Van papier naar het forum hier

20-09-2019 17:30 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vierde keer dit een jaar sta ik in de Bruna met een notitieblok in mijn handen en mijn voornemen om mijn gedachten op papier te zetten onder mijn arm. Ik kijk naar de leuke print op het notitieblok en beoordeel of dit blok het juiste blok is om mijn gedachten en geheimen in te schrijven. Ik baal aan de ene kant dat dit mijn zoveelste blok is die ik ga afrekenen bij de kassa, maar aan de andere kant ben ik overtuigd dat dit boekje HET boekje gaat zijn waarbij het me wel gaat lukken om deze vol te schrijven.
Ik loop nog een rondje vol twijfels om de tafel met notitieblokken. Waarom zal het bij dit boekje wel lukken? Omdat het een leukere print heeft dan het vorige notitieblok? Waarom houdt ik mezelf zo voor de gek?!
De keren dat ik iemand een kijkje heb gegeven in mijn notitieblok kreeg ik te horen dat ik leuk kan schrijven. Het bracht een gesprek op gang over de onderwerpen die me bezig hielden, iets wat ik erg fijn vind omdat het niet alleen mezelf beter doet begrijpen maar ook om een andere visie te horen van de persoon die het leest. Mijn ogen glijden langs alle notitieblokken. En dan bedenk ik me iets. Geen enkel notitieblok op deze stapel kan terug praten.

Dat is wat ik mis. Interactie.

Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open.

Daar zit ik dan, mijn eerste bericht op het VIVA forum. Best spannend, de inhoud van je schedel op het internet zetten.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn gedachten, gevoelens en vragen te stellen. Maar misschien weten jullie dit wel?
Jullie zijn immers langer lid dan ik ben ben. Misschien hebben jullie ook je notitieblok weg gelegd en de stap gemaakt om over te gaan naar een forum.

Hoe was dat voor jou? Bevalt het je? Zit je hier op de juiste plek? Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Wat betekent dit forum voor jou?

Ik hoop van jullie te horen!
Alle reacties Link kopieren
TO, hoe kwam jij eigenlijk bij VIVA?
.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2019 19:18
In dit geval is er helemaal geen sprake van inhoud.
Nou en! Er zijn legio topics die al jaren lopen waar nog nooit één inhoudelijk woord is gewisseld.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:19
Waarom voel je je aangesproken?
Omdat je niet de enige bent die vind dat ik negatief post.
Maar zelfs als je het niet over mij hebt, deel ik niet je mening.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
2019 schreef:
20-09-2019 19:20
Ik heb de inhoud drie keer gelezen wat heeft een notitieblokje van bruna met dit forum te maken?
Misschien vond ze het een leuk binnenkomertje.
Wat ik eruit begrijp is dat ze het forum verkoos boven een blokje vanwege interactie.
Ik vind dat afbranden van nieuwelingen wel terecht. Dan kunnen ze gelijk bewijzen dat ze daar tegen kunnen en dus goed genoeg zijn voor het forum.
lollypopje schreef:
20-09-2019 19:21
Omdat je niet de enige bent die vind dat ik negatief post.
Maar zelfs als je het niet over mij hebt, deel ik niet je mening.
Ik vond je post niet negatief.

Je hoeft mijn mening niet te delen.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:22
Misschien vond ze het een leuk binnenkomertje.
Wat ik eruit begrijp is dat ze het forum verkoos boven een blokje vanwege interactie.
Chapeau dat je dit er uit kan halen.
Alle reacties Link kopieren
1. Dit:
Suðri schreef:
20-09-2019 18:37
Hoe was dat voor jou?
Ik had niet de ambitie mijn hersenspinsels met het Viva forum te delen.

Bevalt het je?
Het beviel heel goed. Tegenwoordig minder.

Zit je hier op de juiste plek?
Nee, maar ik ken teveel leuke mensen hier.
Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Zat wel, sinds de vertrutting heeft toegeslagen niet meer.

Wat betekent dit forum voor jou?
Lol, mensen tegen komen die ik al lang ken en soms een leuke nieuwe leren kennen. Vroeger; nieuwe ideeen, gedachten, leren, ontdekken en heel veel lol.
2. Dagboeken werken hier zelden. Tenzij je zwanger wil worden, bent of geweest bent en in zo’n clubje bent blijven hangen. Dat werkt alleen als je niet met teveel bent, maar dan kun je het beste wachten tot een deel afhaakt in plaats van vriendelijk of dwingend laten weten dat je ‘vol’ zit.
Als je echte dagboeken wilt lezen of schrijven moet je gewoon jarenlang meeschrijven en steeds een klein stukje vertellen.

3. Schrijven/ondertekenen met bloed ken ik. Met de inhoud van je hoofd nog niet.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
2019 schreef:
20-09-2019 19:23
Chapeau dat je dit er uit kan halen.
Vind je die Op zo moeilijk te begrijpen dan?
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:22
Misschien vond ze het een leuk binnenkomertje.
Wat ik eruit begrijp is dat ze het forum verkoos boven een blokje vanwege interactie.
En dan kom jij haar meteen vertellen dat ze zal moeten vechten om hier geaccepteerd te worden en dat er hier allemaal gemene wijven rondlopen. Nee, dat geeft de burger moed.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:26
Vind je die Op zo moeilijk te begrijpen dan?
Ik haal niets uit de openingspost
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2019 19:27
En dan kom jij haar meteen vertellen dat ze zal moeten vechten om hier geaccepteerd te worden en dat er hier allemaal gemene wijven rondlopen. Nee, dat geeft de burger moed.
Het is het eerste waar ze mee geconfronteerd wordt, een heuse vuurdoop. Heb haar ook verteld wat daarna komt.
2019 schreef:
20-09-2019 19:28
Ik haal niets uit de openingspost
Tja...
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2019 19:27
En dan kom jij haar meteen vertellen dat ze zal moeten vechten om hier geaccepteerd te worden en dat er hier allemaal gemene wijven rondlopen. Nee, dat geeft de burger moed.
Het is nog veel erger als de leuke mensen allemaal gaat schrijven dat ze ‘eerst gewoon een beetje meelazen en toen zomaar gezellig mee gingen schrijven’.
Dat is enorm intimiderend voor al die afgekraakte nieuwelingen die zéker weten dat het aan die zure kutwijvenkliek ligt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:29
Het is het eerste waar ze mee geconfronteerd wordt, een heuse vuurdoop. Heb haar ook verteld wat daarna komt.
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Ik was in afwachting dat mijn bericht goed gekeurd zou worden. Net gegeten en wat veel reacties! Mijn bedoeling van mijn berichtje was een stukje intro. Maar zoals ik zie is die niet bij vele in de smaak gevallen. Dat mag natuurlijk. Ik was vooral heel benieuwd hoe het hier zou zijn en wat ik kon verwachten. Die kennis heb ik nu op gedaan. Bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:26
Vind je die Op zo moeilijk te begrijpen dan?
Ja ik wel eigenlijk. Want ik peins en pieker: heeft ze nou wèl of niet een nieuw boekje gekocht bij de Bruna?:

"Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden voorwaarde aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd glijdt van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open."
puck-en-hans wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:46
2.71% gewijzigd
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Nog niet bijster veel interactie fladdervlinder ( vanuit jou dan)
Sorry, crosspost
annie1964 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:35
11.56% gewijzigd
En weer verlaat een tevreden klant het pand.
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 19:32
Ik was in afwachting dat mijn bericht goed gekeurd zou worden. Net gegeten en wat veel reacties! Mijn bedoeling van mijn berichtje was een stukje intro. Maar zoals ik zie is die niet bij vele in de smaak gevallen. Dat mag natuurlijk. Ik was vooral heel benieuwd hoe het hier zou zijn en wat ik kon verwachten. Die kennis heb ik nu op gedaan. Bedankt voor jullie reacties!
Welkom to en er is in overig een voorstel rondje mogelijk, niet verplicht hoor.
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 19:32
Ik was in afwachting dat mijn bericht goed gekeurd zou worden. Net gegeten en wat veel reacties! Mijn bedoeling van mijn berichtje was een stukje intro. Maar zoals ik zie is die niet bij vele in de smaak gevallen. Dat mag natuurlijk. Ik was vooral heel benieuwd hoe het hier zou zijn en wat ik kon verwachten. Die kennis heb ik nu op gedaan. Bedankt voor jullie reacties!

En dat was het? Onderzoekje gelukt?
puck-en-hans schreef:
20-09-2019 19:33
Ja ik wel eigenlijk. Want is peins en pieker: heeft ze nou wèl of niet een nieuw boekje gekocht bij de Bruna?:

"Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open."
Ze had er al drie gekocht toch? Allemaal nieuw toch?
Alle reacties Link kopieren
Zeedier schreef:
20-09-2019 18:42
Het enige wat ik interessant vind aan dit topic, is de vraag waarom jij de behoefte hebt om jezelf beter te begrijpen. Misschien kun je daar eerst een antwoord op geven, en wellicht kunnen wij meedenken over de weg die je af kan leggen naar beter begrip van jezelf.
Lezen over het kiezen van een notitieblok of laptop vind ik niet interessant, vervelend zelfs.
Ik vind dat de TO best even de tijd mag nemen om op deze goede reactie te reageren.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:36
Ze had er al drie gekocht toch? Allemaal nieuw toch?
Nee ze had ze terug op de stapel gelegd. Haar laptop is het nieuwe notitieblokje
anoniem_380666 wijzigde dit bericht op 20-09-2019 19:42
10.58% gewijzigd
2019 schreef:
20-09-2019 19:40
Nee ze had ze terug op de stapel gelegd.
Nee, alleen de vierde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven