Wat zou jij doen?
zaterdag 3 september 2011 om 19:11
Beetje vage titel, maar weet niet hoe ik anders moet beginnen.
Ik zit met iets wat ik jaren geleden heb ontdekt en eigenlijk heb weggestopt.
Wat zou jij doen als je weet dat iemand die jij goed gekend hebt erotische foto's op zijn pc heeft (had?) staan van jonge meisjes?
Denk aan foto's van bijna naakte meisjes van een jaar of 12.
Afhankelijk van de reacties zal ik later wat meer info geven.
(ben voor het eerst bang herkent te worden op het forum)
Ik zit met iets wat ik jaren geleden heb ontdekt en eigenlijk heb weggestopt.
Wat zou jij doen als je weet dat iemand die jij goed gekend hebt erotische foto's op zijn pc heeft (had?) staan van jonge meisjes?
Denk aan foto's van bijna naakte meisjes van een jaar of 12.
Afhankelijk van de reacties zal ik later wat meer info geven.
(ben voor het eerst bang herkent te worden op het forum)
Frankly my dear, I don"t give a damn
zaterdag 3 september 2011 om 23:08
Misschien om het makkelijker te maken, Calvijn: de politie gooit op basis van jouw melding echt niet opeens het hele leven van je ex overhoop. Er komt waarschijnlijk alleen een registratie. Maar die registratie kan wel net voldoende zijn om in actie te komen als er vanuit andere kanten ook signalen komen over hem.
Dus bel inderdaad de wijkagent of vraag een gesprek aan met de zedenpolitie. En wees volledig eerlijk, ook over je twijfels en je zorgen. Dan kan de politie het wel op waarde schatten. Hoe dan ook zullen ze blij zijn dat je naar ze toe bent gekomen.
Helpt dat iets?
Dus bel inderdaad de wijkagent of vraag een gesprek aan met de zedenpolitie. En wees volledig eerlijk, ook over je twijfels en je zorgen. Dan kan de politie het wel op waarde schatten. Hoe dan ook zullen ze blij zijn dat je naar ze toe bent gekomen.
Helpt dat iets?
zaterdag 3 september 2011 om 23:08
quote:Pucker schreef op 03 september 2011 @ 23:06:
Maar hoezo weet je dan dat het niet zo onschuldig is? Want dan is er toch helemaal geen reden om te twijfelen?
Het is zo lang geleden
En is het ernstig genoeg.
Toen ik de foto's zag, voelde ik gelijk dat dit een grens (de mijne) overging
Maar hoezo weet je dan dat het niet zo onschuldig is? Want dan is er toch helemaal geen reden om te twijfelen?
Het is zo lang geleden
En is het ernstig genoeg.
Toen ik de foto's zag, voelde ik gelijk dat dit een grens (de mijne) overging
zaterdag 3 september 2011 om 23:11
quote:waranaka schreef op 03 september 2011 @ 23:01:
[...]
Ik vond het ook vreemd. Maar goed, de wereld zit vol vreemde zaken
Welnee, jullie trekken dingen uit zijn verband. Ritmeester heeft het over juristen die ergens iets van vinden en dat niet melden (zie zijn post) en als jurist zijnde geef ik dus antwoord hierop. Ik heb nooit gezegd dat het een juridisch antwoord is, want ik geef hier slechts mijn mening net als jullie.
Misvivaesque vind het echter heerlijk om tegen mij te sneren, dus ze grijpt haar kans. Mij best hoor, alsof ik daar iets mee doe.
[...]
Ik vond het ook vreemd. Maar goed, de wereld zit vol vreemde zaken
Welnee, jullie trekken dingen uit zijn verband. Ritmeester heeft het over juristen die ergens iets van vinden en dat niet melden (zie zijn post) en als jurist zijnde geef ik dus antwoord hierop. Ik heb nooit gezegd dat het een juridisch antwoord is, want ik geef hier slechts mijn mening net als jullie.
Misvivaesque vind het echter heerlijk om tegen mij te sneren, dus ze grijpt haar kans. Mij best hoor, alsof ik daar iets mee doe.
zaterdag 3 september 2011 om 23:12
Het feit dat je toen niet direct in de steigers bent geschoten, betekent ook iets.
Misschien dat je bedreigt voelde ofzo, misschien dat het in de loop der jaren 'groter' is geworden in jouw beleving.
Tijd doet soms rare dingen met je...
Maar je zit in een moeilijk pakket, dat kan ik alleen beamen. Ik zou ook niet weten wat te doen.
Er is hier overigens wel eens een topic geweest van een vrouw wiens man van dergelijke praktijken verdacht werd. Misschien heb je daar wat aan om te lezen.
Misschien dat je bedreigt voelde ofzo, misschien dat het in de loop der jaren 'groter' is geworden in jouw beleving.
Maar je zit in een moeilijk pakket, dat kan ik alleen beamen. Ik zou ook niet weten wat te doen.
Er is hier overigens wel eens een topic geweest van een vrouw wiens man van dergelijke praktijken verdacht werd. Misschien heb je daar wat aan om te lezen.
zaterdag 3 september 2011 om 23:14
quote:iris1969 schreef op 03 september 2011 @ 23:11:
[...]
Verwarrend, om als jurist zijnde ergens op te reageren, zonder juridisch te zijn.
quote:Misvivaesque vind het echter heerlijk om tegen mij te sneren, dus ze grijpt haar kans. Mij best hoor, alsof ik daar iets mee doe.
Ja, dat doe je door terug te sneren...
Maar goed, het is verder niet relevant voor Calvijn en haar dilemma.
[...]
Verwarrend, om als jurist zijnde ergens op te reageren, zonder juridisch te zijn.
quote:Misvivaesque vind het echter heerlijk om tegen mij te sneren, dus ze grijpt haar kans. Mij best hoor, alsof ik daar iets mee doe.
quote:iris1969 schreef op 03 september 2011 @ 23:11:
[...]
Je werkt inderdaad op een bepaalde zenuw.
Misschien het één van het ander gescheiden houden hier op een forum, waar je slechts je mening zegt te geven.
[...]
Je werkt inderdaad op een bepaalde zenuw.
Misschien het één van het ander gescheiden houden hier op een forum, waar je slechts je mening zegt te geven.
Oh, en Calvijn: bel alsjeblieft niet Meld Misdaad Anoniem. Daar heb je minder ruimte om je hele verhaal te doen en loop je het risico dat het ofwel veel serieuzer wordt opgepakt dan je wil, ofwel niet serieus genoeg genomen wordt.
En ik vind dat je een goed verhaal hebt als je bij de politie het onderzoek naar vrouwen van zedendelinquenten aanhaalt (staat nu in de media), die vaak wel nattigheid roken, maar niets wilden doen. Dat jij niet zo wil zijn, ondanks dat het lang geleden is en je niets zeker weet.
Sterkte met de afweging.
En ik vind dat je een goed verhaal hebt als je bij de politie het onderzoek naar vrouwen van zedendelinquenten aanhaalt (staat nu in de media), die vaak wel nattigheid roken, maar niets wilden doen. Dat jij niet zo wil zijn, ondanks dat het lang geleden is en je niets zeker weet.
Sterkte met de afweging.
zaterdag 3 september 2011 om 23:18
quote:missvivaesque schreef op 03 september 2011 @ 23:12:
Het feit dat je toen niet direct in de steigers bent geschoten, betekent ook iets.
Bedreigt niet zozeer, maar ik zat zelf al fout door te gaan snuffelen in zijn pc.
Ik was echt gek op die man en was bang het allemaal kwijt te raken.
Zal ook allemaal meegespeeld hebben
Bedreigt niet zozeer, maar ik zat zelf al fout door te gaan snuffelen in zijn pc.
zaterdag 3 september 2011 om 23:19
quote:waranaka schreef op 03 september 2011 @ 23:14:
[...]
Nee hoor, lees de post van Ritmeester maar en mijn reactie erop.
[...]
Nee dat is geen sneren, dat is iets melden.
Klopt en dus sluit ik het hiermee af.
[...]
Nee hoor, lees de post van Ritmeester maar en mijn reactie erop.
[...]
Nee dat is geen sneren, dat is iets melden.
Klopt en dus sluit ik het hiermee af.
zaterdag 3 september 2011 om 23:20
quote:calvijn1 schreef op 03 september 2011 @ 23:18:
[...]
Elke situatie kent z'n randvoorwaarden.
Maar eerlijk? Als het zo erg was wat je gezien hebt, dan is snuffelen in iemands pc toch een kleinigheidje?
Ik wil je in ieder geval een oprechte geven en je veel moed wensen.
[...]
Elke situatie kent z'n randvoorwaarden.
Maar eerlijk? Als het zo erg was wat je gezien hebt, dan is snuffelen in iemands pc toch een kleinigheidje?
Ik wil je in ieder geval een oprechte geven en je veel moed wensen.
zaterdag 3 september 2011 om 23:20
quote:calvijn1 schreef op 03 september 2011 @ 23:18:
[...]
Bedreigd niet zozeer, maar ik zat zelf al fout door te gaan snuffelen in zijn pc.
Zet het allemaal nog eens op een rijtje en slaap er nog een nacht over. Je kunt het altijd aan de politie voorleggen en vragen wat zij denken dat je het beste kunt doen.
En daarna bepaal je opnieuw wat je gaat doen.
Nou ja, ik verval in herhaling.
Sterkte met het dilemma.
[...]
Bedreigd niet zozeer, maar ik zat zelf al fout door te gaan snuffelen in zijn pc.
Zet het allemaal nog eens op een rijtje en slaap er nog een nacht over. Je kunt het altijd aan de politie voorleggen en vragen wat zij denken dat je het beste kunt doen.
En daarna bepaal je opnieuw wat je gaat doen.
Nou ja, ik verval in herhaling.
Sterkte met het dilemma.
zaterdag 3 september 2011 om 23:28
Ik vind het snuffelen niet opwegen tegen wat je hebt gezien. De politie gaat jou neem ik aan niet straffen omdat je toen de privémappen van je partner hebt bekeken.
Ik persoonlijk zou naar de politie gaan en het verhaal uit de doeken doen, zoals je het hier vertelt. Dan is het aan hen om vervolgstappen (of niet) te nemen. Jij hebt dan gedaan wat je kunt. Stel je voor dat hij later in het nieuws komt i.v.m. kindermisbruik (is wel heel ver gezocht, maar uiteindelijk zijn er denk ik echt misbruikers die hun gang kunnen gaan omdat hun omgeving niks doorheeft/doorgeeft).
Sterkte!
Ik persoonlijk zou naar de politie gaan en het verhaal uit de doeken doen, zoals je het hier vertelt. Dan is het aan hen om vervolgstappen (of niet) te nemen. Jij hebt dan gedaan wat je kunt. Stel je voor dat hij later in het nieuws komt i.v.m. kindermisbruik (is wel heel ver gezocht, maar uiteindelijk zijn er denk ik echt misbruikers die hun gang kunnen gaan omdat hun omgeving niks doorheeft/doorgeeft).
Sterkte!
zaterdag 3 september 2011 om 23:36
Calvijn, zou het helpen om het hele verhaal aan iemand te vertellen (iemand die genoeg verstand van zaken heeft om je verder te helpen), achter de schermen?
Ik begrijp goed dat je hier niet alles neer kunt / wilt zetten want daar zijn waarschijnlijk ook dingen bij die direct betrekking hadden op jouw relatie met hem.
Maar misschien zijn daar wel dingen bij op basis waarvan een neutraal persoon zou zeggen: Ja dit moet je zeker melden. Of: Daar doen ze waarschijnlijk niks mee. Bijvoorbeeld.
Ik kan me zo voorstellen dat het goed is als je het verhaal in zijn geheel al eens verteld hebt, voordat je het eventueel officieel meldt.
(Overigens heb ik geen verstand van dit soort dingen dus ik zeg het niet om bij dezen mezelf aan te bieden o.i.d. )
Ik begrijp goed dat je hier niet alles neer kunt / wilt zetten want daar zijn waarschijnlijk ook dingen bij die direct betrekking hadden op jouw relatie met hem.
Maar misschien zijn daar wel dingen bij op basis waarvan een neutraal persoon zou zeggen: Ja dit moet je zeker melden. Of: Daar doen ze waarschijnlijk niks mee. Bijvoorbeeld.
Ik kan me zo voorstellen dat het goed is als je het verhaal in zijn geheel al eens verteld hebt, voordat je het eventueel officieel meldt.
(Overigens heb ik geen verstand van dit soort dingen dus ik zeg het niet om bij dezen mezelf aan te bieden o.i.d. )
zondag 4 september 2011 om 19:00
Hoi
Heb er een nachtje over geslapen
Schoot mij ineens te binnen dat hier in de flat iemand woont die politie-agent is.
We wonen in een groot complex, dus hij is niet mijn naaste buurman, maar we maken wel vaak even een praatje.
Zou het een idee zijn om bij hem eens informeel mijn verhaal te doen?
Denk dat hij mij wel verder kan helpen toch?
Heb er een nachtje over geslapen
Schoot mij ineens te binnen dat hier in de flat iemand woont die politie-agent is.
We wonen in een groot complex, dus hij is niet mijn naaste buurman, maar we maken wel vaak even een praatje.
Zou het een idee zijn om bij hem eens informeel mijn verhaal te doen?
Denk dat hij mij wel verder kan helpen toch?
maandag 5 september 2011 om 16:42
quote:Pucker schreef op 04 september 2011 @ 21:44:
Ik denk wel dat hij weet wat je ermee kan. Laat je weten wat hij zei en wat je gaat doen?
Toevallig stond ik daarnet met hem in de lift.
Morgen ben ik vrij en ga ik langs bij hem op de koffie.
Ben zo benieuwd,
Het is een aardige vent, praat er makkelijk mee.
Ik denk wel dat hij weet wat je ermee kan. Laat je weten wat hij zei en wat je gaat doen?
Toevallig stond ik daarnet met hem in de lift.
Morgen ben ik vrij en ga ik langs bij hem op de koffie.
Ben zo benieuwd,
Het is een aardige vent, praat er makkelijk mee.
maandag 5 september 2011 om 17:34
quote:houvanjezelf schreef op 05 september 2011 @ 17:23:
Je moet er wel rekening mee houden dat hij ambtshalve melding moet maken van hetgeen je hem verteld.
Hij heeft dat kennis van een misdrijf en dat niet melden is strafbaar.Als het een misdrijf is lijkt me dat alleen maar heel goed en als het het niet blijkt te zijn heeft Calvijn haar rust. Win win toch?
Je moet er wel rekening mee houden dat hij ambtshalve melding moet maken van hetgeen je hem verteld.
Hij heeft dat kennis van een misdrijf en dat niet melden is strafbaar.Als het een misdrijf is lijkt me dat alleen maar heel goed en als het het niet blijkt te zijn heeft Calvijn haar rust. Win win toch?
maandag 5 september 2011 om 18:11
quote:houvanjezelf schreef op 05 september 2011 @ 17:23:
Hij heeft dat kennis van een misdrijf en dat niet melden is strafbaar.
Het hebben van dergelijke foto's is volgens mij geen misdrijf.
Maar hij zal allicht kunnen vertellen wat je nou verder kunt of moet doen.
Hij heeft dat kennis van een misdrijf en dat niet melden is strafbaar.
Het hebben van dergelijke foto's is volgens mij geen misdrijf.
Maar hij zal allicht kunnen vertellen wat je nou verder kunt of moet doen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 5 september 2011 om 19:52