mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
@vivapepsi

We kunnen hier allerlei scenario's bedenken. Maar dat gaat mij ook veels te ver. Open een nieuw topic als je het wil hebben over waar die grens dan wel of niet zou liggen.
quote:lila01 schreef op 06 maart 2011 @ 00:24:

moderator please? Deze discussie past hier niet, zucht, ik citeer mezelf maar even in de hoop dat de moderator wakker wordt, .
Stel je nou voor dat TO morgen dit topic leest en deze hele discussie leest . Ik denk dat de kans aanwezig is dat de discussie op zich ook als kwetsend ervaren kan worden.

Nogmaals ieder heeft recht op zijn of haar mening echter indirect wordt er denk ik veel gezegd wat naar mijn mening als kwetsend voor TO kan worden ervaren ondanks dat het niet op haar gericht is
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:nummerzoveel schreef op 06 maart 2011 @ 00:28:

@vivapepsi

We kunnen hier allerlei scenario's bedenken. Maar dat gaat mij ook veels te ver. Open een nieuw topic als je het wil hebben over waar die grens dan wel of niet zou liggen.Eens
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
VivaPepsi, dat soort dingen gebeuren, maar zijn hier niet aan de orde. En in de meeste gevallen van zelfmoord zijn dit soort dingen niet aan de orde.
Ik zal een alias topic openen.
quote:Floks schreef op 06 maart 2011 @ 00:29:

Ik zal een alias topic openen.Goed idee Floks!
Dan kunnen we aan de moderato vragen of deze discussie in deen ander topic kan worden voortgezet.
De discussie over motieven van zelfmoord doet niet ter zake, ook niet de vraag in hoeverre TO verantwoordelijk is voor de daad van haar man. Feit is dat hij dood is en dat het kind of de kinderen een enorm trauma erbij hebben gekregen terwijl hun leven al een puinhoop was. TO dient nu regie te voeren en haar moederrol op te pakken en in het belang van het kind te handelen. Dat betekent dus niet sloten forceren om spullen veilig te stellen of sikkeneurig zijn omdat je niet welkom bent op de begrafenis. Stap terug en afwachten.
En de postjes hier weghalen?
quote:Floks schreef op 06 maart 2011 @ 00:29:

Ik zal een alias topic openen.Nee wacht nou even tot een moderator de discussie hier kan kopiëren naar een ander topic.
quote:lila01 schreef op 06 maart 2011 @ 00:24:

moderator please? Dat lijkt mij ook. Het hoe of wat gaat ons echt niks aan. De redenen waarom al helemaal niet. Insinuaties zijn, hoe respectvol, misplaatst. TO heeft in haar wanhoop een bericht geplaatst.
Ik vind het een vorm van sensatiezucht om vooral een schuld te willen geven aan iemand die wellicht hele foute beslissingen heeft genomen gedurende haar huwelijk en op het punt staat nog meer domme dingen te doen. Omdat ze fout heeft gehandeld volgens sommigen is ze dan ook maar schuldig aan zijn dood? Ik dacht het niet.
Eens met Meds
Goed idee, een alias.

En eens met Meds. De man van TO heeft dit gedaan. Nu is het zaak om verder te gaan en als moeder zo goed mogelijk de puinhopen voor je kind op te ruimen.
668, the neighbour of the Beast
Eens met Meds. En in mijn eerste reactie op dit topic gaf ik ook aan dat ik hoop dat TO hulp voor haar kind en voor zichzelf zoekt, gezien de probleemstelling die zij hier eerder neer heeft gelegd.
Jasmijn, ik hoop dat je nog durft te reageren en je niet laat afschrikken. En ik hoop dat je een aantal adviezen, waaronder die van Meds (en mezelf ) ter harte neemt. Laat je weten hoe het gaat?
quote:Zanne schreef op 06 maart 2011 @ 00:30:

[...]

Nee wacht nou even tot een moderator de discussie hier kan kopiëren naar een ander topic. heb je een week of 3?
quote:Marels schreef op 06 maart 2011 @ 00:33:

Goed idee, een alias.

En eens met Meds. De man van TO heeft dit gedaan. Nu is het zaak om verder te gaan en als moeder zo goed mogelijk de puinhopen voor je kind op te ruimen.Maar bij dit verder gaan hoort ook het omgaan met de waarom vragen van haar kind(eren).
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:Floks schreef op 06 maart 2011 @ 00:35:

[...]

heb je een week of 3?O ja, was ik even vergeten
Lila, de discussie die hier ontstond was geenszins tegen TO gericht. Dat is hopelijk wel duidelijk.

Verder hoop ik inderdaad dat TO haar kind hier op een verstandige manier doorheen sleurt.
668, the neighbour of the Beast
TO is niet verantwoordelijk of schuldig aan de zelfmoord van haar exman, maar ik kan me voorstellen dat zijn familie dat nu even iets minder objectief kunnen bekijken
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ja die kinderen die gaan vragen stellen en die gaan vroeg of laat ook zwarte pieten uitdelen. Ik denk dat je in zo'n geval niet ontkomt aan systeemtherapie voor moeder en kind (eren). Een nieuwe relatie is zo'n beetje het meeste destructieve wat je kan bedenken
quote:Zanne schreef op 06 maart 2011 @ 00:13:

[...]

Ik snap heel goed wat jij bedoelt en je legt het ook heel goed uit. Maar als A nou medicatie krijgt waardoor dat stofje kunstmatig wordt aangevuld en A is dan nog steeds depressief. Zelfs na therapie is A nog steeds depressief... en B krijgt een liefdevolle relatie, vrienden, een vaste baan, woning, heeft zijn leven weer op orde en is dan nog steeds depressief, kun je dan wél spreken van levensmoeheid?

Ik snap niet wanneer jij dan wel denkt dat iemand levensmoe is.

In de voorbeelden die ik gaf, staat het er toch zoals het voor dat voorbeeld geldt.

Wat levensmoe betreft, ik vind het woord in veel gevallen een verkeerd beeld geven van wat er achter zit.

In het geval van A zou je kunnen spreken over levensmoe en dan vooral als hij ook niet geholpen kan worden door medicatie. Hij valt dus echt niet te redden... dus dit is de kwaliteit van zijn leven, dan kan je wel zeggen dat hij letterlijk zijn leven moe is.

In geval van B is zijn situatie te veranderen, de kwaliteit van zijn leven staat niet vast. Dan zou ik zelf niet spreken van levensmoe. Dat vind ik te definitief en uitzichtloos.
Ik heb de mod gevraagd om de 'schuldvraagdiscussie' naar het nieuwe topic van flok te verplaatsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven