Moeite met ouder worden

18-10-2010 18:51 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel irritant. Ik ben nu net 33, ik voel me ook nog jong maar ik heb vaak moeite met het idee dat het allemaal zo snel gaat. De tijd bedoel ik. Voordat je het weet is er weer een jaar voorbij. Je wordt ouder, jeugd en alle leuke dingen die daarbij horen zijn weg.

Ook mijn ouders worden oud, nog even en ze zijn bejaard. Dat kan me beangstigen.

Ik kijk ook wel eens in de spiegel en dan denk ik; hoe lang zal ik er nog zo uitzien (zonder rimpel e.d.) Het is niet dat ik erg ijdel ben maar van mij mag het leven gewoon wel wat langer duren allemaal..

herkent iemand dit of zou iedereen dit wel een beetje hebben?
Inderdaad de tijd vliegt maar ik houd wel van dat zoevende geluid dat dat maakt.Op mijn leeftijd is vroeger vanochtend en later wanneer ik m'n sigaret op heb.Ik mis weinig want daarvoor ben ik te vergeetachtig.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
quote:Marahbloem schreef op 18 oktober 2010 @ 19:22:

Geen last van, maar ben dan ook niet echt rimpelgevoelig en het interesseert me ook niet zo.

Siesa: mijn vriendinnen zijn bijna allemaal vet 40+ en doen die dingen nog steeds. Is dus niet echt leeftijdsafhankelijk.

Wat? Vrijdag middag borrels die eindigen op de bar? Hmmm is toch wel een tijdje geleden voor mij

Ik vind ook dat het zo snel gaat. Pffff het vliegt en ik wordt oud
Volgens mij is het belangrijker dat je gezond blijft, dan dat je rimpels krijgt.
De 40 komt hier ook dichterbij. (37+)

Maar wat nog veel erger is : geen 40 worden.
quote:Oker schreef op 18 oktober 2010 @ 19:12:

Herkenbaar dus

Ik mis mijn jeugd trouwens ook niet. Ik vind mijn leeftijd nu eigenlijk wel leuk.

Wat bij mij misschien ook meespeelt, ik zit al jaren (zo'n 10 jaar) met mijn gezondheid te kwakkelen. Misschien dat het daardoor soms lijkt alsof het leven wat aan me voorbij gaat.

Dan heb ik inderdaad het idee dat ik 'tijd verkloot'.

Toch wil ik van dat idee af want waarom zou je niet leuk kunnen leven als je gezondheid niet 100% is.

Ik heb ook moeite met het ouder worden, ook om door slechte gezondheid (nek-hersenletsel door ongeluk ) gemiste kansen...

En dan ben je ineens 40, en kan je wel het gevoel hebben, van het leven gaat aan me voorbij. Ik wil zo graag zo veel, en toch lukt het niet. En daar kan ik best verdrietig om zijn.
Oh jaaa....

ik wacht namelijk vol verwachting op de postbode met mijn anti age cremes.....
Het enige wat ik echt vervelend vind aan ouder worden is dat ik nu 33 ben en ik heel graag kinderen wil. Maar ik heb geen man. Dus wat dat betreft wil ik de tijd weleens stil zetten.
Vrijdagmiddagborrels die zaterdagmorgen eindigen gebeuren hier nog wel eens, weekenden festival ook, melige meidenavonden met spacecake, BBQ in het park met alle kinderen erbij, dat zijn dingen die ik niet leeftijdsgebonden vind eigenlijk. Wat maakt dat jij ze niet meer doet?
quote:misspoez schreef op 18 oktober 2010 @ 19:45:

Vrijdagmiddagborrels die zaterdagmorgen eindigen gebeuren hier nog wel eens, weekenden festival ook, melige meidenavonden met spacecake, BBQ in het park met alle kinderen erbij, dat zijn dingen die ik niet leeftijdsgebonden vind eigenlijk. Wat maakt dat jij ze niet meer doet?Vraag je dit aan mij? Ik doe ze nog wel maar merk dat mijn vriendinnen die behoefte veeeeel minder hebben. Dus ik doe het minder vaak dan ik zou willen helaas (en om nou in je eentje op de bar te gaan staan ) .
Yep, 40+ hier, geen man, geen vriend.

Op mijn werk gaat niet alles even lekker.

In mijn vel zit ik ook niet lekker.

En dan zit ik elke avond hier op het forum te lezen dat iemand niet kan kiezen tussen twee kerels.........

Mij motten ze niet eens.....

ik ben zielig.......
Ik heb al jaren moeite met elke verjaardag, wéér een jaar ouder. Ik dacht eerst dat het eraan lag, dat ik nog geen kinderen had en die heel erg graag wou. Dat ik bang was dat die wens nooit in vervulling zou gaan ofzo. Inmiddels in het trotse bezit (als je het zo mag noemen) van een kind en ik heb het nog steeds. Ik moet nadenken, als mensen naar mijn leeftijd vragen. Ook als ik mensen op tv zie, die maar iets ouder of zelfs jonger zijn, denk ik wel eens, jemig wat zien die er oud uit.

Vooral vrienden van mijn ouders, die ik alleen bij mijn ouders op verjaardagen zie, vind ik erg oud geworden. Waarschijnlijk zijn mijn ouders dat ook wel, maar valt het minder op.

Van binnen, van geest voel ik me nog dezelfde persoon als toen ik zegmaar 16 was. Ik maak me alleen niet meer zo druk, dat is wel weer fijn. Verder vind ik mezelf nu niet minder aantrekkelijk dan 10/15 jaar geleden.
quote:siesa schreef op 18 oktober 2010 @ 19:51:

[...]

Vraag je dit aan mij? Ik doe ze nog wel maar merk dat mijn vriendinnen die behoefte veeeeel minder hebben. Dus ik doe het minder vaak dan ik zou willen helaas (en om nou in je eentje op de bar te gaan staan ) .Ja, das niks. Wat heeft dat dan precies met jouw ouder worden te maken?
Ja.... hier 40+ en ik zit heeeeel erg tegen mijn volgende verjaardag aan te hikken. Bah bah.

Ik voel me heel veel jonger dan die werkelijke kalenderleeftijd aangeeft! (En soms ook heel veel ouder trouwens.)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ik ben van 1977, mijn oudste dochter van 2007.

Ik realiseerde me laatst dat voor haar de jaren '90 net zo lang geleden zijn als voor mij de jaren '60. En toen had ik wel het idee bijna bejaard te zijn...

Verder voel ik me meestal nog niet echt oud met m'n 33 jaar
quote:sharra schreef op 18 oktober 2010 @ 19:58:

Ik ben van 1977, mijn oudste dochter van 2007.

Ik realiseerde me laatst dat voor haar de jaren '90 net zo lang geleden zijn als voor mij de jaren '60. En toen had ik wel het idee bijna bejaard te zijn...

Verder voel ik me meestal nog niet echt oud met m'n 33 jaar Erg hè?! Ben van hetzelfde bouwjaar. Was van het weekend bij een vriendin, zij had haar dochter haar My Little Pony's gegeven. Voor ons als nieuw en heel blits. Waarschijnlijk voor haar dochter hetzelfde als toen mijn moeder mij 25 jaar geleden haar vergeelde oude jaren 50 pop gaf.
Ik heb dit ook, en ik ben 22.

Vind vooral de tijd de laatste jaren zo ontzettend snel gaan. Vroeger was een jaar zoooo lang, nu is het zo voorbij.
Oh ja ook geen kinderen...........

Vind mezelf trouwens ook in eens erg oud geworden in mijn gezicht. Ik ben eigenlijk patserig in mijn gezicht, zwabber armen, nee niet echt een jonge godin meer..........

Ik verlang echt terug naar 10 jaar geleden, toen was ik erg gelukkig (zwaar verliefd....). Moet eerlijk zeggen dat ik niet verlang om nog veel van deze huidige jaren te moeten hebben.

Het lot ligt in je eigen handen zeggen ze dan, maar ik weet echt niet hoe ik dingen moet veranderen.
Ja ik heb het ook,vooral nu mijn ouders allebei overleden zijn, en ik ineens geen kind meer ben.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
En ik vindt het inderdaad aan de ene kant wel lekkerder, want voel me toch wel beter nu, dan tien jaar geleden, ik ben nu ook nog wel onzeker, maar denk vaker : schijt...

en ik ga nu ook zonder make-up naar de sportschool...(schijt)

ik geniet meer van dingen, van simpele dingen, lekker eten met familie, koken voor familie, gewoon knusse dingetjes...heerlijk!!

Vroeger was ik bezig met wat andere mensen wel niet van me vonden.... of ik wel aardig was,....blablabla

gelukkig is dat veel minder
Ja, ik herken het helemaal.

Gelukkig hoor ik van iedereen dat ik er zo jong uitzie (ik ben 42, maar word vaak begin 30 geschat), maar als ik in de spiegel kijk, zie ik toch echt wel dat ik meer kreukeltjes krijg. Geen echte rimpels nog, maar mijn huid is gewoon wat minder fris en stevig.

Grijze haren ook, bij de vleet zelfs. Maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Ik voel me van binnen nog vaak 18. Zolang dat zo is, maak ik me maar niet al te druk, want dáár word je juist oud van!
Ik vond het heerlijk om 30 te worden, echt! Maar nu ben ik inmiddles 35 en wordt het moeilijker. Vooral ook omdat eigenlijk nog zoveel wil doen!!!
Nee, dat heb ik niet, ben lekker bezig. Maar ik snap het wel, zeker als je een soort "time out" van het leven hebt door kwakkelen met je gezondheid. Of zoals iemand schreef als je graag kinderen wilt en je hebt nog geen "bijpassende" man. En ja, het is ook een kwestie van leeftijdsfase, zo rond de dertig gaan veel mensen zich settelen, carrière opschroeven, huizen kopen enzo. Dan wordt alles ineens zo serieus en is het heel anders dan de tijden van lekker zorgeloos uitgaan en feesten. Nogal een overgang. Ik ben in de veertig dus ouder dan de meesten hier en ik kan jullie zeggen dat er nog hoop is… Sommige dingen zijn beter, tenminste bij mij, los en vast een paar: iets meer inzicht (“levenswijsheid”), weten wat je “charmes” zijn en hoe je die acccentueert, wat goed staat qua kleding en make up, je weet ook beter wat je wilt, ik was altijd een twijfelaar met verschillende soorten banen en veel hobby’s die ik dan weer losliet, heb nu een paar dingen waar ik me op concentreer en die me “flow” geven.
Mmmmm ben ook in de 40, maar bij mij nog geen inzichten, weten wat mijn charmes zijn. Maar tja, ik had altijd maat 38 en nu 46. Dan zijn je 'charmes' in eens een stuk wijder geworden....

Begrijp niet waarom ik in zo'n korte tijd 20 kilo aangekomen ben. Medicijnen? Stress? Onvrede? Of toch de leeftijd.... Of alles bij elkaar. Iemand een idee?
Juf achterbak , wat slik je dan aan medicijnen ?

AD kan wel voor gewichtstoename zorgen.

En je eetpatroon is dat de laatste tijd veranderd ?

Ik weet wel dat als je ouder wordt de stofwisseling trager kan worden, maar 20 kilo is best veel.
Ik ben net 32 en sinds de zomervakantie zit mijn jongste kind ook op school. Dat vond ik echt een hele grote overgang. Ik heb schoolgaande kinderen. De fase van kleintjes thuis is voorbij. Als ik daar aan denk, voel ik me dus oud...
It's not you, it's me. No wait. It's you. It's totally you...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven