Rustiger in het leven staan

17-08-2019 12:31 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben de laatste tijd wat gespannen. Vaak moe, ik slaap slecht (ook vanwege een onregelmatig slaapritme) en ik ervaar veel sociale druk. Het lijkt me zo heerlijk om me niks aan te trekken van wat anderen van me denken.

Het heeft waarschijnlijk wel een beetje met de leeftijd te maken: ik ben 25, net afgestudeerd aan de universiteit en nog een beetje zoekende op zowel werk als sociaal gebied. Maar toch, er zijn vast wel wat manieren om daar beter mee om te gaan.

Dus, wat doen jullie om rustiger/luchtiger in het leven te staan, een goede balans te vinden en blabla?
Ik ben bijna halverwege de veertig en heb de balans ook nog niet. :popcorn:
Alle reacties Link kopieren
Het krijgen van een kind heeft mij geholpen om die rust te vinden. Maar daar zou ik nog even mee wachten 😂
Gekopbloemen schreef:
17-08-2019 12:41
Ik ben bijna halverwege de veertig en heb de balans ook nog niet. :popcorn:
ik ben een generatie verder en zou ook graag horen hoe dit werkt
Alle reacties Link kopieren
Geen social media
Voor jezelf een lijstje maken met punten die nu voor jou belangrijk zijn en je daar op richten. Maw wat maakt jou nu gelukkig en niet wat zou anderen gelukkig maken.
Niet denken dat alles moet, daar wordt het leven niet leuker van. Je bent 25. Er zijn en komen nog genoeg dingen die moeten. En het is echt niet vreemd dat je je weg nog moet vinden.
Alle reacties Link kopieren
Doe je aan yoga? Kan je echt helpen om even tot jezelf te komen en rust te vinden. Verder zou ik de sociale druk proberen loslaten. Maak een selectie van de mensen die je energie en voldoening brengen en zet de rest even op slaapmodus ;-)
Alle reacties Link kopieren
Ik zal m'n 'probleem' even wat concreter maken:

Ik kan me behoorlijk druk maken om dingen die ik in de toekomst moet doen. Zo heb ik over een paar weken een presentatie en zit ik er nu al aan te denken wat er allemaal fout kan gaan (ik word zenuwachtig, raak m'n tekst kwijt, krijg een rood hoofd etc.). En omdat ik een moeilijke slaper ben, maak ik me nu al druk om het feit dat ik komende maandag om kwart voor 6 op moet staan. Terwijl het pas zaterdag is. Mijn vriend zegt ook altijd cynisch: dus je bent nú al bezig met wat er stráks, waar je op dit moment helemaal geen invloed op hebt, fout kan gaan? Hij heeft gelijk natuurlijk, maar ja.

Ik leef dus helemaal niet in het moment. Mindfullness heb ik al vaker geprobeerd. Op het moment zelf vind ik het wel lekker, maar het vergt zoveel discipline om er een gewoonte van te maken. Ik heb er van tevoren namelijk nooit zin in, het is natuurlijk ook gewoon een beetje 'saai'. Tegelijkertijd denk ik wel dat ik er baat bij kan hebben. Maar hoe hou je dat toch vol?
Alle reacties Link kopieren
Helpmie schreef:
17-08-2019 13:43
Doe je aan yoga? Kan je echt helpen om even tot jezelf te komen en rust te vinden. Verder zou ik de sociale druk proberen loslaten. Maak een selectie van de mensen die je energie en voldoening brengen en zet de rest even op slaapmodus ;-)
Zou het graag willen doen, maar yoga is zo duur :@@:
Alle reacties Link kopieren
aagjeheefteenvraagje schreef:
17-08-2019 13:45
Zou het graag willen doen, maar yoga is zo duur :@@:
yoga with adriene (op youtube) is gratis en erg goed
Alle reacties Link kopieren
yoga
meditatie
sauna
zwemmen
Leestip:

Afbeelding


Het is een beetje een wazig boekje en heel erg Amerikaans maar hij heeft wel een punt. We trekken ons veel te veel aan van wat andere mensen van ons denken. Terwijl het helemaal geen ene reet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Minder schermtijd

Meer yoga
Meer rustgevende Youtube playlists (Ik hou zelf erg van Meditative Mind)
Meer regelmaat (slapen, eten, opstaan)
Meer relativeren (wat is het ergste dat er kan gebeuren met die presentatie..?)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook zo. Echt heel irritant. Voor mij is het nog "normaal" gedrag ook. Dinsdag moet ik werken en ik heb een hekel aan mijn werk. Ik maak me nu al zorgen. Ik heb echt tig cursussen en een olifantenverdoving nodig om er niet aan te denken....
Bladiebladiebla2016 schreef:
17-08-2019 13:04
Het krijgen van een kind heeft mij geholpen om die rust te vinden. Maar daar zou ik nog even mee wachten 😂
Nou, integendeel, met kind wordt het alleen maar drukker.
Alle reacties Link kopieren
[quote=RikM post_id=30282017 time=1566044071 user_id=307731]
Leestip:

Alle reacties Link kopieren
[quote=RikM post_id=30282017 time=1566044071 user_id=307731]
Leestip:

Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
17-08-2019 14:14
Leestip:

Afbeelding


Het is een beetje een wazig boekje
Dat zou je niet zeggen aan de titel te zien... :mrgreen:
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waarom het me opeens niet lukt om jullie berichten te quoten, maar ik wilde zeggen: bedankt voor de tips! Ik heb het boek dat @RikM aanraadt besteld én een yogamatje. Ben benieuwd of die twee dingen me een wat rustigere mindset gaan opleveren.
Ik heb dat boek ook gelezen. Inderdaad Amerikaans maar wel nuttig. Meer kijken naar je eigen wensen en vooral behoeften en minder bezig zijn met anderen.
Alle reacties Link kopieren
Probeer mediteren ook.
Het is een goede manier om je hoofd leeg te maken en dingen werkelijk los lte laten.
Alle reacties Link kopieren
Lees ook het boek ‘ kracht van het nu’ geschreven door Eckhart Tolle.
Misschien kun je het lenen van de bibliotheek
Alle reacties Link kopieren
ModerisWytte schreef:
17-08-2019 14:05
yoga with adriene (op youtube) is gratis en erg goed
Heel erg bedankt voor deze tip! Ik volg sinds afgelopen weekend haar 30 dagen challenge en vind het nu al heerlijk :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven