vader verloren wat nu

26-04-2012 20:44 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben mijn vader verloren 2 maanden geleden, ik weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. hij heeft zelf een einde aan het leven gemaakt. van de eene kant heb ik er wel vrede mee omdat hij altijd dacht dat niemand hem mogt enz.. maar kheb ook wel zoon gevoel van waarom want hij zij een tijdje voor dat hij het deed "ik ben mijn vader veloren op jonge leeftijd ik wil dat ik wel langer vader kan zijn voor jou en niet zo als mijn vader". maar dan doet hij toch dit.

ik voel me best wel in de steek gelaten door hem en hij heeft nog wat dingen gedaan wat echt niet kan wat me ook veel pijn gedaan heeft het liefst zou ik dat allemaal willen vragen waarom. maar dat kan niet meer, ik heb sinds 1 week na dat hij dood is wel zitten denken dat naar hem toe wil mijn moeder weet dat ook en die zit er heel erg mee maar toch kom ik niet van dat idee af dat ik dat wil

zou iemand miss een tip hebben of ervaring hoe ik er over heen zou kunnen komen, ik ben 1x naar een psycholoog geweest 3 weken geleden maar heeft niet echt veel geholpen mijn volgende afspraak daar is pas in juni, en zoiezo heb ik ook het idee dat me dat niet gaat helpen

alvast bedankt voor de tips

gr.jordey
Ik heb niet echt tips voor je.

Na 1 afspraak met een psycholoog kun je niet zeggen dat het gaat helpen. Zoiets moet stapje voor stapje gaan. Kun je niet aangeven dat je de sessies meer achter elkaar op wil volgen omdat je het nodig hebt?

Ik hoop in ieder geval dat je het ooit een keertje een plekje kunt geven. Wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
heel erg bedankt.

maar er is geen plaats meer tot juni bij die psycholoog
Waarom pas de volgende afspraak in juni?

En na 1x merk je natuurlijk niet meteen resultaat dat heeft tijd nodig en ook het verwerken van dit enorme verlies heeft tijd nodig.

Kun je er verder met niemand over praten?

Familie vrienden?

Voor nu een knuffel en veel sterkte, ik kan je geen tips geven.
dankje wel,

ik ben niet iemand die makkelijk praat ik ben gewoon het liefst alleen veel mensen zeggen dat ik dat niet moet doen maar ik kan gewoon niet anders
Jordey, wat vreselijk moeilijk dat je vader dat heeft gedaan. Ik heb het ook meegemaakt met mijn broer, dus ik herken wat je zegt. Die vragen die worden helaas nooit meer beantwoord. Bij mij duurde het een jaar of wat voor ik dat los kon laten. Kun je er thuis wel over praten?

Dat je tot juni moet wachten bij de psycholoog lijkt mij te lang. Kun je nergens anders terecht?
@yvonne77 ik praat niet graag met mensen, en ik kan mijn gevoel ook niet vertellen hoe en wat precies. ik heb dat wel geprobeert maar heb er allemaal maar mensen mee pijn gedaan.
Zou je wel durven praten met vreemden? Er zijn lotgenoten-groepen waar je met anderen kunt praten die hetzelfde hebben meegemaakt.
ik wil het wel proberen, weetje mischien waar je zoon groep kan vinden?
Jordey, wat naar voor je. Ik ben ook op jonge leeftijd m'n vader kwijt geraakt. En ik kan alleen maar zeggen dat praten met de psycholoog wel wat heeft geholpen.

Ook waren er verschillende websites voor jonge (half)wezen. Waar lotgenoten zaten. Ik zal eens googlen voor je.
http://www.verlaatverdriet.nl/
missy_acy oke dankje
quote:jordey schreef op 26 april 2012 @ 21:00:

ik wil het wel proberen, weetje mischien waar je zoon groep kan vinden?Wil je vertellen in welke regio je woont, dan zal ik voor je zoeken.
Mag ik vragen hoe oud jij nu bent?
In 2002 is mijn vader overleden, 6 maanden later mijn schoonvader. Wat een moeilijke periode hebben mijn man en ik toen meegemaakt. Eerste tijd moest ik vaak huilen als iemand aan mij vroeg hoe het met mij ging.

Door er veel over te praten heb ik het overlijden van mijn vader en schoonvader een plekje weten te geven.

Sterkte toegewenst.

Sterf niet met mij

Als je mij nog iets wilt geven

Dan zou ik vragen

Sterf niet met mij,

omhels het leven.

Je mag bedroefd zij

maar wanhoop niet,

verdrink niet in tè groot verdriet

Als je mij nog iets wilt schenken

dan zou ik willen;

blijf toekomst zien,

blijf hoopvol denken

zodat je uitgroeit

en voluit leeft,

het leven alle kansen geeft.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
15 over ander halve maand 16
Mother2009 dankje wel
yvonne77 noord-brabant
Heftig hoor. Ik herken je gevoel, mijn zus is er om die reden ook niet meer. De vragen blijven helaas.

Ik vind het vervelend voor je dat niemand hebt om mee te praten, de tip van het zoeken van lotgenoten is een goede. Ik hoop voor je dat bij hen steun en begrip kunt vinden. Sterkte
Ik neem aan dat je dan nog op school zit. Waarschijnlijk is daar ook wel een vertrouwenspersoon die je verder zou kunnen helpen.

Heb je vriendinnen? Of tantes bijvoorbeeld waar je terecht zou kunnen. Wees niet om hen te kwetsen met jou verhaal, je hebt recht op je verdriet.
_lupine_ dankje wel

missy_acy van de eene kant wel maar dat is een heel lang verhaal
_lupine_ die vertrouwings persoon heb ik al is mee gepraat maar is helpt ook niet egt heel veel en familie wil ik niks meer mee te maken hebben die hebben nog geen een keer gevraagt hoe het met me gaat ofzo..
Eindhoven

Tilburg

Ik zoek nog verder...
quote:jordey schreef op 26 april 2012 @ 21:12:

_lupine_ dankje wel

missy_acy van de eene kant wel maar dat is een heel lang verhaalAls het je oplucht kun je het hier neerschrijven. Wij vinden een lang verhaal niet erg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven