verdriet verwerken van hè dochters dood

19-01-2013 01:50 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:_lupine_ schreef op zaterdag 19 januari 2013 03:01 Het maakt ook niet uit verder, zeker als je niet wil oordelen, maar wees je ervan bewust hoe snel een oordeel geveld is. En ook dat mensen waarschijnlijk wel degelijk heel emotioneel zijn en dat ook jaren blijven, maar dat jou nu even niet tonen. Deze moeder is haar dochter kwijt en zal daar misschien de rest van haar leven om rouwen. Laat dat mens haar kip maken en bel haar over een jaar of over vijf nog eens op om te vragen hoe het gaat zou ik zeggen.Klopt heb ik niet aan gedacht. Ik ben nog steeds in een schok, was gewoon een doodnormaal dag, ben naar de kapper geweest, lekker gewinkeld. En dan opeens hoor ik dat mijn oude buurmeisje is overleden. Misschien had ik wel precies hetzelfde gedaan als ik haar moeder was, dat kan ik natuurlijk niet weten. Hoop dat het goed komt met ze.
Hoeveel kinderen hebben deze mensen?
quote:hkgirl schreef op 19 januari 2013 @ 03:13:

Hoeveel kinderen hebben deze mensen?3
quote:quinacridonerose schreef op 19 januari 2013 @ 03:04:

[...]

Ik vind de manier waarop je dit opschrijft (en zoiezo dát je dit op een openbaar forum gooit) raar en respectloos.

Het lijkt wel of het overlijden van dit meisje voor jou een soort welkome onderbreking van de sleur is, je eigen mini-drama, zogezegd.wil je mijn quote weghalen aub?
Hmm, dan weet ik het ook niet. Heb die onverschilligheid wel eerder in enorm grote gezinnen meegemaakt, bvb de bible belt en Afrikaanse gezinnen. In dit gezin ga ik er dan vanuit dat het met hun cultuur te maken heeft of manier van rouwverwerking. Misschien is het bvb een schande om openlijk je verdriet te laten zien. Of mag dit pas een x aantal dagen na overlijden...ik noem maar wat.
TO, netjes dat je de priveverhalen van de betreffende familie verwijderd hebt!

@ quina... Ik vind juist weer dat jij nogal hard oordeelt over TO. Toen ik 19 was is een oude vriendin van mij overleden, geschokt dat ik was! Terwijl ik al een tijd niet meer bevriend met haar was. Kan flink binnenkomen, als op zo'n leeftijd opeens een bekende leeftijdgenoot overlijdt.

Ook al zou je het hier en daar wat onhandig kunnen noemen, TO is ook maar haar weg aan het zoeken in wat ze op dit moment meemaakt. Al is dat natuurlijk niet te vergelijken met wat de familie van het meisje nu meemaakt, maar dat zie je TO ook nergens ontkennen.
Quinacridonerose, het kan toch gewoon zijn dat TO hier echt mee zit en er ook verdriet van heeft? Ze heeft nog nooit zo'n heftige situatie meegemaakt, zegt ze. Ze wilde op dit forum advies of dit een normale reactie van die familie was of dat ze het verkeerd zag. Dat van die "mini-drama" snap ik eigenlijk niet.
Some flies are too awesome for the wall
stephanie, gezien je leeftijd en ervaring vind ik het niet raar dat je het raar vindt. Bedenk je echter dat jij maar een fractie ziet.

Sterkte!
quote:buaya schreef op 19 januari 2013 @ 03:25:

TO, netjes dat je de priveverhalen van de betreffende familie verwijderd hebt!

@ quina... Ik vind juist weer dat jij nogal hard oordeelt over TO. Toen ik 19 was is een oude vriendin van mij overleden, geschokt dat ik was! Terwijl ik al een tijd niet meer bevriend met haar was. Kan flink binnenkomen, als op zo'n leeftijd opeens een bekende leeftijdgenoot overlijdt.

Ook al zou je het hier en daar wat onhandig kunnen noemen, TO is ook maar haar weg aan het zoeken in wat ze op dit moment meemaakt. Al is dat natuurlijk niet te vergelijken met wat de familie van het meisje nu meemaakt, maar dat zie je TO ook nergens ontkennen.Ik snap dat ergens wel, maar de laatste ogenblikken van een vriendin op een openbaar forum gooien (het is nu weg, maar ze had het hele stervensproces nogal plastisch omschreven) dat heeft niks met onervarenheid te maken, da's gewoon heel erg grof.
quote:femselien schreef op 19 januari 2013 @ 03:25:

Quinacridonerose, het kan toch gewoon zijn dat TO hier echt mee zit en er ook verdriet van heeft? Ze heeft nog nooit zo'n heftige situatie meegemaakt, zegt ze. Ze wilde op dit forum advies of dit een normale reactie van die familie was of dat ze het verkeerd zag. Dat van die "mini-drama" snap ik eigenlijk niet.Ik vind TO nogal sensatiebelust overkomen, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
quote:quinacridonerose schreef op 19 januari 2013 @ 03:28:

[...]

Ik snap dat ergens wel, maar de laatste ogenblikken van een vriendin op een openbaar forum gooien (het is nu weg, maar ze had het hele stervensproces nogal plastisch omschreven) dat heeft niks met onervarenheid te maken, da's gewoon heel erg grof.Een mens is nooit te oud of te jong om te leren....
quote:Mocy schreef op 19 januari 2013 @ 03:30:

[...]

Een mens is nooit te oud of te jong om te leren....

En dat is dus ook wat ik zo ongeloofwaardig vind, kom op zeg!

Iemand van 20 die echt niet snapt dat je zoiets niet kunt maken?

En dan nog onschuldig vragen of "het wel normaal is"

Hou op zeg!

Maar lamaar hoor, huilen jullie maar gewoon gezellig met de trol mee, de groeten.
quote:quinacridonerose schreef op 19 januari 2013 @ 03:28:

[...]

Ik snap dat ergens wel, maar de laatste ogenblikken van een vriendin op een openbaar forum gooien (het is nu weg, maar ze had het hele stervensproces nogal plastisch omschreven) dat heeft niks met onervarenheid te maken, da's gewoon heel erg grof.

Tja, daar verschillen we dan van mening. Ik snap dat jij dat te ver vind gaan, maar zelf vind ik het wel te vergeven onder de noemer onhandig/onervaren. Al helemaal als je ziet hoe snel TO is met het verwijderen na opmerkingen erover, ze ziet haar fout zelf ook wel in.

Nou goed, wat mij betreft is dit onderwerp wel afgesloten.

TO, sterkte. Ik hoop dat je op een goede manier afscheid kan nemen van je buurmeisje.
-
quote:Mocy schreef op zaterdag 19 januari 2013 03:26 stephanie, gezien je leeftijd en ervaring vind ik het niet raar dat je het raar vindt. Bedenk je echter dat jij maar een fractie ziet.

Sterkte! Bedankt Mochy!
quote:quinacridonerose schreef op 19 januari 2013 @ 03:34:

[...]

En dat is dus ook wat ik zo ongeloofwaardig vind, kom op zeg!

Iemand van 20 die echt niet snapt dat je zoiets niet kunt maken?

En dan nog onschuldig vragen of "het wel normaal is"

Hou op zeg!

Maar lamaar hoor, huilen jullie maar gewoon gezellig met de trol mee, de groeten.Ik ga jou niet uitleggen in wat voor een situatie ik me bevind, want dat zul je toch niet begrijpen. Je zegt wel dat ik snel oordeel, maar dat doe jij anders zelf ook. Ik besef dat ik fout ben geweest anders had ik mijn berichten ook niet verwijderd.
quote:buaya schreef op 19 januari 2013 @ 03:34:

[...]

Tja, daar verschillen we dan van mening. Ik snap dat jij dat te ver vind gaan, maar zelf vind ik het wel te vergeven onder de noemer onhandig/onervaren. Al helemaal als je ziet hoe snel TO is met het verwijderen na opmerkingen erover, ze ziet haar fout zelf ook wel in.

Nou goed, wat mij betreft is dit onderwerp wel afgesloten.

TO, sterkte. Ik hoop dat je op een goede manier afscheid kan nemen van je buurmeisje.Dankjewel Buaya!
Stephanie, mocht je nog eens in een dergelijke situatie komen, dan kan je overwegen om niet direct dezelfde dag langs te gaan. Mensen hebben na een dergelijke schok tijd nodig om het allemaal te bevatten en het is niet altijd prettig wanneer dan 'buitenstaanders' (dus van buiten de naaste familie) direct langs komen. Contact met kennissen/buren is niet hún eerste behoefte op dat moment, ook al heb jij wel sterk het gevoel dat je langs moet gaan.
Wat Harlette zegt inderdaad!

Verder heb ik zelf wel vaker gezien dat familie van de overledene een beetje onverschillig lijkt (heel praktisch, soms zelfs grapjes maken etc). Soms zitten mensen er zo doorheen dat ze zich alleen maar zo kunnen gedragen, omdat ze anders echt zouden instorten. Als je ze dan 'aanspreekt' op hun verdriet door zelf heel verdrietig te gaan zitten zijn, doen ze nog harder om overeind te blijven. Die houding kan dus best zelfbescherming zijn.
Geachte ''Stephanie'',

Via via hoorde ik over de forum.

Als nichtje van de overledene ben ik erg geschrokken over wat er hier geschreven word!

Als jij echt al lang een vriendin bent, ken je haar geloof en de cultuur waarin ze leeft en zou je sowieso geen forum beginnen.

Iedereen rouwt op zijn/haar eigen manier, dat er wordt gelachen betekent niet dat er geen groot verdriet is.

Mocht jij niet begrijpen hoe en waarom wij haar op deze wijze hebben gerouwd & begraven, wil ik je dit heel graag uitleggen via de email.

Mvg,

Nicht van de overledene!
Hmm, dan zul je wel schrikken op een begrafenis van mijn familie. Muziek, drank, gelach, dans en grapjes. Om het leven van de overledene te vieren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven