Reïncarnatie, bewustzijn, dood

17-02-2018 17:40 204 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar een soort aanvaring gehad met de dood, waar ik op zich liever verder niet op in wil gaan. Een van de gevolgen ervan is dat ik me extra ben gaan verdiepen in de dood, en met name de volgende vragen: is er iets na de dood, zo ja, wat dan en kan het menselijk bewustzijn los van het lichaam bestaan.

Ik ben christelijk opgevoed, maar denk al decennialang dat het bestaan van een god of opperwezen zoals beschreven in de bijbel, evenals van de christelijke hemel en hel, erg onwaarschijnlijk is. Ik heb tientallen jaren gedacht dat het het meest logisch en waarschijnlijk is dat er na de dood helemaal niks is. De dood is een einde aan alle bewustzijn. Ik vond dat een heel fijne gedachte, omdat ik nou bepaald geen prettig leven heb gehad. Dat ik daar niks meer van zou weten na de dood, dat er helemaal geen ‘ik’ en geen (zelf-)bewustzijn meer zou zijn dat wat voor ervaringen dan ook kon hebben, vond ik enorm troostend.

Na mijn ‘ontmoeting’ met de dood ben ik me dus zoals gezegd meer in het onderwerp gaan verdiepen, En ik kwam steeds meer aanwijzingen tegen dat ons bewustzijn misschien ook los van het lichaam kan bestaan, dat er een onstoffelijk deel van ons na de dood voortbestaat en dat reïncarnatie mogelijk is. Ik ben daar helemaal niet blij mee (reïncarnatie lijkt mij op een bepaalde manier pas echt de hel: het ene na het andere ellendige leven moeten lijden), maar kan het niet negeren.

Nu ben ik op zoek naar mensen die over dit onderwerp willen praten en naar goede informatiebronnen over deze onderwerpen, vooral boeken en websites, en misschien zijn er mensen die hun persoonlijke ervaringen willen delen.
Hier een worteltje, daar wat groen, lekker rennen in het gras.
Wat was het leven makkelijk toen ik nog een konijntje was.
Cateautje schreef:
17-02-2018 17:44
De ge-eigende mening van het Vivaforum is is dat je eindigt als onbewust wormenvoer, dus ik ben bang dat er hier geen zinnige info voor je te vinden is.
we zijn inmiddels 7 pagina's verder en je blijkt een helderziende ingeving te hebben gehad. waarschijnlijk niks te maken met een glazen bol maar meer met ervaringen opgedaan tijdens het lezen van het viva forum
Bblientje schreef:
18-02-2018 21:30
Wauw mooie ervaring Snug.
Doet me denken aan een jonge kunstenares Akianne Kramarik. Zij beweert ook de hemel gezien te hebben en nog veel meer. Ze was 4 toen ze dergelijke visioenen begon te krijgen en haar schilderijen zijn ook daarop gebaseerd. Ben benieuwd of het zien van de schilderijen enige herkenning bij jou oproept.
Ja, dat lieve en heldere in de schilderijen... duidelijk iemand die zich door de hemel laat inspireren. Wat kan ze goed schilderen, zoveel variatie ook. Zo'n voorbeeld spreekt boekdelen dat kinderen geen onbeschreven blad zijn.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:27
21.57% gewijzigd
.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 20-02-2018 15:28
99.44% gewijzigd
ghostbird schreef:
18-02-2018 18:13
Het enige wat ik van toveren weet is dat je daarover leert op de tovenaarsschool.
Jaaaa! Hoe handig zou dat zijn! Als we konden ‘verdwijnselen’ en ‘verschijnselen’.

Geen files meer, niet meer forenzen, overal ter wereld kunnen werken zonder te verhuizen, nooit meer in de regen naar huis hoeven fietsen....

Zucht...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven