mijn (ex) man heeft zelfmoord gepleegd

05-03-2011 16:19 360 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals sommigen misschien weten waren mijn ex en ik in een scheiding verwikkeld.

Hij kon het leven zonder mij en fulltime zijn zoon bij hem niet aan en heeft gisteren zelfmoord gepleegd. Ik ben boos en verdrietig en vind het zo erg voor ons kind!!

Hij heeft een brief geschreven over zijn uitvaart en ik ben niet welkom , ook niet met ons kind. Omdat we nooit tot echtscheiding zijn gekomen en geen aanvraag hebben ingediend , ben ik nu weduwe en heb volgens mij recht op alles mbt huis etc , wat hij ook opgeschreven heeft. Maar zijn familie heeft een sleutel en ik niet , ik wil er heen om spullen voor mijn kind op te halen en ben moe , zo moe.

Ik weet ook niet wat ik met dit topic wil maar moet het even kwijt!
quote:kikietje schreef op 05 maart 2011 @ 23:17:

Voor de miepen onder ons.....Had het dan laten staan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:nummerzoveel schreef op 05 maart 2011 @ 23:50:

@zanne

Ik geloof ook dat de meeste zelfmoorden niet spontaan gebeuren. Het ging mij er om dan niet alle zelfmoorden altijd uitvoerig gepland zijn.Nee dat denk ik ook niet. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zelfmoord plegen zonder dat ze voorbereidingen hebben genomen.
Precies Kikietje, met je terug on topic en dan vervolgens nul komma niks kunnen melden behalve dat je er wel klaar mee bent! Enorm basisschooloverstijgende materie wat je aandraagt meiske. Ontzettend onder de indruk van je argumentatie. Als je niks bij te dragen hebt en je verveelt en daarom denkt een ander even lekker de grond in te kunnen trappen, ga dan naar het Tina forum waar je hoort meid.
quote:Floks schreef op 05 maart 2011 @ 22:48:

[...]

Niemand kan ooit de oorzaak zijn van de zelfmoord van de ander.

Aanleiding kan wel.

Iemand kan iemand anders zo verschrikkelijk diep treiteren, jarenlang, dat die persoon ondanks hulp (en eventueel ondanks het niet meer zien van de pester) toch niet meer wil leven. Zo kapotgemaakt is diegene. En dat heeft de pester dan op zijn geweten, want hij/zij heeft dat die persoon aangedaan.

En ik vind dat een soort van moord. En ik vind ook, dat als iemand zelfmoord pleegt omdat een ander hem/haar zo erg getreiterd heeft, jarenlang, dat de dader gevangenisstraf moet krijgen.

Kennen jullie SAW? Daarin heeft de hoofdpersoon nog nooit iemand vermoord, vinden jullie dan ook dat hij niet achter de tralies hoeft? Zijn slachtoffers vermoorden immers zichzelf.
quote:kikietje schreef op 05 maart 2011 @ 23:48:

Nou ik wacht het wel af of ik strafwerk moet schrijven. (Basisschool taferelen).

Even terug naar het onderwerp......

....... Nou ben er eigenlijk wel klaar mee.... Vind het heel erg wat ze heeft gedaan.

Wat had ze dan volgens jou wél moeten doen?

Bij een man blijven omdat hij het leven alleen niet aan kan?

Terug gaan naar een man die labiel is en dreigt met zelfmoord?

Ze heeft tijdens hun huwelijk een jaar lang een minnaar gehad en haar nieuwe vriend was het zetje om bij haar man weg te gaan.

Allemaal niet netjes maar geen reden om haar de schuld van zijn zelfmoord te geven.

Wel vind ik net als jij to geen slachtoffer of zielig en vind ik ook dat ze niks op zijn uitvaart te zoeken heeft (alleen al omdat hij dat zo wil) maar voor hun kinderen en zijn familie vind ik het oprecht verschrikkelijk.
Vivapepsi, dat is inderdaad wat ik bedoel..

(Maar ik ben nooit verder gekomen dan groep 3 dus wist mezelf niet zo goed uit te drukken)
Tja wanneer is het een opvlieging .. wanneer is het dat niet ?

Mijn schoonvader heeft zichzelf 12jr geleden opgehangen. Reden onbekend. Schoonmoeder zegt en blijft zeggen dat Schoonvader dit zo niet gewild heeft. Volgens haar was het een opvlieging/bevlieging..

En daar gaan mijn nekharen van omhoog staan . hoezo niet gewild hebben ?? Hij is diegene die t touw om zijn nek heeft gedaan en zichzelf heeft laten vallen. (de buis waar hij zich aan heeft opgehangen hangt nl maar een meter hoog) Die man wist in mijn ogen duvels goed waar hij mee bezig was.. Hoezo opvlieging ? Opvlieging is voor mij direct naar t treinspoor rennen en de 1e beste trein nemen om tegen aan te duiken o.d.
quote:Zanne schreef op 05 maart 2011 @ 23:53:

[...]

Nee dat denk ik ook niet. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zelfmoord plegen zonder dat ze voorbereidingen hebben genomen.Het is uiteindelijk een wanhoopsdaad, het kan zijn dat iemand op het moment dat hij of zij die keuze wil maken zo ver heen is , dat het nooit geen weloverwogen beslissing kan zijn.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Eens met Suupje.
Er zullen altijd mensen zijn die vinden dat TO ( om haar maar als voorbeeld te nemen) het krukje heeft weggetrapt.

Is het niet hier, dan is het wel een collega, een vriendin, familielid, weet ik veel.

Dat soort reacties voorkom je niet. De kunst is om altijd te onthouden dat je zelf NOOIT schuldig bent aan de zelfmoord van een ander persoon. Hoe vaak mensen je dat ook verwijten.

Daarom vind ik de reactie van kikietje wel heel erg, maar die mensen zijn er gewoon en dat is hun mening. Als je zelf beter weet, dan kan zo'n opmerking je nooit raken. Nogmaals, de kunst is om altijd weer te beseffen dat je nooit schuldig bent aan de zelfmoord van een ander.
quote:Zanne schreef op 05 maart 2011 @ 23:51:

Iwannalive, jij weet niet of A en B niet levensmoe zijn.

Voor de ene persoon zijn de redenen die jij opnoemt bij A en B wel redenen om levensmoe te raken. Voor een ander niet.Ik beschrijf in dit voorbeeld toch over de situatie van persoon a en b... waarom haal je dan weer andere personen erbij waar ik niks over schrijf.
quote:Francelle schreef op 05 maart 2011 @ 23:58:

[...]

Het is uiteindelijk een wanhoopsdaad, het kan zijn dat iemand op het moment dat hij of zij die keuze wil maken zo ver heen is , dat het nooit geen weloverwogen beslissing kan zijn.Hoeft niet. Er bestaat ook zoiets als "balanssuicide".
quote:Iwannalive schreef op 06 maart 2011 @ 00:01:

[...]

Ik beschrijf in dit voorbeeld toch over de situatie van persoon a en b... waarom haal je dan weer andere personen erbij waar ik niks over schrijf.Ik haal geen andere personen erbij. Ik heb het over dezelfde A en B als waar jij het ook over had.
Zanne, nooit schuldig aan de zelfmoord van een ander??

Dat ben ik het totaal niet mee eens. Mensen kunnen bij elkaar (mentaal) behoorlijk wat schade aanrichten hoor. Ik weet zeker dat je iemand zo gek kunt maken dat voor die gene geen uitweg meer mogelijk is.
Ik heb nog nooit een zelfmoord in de nabije omgeving meegemaakt. En ik ben nog nooit depressief geweest oid. Ook werk ik niet met suïciadale mensen. Toch raakt het mij wel dat mensen zo bot kunnen zijn in dit soort topics. Dat vind ik heel erg, omdat ze zo duidelijk bedoelt zijn om te kwetsen.
quote:Zanne schreef op 06 maart 2011 @ 00:02:

[...]

Ik haal geen andere personen erbij. Ik heb het over dezelfde A en B als waar jij het ook over had.Leg het eens goed uit dan wat je bedoelt...
quote:VivaPepsi schreef op 05 maart 2011 @ 23:55:

[...]

Aanleiding kan wel.

Iemand kan iemand anders zo verschrikkelijk diep treiteren, jarenlang, dat die persoon ondanks hulp (en eventueel ondanks het niet meer zien van de pester) toch niet meer wil leven. Zo kapotgemaakt is diegene. En dat heeft de pester dan op zijn geweten, want hij/zij heeft dat die persoon aangedaan.

En ik vind dat een soort van moord. En ik vind ook, dat als iemand zelfmoord pleegt omdat een ander hem/haar zo erg getreiterd heeft, jarenlang, dat de dader gevangenisstraf moet krijgen.

Kennen jullie SAW? Daarin heeft de hoofdpersoon nog nooit iemand vermoord, vinden jullie dan ook dat hij niet achter de tralies hoeft? Zijn slachtoffers vermoorden immers zichzelf.Ach ik heb het al geschreven, ook in het strafrecht wordt het benoemd. Maar zelfs als je via de rechter schuldig bevonden kan worden aan het aanzetten tot zelfmoord, vinden een aantal dames hier nog steeds dat dat niet kan... knap.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 06 maart 2011 @ 00:06:

Ik heb nog nooit een zelfmoord in de nabije omgeving meegemaakt. En ik ben nog nooit depressief geweest oid. Ook werk ik niet met suïciadale mensen. Toch raakt het mij wel dat mensen zo bot kunnen zijn in dit soort topics. Dat vind ik heel erg, omdat ze zo duidelijk bedoelt zijn om te kwetsen.

Ik vind het ook een rotopmerking hoor, begrijp me goed. Maar je kiest er zelf voor of zo'n opmerking je kan raken. Als je zelf weet dat je niet schuldig bent aan de zelfmoord van een ander, dan kan een ander 100 keer beweren dat dat wel zo is, je weet zelf beter.

Kikietje, ja, ik vind dus inderdaad dat, wat een ander je ook heeft aangedaan, niemand schuldig is aan de zelfmoord van een ander.
Eens Sjors. En het ergste is nog als posters mensen beschuldigen van van alles, en hen daarmee diep kwetsen op een enorm kwetsbaar moment, terwijl zij die mensen helemaal niet persoonlijk kennen en hoogstens wat flarden van hun verhaal hebben opgevangen.
quote:kikietje schreef op 05 maart 2011 @ 23:48:

Nou ik wacht het wel af of ik strafwerk moet schrijven. (Basisschool taferelen).

Even terug naar het onderwerp......

....... Nou ben er eigenlijk wel klaar mee.... Vind het heel erg wat ze heeft gedaan.En wat jij hebt gedaan is gelukkig niet erg
quote:Liv schreef op 06 maart 2011 @ 00:02:

[...]

Hoeft niet. Er bestaat ook zoiets als "balanssuicide".

Kan ook nog, maak ik denk dat het meestal toch echt een daad is uit wanhoop.

Bv. door een psychose, door zware depressiviteit, onvoldoende medicatie etc.,

Als je niet helder meer denkt, dan ben je ook niet in staat om een weloverwogen beslissing te nemen.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
Precies Nummerzoveel!
Jemig, gaan we nou een slechte film erbij halen om te "bewijzen" dat iemand best schuldig kan zijn aan de zelfmoord van een ander? Sorry hoor, maar dan haak ik bij deze af.
quote:Iwannalive schreef op 06 maart 2011 @ 00:07:

[...]

Leg het eens goed uit dan wat je bedoelt...

Ik snap heel goed wat jij bedoelt en je legt het ook heel goed uit. Maar als A nou medicatie krijgt waardoor dat stofje kunstmatig wordt aangevuld en A is dan nog steeds depressief. Zelfs na therapie is A nog steeds depressief... en B krijgt een liefdevolle relatie, vrienden, een vaste baan, woning, heeft zijn leven weer op orde en is dan nog steeds depressief, kun je dan wél spreken van levensmoeheid?

Ik snap niet wanneer jij dan wel denkt dat iemand levensmoe is.
quote:Zanne schreef op 06 maart 2011 @ 00:09:

[...]

Ik vind het ook een rotopmerking hoor, begrijp me goed. Maar je kiest er zelf voor of zo'n opmerking je kan raken. Als je zelf weet dat je niet schuldig bent aan de zelfmoord van een ander, dan kan een ander 100 keer beweren dat dat wel zo is, je weet zelf beter.

Kikietje, ja, ik vind dus inderdaad dat, wat een ander je ook heeft aangedaan, niemand schuldig is aan de zelfmoord van een ander.Dat werkt dus 9 van de 10 keer niet zo als er bij iemand in de nabije omgeving een suicide heeft plaatsgevonden. De meeste mensen gaan zichzelf afvragen wat ze anders hadden kunnen doen, of ze signalen hadden moeten zien dat zoiets stond te gebeuren, of zij het hadden kunnen voorkomen, wat zij fout hebben gedaan enz. Daarom juist was de posting zo misplaatst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven