Nare reactie: navragen?

18-03-2018 17:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een pittige tijd (psychose) achter de rug. Ik ben nu in therapie en veel met vroeger bezig. Ik was altijd wat teruggetrokken en kwam nooit zo voor mezelf op. Nu vinden mensen me vaak zelfverzekerd, maar ik vind het nog steeds moeilijk om voor mezelf op te komen.

Gisteren was ik bij een clubje jonge moeders die ik via via ken. Bij binnenkomst en na begroeting keek 1 van die moeders afkeurend naar me. Echt een nare blik. Wat doen jullie in zo’n geval? Het benoemen? Of negeren? Of later nog navragen? Ik vraag me af wat er was. Het zit me niet lekker.
DEATH schreef:
18-03-2018 23:52
:high5:
Back at ya! :high5:

Stom hè, nu hoor ik Elton 498x " hey nikita is it cold" zingen in mijn hoofd. Verder komt ie niet.

#metoo-kutnummer
Ana_Isabel2 schreef:
18-03-2018 23:55
Back at ya! :high5:

Stom hè, nu hoor ik Elton 498x " hey nikita is it cold" zingen in mijn hoofd. Verder komt ie niet.

#metoo-kutnummer
Ja dat is wel ff lekker zo voor het slapen gaan.
DEATH schreef:
18-03-2018 23:57
Ja dat is wel ff lekker zo voor het slapen gaan.
:rofl: Ik knijp hem nu al voor als ik straks mijn bed induik.
Ana_Isabel2 schreef:
19-03-2018 00:00
:rofl: Ik knijp hem nu al voor als ik straks mijn bed induik.
Dan is het denk ik het fijnst om aan dat synthesizer riedeltje te denken, je weet wel als ze gaan bowlen.
Zit gewoon fakking goed in mekaar.
DEATH schreef:
19-03-2018 00:02
Dan is het denk ik het fijnst om aan dat synthesizer riedeltje te denken, je weet wel als ze gaan bowlen.
:rofl: hou opppp!
Ana_Isabel2 schreef:
19-03-2018 00:03
:rofl: hou opppp!
Ik wens je alvast een fijne nacht :winkie:
DEATH schreef:
19-03-2018 00:05
Ik wens je alvast een fijne nacht :winkie:
Thanks! Jij ook , zonder gepieker :redrose:
Nooit geweten dat Elton John besmettelijk is :bonk:

Ontopic: ik krijg vaak te horen dat ik boos of chagrijnig kijk terwijl ik dan eigenlijk gewoon in gedachten ben.
Een blik zegt niet zoveel als je de persoon niet kent.
Ana_Isabel2 schreef:
19-03-2018 00:06
Thanks! Jij ook , zonder gepieker :redrose:
Tnx schatje :smooch:
DEATH schreef:
18-03-2018 23:57
Ja dat is wel ff lekker zo voor het slapen gaan.
Geloof me. Het is kut.
Moiren’ schreef:
19-03-2018 00:09
Geloof me. Het is kut.
:biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, ik denk, oh, wat fijn, veel reacties. Kijk ik, zie ik een heel gesprek over Elton John...
Bumba2018 schreef:
19-03-2018 13:24
Hahaha, ik denk, oh, wat fijn, veel reacties. Kijk ik, zie ik een heel gesprek over Elton John...
Moiren probeert heel vaak gesprekken richting Elton John te duwen.
Alle reacties Link kopieren
Bjort schreef:
18-03-2018 21:44
Ik trek me niet zo gauw iets van andere aan, alleen van de mensen die dicht bij mij staan en dan nog trek ik mijn eigen plan.

Wel vervelend voor je dat je het jezelf allemaal zo aantrekt, gelukkig zie je het zelf ook, dat is belangrijk want als je het zelf inziet kan je er aan gaan werken om niet meer zo gevoelig te zijn voor de mening van andere
Ik moet inderdaad weerbaarder worden. Als kind was ik ook altijd erg gevoelig. Wanneer iemand me stom vond of wat dan ook, dan was mijn reactie om me terug te trekken. I.p.v. me er niks van aan te trekken of een grote mond terug te geven.

Overkomt iedereen het wel eens dat je ergens niet bij hoort? Ik heb het gevoel dat het mij vaak overkomt en ga dan toch twijfelen of het niet aan mij ligt.
Bumba2018 schreef:
18-03-2018 21:38
Dank voor alle reacties!
Ik trek het me idd teveel aan. Door alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd ben ik nogal gevoelig. Erg vermoeiend... Ze keek wel echt naar mij. Het leek zo’n blik van misprijzen. Maar ja, zelfs als dat zo was dan is zij erg onaardig om zo te kijken terwijl ik haar niks heb misdaan.
Trekken jullie je snel iets aan van wat anderen vinden? Zijn jullie gevoelig voor hoe je in een groep ligt?
Ik was altijd een beetje een buitenbeentje. Zelfs op latere leeftijd, nu, ben ik nog bang dat ik buiten de groep val. Soort van trauma denk ik.
Ik val ook altijd buiten de groep. Gelukkig wel. Ik haat de groep. Alle groepen zelfs. :steam:
Fauna69 schreef:
19-03-2018 13:44
Ik val ook altijd buiten de groep. Gelukkig wel. Ik haat de groep. Alle groepen zelfs. :steam:
Ik heb ooit in een vriendengroep gezeten, door 1 of ander stom misverstand zijn 1 vriendin en ik er een soort van uitgezet.

Dus nu ben ik ook groeploos :P

Moet zeggen het bevalt me goed
DEATH schreef:
19-03-2018 13:27
Moiren probeert heel vaak gesprekken richting Elton John te duwen.
Ik heb je gestaft.
Bumba, je hebt nog therapie toch? Fijne plek om aan je zelfvertrouwen te werken :)
Bumba2018 schreef:
19-03-2018 13:28
Ik moet inderdaad weerbaarder worden. Als kind was ik ook altijd erg gevoelig. Wanneer iemand me stom vond of wat dan ook, dan was mijn reactie om me terug te trekken. I.p.v. me er niks van aan te trekken of een grote mond terug te geven.

Overkomt iedereen het wel eens dat je ergens niet bij hoort? Ik heb het gevoel dat het mij vaak overkomt en ga dan toch twijfelen of het niet aan mij ligt.
Van mensen die in een groepje zitten, denk je misschien dat die in het groepje zitten, terwijl ze zelf dat gevoel helemaal niet hebben. ;-)
Moiren’ schreef:
19-03-2018 17:37
Ik heb je gestaft.
En ik vond het lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven