Vreselijke droom

17-12-2010 09:23 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb vannacht echt verschrikkelijk gedroomd, ik zal proberen het zo goed mogelijk te vertalen.

Mijn vader is 8 jaar geleden binnen een week overleden aan kanker en vannacht droomde ik dat ik in het ziekenhuis was, en het niet goed met hem ging.

Het was echter wel een ander ziekenhuis..

Ze wilden hem opereren en daarvoor moest zijn "omhulsel" met ingewanden een soort van chemo ondergaan, dit lag in een plastic zak in de vorm van een lichaam heel slap aan een infuus.

Mijn vader was in mijn droom erg mager geworden en er was kans op een hartstilstand omdat hij zo zwak was.

Nadat ik in mijn droom naast hem had gezeten, ging ik naar beneden waar mijn vroegere overbuurjongen mij vertelde dat ik sterk moest zijn. (in mijn droom wist ik ook dat mijn vader al eerder was overleden) Maar toen kwam mijn vader naar beneden om ook even bij ons op het terassje te zitten, ik vond hem zo mager en zwak...

Toen ging het mis..ik zag de pols van mijn vader met wat bloed erop..en hij stootte een soort: Ohhh... uit en ik wist dat het die hartstilstand was... En ik raakte in paniek...begon op ramen te bonken en dokters te roepen, kreeg het niet echt uit mijn mond, andere mensen gelukkig wel... en toen werd ik wakker.

Ik droom soms wel vaker over hem, ook wel dattie wel eens overlijd, maar nooit zo vreselijk..
meid, je bent nog steeds aan het verwerken. Dat het op deze manier en zo snel gegaan is.

Het is wel heel vervelend dat je nare dromen hebt.

Getsie, wat naar! Zo'n vreselijke droom blijft vaak de hele dag in je hoofd, he? Weet verder eigenlijk niet wat ik ervan moet zeggen... alleen dat je kennelijk nog moeite hebt met het feit dat je vader is overleden... maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Hoi bedankt voor de snelle reactie

Ik heb alleen niet het idee dat ik het nog aan het verwerken ben...Ik weet gewoon dat hij dood is, niet meer terugkomt en dat ik nu ook een goed leven leid...

Natuurlijk mis ik hem soms wel, en denk ik erg veel aan hem.

Ik heb vaker zulke dromen als ik bijv. ruzie heb met mijn vriend, gisteravond hadden we niet echt ruzie maar wel een beetje een rotsfeer..
Zo naar wakker worden.

Ik heb pas mijn vriend ('snachts) platgeknuffeld omdat ik zo blij was dat ie er nog was. K schrok wakker uit een droom dat mensen kwamen vertellen dat ie dood was.
het kan ook een stuk angst zijn wat je toen had wat nog onbewust speelt. Het is idd naar wakker worden.
Pfft... Dat zijn echt de nare dromen.

Ik droom ook de meest bizarre dingen. Dat de hele wereld vergaat en ik iedereen om me heen zie sterven en dan word ik met tranen op mn wangen wakker. Maar het is niet iets waar ik in het dagelijks leven bang voor ben of wat ik onderbewust vrees.

Het is logisch dat het overlijden van je vader in je geheugen zit. Tijdens dromen komt dat weer tevoorschijn en maken je hersenen iets bizars anders van...

En Aureel heeft dan wel weer gelijk dat je de hele dag met dat nare gevoel rondloopt, omdat er iets vervelends was, maar wat was dat ook alweer? (Soms herinner ik me het opeens weer, maar soms weet ik echt niet waar dat humeur vandaan komt)
Occam's razor
Vreemd... Hij postte automatisch dubbel... Dat heb ik echt nog nooit gehad :S
Occam's razor
Onbewust verwerken misschien wel? Ik heb na de dood van een van mijn ouders ook nare dromen gehad (soms dezelfde droom meerdere keren) en die gingen wel volgens een bepaald patroon: angst, confrontatie, ontkenning, afscheid, acceptatie en berusting (zo ongeveer). Degene is al bijna tien jaar dood en ik heb er al tig jaren 'vrede' mee dat de situatie is zoals-ie is, maar de laatste paar dromen heb ik dit jaar pas gehad. En sindsdien droom ik er niet meer over. Sterkte ermee...
Het hoort gewoon nog bij het loslatingsproces, misschien duidt deze droom er wel op dat het einde daarvan nu nadert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven