straks maar met crisisdienst bellen en extra medicatie erin.
Ik kan het lastig uitleggen. Het raakt zoveel meer dan alleen het geen afscheid kunnen nemen van mijn moeder. Het was rustig qua herbelevingen en ik heb er net weer 1 gehad, een heftige. Ik ga niet beschrijven wat er dan gebeurt maar het is echt heel heftig. Allerlei trauma s die tegelijk plaatsvinden. Totaal verkrampt en kotsmisselijk nu.
En het enige wat ik wilde doen was het netjes afronden met mijn moeder.
Ik ga extra medicatie nemen en met crisisdienst bellen. .
Jullie zijn echt lief en adviezen zijn zeker niet allemaal niet zinvol maar soms is het lastig uitleggen waarom het niet passend is voor mij.
Geen onwil.
En ik waardeer jullie echt!
dinsdag 29 september 2026 om 22:41
Het helpt enorm om beter een idee te krijgen wat er door je heen gaat omdat je het zo goed uitlegt, dankjewel daarvoor. Blijf vooral aangeven wat wel en niet werkt voor jou, mij schrik je niet zomaar af hoor
Ik blijf je steunen 
Wat ontzettend rot dat je een herbeleving hebt gehad, ik vind het zo erg dat je zo beschadigd bent geraakt door toedoen van je eigen familie.
Ik hoop dat je je gauw wat rustiger voelt door de meds en in gedachten stop ik je lekker toe met een warme deken van liefde!
Wat ontzettend rot dat je een herbeleving hebt gehad, ik vind het zo erg dat je zo beschadigd bent geraakt door toedoen van je eigen familie.
Ik hoop dat je je gauw wat rustiger voelt door de meds en in gedachten stop ik je lekker toe met een warme deken van liefde!
dinsdag 29 september 2026 om 22:54
Dit heb ik vorige week gepost:
Ik woon niet zo ver bij je uit de buurt Amostdone, het is voor mij geen moeite om met je af te spreken.
Edit:
Ff wandelen met de hondjes, ik heb 2 Jackies, die ik dan meeneem.
En ik ben zo benieuwd naar Sasha, lijkt me zo’n schatje
Ik woon niet zo ver bij je uit de buurt Amostdone, het is voor mij geen moeite om met je af te spreken.
Edit:
En ik ben zo benieuwd naar Sasha, lijkt me zo’n schatje
Waar zouden we zijn zonder beroepsgeheim.
dinsdag 29 september 2026 om 23:25
Had ik gemistnoglangnietjarig schreef: ↑29-09-2026 22:54Dit heb ik vorige week gepost:
Edit:
En ik ben zo benieuwd naar Sasha, lijkt me zo’n schatje![]()
Ben benieuwd of Sasha 2 jack russels trekt..
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in