Van papier naar het forum hier

20-09-2019 17:30 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vierde keer dit een jaar sta ik in de Bruna met een notitieblok in mijn handen en mijn voornemen om mijn gedachten op papier te zetten onder mijn arm. Ik kijk naar de leuke print op het notitieblok en beoordeel of dit blok het juiste blok is om mijn gedachten en geheimen in te schrijven. Ik baal aan de ene kant dat dit mijn zoveelste blok is die ik ga afrekenen bij de kassa, maar aan de andere kant ben ik overtuigd dat dit boekje HET boekje gaat zijn waarbij het me wel gaat lukken om deze vol te schrijven.
Ik loop nog een rondje vol twijfels om de tafel met notitieblokken. Waarom zal het bij dit boekje wel lukken? Omdat het een leukere print heeft dan het vorige notitieblok? Waarom houdt ik mezelf zo voor de gek?!
De keren dat ik iemand een kijkje heb gegeven in mijn notitieblok kreeg ik te horen dat ik leuk kan schrijven. Het bracht een gesprek op gang over de onderwerpen die me bezig hielden, iets wat ik erg fijn vind omdat het niet alleen mezelf beter doet begrijpen maar ook om een andere visie te horen van de persoon die het leest. Mijn ogen glijden langs alle notitieblokken. En dan bedenk ik me iets. Geen enkel notitieblok op deze stapel kan terug praten.

Dat is wat ik mis. Interactie.

Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open.

Daar zit ik dan, mijn eerste bericht op het VIVA forum. Best spannend, de inhoud van je schedel op het internet zetten.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn gedachten, gevoelens en vragen te stellen. Maar misschien weten jullie dit wel?
Jullie zijn immers langer lid dan ik ben ben. Misschien hebben jullie ook je notitieblok weg gelegd en de stap gemaakt om over te gaan naar een forum.

Hoe was dat voor jou? Bevalt het je? Zit je hier op de juiste plek? Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Wat betekent dit forum voor jou?

Ik hoop van jullie te horen!
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 19:47
Dat mag je zeker vinden! Het was ook oppervlakkig bedoeld. Ik weet niet wat je bedoeld met reacties oogsten voor de LeesOok?

Ik wilde met het topic erachter komen hoe mensen hier zijn gekomen, wat het voor hen betekend en of ik dat hier ook zou kunnen vinden.

Geen idee meer hoe ik hier ooit verzeild ben geraakt. Het betekent voor mij een makkelijke manier om aan antwoorden op talloze praktische vragen te komen, lol te hebben met mensen die ik leuk vind, soms serieus met mensen te praten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet te wachten op de inhoud van jouw schedel, en nee ik vind niet dat jij hier op de juiste plek zit.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
20-09-2019 20:10
Ik zit niet te wachten op de inhoud van jouw schedel, en nee ik vind niet dat jij hier op de juiste plek zit.
:whip:
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat je nog reageert TO.

Ik deel trouwens jouw liefde voor notitie blokjes wel. :high5: Gisterenavond was ik aan het rommelen op zolder en vond daar een schat, althans zo voelde het.
Een hele stapel mooie notitie blokjes van het merk jolier. Paar jaar geleden bij de ah schoolcampus op de kop weten te tikken 3 halen 1 betalen. Werd helemaal blij en heb ze weer naar beneden genomen en op de tafel gelegd en nu staar ik er de halve dag naar.
Ooit ga ik er vast wel wat inschrijven als ik weer eens inspiratie krijg ik ben in ieder geval goed voorbereid.

Nou ja, niemand heeft er last van gelukkig! :proud:

Echt hoor je zou eens moeten kijken naar bullet journals. :heart: :flirting:
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ow uh en hoe ik hier beland ben ik heb werkelijk geen idee meer. Een flinke tijd geleden had ik een nick en schreef soms mee maar toen gingen we weer eens over naar een nieuw forum en kon ik niet meer inloggen was destijds via max ofzo meen ik.
Toen het weer overging nieuwe nick aangemaakt. Schrijf hier nu denk een jaar of 15 ofzo. Tja het is niet echt een jubileum om in je agenda te zetten he dus precies weet ik het helaas niet meer.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Laat ik je een tip geven, als je een notitieblokken fetisj hebt: ale-hop. De Spaanse winkelketen. Als ik in Spanje of Portugal ben of ik ken iemand die erheen gaat neem ik ze altijd mee of laat ze meenemen. Ze hebben ook zo'n handig een lusje voor de pen en het papier is perfect, het schrijft echt heerlijk. En natuurlijk het vrolijkmakende dessin.
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 19:47
Dat mag je zeker vinden! Het was ook oppervlakkig bedoeld. Ik weet niet wat je bedoeld met reacties oogsten voor de LeesOok?

Ik wilde met het topic erachter komen hoe mensen hier zijn gekomen, wat het voor hen betekend en of ik dat hier ook zou kunnen vinden.
stam + t alsjeblieft. Die notitieblokjes van jou doen niet aan spellingcontrole maar je laptop moet toch wel wat kunnen?

Oh en nam maar weer eens iemand me in het ootje. Lekker, rechtstreeks en hard midden in het ootje. Zou best welkom zijn, is alweer veel te lang geleden.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 18:50
Welkom op het forum Vlinder!

Zoals je wel merkt heb je hier niet in één post je plekje verovert. Je zal je weg binnen moeten vechten door overal maling aan te hebben en te posten wat jij wilt.
Kan zijn dat je tegenwicht krijgt van steeds weer dezelfden, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan, het is niet meer dan territoriumdrang en het is dus eventjes wennen, maar als de gewenning er is, dan kan je zonder enig gedoe elk topic openen dat je wenst.

Kijk eens even rond op het forum, misschien zijn er wel topics waar je je in thuis voelt.

Viva is 24 uur per dag geopend, dus je komt nooit te laat.
Dat je überhaupt een plek moet veroveren op een forum is hilarisch. Maar er bestaan genoeg forummers die denken dat ze hier de dienst uitmaken. Triest maar waar.
wij slapen nooit.
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 21:08
Dat je überhaupt een plek moet veroveren op een forum is hilarisch. Maar er bestaan genoeg forummers die denken dat ze hier de dienst uitmaken. Triest maar waar.

Dat is op veel fora zo hoor, daar is Viva niet uniek in.
Alle reacties Link kopieren
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 19:47
Dat mag je zeker vinden! Het was ook oppervlakkig bedoeld. Ik weet niet wat je bedoeld met reacties oogsten voor de LeesOok?

Ik wilde met het topic erachter komen hoe mensen hier zijn gekomen, wat het voor hen betekend en of ik dat hier ook zou kunnen vinden.

De LeesOok, dat zijn die onzinnige verhaaltjes aan de rechterkant van je scherm, geplaatst door de Viva-webredactie.
Soms schrijven ze een stukje waarin ze reacties van forummers verwerken, en soms lijkt het alsof ze daar speciaal een topic voor aanmaken, zoals in dit geval het jouwe. Je schrijfstijl lijkt op die van de webredactie, en sorry, dat was geen compliment ;)

Klets gewoon mee in een topic wat je interesseert, dan rol je er vanzelf in en dan merk je of het wat voor je is.
nounou
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 21:08
Dat je überhaupt een plek moet veroveren op een forum is hilarisch. Maar er bestaan genoeg forummers die denken dat ze hier de dienst uitmaken. Triest maar waar.
Ja, maf toch.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:59
Is dat nieuw of neem je me in het ootje?

Cateautje in het eautje
Zo.
*Hestia* schreef:
20-09-2019 21:19
Cateautje in het eautje
:duckie:
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 21:23
4.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
plumplum schreef:
20-09-2019 19:44
Mensen zijn hier over het algemeen erg goed in wijzen op spelfouten, ontbreken van leestekens en inconsequenties, maar als je echt wilt leren schrijven dan denk ik dat je meer hebt aan een schrijfcursus van iemand met vakkennis. Of een forum over schrijven waar mensen elkaars schrijfsels proeflezen.

Het verbaast me overigens dat nog niemand iets gezegd heeft over:



:whip:

Ik was uit eten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
TO, ik heb een algemene verhalen-topic aangemaakt:
digi/het-grote-schrijf-en-lees-topic/li ... ges/449684


Haters gonna hate :puh:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 21:41
TO, ik heb een algemene verhalen-topic aangemaakt:
digi/het-grote-schrijf-en-lees-topic/li ... ges/449684


Haters gonna hate :puh:

Loopt al lekker zie ik. :puh:
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
20-09-2019 22:03
Loopt al lekker zie ik. :puh:
Ik zou het leuk vinden om wat meer diversiteit op dit forum te zien (in de vorm van creativiteit bijvoorbeeld), maar als daar te weinig animo voor is dan is dat ook prima. Het is geen wedstrijd. Wilde TO ook laten inzien dat elk gewenst topic geopend kan worden (mits vallende onder de richtlijnen van de Moderators) waarbij gelijkgestemden elkaar kunnen ontmoeten.

:lmao:
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 22:21
Ik zou het leuk vinden om wat meer diversiteit op dit forum te zien (in de vorm van creativiteit bijvoorbeeld), maar als daar te weinig animo voor is dan is dat ook prima. Het is geen wedstrijd. Wilde TO ook laten inzien dat elk gewenst topic geopend kan worden (mits vallende onder de richtlijnen van de Moderators) waarbij gelijkgestemden elkaar kunnen ontmoeten.

:lmao:

TO kan ook gewoon even op de verschillende pijlers neuzen en een tijdje meelezen en reageren. Jij hoeft geen topic te openen om je punt te maken hoor, maar goed veel plezier ermee.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
20-09-2019 22:38
TO kan ook gewoon even op de verschillende pijlers neuzen en een tijdje meelezen en reageren. Jij hoeft geen topic te openen om je punt te maken hoor, maar goed veel plezier ermee.
En jij hoeft geen reactie te plaatsen om je punt te maken. Maar dit mag gewoon allemaal op een forum. TO is niet verplicht om wat dan ook te doen of te laten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:22
Misschien vond ze het een leuk binnenkomertje.
Wat ik eruit begrijp is dat ze het forum verkoos boven een blokje vanwege interactie.
Dat klopt!
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-09-2019 20:04
Maar om je vraag te beantwoorden, wat ik hier vind is heel divers.

Heel veel topics die ik vooral lees uit fascinatie of interesse of om te lachen (het gierigtopic bijvoorbeeld).
Ik vind hier Netflix tips, tips voor nieuwe producten in de winkel.
Heel veel gezelligheid, respect en warmte in het kletstopic waar ik schrijf.
In een ander topic schrijf ik weer vanwege gelijkgestemden en om kennis te delen.
En dan zijn er soms nog topics die zo bizar zijn dat ze mijn inner ramproeristy naar buiten laten komen, waardoor ik ze gewoon moet volgen.

Ik open zelden topics, maar als ik dat doe is het meestal omdat ik een product zoek maar niet kan vinden.


Andere topics blijf ik juist weer weg, zoals eigenlijk vrijwel de hele topic op actueel, omdat het me teveel stress oplevert.

En hoe ik hier ben gekomen? Volgens mij zit ik hier al zeker 12 jaar, dus ik heb werkelijk geen idee meer.

En wat jij hier kunt vinden? Dat hangt er vanaf wat je zoekt :)
Thanks voor je antwoord. Leuk! Zeer diverse dingen dus. 12 jaar, dat is best een hele tijd.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 21:41
TO, ik heb een algemene verhalen-topic aangemaakt:
digi/het-grote-schrijf-en-lees-topic/li ... ges/449684


Haters gonna hate :puh:
Leuk! Ga ik morgen naar kijken. :D
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 23:23
En jij hoeft geen reactie te plaatsen om je punt te maken. Maar dit mag gewoon allemaal op een forum. TO is niet verplicht om wat dan ook te doen of te laten.

Nou zonder te reageren wordt het wel een beetje lastig denk je ook niet?
.
Alle reacties Link kopieren
IBIopviva schreef:
20-09-2019 20:43
Leuk dat je nog reageert TO.

Ik deel trouwens jouw liefde voor notitie blokjes wel. :high5: Gisterenavond was ik aan het rommelen op zolder en vond daar een schat, althans zo voelde het.
Een hele stapel mooie notitie blokjes van het merk jolier. Paar jaar geleden bij de ah schoolcampus op de kop weten te tikken 3 halen 1 betalen. Werd helemaal blij en heb ze weer naar beneden genomen en op de tafel gelegd en nu staar ik er de halve dag naar.
Ooit ga ik er vast wel wat inschrijven als ik weer eens inspiratie krijg ik ben in ieder geval goed voorbereid.

Nou ja, niemand heeft er last van gelukkig! :proud:

Echt hoor je zou eens moeten kijken naar bullet journals. :heart: :flirting:
Haha leuk! Als je gaat schrijven, wat schrijf je er zoal in?
Ik ga eens kijken wat een bullet journal is. dankje voor je leuke reactie :)
Alle reacties Link kopieren
fladderendevlinder92 schreef:
21-09-2019 00:00
Leuk! Ga ik morgen naar kijken. :D
Leuk
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven