Van papier naar het forum hier

20-09-2019 17:30 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vierde keer dit een jaar sta ik in de Bruna met een notitieblok in mijn handen en mijn voornemen om mijn gedachten op papier te zetten onder mijn arm. Ik kijk naar de leuke print op het notitieblok en beoordeel of dit blok het juiste blok is om mijn gedachten en geheimen in te schrijven. Ik baal aan de ene kant dat dit mijn zoveelste blok is die ik ga afrekenen bij de kassa, maar aan de andere kant ben ik overtuigd dat dit boekje HET boekje gaat zijn waarbij het me wel gaat lukken om deze vol te schrijven.
Ik loop nog een rondje vol twijfels om de tafel met notitieblokken. Waarom zal het bij dit boekje wel lukken? Omdat het een leukere print heeft dan het vorige notitieblok? Waarom houdt ik mezelf zo voor de gek?!
De keren dat ik iemand een kijkje heb gegeven in mijn notitieblok kreeg ik te horen dat ik leuk kan schrijven. Het bracht een gesprek op gang over de onderwerpen die me bezig hielden, iets wat ik erg fijn vind omdat het niet alleen mezelf beter doet begrijpen maar ook om een andere visie te horen van de persoon die het leest. Mijn ogen glijden langs alle notitieblokken. En dan bedenk ik me iets. Geen enkel notitieblok op deze stapel kan terug praten.

Dat is wat ik mis. Interactie.

Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open.

Daar zit ik dan, mijn eerste bericht op het VIVA forum. Best spannend, de inhoud van je schedel op het internet zetten.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn gedachten, gevoelens en vragen te stellen. Maar misschien weten jullie dit wel?
Jullie zijn immers langer lid dan ik ben ben. Misschien hebben jullie ook je notitieblok weg gelegd en de stap gemaakt om over te gaan naar een forum.

Hoe was dat voor jou? Bevalt het je? Zit je hier op de juiste plek? Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Wat betekent dit forum voor jou?

Ik hoop van jullie te horen!
Hoe was dat voor jou?
Ik had niet de ambitie mijn hersenspinsels met het Viva forum te delen.

Bevalt het je?
Het beviel heel goed. Tegenwoordig minder.

Zit je hier op de juiste plek?
Nee, maar ik ken teveel leuke mensen hier.
Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Zat wel, sinds de vertrutting heeft toegeslagen niet meer.

Wat betekent dit forum voor jou?
Lol, mensen tegen komen die ik al lang ken en soms een leuke nieuwe leren kennen. Vroeger; nieuwe ideeen, gedachten, leren, ontdekken en heel veel lol.
Je verhaaltje is trouwens echt irritant en suf en kinderlijk.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat ik interessant vind aan dit topic, is de vraag waarom jij de behoefte hebt om jezelf beter te begrijpen. Misschien kun je daar eerst een antwoord op geven, en wellicht kunnen wij meedenken over de weg die je af kan leggen naar beter begrip van jezelf.
Lezen over het kiezen van een notitieblok of laptop vind ik niet interessant, vervelend zelfs.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen mag hier, al dan niet tijdelijk, meeschrijven. Maar wat je nu hebt neergezet past hier niet natuurlijk. Ipv zelf meteen te zenden, had je ook even kunnen rondkijken op het forum hoe het er hier aan toe gaat. Maar ja de #instagramgeneratie wil vooral zelf in de spotlight staan.

Ik zie je wel weer, of niet.
Een blogtopic waar wie wil een blog o.i.d. post lijkt me geen probleem.
Zolang deze allen bij elkaar staan in t zelfde topic. Elke week een nieuwe openen is dan niet nodig en voorkomt veel irritatie.
Echter zou mijn voorkeur dan uitgaan naar een blogtopic waar niet steeds pagina s vol reacties tussenstaan.
En iets met een maximaal woorden per post.
Je bent zo'n 10 jaar te laat helaas. Ik heb snikkend en broekpiesend van de lach achter het forum gezeten. Ik heb er uitgejankt bij hier ontmoette vriendinnen.
Maar nu ben ik er voornamelijk voor old times sake en om af en toe een huishoudelijke tip te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Er is nog koopavond bij de Bruna in het dorp.
Nou meid, als TO is het wel gewenst dat je ook actief reageert als je een topic plaatst.
Welkom op het forum Vlinder!

Zoals je wel merkt heb je hier niet in één post je plekje verovert. Je zal je weg binnen moeten vechten door overal maling aan te hebben en te posten wat jij wilt.
Kan zijn dat je tegenwicht krijgt van steeds weer dezelfden, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan, het is niet meer dan territoriumdrang en het is dus eventjes wennen, maar als de gewenning er is, dan kan je zonder enig gedoe elk topic openen dat je wenst.

Kijk eens even rond op het forum, misschien zijn er wel topics waar je je in thuis voelt.

Viva is 24 uur per dag geopend, dus je komt nooit te laat.
Ik lul hier altijd maar gewoon wat uit mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2019 18:55
Ik lul hier altijd maar gewoon wat uit mijn nek.
:popcorn:
Koop de viva in de Bruna dan heb je weer wat te lezen.
Alle reacties Link kopieren
fladderendevlinder92 schreef:
20-09-2019 17:30


Dat is wat ik mis. Interactie.


Joehoe, FladderendeVlinder.
nounou
Cateautje schreef:
20-09-2019 18:50
Welkom op het forum Vlinder!

Zoals je wel merkt heb je hier niet in één post je plekje verovert. Je zal je weg binnen moeten vechten door overal maling aan te hebben en te posten wat jij wilt.
Kan zijn dat je tegenwicht krijgt van steeds weer dezelfden, maar laat je daardoor niet uit het veld slaan, het is niet meer dan territoriumdrang en het is dus eventjes wennen, maar als de gewenning er is, dan kan je zonder enig gedoe elk topic openen dat je wenst.

Kijk eens even rond op het forum, misschien zijn er wel topics waar je je in thuis voelt.

Viva is 24 uur per dag geopend, dus je komt nooit te laat.
Wie dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik mis inhoud...
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Lady*Voldemort schreef:
20-09-2019 19:03
Wie dan?
Lees het topic maar. Altijd hetzelfde gezeik bij nieuwe forummers, het is nooit goed.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:06
Lees het topic maar. Altijd hetzelfde gezeik bij nieuwe forummers, het is nooit goed.
Gaat het om het nieuw zijn of om de inhoud?
Als LV dit zou schrijven krijgt ze exact dezelfde kritiek. Nog wel directer ook denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
nounou
Goed topic. Binnenkort in de lees ook of als basis voor een heidag.
Suðri schreef:
20-09-2019 19:12
Gaat het om het nieuw zijn of om de inhoud?
Als LV dit zou schrijven krijgt ze exact dezelfde kritiek. Nog wel directer ook denk ik.
Om het nieuw zijn, de inhoud is niet relevant, die wordt per definitie afgebrand.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:06
Lees het topic maar. Altijd hetzelfde gezeik bij nieuwe forummers, het is nooit goed.
Ik zou bij elke andere forummer hetzelfde hebben geschreven en hetzelfde advies hebben gegeven.

Maar geloof gerust dat ik het puur zeg omdat ze nieuw is, als jij daar blij van word.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:17
Om het nieuw zijn, de inhoud is niet relevant, die wordt per definitie afgebrand.
In dit geval is er helemaal geen sprake van inhoud.
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:17
Om het nieuw zijn, de inhoud is niet relevant, die wordt per definitie afgebrand.
Werkelijk?
lollypopje schreef:
20-09-2019 19:17
Ik zou bij elke andere forummer hetzelfde hebben geschreven en hetzelfde advies hebben gegeven.

Maar geloof gerust dat ik het puur zeg omdat ze nieuw is, als jij daar blij van word.
Waarom voel je je aangesproken?
Cateautje schreef:
20-09-2019 19:17
Om het nieuw zijn, de inhoud is niet relevant, die wordt per definitie afgebrand.
Ik heb de inhoud drie keer gelezen wat heeft een notitieblokje van bruna met dit forum te maken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven