Paranormaal begaafd

27-01-2011 14:29 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf heldervoelend en een stuk helderwetend.

Er is mij ook door meerdere mensen met een gave verteld dat ik in de toekomst met tarotkaarten kan werken.

En dat ik met mijn handen pijn kan weghalen.

Ik ben sinds een jaar meer bewust van dat ik heldervoelend en een stuk helderwetend ben.

Ik vraag me af hoe anderen ( met een gave ) met hun gave omgaan?
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 16:23:

Jenny, jouw onderwerp is hier niet op de juiste plaats. Er zijn al 117 reacties geplaats, waarvan nog geen hand met een positieve bijdrage.

HRS!

Er zijn wel degelijk serieuze/kritische vragen gesteld (nee, niet door mij nee), maar daar wordt door TO verder niet op ingegaan.
@ Rider,
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 16:23:

Jenny, jouw onderwerp is hier niet op de juiste plaats. Er zijn al 117 reacties geplaats, waarvan nog geen hand met een positieve bijdrage.Waaronder die van jou. Je loopt bovendien achter. Kijk daar hoef ik nu weer geen helderziende voor te zijn.......
.
quote:Dammes schreef op 27 januari 2011 @ 16:32:

[...]

Waaronder die van jou. Je loopt bovendien achter. Kijk daar hoef ik nu weer geen helderziende voor te zijn....... Ja natuurlijk heb je gelijk. Volgens mij ben je wel helderziende.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 16:24:

[...]

Moet je eens een dag naar de beurs kijken.
quote:yette schreef op 27 januari 2011 @ 16:25:

[...]

Mij lijkt het een gok. Net zoals het inzetten door de politie van paragnosten. Denk aan bijvoorbeeld de ontvoering van Heineken, daar bleek achteraf dat 3 van de 112 aanwijzingen de juiste richting op wezen. Da's veel te weinig om je mankrachten en geld op in te zetten.

En dat is ook meteen waarom ik vind dat paragnosten er geen geld voor moet vragen. Of ze zouden in hun disclaimer moeten zetten hoeveel procent kans er is dat ze een goede voorspelling doen.

Probleem is dat de meeste paragnosten niet genoeg met twee poten op de grond staan om dat te erkennen. Als je weet dat je nichtje morgen bij het touwtje springen haar been breekt, en als dat ook gebeurt, ben je inderdaad helderziend. Maar dat wil niet zeggen dat je dan ineens maar iedereen van advies moet gaan voorzien. Er is namelijk geen enkele garantie dat je vanwege dat gebroken been ook iets zinnigs kan zeggen over de gezondheid of het huwelijk van een cliënt.
.
quote:yette schreef op 27 januari 2011 @ 16:43:

[...]

Als je weet dat je nichtje morgen bij het touwtje springen haar been breekt, en als dat ook gebeurt, ben je inderdaad helderziend.Als je denkt dat je dan helderziend bent, bevestig je alleen dat het menselijk brein erg makkelijk verbanden ziet waar ze niet zijn.
.
quote:Booyahh schreef op 27 januari 2011 @ 16:45:

[...]

Dat had ze natuurlijk kunnen weten, als helderwetende and allDat klopt dat weet ze ook, maar ze toont ook aan hoe respectvol men met andersdenkenden omgaat.
quote:rider schreef op 27 januari 2011 @ 16:46:

[...]

Als je denkt dat je dan helderziend bent, bevestig je alleen dat het menselijk brein erg makkelijk verbanden ziet waar ze niet zijn.Ik zou zeggen kom jij eens met wetenschappelijke feiten.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 16:52:

[...]

Ik zou zeggen kom jij eens met wetenschappelijke feiten.

er is geen enkele "paranormale" claim ooit wetenschappelijk onderbouwd. Als iemand beweert van wel, heeft die persoon de plicht dat aan te tonen.

Mocht je enige werkelijke interesse hebben, en niet alleen kunnen roepen dat wie niet in deze flauwekul gelooft dom is, dan kan ik je Daniel Dennett aanraden, die heeft vrij veel geschreven dat nuttig is als je iets van het menselijk brein wil begrijpen.
quote:rider schreef op 27 januari 2011 @ 16:57:

[...]

er is geen enkele "paranormale" claim ooit wetenschappelijk onderbouwd. Als iemand beweert van wel, heeft die persoon de plicht dat aan te tonen.

Mocht je enige werkelijke interesse hebben, en niet alleen kunnen roepen dat wie niet in deze flauwekul gelooft dom is, dan kan ik je Daniel Dennett aanraden, die heeft vrij veel geschreven dat nuttig is als je iets van het menselijk brein wil begrijpen.Ik wil wel wat weten over het menselijke brein, jij zegt immers dat jij dat allemaal weet. Je geeft aan de capaciteiten van het brein te kennen. Dus kom maar op.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 15:54:

[...]

Iedere gave mag financieel beloond worden.Mooi, mooi. Dat ga ik mijn manager morgen eens even melden.
quote:meds schreef op 27 januari 2011 @ 16:02:

@jenny, meid wat fijn voor je. Koop een ticket naar de USA daar ligt een miljoen dollar op je te wachten. Men is al jaaaaaren op zoek naar iemand met paranormale gaven die te onderzoeken zijn door de wetenschap. Je mag zelf meepraten over de onderzoeksmethode en je mag jouw eigen signature begaafdheid gebruiken. O, ja het is nog niemand gelukt. Derek Olgilvie scoorde slechter dan huisvrouwen in het babyradenIk las babybraden
TO je bent niet de enige hoor!

zelfs irene moors gelooft erin, dan moet het wel echt waar zijn.

Voor alle genverbranders:

creatief met fotoshop

Ik dacht al waar blijft Robbert
@ werkverbod: welke theorie is volgens jou achterhaald?

Iemand heeft mij ook wel eens verteld dat ik een gave had. Als puber vond ik dat wel cool, las er wat boeken over, en zag overal betekenis in.

Nu hecht ik er een andere waarde aan, vind het interessant hoe je jezelf voor de gek kunt houden en sommige dingen zijn grappig toeval. Met mensenkennis en wat bluf en de juiste houding kun je heel overtuigend overkomen. Wat overblijft als je alle show weghaalt, is wat belangrijk is, en dat is in veel gevallen gewoon niets.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
.n.
@ werkverbod

dat is wel mijn insteek. En vrienden maken er ook gebruik van.

Maar je voelt ook dat je keuzes niet voor anderen kan maken.

Ik heb een vraag van een vriendinnetje gekregen over twee mannen.Ze wilde een keuze maken tussen die twee mannen.

Maar ik vertelde wel wat ik doorkreeg over die twee mannen.Wist ook wel welke keuze ze zou maken ( wat ik haar niet vertelde ) Maar ergens voel je ook dat (zoals ze het ook aan mij vroeg) je niet kan zeggen wie nu beter is.Ik zie het een beetje als dat " mijn gave " mij daarin ook beschermt.Ook vragen over gezondheid kan ik niet beantwoorden. Krijg ik niks over door. En dat is ook beter.

@ Cateautje

Dat heb ik in mijn eerste stukje vermeld.

Over de tarotkaarten : dat weet ik dus niet.

En je hebt het over iemand maar het zijn meerderen geweest. Ook meerderen die zeiden dat ik heldervoelend en helderwetend ben. En ze hadden wel gelijk.Zelfs ik had zoiets van dit is abnormaal.Dat kan niet. Ik wilde er niks mee te maken hebben. Maar het is nu eenmaal zo.

En over dat pijn weghalen. Moet ik ook nog uitvinden.

En niks is spontaan gebeurd. Zoals ik al eerder heb verteld: ik heb het een tijdje ook onderdrukt.

@Charlettew88 Het zijn meerdere dingen. Ik heb het niet alleen over dromen.

@ Yette Omdat dus in mijn verleden mensen waren die mij dus vertelden wat mijn gave zou zijn ( en dus ook daarin gelijk hebben gehad ) moet ik ergens ook rekening houden met tarotkaarten.Niet alleen daarom..maar ook omdat ik het dus van meerderen heb gehoord. Ja ik weet zelf ook niet waarom ik dat zou gebruiken of moeten gebruiken. Omdat ik ergens al genoeg heb aan wat ik nu heb.

Misschien dat iemand meer kan vertellen over tarotkaarten in combinatie met een gave.

Het is niet zo dat je ongevraagd dingen aan een persoon vertelt. Zo werkt het ook niet. Mensen komen op je pad en willen wat weten. En je bent zeker geen machine dat op commando dingen voorspelt. En je merkt echt vanzelf wel wie wat wilt weten. Soms zeggen vrienden tegen anderen :ik ken wel iemand die je misschien kan helpen. En dan ben ik wel bereid om dat te doen.

Maar zoals een moeder van een vriendinnetje aan mij vroeg : vertel alles over mij ..zo werkt het niet

Ik kan dat wel doen. Daar niet van.Maar ik gebruik het liever om mensen een beetje info te geven net dat extra.Net een bepaalde sturing. Maar keuzes maken ze zelf.

Vaak is het ( en dat is in mijn geval ) om iemand te helpen. Mensen maken zelf keuzes.

@ rower

Ik verdien geen geld aan. Wil dat ook niet.

@Rogue_22

Ja omdat je ook angstig bent. En ja je denkt ergens ook van : je wilt niet anders zijn.Je vindt het abnormaal.

Dat heb ik ook meegemaakt met een jongen die ik kende. Ik wist dingen te vermelden over zijn overleden vader.Ik zei op een gegeven moment dat zijn vader twee gouden ringen omhad.Die jongen zei nee dat kan niet.Hij had er maar eentje.Ik zei ik zie hem met twee ringen.Is hij toen aan zijn moeder gaan vragen. Bleek het gewoon te zijn dat hij twee ringen had. Ik kon dingen aan hem vertellen over zijn vader.Ik zag zijn vader in een schrift schrijven( ik zie geen bewegend beeld maar als foto ) En die jongen begon van ja mijn vader vond studie erg belangrijk.Ik zei nee het is iets specifiek en het heeft met jou en je vader te maken. Ik voelde dat het niks met die studie te maken had van dat het erg belangrijk was. Bleek dat die vader een paar lessen samen met zijn zoon had gevolgd ( een particuliere opleiding ) Kon de kleur van zijn laatste auto beschrijven ook exact hoeveel jaar hij er in had gereden. Dat soort dingen.

Maar ik heb gemerkt dat ik soms iemand details moet meegeven om tot een bepaald soort probleem te komen.

Die jongen had er moeite mee dat zijn vader was overleden.

En soms is het helemaal niet prettig.Ik kan mij nog een gesprek herinneren met een meisje dat door een vriendin van mij naar mij kwam met de vraag of ik iets kon vertellen over haar huidige vriend.Maar ik kreeg door dat ze in haar vorige relatie werd mishandeld. En heel voorzichtig heb ik dat ook naar voren gebracht. Wist ook wat hij allemaal deed. Die man had bijna altijd de neiging om keihard aan haar haren te trekken. En ik gaf dat als iets specifiek op. Ik weet niet of dat precies helderwetend was. Dat meisje schrok wel. Toen ik haar dat vertelde. Want die rotzak deed dat regelmatig : aan haar haren trekken als ze in zijn ogen iets verkeerds deed. Maar het gevoel wat ik erbij kreeg ( dat heb je blijkbaar als heldervoelend ) was zo erg. Ik voelde haar angst.Het was niet alsof ik de beelden zag maar ik voelde haar angst en kon op een gegeven moment niet verder gaan met het gesprek. Het was alsof je haar gevoel overnam. Dat was geen prettige ervaring.

@meds

De mensen die mij dat hebben verteld zijn geen mensen die ik heb betaald.Nee zijn mensen die ik in mijn leven ben tegengekomen. Iemand op mijn werk. Iemand die je tegenkomt in het sociale leven. Alsof je ze aantrekt.

En dat is ook wel een vraag van mij aan mensen met een gave?

Of ze hetzelfde herkennen...dat ze in hun leven mensen regelmatig tegenkomen die paranormaal begaafd zijn.

Ik heb ook vaak een soort van gevoel dat als iemand zegt dat degene paranormaal begaafd is dat het klopt. Alsof je een soort van lijn hebt met die persoon..op dezelfde level zit. Ik voel ook aan als iemand zegt dat hij of zij paranormaal begaafd is ( terwijl het niet zo is ) dat het niet zo is.

@JohnnyCake

Ik weet dat niet. Ik krijg de dingen door zoals ik ze doorkrijg en ik kan het niet forceren. En ik weet ook niet of mijn gave daarvoor is bedoeld. Om moorden op te lossen. Ik denk dat mijn gave daarin beperkt is.

Ik vind dat wat ik al doe al heel veel is.
quote:werkverbod schreef op 27 januari 2011 @ 16:59:

[...]

Ik wil wel wat weten over het menselijke brein, jij zegt immers dat jij dat allemaal weet. Je geeft aan de capaciteiten van het brein te kennen. Dus kom maar op. oh, het is echt niet de bedoeling dat ik je serieus neem begrijp ik.
Oh en Jenny, los mijn logische probleem eens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven