Van papier naar het forum hier

20-09-2019 17:30 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de vierde keer dit een jaar sta ik in de Bruna met een notitieblok in mijn handen en mijn voornemen om mijn gedachten op papier te zetten onder mijn arm. Ik kijk naar de leuke print op het notitieblok en beoordeel of dit blok het juiste blok is om mijn gedachten en geheimen in te schrijven. Ik baal aan de ene kant dat dit mijn zoveelste blok is die ik ga afrekenen bij de kassa, maar aan de andere kant ben ik overtuigd dat dit boekje HET boekje gaat zijn waarbij het me wel gaat lukken om deze vol te schrijven.
Ik loop nog een rondje vol twijfels om de tafel met notitieblokken. Waarom zal het bij dit boekje wel lukken? Omdat het een leukere print heeft dan het vorige notitieblok? Waarom houdt ik mezelf zo voor de gek?!
De keren dat ik iemand een kijkje heb gegeven in mijn notitieblok kreeg ik te horen dat ik leuk kan schrijven. Het bracht een gesprek op gang over de onderwerpen die me bezig hielden, iets wat ik erg fijn vind omdat het niet alleen mezelf beter doet begrijpen maar ook om een andere visie te horen van de persoon die het leest. Mijn ogen glijden langs alle notitieblokken. En dan bedenk ik me iets. Geen enkel notitieblok op deze stapel kan terug praten.

Dat is wat ik mis. Interactie.

Het notitieblok in mijn handen leg ik terug op de stapel. Dit is niet HET boekje wat me motivatie gaat geven om te blijven schrijven. Ik ga opgelucht de winkel uit want de strenge voorwaarden aan mezelf dat ik het boekje moet volschrijven glijd van me af.
Thuis aangekomen doe ik een kastdeurtje open. Ik haal daar mijn nieuwe notitieblok uit, mijn laptop. Ik blaas een keer hard om alle stof van dit bakbeest te laten vliegen en klap hem open.

Daar zit ik dan, mijn eerste bericht op het VIVA forum. Best spannend, de inhoud van je schedel op het internet zetten.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om mijn gedachten, gevoelens en vragen te stellen. Maar misschien weten jullie dit wel?
Jullie zijn immers langer lid dan ik ben ben. Misschien hebben jullie ook je notitieblok weg gelegd en de stap gemaakt om over te gaan naar een forum.

Hoe was dat voor jou? Bevalt het je? Zit je hier op de juiste plek? Denk je dat ik hier op de juiste plek zit?
Wat betekent dit forum voor jou?

Ik hoop van jullie te horen!
Alle reacties Link kopieren
Zolang je niet elke keer een blog probeert te schrijven en er tegen kunt dat je niet altijd (of soms vaak niet) de reacties krijgt die je wilt, is dit een prima plek.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Hm. Ik denk dat je beter een blog kan beginnen.
Topics op het forum hebben over het algemeen als basis een vraag/ mening/ onderwerp.
.
Alle reacties Link kopieren
Denk dat je dan beter kunt solliciteren voor die roze rij hiernaast —->
‘Lees ook ‘ dus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook een blog beginnen.

Overigens, zowel bij een blog als hier: als je reacties wil, helpt het als je zelf ook reacties geeft. Tip
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je OP eerlijk gezegd een gelikt en oppervlakkig verhaaltje, het doet mij vooral denken aan een opzetje van de Viva-redactie om reacties te oogsten voor de LeesOok.

Wat wil je met dit topic?
zazamaenade wijzigde dit bericht op 20-09-2019 18:19
1.80% gewijzigd
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zoek een penpal. Of vrienden.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Wat lolly zegt.

Ellenlang genavelstaar en emotioneel gebraak worden vaak niet zo op prijs gesteld. Er is een verschil tussen het forum en een dagboek.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-09-2019 18:11
Zolang je niet elke keer een blog probeert te schrijven en er tegen kunt dat je niet altijd (of soms vaak niet) de reacties krijgt die je wilt, is dit een prima plek.
Een post in blogvorm gaat niet tegen de forumregels van Viva in, dus TO, welkom en gewoon lekker verder blijven schrijven! En, misschien is er wel een behoefte aan een verhalen/blogtopic? :) Moet je wel even kijken in welke pijler dat het beste past. Denk zelf aan Overig.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Mmm ja de meeste mensen zijn simpel weg niet interessant genoeg voor een boekje en sommige mensen zijn zelfs niet interessant genoeg voor een forum.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 18:21
Een post in blogvorm gaat niet tegen de forumregels van Viva in, dus TO, welkom en gewoon lekker verder blijven schrijven! En, misschien is er wel een behoefte aan een verhalen/blogtopic? :) Moet je wel even kijken in welke pijler dat het beste past. Denk zelf aan Overig.
Ik zeg ook nog dat het niet mag, maar een forum is geen geschikt medium om te bloggen. Daarbij wat voorgaande bloggende forummers hebben bewezen is dat er ook maar weinig mensen hier daar op zitten te wachten.

Ik heb zelf ook alleen het eerste stukje en het einde gelezen om te begrijpen wat TO nu eigenlijk wilde.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het maar een raar verhaal. Als het je niet lukt om een boekje vol te schrijven met de inhoud van je schedel,waarom moet je dan van jezelf notitie boekjes kopen? En dan teleurgesteld zijn dat het weer niet lukt?
Alle reacties Link kopieren
Djiezus. Wat doorzichtig. (‘Wat betekent dit forum voor jou?’) En wat hemeltergend slecht geschreven. Djie-zus.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hmmm we zijn geen levend dagboek he.
Er is vaak veel wisselwerking, zeker op de psychepijler, dit lijkt er idd meer op dat je behoefte hebt aan een blog en dan ben je hier dus niet aan het goede adres.

Je kent ongetwijfeld het begrip bullet journal daar kun je echt heel veel in verwerken en is meer in het verlengde van jouw notitie blokje.
Ikzelf heb een bullet journal, een notitie boekje waarin ik vrijwel elke avond kort over mijn dag schrijf en een boekje met elke dag een vraag die ik 5 jaar lang ga bij houden (nu in tweede jaar). Ook heel leuk zowel praktische vragen denk aan: wat wil je nog veranderen in huis tot meer spirituele vragen als: wie zou je tot leven wekken als je dat kon. Dan heb je ook een soort mini leidraad.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
viennas schreef:
20-09-2019 18:24
Ik vind het maar een raar verhaal. Als het je niet lukt om een boekje vol te schrijven met de inhoud van je schedel,waarom moet je dan van jezelf notitie boekjes kopen? En dan teleurgesteld zijn dat het weer niet lukt?

Gewoon een notitieblokjes fetish. Geen heel ongewoon verschijnsel denk ik.
.
Alle reacties Link kopieren
Enn schreef:
20-09-2019 18:18
Denk dat je dan beter kunt solliciteren voor die roze rij hiernaast —->
‘Lees ook ‘ dus.
:rofl: Zelfde niveau inderdaad.
TO: mensen hier hebben geen behoefte aan dagboeken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
20-09-2019 18:19
(...)
Ellenlang genavelstaar en emotioneel gebraak worden vaak niet zo op prijs gesteld.
(...)
In dat geval kan het forum gelijk opgeheven worden.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
20-09-2019 18:25
Djiezus. Wat doorzichtig. (‘Wat betekent dit forum voor jou?’) En wat hemeltergend slecht geschreven. Djie-zus.
Dit.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 18:21
Een post in blogvorm gaat niet tegen de forumregels van Viva in, dus TO, welkom en gewoon lekker verder blijven schrijven! En, misschien is er wel een behoefte aan een verhalen/blogtopic? :) Moet je wel even kijken in welke pijler dat het beste past. Denk zelf aan Overig.
Klopt alleen heb ik al zoveel van dit soort blogs gelezen hier en uiteindelijk leidt dat altijd tot een teleurstelling voor TO. Het werkt hier gewoonweg niet. Juist omdat ze dit op de psyche pijler zet wil ik haar een beetje "beschermen".
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Dit is een forum, geen blogplatform.

En de mensen die zeggen dat je leuk schrijft zijn alleen maar heel aardig. Dit is weer echt zo'n 1001 verhaal.
Alle reacties Link kopieren
lollypopje schreef:
20-09-2019 18:24
Ik zeg ook nog dat het niet mag, maar een forum is geen geschikt medium om te bloggen. Daarbij wat voorgaande bloggende forummers hebben bewezen is dat er ook maar weinig mensen hier daar op zitten te wachten.

Ik heb zelf ook alleen het eerste stukje en het einde gelezen om te begrijpen wat TO nu eigenlijk wilde.
Ik zit hier ook op een heleboel mensen niet te wachten, maar ze zijn er wel. Als TO op een forum wil bloggen moet ze dat vooral doen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
TO, je geeft in je OP aan dat je de interactie miste.
Nou, vertel, wat vind je van de tot nu toe gegeven reacties?
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 18:32
Ik zit hier ook op een heleboel mensen niet te wachten, maar ze zijn er wel. Als TO op een forum wil bloggen moet ze dat vooral doen.

Het gaat erom dat ze er dan niet al te veel reacties op hoeft te verwachten.
.
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 18:32
Ik zit hier ook op een heleboel mensen niet te wachten, maar ze zijn er wel. Als TO op een forum wil bloggen moet ze dat vooral doen.

Ze wil interactie, toch? Dat is de reden dat ze de notitieblokken voor dit topic heeft verruild.
Het zou handig zijn als ze dan reageert.
nounou
Alle reacties Link kopieren
alongwiththesunshine schreef:
20-09-2019 18:32
Ik zit hier ook op een heleboel mensen niet te wachten, maar ze zijn er wel. Als TO op een forum wil bloggen moet ze dat vooral doen.
Ik zeg toch ook nergens dat ze het niet mag doen. Maar meestal bloggen mensen in de hoop op leuke reacties, de kans dat ze die hier krijgt is niet heel groot. Daarom mijn opmerking dat dit niet de plek is voor blogs. Het is het verkeerde publiek. Maar als zij het prima vind geen of vooral stomme reacties te krijgen, dan moet ze hier vooral haar blogs posten. Van mij mag ze.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven