Nare reactie: navragen?

18-03-2018 17:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een pittige tijd (psychose) achter de rug. Ik ben nu in therapie en veel met vroeger bezig. Ik was altijd wat teruggetrokken en kwam nooit zo voor mezelf op. Nu vinden mensen me vaak zelfverzekerd, maar ik vind het nog steeds moeilijk om voor mezelf op te komen.

Gisteren was ik bij een clubje jonge moeders die ik via via ken. Bij binnenkomst en na begroeting keek 1 van die moeders afkeurend naar me. Echt een nare blik. Wat doen jullie in zo’n geval? Het benoemen? Of negeren? Of later nog navragen? Ik vraag me af wat er was. Het zit me niet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle reacties!
Ik trek het me idd teveel aan. Door alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd ben ik nogal gevoelig. Erg vermoeiend... Ze keek wel echt naar mij. Het leek zo’n blik van misprijzen. Maar ja, zelfs als dat zo was dan is zij erg onaardig om zo te kijken terwijl ik haar niks heb misdaan.
Trekken jullie je snel iets aan van wat anderen vinden? Zijn jullie gevoelig voor hoe je in een groep ligt?
Ik was altijd een beetje een buitenbeentje. Zelfs op latere leeftijd, nu, ben ik nog bang dat ik buiten de groep val. Soort van trauma denk ik.
Bumba2018 schreef:
18-03-2018 21:38
Dank voor alle reacties!
Ik trek het me idd teveel aan. Door alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd ben ik nogal gevoelig. Erg vermoeiend... Ze keek wel echt naar mij. Het leek zo’n blik van misprijzen. Maar ja, zelfs als dat zo was dan is zij erg onaardig om zo te kijken terwijl ik haar niks heb misdaan.
Trekken jullie je snel iets aan van wat anderen vinden? Zijn jullie gevoelig voor hoe je in een groep ligt?
Ik was altijd een beetje een buitenbeentje. Zelfs op latere leeftijd, nu, ben ik nog bang dat ik buiten de groep val. Soort van trauma denk ik.
Ik trek me niet zo gauw iets van andere aan, alleen van de mensen die dicht bij mij staan en dan nog trek ik mijn eigen plan.

Wel vervelend voor je dat je het jezelf allemaal zo aantrekt, gelukkig zie je het zelf ook, dat is belangrijk want als je het zelf inziet kan je er aan gaan werken om niet meer zo gevoelig te zijn voor de mening van andere
Bumba2018 schreef:
18-03-2018 21:38
Dank voor alle reacties!
Ik trek het me idd teveel aan. Door alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd ben ik nogal gevoelig. Erg vermoeiend... Ze keek wel echt naar mij. Het leek zo’n blik van misprijzen. Maar ja, zelfs als dat zo was dan is zij erg onaardig om zo te kijken terwijl ik haar niks heb misdaan.
Trekken jullie je snel iets aan van wat anderen vinden? Zijn jullie gevoelig voor hoe je in een groep ligt?
Ik was altijd een beetje een buitenbeentje. Zelfs op latere leeftijd, nu, ben ik nog bang dat ik buiten de groep val. Soort van trauma denk ik.
Eigenlijk niet echt.
Wel van mensen die echt belangrijk voor me zijn, maar dan eigenlijk ook alleen als het onderbouwd wordt.
Ik lig nooit in een groep. Althans, ik voel me er nooit een onderdeel van en wil dat ook niet. Ik kan wel ontzettend veel lol hebben in en met een groep, maar vind het ook altijd weer heel erg fijn als ik er uit kan stappen.
Hoe ouder ik word, hoe minder ik mij iets aantrek van wat anderen van mij vinden.
En wat Moiren zegt.
Wat Ana, Moiren en Bjort zeggen.

Ik ben ook niet zo’n groepsmens, en het interesseert me ook niet.
Alle reacties Link kopieren
N onbekende heb je niks mee te maken de mensen om.je heen nemen je zoals je bent. Niet te onzeker
Sommige mensen hebben nu eenmaal een gezicht alsof ze ieder moment in hun broek willen kakken. Niets van aantrekken, gewoon negeren en gezellig met de andere moeders doen. Zo heb je dat nare mens het meest
spieker27 schreef:
18-03-2018 23:32
Sommige mensen hebben nu eenmaal een gezicht alsof ze ieder moment in hun broek willen kakken. Niets van aantrekken, gewoon negeren en gezellig met de andere moeders doen. Zo heb je dat nare mens het meest
En dan opent die hier weer een topic om te janken dat ze van nature boze wenkbrauwen heeft en nu uitgesloten wordt.
Moiren’ schreef:
18-03-2018 23:35
En dan opent die hier weer een topic om te janken dat ze van nature boze wenkbrauwen heeft en nu uitgesloten wordt.
:proud:
Moiren’ schreef:
18-03-2018 23:35
En dan opent die hier weer een topic om te janken dat ze van nature boze wenkbrauwen heeft en nu uitgesloten wordt.
En dan geven wij weer het advies om die uitsluiters op hun bek te timmeren en zo gaat het geweld maar door.
DEATH schreef:
18-03-2018 23:39
En dan geven wij weer het advies om die uitsluiters op hun bek te timmeren en zo gaat het geweld maar door.
Circle of life. We spelen allemaal onze eigen rol.
It’s the wheel of fortune.
DEATH schreef:
18-03-2018 23:39
En dan geven wij weer het advies om die uitsluiters op hun bek te timmeren en zo gaat het geweld maar door.
:rofl:
DEATH schreef:
18-03-2018 23:42
It’s the wheel of fortune.
Eerder een pentagram denk ik.
Moiren’ schreef:
18-03-2018 23:43
Eerder een pentagram denk ik.
Geen idee, ik zit gewoon met dat lied van Elton John in mijn kop de rest van de nacht.
DEATH schreef:
18-03-2018 23:42
It’s the wheel of fortune.
Na 25 jaar weet ik ein-de-lijk wat Elton zingt !!!!! :cheer2:

Ik verstond het nooit...
anoniem_361511 wijzigde dit bericht op 18-03-2018 23:46
8.22% gewijzigd
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:45
Na 25 jaar weet ik ein-de-lijk wat Elton zingt !!!!!:cheer2:
:biggrin:
DEATH schreef:
18-03-2018 23:44
Geen idee, ik zit gewoon met dat lied van Elton John in mijn kop de rest van de nacht.
Bedankt. Nu heb ik Nikita in mijn hoofd.
Moiren’ schreef:
18-03-2018 23:46
Bedankt. Nu heb ik Nikita in mijn hoofd.
:rofl:
Oh Nikita is it cold
DEATH schreef:
18-03-2018 23:47
:rofl:
Oh Nikita is it cold
In your little corner of the world... ( vast óók niet goed verstaan..)
DEATH schreef:
18-03-2018 23:47
:rofl:
Oh Nikita is it cold
Oh Nikita you Will never nooooooo.
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:49
In your little corner of the world... ( vast óók niet goed verstaan..)
Ik heb het ff opgezocht en het is correct!
DEATH schreef:
18-03-2018 23:50
Ik heb het ff opgezocht en het is correct!
:cheer: yeeeeeej!!!!!
Moiren’ schreef:
18-03-2018 23:49
Oh Nikita you Will never nooooooo.
Godverdomme wat een kutnummer. :mad:
Het goede nieuws is dat ik van the circle of life af ben.
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:51
:cheer: yeeeeeej!!!!!
:high5:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven