Sta op het punt een vreetbui te hebben.

14-07-2012 16:55 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
..........
Cookies
Smakelijk.
Ja en?
Ik zit lekker aan de speltspaghetti met veel groente en een salade erbij. Ik weet wel wat ik liever heb! Maar als jij die troep in je mind wil gooien: vooral doen!
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juli 2012 @ 17:03:

Ik heb zin in aarbeientaartjesIk heb er vanmiddag één gehaald bij de Hema, lekker!
Een eetstoornis geen excuus voor een eetbui?? Waarom bestaat het dan RionyRiony? Als iedereen toch zo verstandig zou zijn om iets (wat slecht voor je is) niet te doen? Het is niet voor niets een STOORNIS! Je begrijpt er echt werkelijk helemaal niks van. Maar ben blij dat jij geen (vr)eetbuien/eetstoornis hebt.

Mensen met een eetstoornis zijn ziek. Die kunnen het niet (meer) alleen.
Bij de topictitel wist ik dat dit een topic van jou was Dikkie.

Zonde meid, van de afgelopen twee weken. Maarrr...als je het mrgen weer oppakt waar je mee bezig bent, valt het mee en hoef je ook niet te walgen van jezelf.
Ik weet ook wel wat ik liever heb! Ik heb liever dat aardbeientaartje dan spaghetti met veel groenten. Als iets ontzettend afdoet aan goede spaghetti is het wel veel groenten. Maar goed, schijnt nogal populair te zijn in Nederland om dat wel te doen.
Het enige wat ik niet snap is waarom TO denkt dat topics blijven posten over hetzelfde probleem het probleem zal oplossen en bij de psych op de bank zitten niet.
Jij hebt het over een aardbeientaartje, niet over de grote hoeveelheden meuk die TO naar binnen werkt.
Nou, eet smakelijk dan maar!

Je luistert toch niet...
quote:zazu_ schreef op 14 juli 2012 @ 17:41:

[...]

Oh, dat snap ik wel. Gaat denk ik meer om de kassa en alle mensen die daar ook staan. Ik geneer me al met zowel bier als nootjes als chocolade ofzo als boodschappen :P Niet dat ik zulke buien heb, maar is toch ff confronterend als je niks gezonds hebt en alleen maar zooi? Ik snap dat iig wel.Als ik een kassière was en jij zou 20 tabletten chocola, vijf pakken koek, 10 chips en 5 taarten op de band gooien zou ik hooguit bezorgd kijken naar die taarten, dat die niet kapot gaan tijdens het inpakken maar ik zou niks denken verder.
it's a big club and you ain't in it
quote:aaquamarine schreef op 14 juli 2012 @ 17:45:

Ik zit lekker aan de speltspaghetti met veel groente en een salade erbij. Ik weet wel wat ik liever heb! Maar als jij die troep in je mind wil gooien: vooral doen! het gaat er bij een vreetbui niet om of iets wel of niet gezond is, sterker ongezonde zooi voldoet meer aan de behoefte dan een gezonde maaltijd. Een eetbui heb je nou eenmaal niet met alleen maar wortels.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ah ja, het ging hier ineens over een aardbeientaartje, vandaar ;)

Ik weet niet wat TO allemaal gehaald heeft, maar gezien haar vorige topics met lijstjes is het vast niet veel soeps (was het maar soep). Maar het heeft werkelijk geen enkele zin om er iets over/van te zeggen, want dat is al 20x gedaan en 20x heeft het niet geholpen en is het toch weer op aan het einde van het topic. Of het nu een complete watermeloen is of 3 McDonalds menu's.

Dus uiteindelijk kun je het dan net zo goed hebben over aardbeientaartjes en de gewoonte van Nederlanders om pasta met heel veel groenten te eten toch?:P
quote:rionyriony schreef op 14 juli 2012 @ 17:41:

[...]

Een eetstoornis is geen excuus vind ik. Net zoals jaloezie geen excuus is om een moord te plegen. Tenslotte ben je een mens met een wil.

Ik weet wel tot op zekere hoogte hoe dat werkt die dwang. Maar ik zal nooit tegen mijn eigen belang ingaan. dat is mooi dat jij dat niet doet, maar niet iedereen kan dat. Een eetstoornis ontstaat over het algemeen doordat iemand niet in staat is om een gezonde manier te vinden om met dingen om te gaan. En uiteindelijk wordt een eetstoornis sterker dan degene die er aan lijdt. Het kost veel, heel veel kracht en energie om daar van te winnen. En heel veel zelfonderzoek om er achter te komen waarom je eet en hoe je dat kunt vervangen door iets anders.
quote:rionyriony schreef op 14 juli 2012 @ 17:53:

[...]

Als ik een kassière was en jij zou 20 tabletten chocola, vijf pakken koek, 10 chips en 5 taarten op de band gooien zou ik hooguit bezorgd kijken naar die taarten, dat die niet kapot gaan tijdens het inpakken maar ik zou niks denken verder. het gaat niet om wat jij daadwerkelijk denkt, het gaat er om wat TO denkt dat jij zal denken.
quote:rionyriony schreef op 14 juli 2012 @ 17:53:

[...]

Als ik een kassière was en jij zou 20 tabletten chocola, vijf pakken koek, 10 chips en 5 taarten op de band gooien zou ik hooguit bezorgd kijken naar die taarten, dat die niet kapot gaan tijdens het inpakken maar ik zou niks denken verder.

Ik zou wel wat denken. Net als dat ik wat denk over alle andere mensen in de rij nadat ik uitgebreid bestudeerd heb wat er in hun mandje ligt/op de band ligt. Dus aangezien ik het levende bewijs ben dat ze bestaan en ik zomaar vermoed dat ik vast niet de enige ben, snap ik dat dus wel. Zeker al die zooi moeten kopen icm fors overgewicht. Al is het maar wat ze zouden kúnnen denken, want natuurlijk is het voornamelijk psychisch.

Je kent toch ook wel die verhalen van mensen die te zwaar zijn en die continu worden aangekeken als ze in het openbaar dan eens een patatje eten na 10 maanden dieet? Net zoiets.
quote:zazu_ schreef op 14 juli 2012 @ 17:55:

Ah ja, het ging hier ineens over een aardbeientaartje, vandaar ;)

Ik weet niet wat TO allemaal gehaald heeft, maar gezien haar vorige topics met lijstjes is het vast niet veel soeps (was het maar soep). Maar het heeft werkelijk geen enkele zin om er iets over/van te zeggen, want dat is al 20x gedaan en 20x heeft het niet geholpen en is het toch weer op aan het einde van het topic. Of het nu een complete watermeloen is of 3 McDonalds menu's.

Dus uiteindelijk kun je het dan net zo goed hebben over aardbeientaartjes en de gewoonte van Nederlanders om pasta met heel veel groenten te eten toch?:P en misschien helpt de 21ste keer wel of pas de 100ste keer. Mensen zijn geen machines, de een pikt iets sneller op dan de ander.
quote:rosanna08 schreef op 14 juli 2012 @ 17:59:

[...]

en misschien helpt de 21ste keer wel of pas de 100ste keer. Mensen zijn geen machines, de een pikt iets sneller op dan de ander. En dus?
Ik vreet zo mee Er staat hier een heerlijke Thaise rode curry op het vuur. Wie vreet er gezellig mee??
quote:zazu_ schreef op 14 juli 2012 @ 17:59:

[...]

En dus? en dus geef je iemand niet op, omdat ie niet jouw tempo volgt
quote:truffelmaffia schreef op 14 juli 2012 @ 17:47:

Een eetstoornis geen excuus voor een eetbui?? Waarom bestaat het dan RionyRiony? Als iedereen toch zo verstandig zou zijn om iets (wat slecht voor je is) niet te doen? Het is niet voor niets een STOORNIS! Je begrijpt er echt werkelijk helemaal niks van. Maar ben blij dat jij geen (vr)eetbuien/eetstoornis hebt.

Mensen met een eetstoornis zijn ziek. Die kunnen het niet (meer) alleen.Ik ben alleen maar nuchter. Iemand moet dat zijn. Ik probeer niemand in de defensie te duwen. En zeker geen schuld aan te praten. Ik heb ook liever dat men evenwichtig en gelukkig is.
it's a big club and you ain't in it
quote:aaquamarine schreef op 14 juli 2012 @ 17:45:

Ik zit lekker aan de speltspaghetti met veel groente en een salade erbij. Ik weet wel wat ik liever heb! Maar als jij die troep in je mind wil gooien: vooral doen!Ieuw Doe mij die aarbeientaartjes maar.
weggooien is ook zonde, breng maar hier ik eet het graag lekker allemaal op!

en dan ga jij gewoon een gezonde maaltijd kopen vult net zo goed en is vaak nog veel lekkerder of je moet altijd dik willen blijven
quote:rionyriony schreef op 14 juli 2012 @ 17:41:

[...]

Een eetstoornis is geen excuus vind ik. Net zoals jaloezie geen excuus is om een moord te plegen. Tenslotte ben je een mens met een wil.

Jaloezie is een emotie, een eetstoornis is (zoals de naam al aangeeft) een ziekte.

Desondanks vind ik wel dat er een eigen verantwoordelijkheid bij komt kijken. Net als bij elke andere ziekte; je kan het laten sloffen, of je kunt er zo goed mogelijk mee om leren gaan.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:zazu_ schreef op 14 juli 2012 @ 17:58:

[...]

Ik zou wel wat denken. Net als dat ik wat denk over alle andere mensen in de rij nadat ik uitgebreid bestudeerd heb wat er in hun mandje ligt/op de band ligt. Dus aangezien ik het levende bewijs ben dat ze bestaan en ik zomaar vermoed dat ik vast niet de enige ben, snap ik dat dus wel. Zeker al die zooi moeten kopen icm fors overgewicht. Al is het maar wat ze zouden kúnnen denken, want natuurlijk is het voornamelijk psychisch.

Je kent toch ook wel die verhalen van mensen die te zwaar zijn en die continu worden aangekeken als ze in het openbaar dan eens een patatje eten na 10 maanden dieet? Net zoiets.Ik kijk niet speciaal naar wat er voor me op de band ligt, maar uitschieters vallen natuurlijk op, ik sta daar ook maar een beetje te wachten en rond te kijken. Aan 10 taarten zou ik geen conclusies verbinden. Misschien heeft diegene wel een feestje. Maar die alcoholisten die op maandagochtend om 5 over 8 bij de ah staan voor 3 treetjes euroshopper bier (in deze wijk een groot probleem), die vallen wel op.
Ik heb je even geloept, maar bijna AL jouw topics gaan over eten/calorieen. Ik denk serieus dat je hulp moet zoeken meid. Wij kunnen je niet helpen. Sterkte!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven