Paranormaal begaafd

27-01-2011 14:29 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf heldervoelend en een stuk helderwetend.

Er is mij ook door meerdere mensen met een gave verteld dat ik in de toekomst met tarotkaarten kan werken.

En dat ik met mijn handen pijn kan weghalen.

Ik ben sinds een jaar meer bewust van dat ik heldervoelend en een stuk helderwetend ben.

Ik vraag me af hoe anderen ( met een gave ) met hun gave omgaan?
quote:rider schreef op 27 januari 2011 @ 17:25:

[...]

oh, het is echt niet de bedoeling dat ik je serieus neem begrijp ik.Ik ben werkelijk geïnteresseerd, ik heb wel wat met dit onderwerp.
quote:Booyahh schreef op 27 januari 2011 @ 17:24:

werkverbod (UWV fan?) heb jij enig idee in hoeverre je brein een loopje met je perceptie kan nemen? Misschien is een keertje LSD proberen, kan je ook god zien, geluiden zien en kleuren voelen.... en ook konijnen kunnen praten.

En dat komt allemaal door het brein.

Zoalng er nog niet 1 persoon wetenschappelijk bewijs heeft kunnen leveren voor een 'paranormale gave' houd ik het erop dat het eenzelfde mindfuck is als wat bijvoorbeeld LSD met je kan doen.Dat je bevooroordeeld bent, dat kun je vast op jouw c.v. schrijven.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 17:30:

[...]

Ik ben werkelijk geïnteresseerd, ik heb wel wat met dit onderwerp.Ik geloof je. Maar als je niet in staat bent tot een normaal gesprek zonder beledigingen en drogredenen, is het me de energie niet waard.
Jenny ik ben mijn hele leven al anders hoor. Dat is niks nieuws.

Ik ben niet bang om anders te zijn, ik weet wie ik ben en dat vind ik prima. Ik heb wat aparte trekjes die jij paranormaal noemt.

Die trekjes heb ik omarmt.

Verder kan ik er niet zoveel mee met de dingen die je typt.

Je kan dus pijn wegnemen maar je weet zelf nog niet hoe?
[quote]jennygirl schreef op 27 januari 2011 @ 17:25:

@ Cateautje

Dat heb ik in mijn eerste stukje vermeld.

Over de tarotkaarten : dat weet ik dus niet.

En je hebt het over iemand maar het zijn meerderen geweest. Ook meerderen die zeiden dat ik heldervoelend en helderwetend ben. En ze hadden wel gelijk.Zelfs ik had zoiets van dit is abnormaal.Dat kan niet. Ik wilde er niks mee te maken hebben. Maar het is nu eenmaal zo.

En over dat pijn weghalen. Moet ik ook nog uitvinden.

En niks is spontaan gebeurd. Zoals ik al eerder heb verteld: ik heb het een tijdje ook onderdrukt.

Misschien dat iemand meer kan vertellen over tarotkaarten in combinatie met een gave.

Je hebt geen antwoord gegeven op mijn stelling. Het is niet mogelijk om zomaar met Tarot te werken, daar zit echt een langdurende studie aan vast. Iedereen die jou verteld dat dat anders is babbelt uit zijn/haar nekharen.

Om de betekenissen van 78 kaarten grenzeloos met elkaar te combineren heb je geen gave nodig, maar intelligentie en heel veel geduld en de mensen die dat geduld op hebben kunnen brengen en daar in door zijn gegaan, merken dat ze na 25 jaar nog aan het leren zijn.

Er zijn er genoeg (teveel)die na een paar maanden de boer op gaan met die kaarten, maar zij zijn degenen die dat wereldje juist zo'n slechte naam geven.
quote:jennygirl schreef op 27 januari 2011 @ 17:25:

@JohnnyCake

Ik weet dat niet. Ik krijg de dingen door zoals ik ze doorkrijg en ik kan het niet forceren. En ik weet ook niet of mijn gave daarvoor is bedoeld. Om moorden op te lossen. Ik denk dat mijn gave daarin beperkt is.

Ik vind dat wat ik al doe al heel veel is.In je voorbeelden noem je anders wel hele specifieke dingen. Je weet de kleur auto, het aantal jaar dat erin gereden is. Dat zijn toch tastbare dingen waar de rechercheurs wat aan hebben? Ok, je kunt het niet forceren en als de informatie willekeurig tot je komt dan kan ik begrijpen dat het niet zo praktisch is. Maar je zegt zelf dat mensen naar je toe komen en dat je ze dan helpt! Dus zo willekeurig is het blijkbaar niet. Waarom zou die gave niet toegepast kunnen worden voor het helpen oplossen van een misdrijf? Zou je het niet 1x willen proberen?
Ik heb wel concrete voorbeelden.

Ik heb iemand in mijn omgeving terwijl haar moeder zelf helderwetend was. Mijn eigen moeder. Zij geloofde mij niet en deed het af als onzin.

Maandenlang. Ze zei onzin. Ze werd er ook boos over Totdat ik haar met twee concrete dingen ( voorbeelden ) heb geconfronteerd. Ik belde mijn moeder op en ik zag een beeld ( foto ) dat ze was gevallen en ook wat ze aanhad. Kleur van haar jurk. En waar ze was gevallen. Dat in combinatie met het weten.

En dat bleek te kloppen.

En het ander voorbeeld is dat ik ergens buiten zat te roken en ik opeens een zwarte kat zag op een open plek maar loste op in het donker. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Was op een doordeweekse dag. Vond het bizar. Maar mijn moeder heeft dus een zwarte kat. En ik dus bellen van of alles goed gaat met de kat omdat ik dus een zwarte kat zag. Mijn moeder dus echt boos van ophouden met dit blabla :P

Tja maar een week later doordeweekse dag belde iemand aan haar deur. Of degene zo een dierengedoe mocht bellen want er lag een zwarte kat dood op straat. Aangereden. De dag en tijdstip kwam overeen met de dag en tijdstip toen ik de zwarte kat zag.

Sinds die tijd stelt mijn eigen moeder mij vragen over van alles en nog wat.
quote:rider schreef op 27 januari 2011 @ 17:35:

[...]

Ik geloof je. Maar als je niet in staat bent tot een normaal gesprek zonder beledigingen en drogredenen, is het me de energie niet waard.Ik heb geen idee hoe je tot die conclusie komt, maar geef me maar een hint waar jij dat gelezen hebt.
quote:JohnnyCake schreef op 27 januari 2011 @ 17:42:

[...]

In je voorbeelden noem je anders wel hele specifieke dingen. Je weet de kleur auto, het aantal jaar dat erin gereden is. Dat zijn toch tastbare dingen waar de rechercheurs wat aan hebben? Ok, je kunt het niet forceren en als de informatie willekeurig tot je komt dan kan ik begrijpen dat het niet zo praktisch is. Maar je zegt zelf dat mensen naar je toe komen en dat je ze dan helpt! Dus zo willekeurig is het blijkbaar niet. Waarom zou die gave niet toegepast kunnen worden voor het helpen oplossen van een misdrijf? Zou je het niet 1x willen proberen? Als ik zesde zintuig op tv zie dan denk ik van die mensen zijn zo goed.Maar ik ben niet helderziend. En dat zijn die mensen wel. Als je het zelf opzoekt dan is het niet willekeurig. Maar ik zoek juist geen mensen op.

Ik weet niet of ik het zou kunnen.

Ja maar die details moet ik ergens doorkrijgen om tot een probleem te komen. Die details zijn eigenlijk niet bedoeld om iemand informatie te verschaffen die men niet weet. Ik weet het niet ( mijn gave geeft het door )

ik kan een voorbeeld noemen.

Er is een meisje dat ik vaag kende en die zat met een probleem ...scheiding etc.

En ik kon specifieke dingen opnoemen over cadeaus die ze had gekregen van haar ouders en man. Op haar bruiloft.

Ik was er niet bij.Ik kende haar ook niet.

En een van de sieraden die ze had gekregen was ze kwijtgeraakt . Ik kon zeggen wat het was. Ik zag ook twee telefoontjes een roze en zwarte telefoon.Dat kreeg ze ook op die dag van haar man.

Dat soort dingen.

Maar het is een soort van bewijs van ik weet iets ...

en toen ik dingen voor haar voorspelde en ook dingen als waarschuwing meegaf nam ze dat vrij serieus.

Ergens dienen die details om iemand bewust van te maken dat geen " onzin " is.

En dan ga je ook aan de slag met zo een probleem van een ander.
Alle voor en nadelen worden daar besproken

Jennygirl kijk daar eens.
Ik vind je niet echt overtuigend overkomen Jenny sorry. Zoals Cateautje zegt is Tarot een ingewikkelde studie, die mijn moeder gedaan heeft met mij als side kick. Ik heb met haar meegelezen over de kaarten, de betekenis enz. Het is behoorlijk uitgebreid.

Weet je ik kan hier ook een hele hoop voorbeelden gaan rondspuien over paranormale dingen die ik meegemaakt heb maar daar heb ik geen behoefte aan. In mijn ervaring reageren mensen er weinig positief op. Op vakantie heb ik wel eens reikie toegepast op een man met een zere rug, mijn handen erop gelegd, de pijn ging over. Kwam terug naar me in een negatieve manier: de helft van mijn reisgenoten dacht dat ik gek was, een heks, of gewoon geflipt.

Ik hou mijn talenten liever voor me in real life.
@ Roque het is zoiets als "wat de boer niet kent , dat vreet hij niet".
Rogue

Ja ik heb dat begrepen met tarotkaarten.

Ik moet dat ook maar zien hoe dat verloopt. Ik weet zelf weinig over tarotkaarten in combinatie met een gave.

Maar mijn insteek is eigenlijk niet om hier te vertellen wat ik allemaal kan. Mijn vraag was hoe anderen hiermee omgaan.

Mijn eigen moeder was behoorlijk boos op mij.

Vooral als je er zelf niet om heb gevraagd is het best moeilijk om dingen te weten en dan het gevoel te hebben van dit is gewoon gek.

Soms is het ook niet eens prettig om wat te voelen.

Of te dromen over een persoon die overlijdt en dan een dag later hoor je dat een vriendin van mijn zusje in coma is geraakt en dan dezelfde avond sterft. Dat zijn geen leuke dingen.

Ik zie het meer dat ik voor zoiets word gebruikt.

Ik heb ook twee gidsen bij mij.

En ik zie het meer als iets van hen en niet van mij.

Maar soms heb je echt het gevoel van fijn dat iemand wordt geholpen.

Niet door mij. Maar daar doe ik het voor om mezelf te laten gebruiken om iemand te helpen.
quote:Caesarion schreef op 27 januari 2011 @ 14:56:

@Jennygirl: Oke, laten we dan de proef op de som nemen..

Ik ben al bijna een jaar werkloos...Zie je op korte termijn een leuke nieuwe baan voor me?

Alvast bedankt voor je (eerlijke) reactie..Ik zie die wel, maar daar moet je zelf wat voor doen. Want die wordt nl. niet met TNT bezorgd.
En ik zie het helemaal niet als een talent totaal niet. Ik heb er niet eens omgevraagd. Daarom heb ik het ook lange tijd onderdrukt. Was ook bang in de nacht durfde gewoon nachten niet te slapen.

En als je soms overleden mensen ziet ( als foto's ) dan is het ook niet echt prettig want je wilt geen overleden mensen zien. Vooral als het donker is en je bent alleen thuis hahahah. Het is gewoon eng soms
Sorry maar dit moet ik even vertellen. Ik ken een meisje die helderziend is.En ja ze vertelde mij van ( voordat ik overleden mensen zag ) dat ze dan iets hoorde in de keuken ging kijken en zag gewoon een vrouw staan. Nou ik was toen al bewust van wat ik " kan " maar ik zag nog geen overleden mensen.Mijn schrik zat er wel goed in toen ik ze opeens zag. Want wat zij allemaal ziet wil ik niet eens meemaken. Te eng gewoon. Gelukkig zie ik ze als soort van foto's maar ik wil ze niet beleven zoals dat meisje ze zag.
Jennygirl, die voorspellende dromen hebben ook een functie.

Alleen moet je door ervaring er achter komen waar ze voor dienen.
Wat gebeurde er in de tijd dat je het negeerde, werd het toen minder?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:jennygirl schreef op 27 januari 2011 @ 18:07:

Rogue

Ja ik heb dat begrepen met tarotkaarten.

Ik moet dat ook maar zien hoe dat verloopt. Ik weet zelf weinig over tarotkaarten in combinatie met een gave.

Maar mijn insteek is eigenlijk niet om hier te vertellen wat ik allemaal kan. Mijn vraag was hoe anderen hiermee omgaan.

Mijn eigen moeder was behoorlijk boos op mij.

Vooral als je er zelf niet om heb gevraagd is het best moeilijk om dingen te weten en dan het gevoel te hebben van dit is gewoon gek.

Soms is het ook niet eens prettig om wat te voelen.

Of te dromen over een persoon die overlijdt en dan een dag later hoor je dat een vriendin van mijn zusje in coma is geraakt en dan dezelfde avond sterft. Dat zijn geen leuke dingen.

Ik zie het meer dat ik voor zoiets word gebruikt.

Ik heb ook twee gidsen bij mij.

En ik zie het meer als iets van hen en niet van mij.

Maar soms heb je echt het gevoel van fijn dat iemand wordt geholpen.

Niet door mij. Maar daar doe ik het voor om mezelf te laten gebruiken om iemand te helpen.Gidsen hebben daar niets mee te maken hoor,die zorgen er gewoon voor dat je later je levenservaringen op een rijtje kan zetten. Je krijgt er geen informatie van.
quote:winky1978 schreef op 27 januari 2011 @ 14:54:

Helderziend, heldervoelend, helderwetend... Bestaat er ook zoiets als helderruikend? Of helderhorend? Dat bestaat.

ik ken iemand die helderhorend is.

Maar wat ik ook bij dat soort mensen merk die helderhorend zijn dat ze behoorlijk sterke gave hebben. Ik vind hen heel erg goed.
Ik vind het niet gek dat veel mensen worstelen met hun helderziendheid en alles daaromheen. Ten eerste word je door een grote groep voor gek versleten, hebben diezelfde mensen nog nooit verder gekeken dan hun neus lang is. Maar zitten wel boordevol vooroordelen.

Probeer mensen te vinden, die je begrijpen en je willen ondersteunen. Dat de wereld jou niet begrijpt wil nog niet zeggen, dat JIJ gek bent.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 18:10:

[...]

Ik zie die wel, maar daar moet je zelf wat voor doen. Want die wordt nl. niet met TNT bezorgd. Dat zeggen ze bij het UWV ook!
quote:Cateautje schreef op 27 januari 2011 @ 18:18:

[...]

Gidsen hebben daar niets mee te maken hoor,die zorgen er gewoon voor dat je later je levenservaringen op een rijtje kan zetten. Je krijgt er geen informatie van.Ook gidsen kunnen volop informatie geven door bijvoorbeeld automatisch schrift.
quote:tyche schreef op 27 januari 2011 @ 18:18:

Wat gebeurde er in de tijd dat je het negeerde, werd het toen minder?Nee helemaal niet. Maar ik luisterde er niet naar.Ik negeerde de informatie gewoon. Ik negeerde alles. Maar het ging niet weg. En voelde me ook onrustig omdat ik dus ook andermans gevoelens overnam. Nu kan ik er beter mee omgaan.
quote:Dammes schreef op 27 januari 2011 @ 18:21:

[...]

Dat zeggen ze bij het UWV ook! Dan mag ik daaruit concluderen dat jij daar dagelijks komt of heb je een uitkering?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven