Motivatieproblemen

06-03-2011 12:29 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ben op zoek naar wat motivatie en inspiratie zodat ik weer verder aan de slag kan met mijn persoonlijke doelen. Mijn persoonlijke doelen zijn onder andere:

20 kilogram afvallen;stoppen met roken;gezond eten;elke dag een uur wandelen en een half uur Wii Fit;mijn werk netjes doen (zorgvuldig en zonder af te raffelen, tijd ervoor nemen);positiever denken;

Ik zit alleen met het probleem om mezelf te motiveren en te inspireren. Ik had al een coach in de arm genomen, maar na drie gesprekken (die gelukkig nog gratis waren!) ben ik tot de conclusie gekomen dat dat niet voor mij werkt. Ik vroeg me af of jullie misschien willen vertellen wat jullie doelen zijn en vervolgens wat jullie motiveert en/of inspireert om jullie doelen te bereiken. Ik ben benieuwd!

Groetjes
Je hebt jezelf behoorlijk ambitieuze doelen gesteld. Het kan helpen om je doelen wat concreter te maken en misschien ietsje haalbaarder. Een beetje milder voor jezelf zijn. Stel je iedere week 1 doel waar je je op kunt concentreren. Het beste is om te beginnen met sporten. De komende maand ten minste drie keer per week een half uur wandelen. Dat is al heel goed. Laat de rest nog even zitten. Door het sporten krijg je vanzelf meer motivatie om gezonder te eten en te stoppen met roken.
Als je positiever wilt denken, zou ik beginnen met een andere nickname te kiezen. Waarom zou je zo'n beledigende naam nemen?

En verder ben ik het met de vorige poster eens dat het wel veel in een keer is. Zo'n totale make-over van jezelf is wel heel moeilijk, en als het niet allemaal in een keer lukt loop je het risico dieper in de put te raken. Ik zou beginnen met bewegen, bv 3 x per week, en gezonder eten. Als dat lukt motiveert dat ook om je andere activiteiten in gang te zetten
Jeetje! Dat zijn nogal wat doelen. Ik kan me voorstellen dat als je naar dat lijstje kijkt, je de moed diep in de schoenen zakt. Het is goed om gezonder/beter te willen leven, maar je moet het wel realistisch aanpakken. Dus pak een punt tegelijkertijd aan. En kies dan eerst eens een punt waarvan je denkt dat dat je het meest makkelijk zult afgaan. En als dingen goed gaan, dan motiveert dat ook weer.

Wat ik mij verder afvraag, ben je wel tevreden/gelukkig? Als je zoveel wilt veranderen en ook positiever wilt gaan denken is het misschien goed om eens therapie te gaan volgen. Daar kun je leren dat niet altijd alles perfect hoeft te zijn om je gelukkig te voelen. En positief denken kun je daar ook leren.

Succes!
ik ben in 3 maanden 8 kg afgevallen door gezonder te eten en meer te sporten.(1x zumba en 3x hardlopen per week)

je doel van 20 kilo is opzich prima maar ik zou het echt verdelen in stukjes van bv 3 of 4 kilo. dan gaat het een stuk makkelijker. ik heb mezelf beloond voor 2 kilo afvallen met een dagje sauna. na 4 kilo een dagje shoppen enz enz ( en nee niet belonen met n stuk taart haha!)

woon je alleen of samen?

als je samenwoont is het wel hendig als je partner je stimuleert en meedoet - tot op zeker hoogte, (je kan van hem/haar niet verwachten te stoppen met roken omdat jij dat doet)

met zn 2en pep je mekaar op als het effe niezo goed gaat
Gewoon met simpele dingen beginnen,

Zoals een andere nick.

Daarna die twintig kilo en de rest.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven