Waarom mis ik hem nog steeds?

15-12-2012 11:37 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel voor alle reacties!
quote:muis2007 schreef op 15 december 2012 @ 13:10:

Nu bleef hij maar aanrommelen met andere vrouwen, hij zat erg achter mij aan in het begin, maar trok zich eigenlijk al vrij snel terug. Daarna steeds weer contact, dan weer wel dan weer niet, Zei maar steeds dat hij geen relatie wilde, maar was via internet wél steeds op zoek

Ik begrijp niet wat er zo aan deze man klopt voor jou?

Waarom wil je een onbetrouwbaar iemand, die aan trekt en afstoot, iemand die niet wil? Wat klopt er?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:muis2007 schreef op 15 december 2012 @ 13:28:

En zo leuk was dat inderdaad eigenlijk niet (als we niet bij elkaar waren).Zo leuk was het ook niet als je wel bij elkaar was en hij je vertelde met wie hij allemaal gesekst had.
Bah
Viva: áls we contact hadden, klopte het absoluut. Anders was ik al lang afgehaakt. Ik kon het niet met elkaar rijmen...de leuke dagen/nachten die we samen hadden, maar dan toch steeds op zoek naar iets anders blijkbaar. Ik had ook het idee van: misschien moet het groeien etc.

Vrouwen zijn er goed in om allerlei excuses te gaan verzinnen, althans, ik was dat wel. Juist omdat het dus zo geweldig klikte. En hij was ook niet duidelijk naar mij. Althans, hij zei steeds maar dat hij vrijgezel wilde blijven en ik dacht: OK, we zien het dan wel. Toen ik merkte dat hij met een andere vrouw wél een relatie aanging, was de klap daardoor extra hard.

Ik had beter moeten weten, veel eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Dan had ik veel minder geïnvesteerd, en was ik er veel sneller overheen geweest natuurlijk.
quote:573g8b schreef op 15 december 2012 @ 13:38:

[...]

Zo leuk was het ook niet als je wel bij elkaar was en hij je vertelde met wie hij allemaal gesekst had.

Zo ging dat natuurlijk niet.

Het was ook niet zo dat hij aan de lopende band met anderen sekste.

Maar toch wel zo nu en dan. Dat vertelde hij niet in geuren en kleuren of zo hoor. Zo'n type was het niet. Ik vroeg er wel eens naar omdat ik vond dat we elkaar zo weinig zagen. Dan ga je je toch afvragen: heeft/ziet hij ook anderen/iemand anders of zo?
quote:muis2007 schreef op 15 december 2012 @ 13:43:

Ik had beter moeten weten, veel eerder de handdoek in de ring moeten gooien. Dan had ik veel minder geïnvesteerd, en was ik er veel sneller overheen geweest natuurlijk.Ik denk dat je doelgerichter te werk moet gaan. Als je een stabiele relatie wilt dan moet je niet voor minder gaan en alleen contact met iemand onderhouden als hij je het stabiele duidelijke gevoel geeft dat bij een stabiele duidelijke relatie hoort. Voor deze man was je gewoon een gemakkelijke scharrel. Niets mis mee als jouw doel ook alleen maar scharrelen is.
Bah
Ik kan op voorhand niet zeggen of mijn doel alleen maar scharrelen is. Dat hangt af van de klik. Met deze man kon ik niet scharrelen omdat het gevoel te sterk was.
Dit lijkt eigenlijk meer op een verslaving, 80% niet leuk en gaan voor 20% die een high zijn.

Hoe deze man zich gedraagt is hij geen relatie materiaal. Jij weet niet hoe hij die andere vrouwen behandeld. Voor hetzelfde geldt loopt de relatie die hij met anderen heeft ongeveer in hetzelfde patroon op lange termijn.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 15 december 2012 @ 13:58:

Dit lijkt eigenlijk meer op een verslaving, 80% niet leuk en gaan voor 20% die een high zijn.

Hoe deze man zich gedraagt is hij geen relatie materiaal. Jij weet niet hoe hij die andere vrouwen behandeld. Voor hetzelfde geldt loopt de relatie die hij met anderen heeft ongeveer in hetzelfde patroon op lange termijn.Ik denk dat hij vrouwen als to hetzelfde behandelt als to. Dat hij wel respectvol omgaat met vrouwen die minder verslaafd aan hem zijn. Daar moet hij voor werken. Voor to niet, die ligt altijd klaar.
Bah
Met je blote kont in een bak ijskoud water gaan zitten helpt ook niet?
Ik denk ook dat het een beetje een verslaving is, eerlijk gezegd. Die pijn die ik voel is namelijk echt bijna ondragelijk soms, en dat is toch niet helemaal normaal.

Dat had ik op bepaalde momenten ook toen we nog met elkaar omgingen: ik voelde me vreselijk, maar als ik weer even contact met hem had gehad, hoe onbetekenend ook, een smsje, telefoontje of zo, dan voelde ik me weer goed.

Als ik dan weken niets hoorde voelde ik me steeds slechter, tot ik het niet meer kon volhouden en weer iets liet horen. Dan was dat gevoel weer even gesust. Ook andere mannen hielpen dus niet. Integendeel. Het maakte en maakt het alleen maar erger.

En het is nu de langste periode sinds ik hem heb ontmoet dat ik hem niet heb gezien. Het lijken echt wel een soort afkickverschijnselen.
Dit is zo herkenbaar voor mij. De woorden: ik ben gewoon vrijgezel, ik heb iemand ontmoet. Zucht... Maar dan wel gewoon blijven bellen en mailen.

En nee, ik ben niet met hem naar bed geweest. Maar het gevoel dat je deze man alles gunt, alleen hij dat niet voor jou wil. Bij alles blij zijn. Ja, dat is een soort van verslaving. En heel moeilijk om dat los te laten.

Verstandelijk weet je dat het echt niet goed voor jezelf is. Maar het gevoel van houden van... dat is zo erg. Maar het gaat slijten. Door het los te laten en zoals een goede vriend zegt: voor jezelf te kiezen.
Op een bepaald moment houdt dat "werken" ook wel op, 57.

Ik vraag me sowieso af of dat waar is, want met de vrouwen met wie hij een relatie aangaat, is het allemaal heel snel gegaan. Dus wie weet hoe snel die "klaar lagen" (om met jouw woorden te spreken).
Het is ook een vicieuze cirkel op een bepaald moment.

Als de liefde wederzijds, is het een gelijkwaardige relatie. Dan kun je af en toe de "krachtigste" zijn, dat laat de relatie toe. Dan kun je af en toe geen seks hebben omdat je naar huis wil/moet, je vroeg op moet etc. Omdat je elkaar dan regelmatig ziet, je geliefd voelt etc.

Het rottige in dit soort "relaties" is dat je af en toe een kruimel krijgt. Je hebt iemand dan weken niet gezien, de date is fantastisch, nou..wees dan maar 's zo sterk om te zeggen: "Nee vriend, ik ga naar huis" zonder hem te hebben aangeraakt.

Dat is in zo'n soort relatie heel lastig, omdat je al zo weinig krijgt, zeg maar. Je wordt als het ware heel langzaam in een bepaalde rol geduwd, of je duwt jezelf erin. Omdat je zo weinig krijgt wil je, als je elkaar dan ziet, meteen ook even álles.

En die verslaving is er natuurlijk niet vanaf dag 1, die ontwikkelt zich juist omdat iemand zich op een bepaalde manier gedraagt naar jou toe. Langzaam maar zeker word jij de zwakkere in het contact.
Ik herken het wel en heb het vroeger ook meegemaakt. Nu weet ik dat Nee maar 3 letters is en ik heb heel goed nagedacht over wat ik wel niet van iemand wil.

Het is hard, maar je hebt hier zelf ook een rol in. Daarmee bedoel ik niet dat je schuld hebt, maar wel dat jouw eigen gedrag ook een motor van deze relatie is geweest en niet alleen het zijne.
Inderdaad Muis. Je word de zwakkere en je bent soms heel verbaasd dat je over je grens bent gegaan. Althans, dat heb ik.

Maar het meest erge, dat merk ik, is dat ik nog steeds hoop heb. Dat hij me gaat missen, me gaat zien als partner. Toch gaat bellen of langskomt. En je weet dat het niet gaat gebeuren.

Dat geeft bij mij het meeste verdriet. En het toch blijven doen, hopen. Terwijl ik er nu echt voor kies om dat niet meer te doen, de wachtende en smachtende vrouw te zijn.

Ik denk dat dat ook liefde is, loslaten en voor jezelf kiezen. Ik hoop dat je dat op den duur ook kunt Muis.
Ja Viva: ik had veel eerder af moeten haken. Dat is mijn fout geweest. Ik heb het willen forceren terwijl het gevoel er bij hem gewoon niet was. Ik had daarnaar moeten handelen. Dat ik dat niet heb gedaan is mijn fout geweest. Ik zie het ook niet zozeer als zijn fout hoor. Hij dacht gewoon iets van: "ze neemt contact met me op en wil wat afspreken. Ze weet waar ze aan toe is. En een keer afspreken is best gezellig". En als hij de deur achter zich dicht trok ging hij gewoon weer zijn eigen ding doen. Met of zonder andere vrouwen.

Ik zou willen dat hij duidelijker was geweest of niet meer met mij had afgesproken. Maar dat kun je niet van iemand verwachten. Hij vond het gewoon gezellig met mij en dat ik er niet mee kon omgaan, was en is mijn probleem, niet het zijne.
quote:vlammetje1976 schreef op 15 december 2012 @ 14:20:

Inderdaad Muis. Je word de zwakkere en je bent soms heel verbaasd dat je over je grens bent gegaan. Althans, dat heb ik.

Maar het meest erge, dat merk ik, is dat ik nog steeds hoop heb. Dat hij me gaat missen, me gaat zien als partner. Toch gaat bellen of langskomt. En je weet dat het niet gaat gebeuren.

Dat geeft bij mij het meeste verdriet. En het toch blijven doen, hopen. Terwijl ik er nu echt voor kies om dat niet meer te doen, de wachtende en smachtende vrouw te zijn.

Ik denk dat dat ook liefde is, loslaten en voor jezelf kiezen. Ik hoop dat je dat op den duur ook kunt Muis.Hoe lang is het bij jullie over dan Vlammetje? En heb jij er een punt achter gezet? Ook omdat hij niet voor jou ging?
quote:muis2007 schreef op 15 december 2012 @ 14:22:

Ik zou willen dat hij duidelijker was geweest of niet meer met mij had afgesproken. Maar dat kun je niet van iemand verwachten. Hij vond het gewoon gezellig met mij en dat ik er niet mee kon omgaan, was en is mijn probleem, niet het zijne.Ja het is aan jou om je eigen grenzen te bewaken. Maar ik weet zeker dat je dat na deze ervaring gaat doen. Voor info over de achtergronden van jouw rol zoek op relatieverslaving, susan forward, robin norwood.
Bah
Dank je @57. Ik ken die boeken al van haver tot gort, net als Carolien Roodvoets. Het is heel herkenbaar, maar met herkenning kom je er niet. Ik weet niet of ik in de toekomst mijn grenzen beter zal bewaken. Dit soort contacten komt niet zo snel op mijn pad, het is niet zo dat de eerstvolgende man weer zo'n contact zal zijn. Met 9 van de 10 mannen is dit niet aan de orde.

Het is als een soort sluipmoordenaar die ineens, bv over een paar jaar, ineens op je pad komt/kan komen. Die jou op een bepaalde manier triggert. En dan herken je m vaak niet zo snel. Daarin zit m het venijn.
Met die boeken leer je het probleem zien, maar leer je het niet oplossen. Ik weet het is erg Amerikaans en misschien ook wel erg rechtlijnig. Ik heb veel gehad aan het boek ´Wees slim in liefde´ van Dr. Phil. Heeft mij veel geholpen in te onderzoeken wat ik wel en niet van iemand wil en hoe kan leven naar mijn eigen ideeen over wat ik zoek in een relatie.
quote:muis2007 schreef op 15 december 2012 @ 14:30:

Dank je @57. Ik ken die boeken al van haver tot gort, net als Carolien Roodvoets. Ideaal dan heb je een grote voorsprong op andere vrouwen.
Bah
Dat betwijfel ik, 57. Maargoed.

Ik vraag me op dit moment af: zou ik hem in het nieuwe jaar een keer kunnen bellen..? Gewoon, zomaar. Even vragen hoe het met hem gaat? Of komt dat stalkerig over? (hij weet natuurlijk niet dat ik er zó erg mee zit - OK hij weet dat ik hem niet meer wilde zien omdat ik er niet tegen kon, mar dat het zo erg is weet hij natuurlijk niet en dat zal ik hem ook niet aan zijn neus hangen/mee lastig vallen).
Je wilt hem bellen en je overweegt dat serieus en dan ga je ook nog nadenken over wat hij daarvan vindt ipv hoe het voor jou voelt.

Ik weet echt niet meer wat ik nog moet schrijven....zolang je de oplossing bij hem blijft zoeken houd je dit in stand.
Muis, mijn verhaal lijkt veel op dat van jou ja. Maar goed, enige tijd geleden heeft hij me echt diep gekwetst en ik heb hem verteld dat hij me echt pijn heeft gedaan. Daarna alle contact verbroken en niets, maar dan ook niets meer van hem gehoord.

Hij heeft me de afgelopen 6 maanden gesteund, maar ik mocht niet langs komen, hij kwam soms naar mij, ik af en toe bij hem op bezoek. Maar hij gooide dan wel elke keer kruimels toe. Dat ik zijn vriendinnetje op afstand was, dat hij niet toe was aan een relatie, dat ik toch wel zijn mattie (!) was. En stikjaloers als hij merkte dat ik contact had met een andere vriend.

Er is mij altijd verteld dat hij voor me klaar zou staan, maar op het moment dat ik aangeef, je gaat echt te ver, blijkt dat een loze belofte.

Hee, hij vertelde me een mand geleden ook dat hij iemand was tegengekomen... Maar dat bleek kennelijk toch niet helemaal goed te gaan.

Maar ik heb nu echt keihard aangegeven, je gaat te ver, je kwetst me zodat jij je beter voelt (hij heeft zichzelf nu redelijk in de nesten gewerkt privé) en wat is het gevolg? Dat Vlammetje geheel alleen zit. Aan de andere kant ben ik wel trots op mezelf, ik heb voor mij gekozen en realiseer me dat ik wel van hem hou, dat ook altijd wel zal blijven doen, maar als hij mij als vrouw wil hij daar echt voor zal moeten werken. En weet ondertussen diep in mijn hart, dat hij dat nooit zal gaan doen.

Bij liefhebben hoort ook loslaten. En dat doe ik dan maar... met liefde loslaten. Al doet het zoveel pijn en spookt hij dagelijks in mijn gedachten en dromen rond.

Misschien een tip voor jou, ik schrijf hem brieven waarin ik mijn hart lucht, de dingen die ik nooit zomaar zal zeggen en lees ze af en toe terug. Dat helpt me eraan te herinneren dat ik toch de belangrijkste persoon in mijn leven ben en dat ik het waard ben.
Ik zou het ook echt als een verslaving aanpakken. Niet meer innemen en de afkickverschijnselen uitzitten.
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven