Vraag voor de gelovigen
zaterdag 13 juni 2020 om 20:13
Vraag voor de gelovigen:
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
zaterdag 13 juni 2020 om 20:46
Ik denk dat ook.Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2020 20:43Sowieso denk ik dat het voor jou echt heel erg gevaarlijk is om je in te laten met geflipte duiveluitdrijvers, maar dat ben ik.
Jaline, neem je medicatie en praat met je moeder of een hulpverlener.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:46
TijdvoorTaart schreef: ↑13-06-2020 20:36Niet doen! Geïnstitutionaliseerde religie is geen plek voor kwetsbare mensen. Dat maakt je vatbaar voor valse beloftes en indoctrinatie.
Religie kan een mooie toevoeging zijn voor mensen die op zoek zijn naar die laatste puzzelstukjes. Veel mensen halen er troost en hoop uit. Maar als je pas halverwege bent met je puzzel is de kerk niet de goede plek om je antwoorden te vinden
Helemaal mee eens! Gewoon niet met religie gaan klooien als je geestelijk niet lekker in je vel zit. Als je een religie vindt waar ze aan demonenuitdrijving doen, dan heb je geen religie maar een sekte te pakken, en die zijn levensgevaarlijk, in het bijzonder voor mensen die kwetsbaarder zijn door psychische problematiek.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:52
Dit eigenlijk dus.Luci_Morgenster schreef: ↑13-06-2020 20:49Vind maar een raar topic. En helemaal niks randoms aan.
Bel je behandelaar asap.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:55
zaterdag 13 juni 2020 om 20:57
Ik kom uit een streng religieus milieu waar homoseksualiteit en seks voor het huwelijk zondig waren. Maar ook daar heb ik nooit wat gehoord over demonen en uitdrijvingen. Ik zou oppassen met hulp uit de hoek van streng gelovigen als je bang bent voor dit soort dingen. Wakkert alleen maar angst aan en gaat je niet vooruit helpen.
zaterdag 13 juni 2020 om 21:07
Ik bedoelde niet dat dit een random vraag is maar dat ik op zoek ben naar alle info met betrekking op dit onderwerp. Verkeerd woord ervoor wrs
Bianca bedankt ik had niet op die combi woorden gezocht
De geestelijk verzorger werkt bij de ggz en het was een idee van mn spv
Maar de vraag is maar of ik psychisch wel of niet oke ben of is er sprake van demonen waardoor het lijkt op psychische aandoeningen
Ik hoop dat de geestelijk verzorger meer weet te vertellen
Maar de vraag is maar of ik psychisch wel of niet oke ben of is er sprake van demonen waardoor het lijkt op psychische aandoeningen
zaterdag 13 juni 2020 om 21:17
Of haar medicatie nemenPindakaasjes schreef: ↑13-06-2020 21:13Je hebt stemmen je hoofd die jou opdrachten geven schrijf je op een ander topic.
Ik denk dat beter met een psycholoog/psychiater kunt gaan praten.
zaterdag 13 juni 2020 om 21:20
Je bent psychisch niet ok. Dat heeft niet met demonen te maken, want die bestaan niet. Door je hierop te richten ontwijk je alleen maar wat je echt moet doen om je beter te voelen.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:07Ik bedoelde niet dat dit een random vraag is maar dat ik op zoek ben naar alle info met betrekking op dit onderwerp. Verkeerd woord ervoor wrs
zaterdag 13 juni 2020 om 21:21
Ik snap dat sommigen meteen denken in de psychiatrie hoek en niet aan demonen
Dat zou ik mss zelf ook doen als ik niet zou voelen wat ik nu voel
Ik denk dat ap juist je kwetsbaar maken voor demonen
Daar komen gaten van
Maar ik las dus op google ook terug dat psychofarmaca voor demonen kunnen zorgen
Google staat er vol mee. Dat zal wel niet zijn omdat het een verzinsel is
Dat zou ik mss zelf ook doen als ik niet zou voelen wat ik nu voel
Ik denk dat ap juist je kwetsbaar maken voor demonen
Daar komen gaten van
Maar ik las dus op google ook terug dat psychofarmaca voor demonen kunnen zorgen
Google staat er vol mee. Dat zal wel niet zijn omdat het een verzinsel is
zaterdag 13 juni 2020 om 21:27
Klopt.Lady*Voldemort schreef: ↑13-06-2020 21:25Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort topics. Ze hebben namelijk geen enkele zin, voor niemand niet.
zaterdag 13 juni 2020 om 21:31
Je hierin verdiepen is geen antwoord of oplossing voor je problemen. Demonen bestaan niet.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:28Hoezo geen zin
Ik wil er meer over weten en omdat de bijbel er over schrijft en gelovigen uitgaan vd bijbel denk ik dat gelovige mensen hier meer kennis van hebben.
Die kunnen ze dan mss delen
zaterdag 13 juni 2020 om 21:32
Waarom niet? Omdat jij het niet ervaart?Maud*de*Braose schreef: ↑13-06-2020 21:31Je hierin verdiepen is geen antwoord of oplossing voor je problemen. Demonen bestaan niet.
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee
Hoe komt dat dan
zaterdag 13 juni 2020 om 21:34
Geloof jij in de bijbel?
De bijbel spreekt meerdere keren over demonen en satan en overname en uutdrijven
Geloof jij dat niet?
zaterdag 13 juni 2020 om 21:35
Omdat veel mensen naar makkelijke verklaringen zoeken voor hun problemen. Makkelijke antwoorden.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:32Waarom niet? Omdat jij het niet ervaart?
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee
Hoe komt dat dan
En omdat weer andere mensen er baat bij hebben anderen angst aan te jagen.
zaterdag 13 juni 2020 om 21:37
TO, iedereen kan wat op internet zetten. En Google kan vinden wat er op internet staat.
Ik kan in 10 minuten een website maken, en binnen een dag heb ik die volgegooid met de meest idiote informatie. Echt, ‘google’ en ‘internet’ zijn niet zomaar betrouwbare bronnen. Helemaal niet als je zoekt naar ‘redenen om je medicijnen niet te nemen’, want dat is wat jij doet. Jij zoekt redenen om je medicijnen niet te nemen.
Nu is dat ‘demonen’, de vorige keer was het volgens mij lichamelijke klachten en de volgende keer is het weer iets anders.
Zoek een ander focuspunt. Een grote legpuzzel, een bullet journal, ga trainen voor een grote wandeling, ga op zoek naar een passende dagbesteding... ga iets doen!
Ik kan in 10 minuten een website maken, en binnen een dag heb ik die volgegooid met de meest idiote informatie. Echt, ‘google’ en ‘internet’ zijn niet zomaar betrouwbare bronnen. Helemaal niet als je zoekt naar ‘redenen om je medicijnen niet te nemen’, want dat is wat jij doet. Jij zoekt redenen om je medicijnen niet te nemen.
Nu is dat ‘demonen’, de vorige keer was het volgens mij lichamelijke klachten en de volgende keer is het weer iets anders.
Zoek een ander focuspunt. Een grote legpuzzel, een bullet journal, ga trainen voor een grote wandeling, ga op zoek naar een passende dagbesteding... ga iets doen!
zaterdag 13 juni 2020 om 21:43
Ik zoek geen reden
Ap maken gaten. Dat dacht ik eerder ook al. Daarvoor heb ik begin dit jaar ook een npo gehad
Lich klachten had ik ook als bijwerking ( nu een jaar na het stoppen heb ik nog steeds iets tgv ap gebruik)
Ik snap dat je alles op internet kan zetten maar als zoveel mensen dit ervaren én het in de bijbel staat...
Ap maken gaten. Dat dacht ik eerder ook al. Daarvoor heb ik begin dit jaar ook een npo gehad
Lich klachten had ik ook als bijwerking ( nu een jaar na het stoppen heb ik nog steeds iets tgv ap gebruik)
Ik snap dat je alles op internet kan zetten maar als zoveel mensen dit ervaren én het in de bijbel staat...
zaterdag 13 juni 2020 om 21:44
Omdat het meer dan 2000 jaar geleden is opgeschreven, in talen die we nu nauwelijks nog kunnen lezen of schrijven. Omdat taalgebruik, metaforen en woordkeuze kunnen veranderen. Daardoor kan het zijn dat we teksten nu anders interpreteren dan men ze toen bedoeld heeft.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:32Waarom niet? Omdat jij het niet ervaart?
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee
Hoe komt dat dan
En wat betreft Google: ik zei net al dat een website in elkaar draaien niet moeilijk is. Iedereen kan dingen op internet zetten. Jij, ik, pietje puk, sinterklaas, de kerstman... dat is niet allemaal waar.