Vraag voor de gelovigen

13-06-2020 20:13 187 berichten
Vraag voor de gelovigen:
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten

En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik

Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
13-06-2020 20:43
Sowieso denk ik dat het voor jou echt heel erg gevaarlijk is om je in te laten met geflipte duiveluitdrijvers, maar dat ben ik.
Ik denk dat ook.

Jaline, neem je medicatie en praat met je moeder of een hulpverlener.
TijdvoorTaart schreef:
13-06-2020 20:36
Niet doen! Geïnstitutionaliseerde religie is geen plek voor kwetsbare mensen. Dat maakt je vatbaar voor valse beloftes en indoctrinatie.
Religie kan een mooie toevoeging zijn voor mensen die op zoek zijn naar die laatste puzzelstukjes. Veel mensen halen er troost en hoop uit. Maar als je pas halverwege bent met je puzzel is de kerk niet de goede plek om je antwoorden te vinden

Helemaal mee eens! Gewoon niet met religie gaan klooien als je geestelijk niet lekker in je vel zit. Als je een religie vindt waar ze aan demonenuitdrijving doen, dan heb je geen religie maar een sekte te pakken, en die zijn levensgevaarlijk, in het bijzonder voor mensen die kwetsbaarder zijn door psychische problematiek.
Geestelijke gezondheidszorg, klinkt best religieus. Misschien kan je daar eens random informeren?
Vind maar een raar topic. En helemaal niks randoms aan.

Bel je behandelaar asap.
Luci_Morgenster schreef:
13-06-2020 20:49
Vind maar een raar topic. En helemaal niks randoms aan.

Bel je behandelaar asap.
Dit eigenlijk dus.
Als dit gewoon maar een random vraag van je is TO, waarom heb je er dan binnenkort een gesprek over met een geestelijke??
Ik weet niet of jullie er wel eens van hebben gehoord, maar in Suriname doen ze aan winticultuur, dan raakt men in trance etc. Nou de christenen spreken daar afschuw over uit, het in trance raken noemen ze demonen.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Ik kom uit een streng religieus milieu waar homoseksualiteit en seks voor het huwelijk zondig waren. Maar ook daar heb ik nooit wat gehoord over demonen en uitdrijvingen. Ik zou oppassen met hulp uit de hoek van streng gelovigen als je bang bent voor dit soort dingen. Wakkert alleen maar angst aan en gaat je niet vooruit helpen.
Ik bedoelde niet dat dit een random vraag is maar dat ik op zoek ben naar alle info met betrekking op dit onderwerp. Verkeerd woord ervoor wrs

Bianca bedankt ik had niet op die combi woorden gezocht

De geestelijk verzorger werkt bij de ggz en het was een idee van mn spv

Maar de vraag is maar of ik psychisch wel of niet oke ben of is er sprake van demonen waardoor het lijkt op psychische aandoeningen
Ik hoop dat de geestelijk verzorger meer weet te vertellen
Je hebt stemmen je hoofd die jou opdrachten geven schrijf je op een ander topic.
Ik denk dat beter met een psycholoog/psychiater kunt gaan praten.
Pindakaasjes schreef:
13-06-2020 21:13
Je hebt stemmen je hoofd die jou opdrachten geven schrijf je op een ander topic.
Ik denk dat beter met een psycholoog/psychiater kunt gaan praten.
Of haar medicatie nemen
vivajaline schreef:
13-06-2020 21:07
Ik bedoelde niet dat dit een random vraag is maar dat ik op zoek ben naar alle info met betrekking op dit onderwerp. Verkeerd woord ervoor wrs

Bianca bedankt ik had niet op die combi woorden gezocht

De geestelijk verzorger werkt bij de ggz en het was een idee van mn spv

Maar de vraag is maar of ik psychisch wel of niet oke ben of is er sprake van demonen waardoor het lijkt op psychische aandoeningen
Ik hoop dat de geestelijk verzorger meer weet te vertellen
Je bent psychisch niet ok. Dat heeft niet met demonen te maken, want die bestaan niet. Door je hierop te richten ontwijk je alleen maar wat je echt moet doen om je beter te voelen.
Ik snap dat sommigen meteen denken in de psychiatrie hoek en niet aan demonen
Dat zou ik mss zelf ook doen als ik niet zou voelen wat ik nu voel

Ik denk dat ap juist je kwetsbaar maken voor demonen
Daar komen gaten van

Maar ik las dus op google ook terug dat psychofarmaca voor demonen kunnen zorgen

Google staat er vol mee. Dat zal wel niet zijn omdat het een verzinsel is
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort topics. Ze hebben namelijk geen enkele zin, voor niemand niet.
Lady*Voldemort schreef:
13-06-2020 21:25
Ik word altijd een beetje verdrietig van dit soort topics. Ze hebben namelijk geen enkele zin, voor niemand niet.
Klopt.
Hoezo geen zin
Ik wil er meer over weten en omdat de bijbel er over schrijft en gelovigen uitgaan vd bijbel denk ik dat gelovige mensen hier meer kennis van hebben.
Die kunnen ze dan mss delen
vivajaline schreef:
13-06-2020 21:28
Hoezo geen zin
Ik wil er meer over weten en omdat de bijbel er over schrijft en gelovigen uitgaan vd bijbel denk ik dat gelovige mensen hier meer kennis van hebben.
Die kunnen ze dan mss delen
Je hierin verdiepen is geen antwoord of oplossing voor je problemen. Demonen bestaan niet.
Ik ben christen, maar als ik jou OP lees: zoek hulp!
GGZ, psycholoog of huisarts als die andere stappen te groot zijn.
Heel veel sterkte!
Maud*de*Braose schreef:
13-06-2020 21:31
Je hierin verdiepen is geen antwoord of oplossing voor je problemen. Demonen bestaan niet.
Waarom niet? Omdat jij het niet ervaart?
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee

Hoe komt dat dan
Juffiejuf schreef:
13-06-2020 21:32
Ik ben christen, maar als ik jou OP lees: zoek hulp!
GGZ, psycholoog of huisarts als die andere stappen te groot zijn.
Heel veel sterkte!
Geloof jij in de bijbel?
De bijbel spreekt meerdere keren over demonen en satan en overname en uutdrijven

Geloof jij dat niet?
vivajaline schreef:
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee

Hoe komt dat dan
Omdat veel mensen naar makkelijke verklaringen zoeken voor hun problemen. Makkelijke antwoorden.
En omdat weer andere mensen er baat bij hebben anderen angst aan te jagen.
TO, iedereen kan wat op internet zetten. En Google kan vinden wat er op internet staat.

Ik kan in 10 minuten een website maken, en binnen een dag heb ik die volgegooid met de meest idiote informatie. Echt, ‘google’ en ‘internet’ zijn niet zomaar betrouwbare bronnen. Helemaal niet als je zoekt naar ‘redenen om je medicijnen niet te nemen’, want dat is wat jij doet. Jij zoekt redenen om je medicijnen niet te nemen.

Nu is dat ‘demonen’, de vorige keer was het volgens mij lichamelijke klachten en de volgende keer is het weer iets anders.

Zoek een ander focuspunt. Een grote legpuzzel, een bullet journal, ga trainen voor een grote wandeling, ga op zoek naar een passende dagbesteding... ga iets doen!
Ik zoek geen reden
Ap maken gaten. Dat dacht ik eerder ook al. Daarvoor heb ik begin dit jaar ook een npo gehad
Lich klachten had ik ook als bijwerking ( nu een jaar na het stoppen heb ik nog steeds iets tgv ap gebruik)

Ik snap dat je alles op internet kan zetten maar als zoveel mensen dit ervaren én het in de bijbel staat...
vivajaline schreef:
Het staat in de bijbel
Google staat er vol mee

Hoe komt dat dan
Omdat het meer dan 2000 jaar geleden is opgeschreven, in talen die we nu nauwelijks nog kunnen lezen of schrijven. Omdat taalgebruik, metaforen en woordkeuze kunnen veranderen. Daardoor kan het zijn dat we teksten nu anders interpreteren dan men ze toen bedoeld heeft.

En wat betreft Google: ik zei net al dat een website in elkaar draaien niet moeilijk is. Iedereen kan dingen op internet zetten. Jij, ik, pietje puk, sinterklaas, de kerstman... dat is niet allemaal waar.
Ja maar mensen zeggen dit omdat ze het ervaren
Niet voor de grap

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven