Vraag voor de gelovigen
zaterdag 13 juni 2020 om 20:13
Vraag voor de gelovigen:
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
In de bijbel staat verschillende keren iets over demonische overname
In mattheus 17 staat dat om demonen uit te drijven je moet bidden en vasten
En ook dat christenen beschermd zijn tegen demonen maar je bent geen christen opeens omdat je het wilt zijn denk ik
Hoe moet ik dat vasten en bidden zien?
Hoe vasten en hoelang
En wat weet jij te vertellen over demonen en demonische overname? Gewoon random
zaterdag 13 juni 2020 om 21:47
Je zoekt wel redenen.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:43Ik zoek geen reden
Ap maken gaten. Dat dacht ik eerder ook al. Daarvoor heb ik begin dit jaar ook een npo gehad
Lich klachten had ik ook als bijwerking ( nu een jaar na het stoppen heb ik nog steeds iets tgv ap gebruik)
Ik snap dat je alles op internet kan zetten maar als zoveel mensen dit ervaren én het in de bijbel staat...
Er zijn ook heel veel mensen die ervaren dat de aarde plat is. Is het dan ook waar?
zaterdag 13 juni 2020 om 21:49
Is goedCelaena_Aelin schreef: ↑13-06-2020 21:47Je zoekt wel redenen.
Er zijn ook heel veel mensen die ervaren dat de aarde plat is. Is het dan ook waar?
zaterdag 13 juni 2020 om 21:51
Gelovigen weten ook dat je de verhalen uit de bijbel in hun tijd moet plaatsen. Destijds wist men niet veel van psychoses. Zag de patiënt dingen die er niet waren of was hij/zij misschien de enige deze dingen kon zien? Men had geen idee wat ze eigenlijk behandelden en de behandelmethodes sloegen dan ook nergens op. Inmiddels zijn we ééuwen wijzer en weten we dat een psychotische patiënt dingen ziet en voelt die er niet zijn. We weten ook hoe we psychoses succesvol kunnen behandelen.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:28Hoezo geen zin
Ik wil er meer over weten en omdat de bijbel er over schrijft en gelovigen uitgaan vd bijbel denk ik dat gelovige mensen hier meer kennis van hebben.
Die kunnen ze dan mss delen
Bij de GGZ bij jou om de hoek, zijn meer mensen van hun demonen af geholpen dan in alle Bijbelboeken bij elkaar.
zaterdag 13 juni 2020 om 21:54
Ik heb geen contact nog met de gv. Ik weet ook geen naam. De spv zou contact leggen
En de psychiater zei dat ze me niet heel erg psychotisch vond
En toen ik zei dat ik geen ap wilde omdat ik daar gaten van heb gekregen zei ze dat ik het dan niet moet nemen. Dus ze zei niet dat dat niet zo is en weet blijkbaar ook ervan
En toen ik zei dat ik geen ap wilde omdat ik daar gaten van heb gekregen zei ze dat ik het dan niet moet nemen. Dus ze zei niet dat dat niet zo is en weet blijkbaar ook ervan
zaterdag 13 juni 2020 om 21:59
Ik mag toch hopen dat er hier geen gelovigen zitten die zo mal zijn om aan duiveluitdrijving te doen. Verreweg de meeste gelovigen denken daar namelijk net zo over als ik: dat het dikke en gevaarlijke onzin is. Helaas zijn de paar gelovigen die wel doen aan duiveluitdrijving daar toch niet van te overtuigen, en daar heb je meteen de reden dat een topic als dit zinloos is. Jij denkt dat duiveluitdrijving je kan helpen, wij denken van niet, en er is niets wat onze overtuigingen bij elkaar kan brengen. Dus ga lekker doen wat je goed dunkt, al zou ik het echt heel graag anders zien want ik gun je eerlijk een leuker leven dan dit.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:28Hoezo geen zin
Ik wil er meer over weten en omdat de bijbel er over schrijft en gelovigen uitgaan vd bijbel denk ik dat gelovige mensen hier meer kennis van hebben.
Die kunnen ze dan mss delen
zaterdag 13 juni 2020 om 22:04
Duiveluitdrijving bestaat wel degelijk ja. Net als kwakzalverij. En racisme. En kindermisbruik.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 22:02Waarom is het gevaarlijk dan?
Het bestaat dus wel in jouw beleving?
Allemaal geen dingen waar je nou erg blij over moet zijn dat ze bestaan.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:05
Ik zou het met haar toch eens hebben over demonen uitdrijven.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 21:54Ik heb geen contact nog met de gv. Ik weet ook geen naam. De spv zou contact leggen
zaterdag 13 juni 2020 om 22:09
Ik geloof inderdaad meteen dat jij een paar issues hebt die je met enige fantasie zou kunnen betitelen als demonen. Ik geloof alleen niet dat die uitgedreven kunnen worden door een gristelijke malloot.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 22:05Dus de duivel of demonen bestaan ook
Wat moet je anders uitdrijven als ze niet in je kunnen zitten
zaterdag 13 juni 2020 om 22:15
zaterdag 13 juni 2020 om 22:17
Dit is wel echt hoor. Het is meer dan verdrietig, maar het is echt. Al tijden lang.Juffiejuf schreef: ↑13-06-2020 22:15Ik hoop dat dit geen echt topic is.
Ik geloof wat er in de bijbel staat, maar geloof ook dat de mens niet alles weet en begrijpt.
Duiveluitdrijving is gevaarlijk, begin er niet aan, je weet niet wat je oproept!
De mens is niet sterk genoeg hiervoor.
Ga naar een hulpverlener!
zaterdag 13 juni 2020 om 22:17
Waarom is het dan gevaarlijkJuffiejuf schreef: ↑13-06-2020 22:15Ik hoop dat dit geen echt topic is.
Ik geloof wat er in de bijbel staat, maar geloof ook dat de mens niet alles weet en begrijpt.
Duiveluitdrijving is gevaarlijk, begin er niet aan, je weet niet wat je oproept!
De mens is niet sterk genoeg hiervoor.
Ga naar een hulpverlener!
Omdat demonen dus bestaan dan toch
zaterdag 13 juni 2020 om 22:18
Je moet dit in de tijdgeest zien. Dat boek is 2000 jaar geleden geschreven, toen de (medische) wetenschap bij lange na niet zo ver was als nu.
Demonen: iets wat iemand "ziek in het hoofd" maakt. Dat kunnen psychoses of depressie zijn, of andere geestesziekte. Die bestonden toen ook, maar ze hadden geen naam.
Vasten: andere dingen eten, waarschijnlijk meer geneeskrachtige planten. Die hebben we nu ook, maar noemen we medicijnen.
Bidden: samen bidden, samen praten, onder toeziend oog van iemand die er verstand van heeft vertellen over wat er zich in je hoofd afspeelt. Wat je nu met een psycholoog of psychiater zou doen.
Dat is imho de "vertaling" van deze bijbeltekst. Zeer accuraat nog steeds, als je de woorden weet te duiden.
Demonen: iets wat iemand "ziek in het hoofd" maakt. Dat kunnen psychoses of depressie zijn, of andere geestesziekte. Die bestonden toen ook, maar ze hadden geen naam.
Vasten: andere dingen eten, waarschijnlijk meer geneeskrachtige planten. Die hebben we nu ook, maar noemen we medicijnen.
Bidden: samen bidden, samen praten, onder toeziend oog van iemand die er verstand van heeft vertellen over wat er zich in je hoofd afspeelt. Wat je nu met een psycholoog of psychiater zou doen.
Dat is imho de "vertaling" van deze bijbeltekst. Zeer accuraat nog steeds, als je de woorden weet te duiden.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:19
vivajaline schreef: ↑13-06-2020 22:17Waarom is het dan gevaarlijk
Kwakzalverij is altijd gevaarlijk!
Zoek goede professionele hulp, ga praten met je huisarts en laat je asap doorverwijzen naar hulp!
zaterdag 13 juni 2020 om 22:19
Jaline, ik snap dat je van je problemen af wil. Een leuker leven wil. En dat een redelijk ‘acute’ oplossing heel aantrekkelijk klinkt. Zeker als je al zo’n lijdensweg achter de rug hebt.
Maar ik denk niet dat een ‘uitdrijving’ de oplossing is. Eerder dat het je problemen gaat vergroten. Daarom: mail je spv’er of je al contact kunt hebben met de geestelijk verzorger. Ik denk dat die jouw vragen beter kan beantwoorden dan wij.
En verder: zoek iets leuks om je op te focussen.
Maar ik denk niet dat een ‘uitdrijving’ de oplossing is. Eerder dat het je problemen gaat vergroten. Daarom: mail je spv’er of je al contact kunt hebben met de geestelijk verzorger. Ik denk dat die jouw vragen beter kan beantwoorden dan wij.
En verder: zoek iets leuks om je op te focussen.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:20
Nee.vivajaline schreef: ↑13-06-2020 22:17Waarom is het dan gevaarlijk
Het is gevaarlijk omdat je de ene onzin ermee verruilt voor de andere onzin. En omdat ze je hebben wijsgemaakt dat je nu het licht hebt gezien kom je nooit meer van de vervangende onzin af ook. Kortom, vlek op vlek.
zaterdag 13 juni 2020 om 22:21
Sorry, wist niet dat jij daar ook zat...
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.