Positieve energie gevraagd..

26-04-2011 13:21 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al heel lang actief op viva forum, maar heb vandaag een nieuw account aangemaakt omdat ik even anoniem mijn verhaal wil doen.

Ik zit al een jaar ziek thuis en ga volgende maand als alles goed is weer aan het werk. Mijn man zit al 9 maanden in de ww en ik ben het zo zat )O:

Elke cent omdraaien en niets meer kunnen kopen, voor de leuk maar ook de noodzakelijke dingen niet echt meer. Wij hadden altijd redelijk wat geld te besteden, ik werkte 4 dagen en man verdiende erg goed.

De auto's zijn al de deur uit en alle andere luxe ook. Elk object in huis wat een klein beetje overbodig was is al verkocht op marktplaats, of staat daar nu nog op.

Waarom kan man geen werk krijgen (dat vinden lukt wel, het krijgen niet). Hij is goed opgeleid maar zijn sector ligt door de crisis een beetje op zijn gat. Hij wil ook voor andere (slechter betaalde banen) gaan, maar word dan afgewezen op te veel ervaring of te hoog opgeleid. We krijgen veel te horen en dachten het zelf vroeger ook, dat als je wilt werken er werk is, maar wij ondervinden toch echt iets anders! Hij mag wel regelmatig op gesprek komen, vaak ook nog wel door naar 2de ronde, maar als er een keuze is tussen hem en een ander is word hij het steeds net niet. Als reden geven ze dan aan net iets meer ervaring, flexibeler (ivm reizen/werktijden etc) of iets soortgelijks. Hij is zelfs al een keer aangenomen en zou daar 1 maart beginnen, maar bedrijf is van gedachten verandert.

Wij hebben 3 kinderen en gelukkig een heel goedkoop koophuis. Toen we dit 7 jaar gelden kochten hadden we beide geen riant inkomen en omdat daarna de huizenmarkt slechter ging hebben we dit gehouden en niet een groter (en dus duurder) huis gekocht dus daar hebben we nu in elk geval een beetje geluk mee.

Ik weet niet zo goed wat ik hier verder mee wil maar zit er gewoon even doorheen. Ik kan wel wat positieve energie gebruiken, dus als iemand dat voor me heeft, graag! Ik realiseer me gelukkig wel dat wij 3 gezonde kinderen hebben en dat er mensen heel wat slechter bij zitten, maar na de zoveelste rekening die ik met hogere wiskunde in ons budget moet zien te passen, wil ik ook wel eens zeuren (O:
quote:jacobadubbel schreef op 26 april 2011 @ 14:15:

Schulden zijn er gelukkig niet nee. Bedankt voor compliment, daar zijn wij ook wel beetje trots op. Al kost het soms veel moeite!

Ben verschrikkelijk trots dat jullie het hoofd met zijn allen boven water weten te houden!

Hierbij een scheplading positieve energie en hoop.

Wat heerlijk dat je een leuke baan hebt dan scheelt toch behoorlijk om weer te beginnen.
Ook namens mij een knuffel!
Wij leven momenteel soortgelijk, geen pretje inderdaad! Hoop dat het snel beter met jullie gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven