moet moet moet moet
donderdag 30 december 2010 om 22:09
Herken je dat?
Bij mij is het woord 'moeten' sterk geprogrammeerd in mijn systeem.
Dat heeft tot gevolg dat ik niet makkelijk tot rust kom, te veel afspraken maak, te weinig 'niks doe' etc.
Ik leg mezelf allerlei dingen op zoals: bij mensen langs gaan, dit of dat kopen in de stad, vooruit koken, de ramen lappen en meer (in principe normale) dingen.
Maar dan op het neurotische af.
Ik heb nu kerstvakantie maar aan rust ben ik tot nu toe nog niet toegekomen.
Pffff, ik word moe van mezelf!
Herkenbaar?
Wat doet een mens hiermee??
Bij mij is het woord 'moeten' sterk geprogrammeerd in mijn systeem.
Dat heeft tot gevolg dat ik niet makkelijk tot rust kom, te veel afspraken maak, te weinig 'niks doe' etc.
Ik leg mezelf allerlei dingen op zoals: bij mensen langs gaan, dit of dat kopen in de stad, vooruit koken, de ramen lappen en meer (in principe normale) dingen.
Maar dan op het neurotische af.
Ik heb nu kerstvakantie maar aan rust ben ik tot nu toe nog niet toegekomen.
Pffff, ik word moe van mezelf!
Herkenbaar?
Wat doet een mens hiermee??
donderdag 30 december 2010 om 22:18
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 december 2010 @ 22:15:
[...]
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons.
EDIT: Vervang de woorden "moet" eens met .... (zie eerste post) + mag
[...]
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder
Niet zonder ons.
EDIT: Vervang de woorden "moet" eens met .... (zie eerste post) + mag
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
donderdag 30 december 2010 om 22:19
quote:nummerzoveel schreef op 30 december 2010 @ 22:13:
Wat je ermee doet? Ermee stoppen! Je legt het jezelf op, dus je kunt er ook zelf mee ophouden. En dat kun je op elk moment doen dat jij dat wilt.
Dat ik dàtniet niet eerder had bedacht...
(als het zo simpel werkte voor mij, zat ik nu niet met dit probleem, denk je wel?)
Wat je ermee doet? Ermee stoppen! Je legt het jezelf op, dus je kunt er ook zelf mee ophouden. En dat kun je op elk moment doen dat jij dat wilt.
Dat ik dàtniet niet eerder had bedacht...
(als het zo simpel werkte voor mij, zat ik nu niet met dit probleem, denk je wel?)
donderdag 30 december 2010 om 22:20
quote:Liesken schreef op 30 december 2010 @ 22:17:
Dat klinkt wel eenvoudig geniaal supersas
Ja, ik vond het ook geniaal om het uit te knippen en boven de deur te hangen, dank je!
Da's flauw hé. Misschien "iets" gaan doen met mindfullnes? Ik roep maar wat hoor (en waarschijnlijk spel ik het fout...).
Je zit nu trouwens wel op het forum, da's toch aardig lummelen las ik vanmiddag hier ergens?!
Dat klinkt wel eenvoudig geniaal supersas
Ja, ik vond het ook geniaal om het uit te knippen en boven de deur te hangen, dank je!
Da's flauw hé. Misschien "iets" gaan doen met mindfullnes? Ik roep maar wat hoor (en waarschijnlijk spel ik het fout...).
Je zit nu trouwens wel op het forum, da's toch aardig lummelen las ik vanmiddag hier ergens?!
donderdag 30 december 2010 om 22:22
Waarom vind jij jezelf snel zwak of lui? Omdat je een keer de ramen niet lapt? Of omdat anderen denken he ze heeft dr ramen niet gedaan?
Ik maak wel eens een lijstje met dingen die ik zou willen doen die dag. Of het ervan komt meestal wel maar ik moet het niet ik mag het en ik ben niet lui en ook niet zwak. Ik denk aan mezelf en doe waar ik me goed bij voel.
Ik maak wel eens een lijstje met dingen die ik zou willen doen die dag. Of het ervan komt meestal wel maar ik moet het niet ik mag het en ik ben niet lui en ook niet zwak. Ik denk aan mezelf en doe waar ik me goed bij voel.
Het gras aan de overkant is niet groen.
donderdag 30 december 2010 om 22:23
donderdag 30 december 2010 om 22:23
quote:supersas09 schreef op 30 december 2010 @ 22:20:
[...]
Klopt supersas, is ook de eerste keer sinds vorige week vwoensdag.
Maar dan nog: ik sta mezelf niet toe om een film te kijken, maar wil iets 'aanpakken' en doe dus toch iets wat ergens 'nuttig' voor kan zijn.
(ben eigenlijk moe, heb keelpijn en ben niet fit)
[...]
Klopt supersas, is ook de eerste keer sinds vorige week vwoensdag.
Maar dan nog: ik sta mezelf niet toe om een film te kijken, maar wil iets 'aanpakken' en doe dus toch iets wat ergens 'nuttig' voor kan zijn.
(ben eigenlijk moe, heb keelpijn en ben niet fit)
donderdag 30 december 2010 om 22:27
Wat mij vaak goed helpt is me afvragen: stel dat ik morgen dood neerval. Wil ik deze avond dan besteed hebben aan dingen die zgn. moeten of die morgen ook nog kunnen, of ga ik nu liever met mijn geliefden een spelletje doen of een mooi boek lezen? Tuurlijk, er zijn dingen die moeten. Maar je moet ook genieten van dit leven en je prioriteiten stellen. Het leven is echt te kort om alleen maar opgejaagd te worden.
donderdag 30 december 2010 om 22:28