weet niet meer welke weg ik in moet gaan..

11-02-2011 00:44 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, even van me afschrijven misschien dat het helpt.

Ik voel me zo slecht, zo eenzaam.

Ik ben alleenstaande moeder van 4 kids

5 jaar geleden afgekeurd, er is ms ontdekt.

Nu leven van uitkering.

, ruzie met ouders en zus, sta er helemaal alleen voor!

Pluspunt, lieve vriend die 80 km verderop woont.

De twee weekenden in de maand bij hem, voel ik me opbloeien, daarna weer maandag en keihard de werkelijkheid in.

Ik trek het niet meer, mn huis is een bouwval, meubels bijelkaargeraapt, voel me er niet fijn.

Zijn er mensen die me begrijpen of ook in dergelijke situatie zitten?
Wat wil je? Waar ben je naar op zoek?

Minder eenzaam voelen? Meer eigenwaarde / zelfvertrouwen?

Dat je huis wordt opgeknapt?
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:39:

ja, heb ik gedaan....

en die zei nou net tegen me, je moet voor jezelf kiezen, hoe kunnen je ouders en zus je zo laten vallen???

Hij werd nog een soort boos ook, jij bent nr 1, jij kiest voor je geluk.

zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Bij een psycholoog, die al dan niet via de GGZ werkt
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:39:

ja, heb ik gedaan....

en die zei nou net tegen me, je moet voor jezelf kiezen, hoe kunnen je ouders en zus je zo laten vallen???

Hij werd nog een soort boos ook, jij bent nr 1, jij kiest voor je geluk.

zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Vraag een verwijzing via je huisarts
nee carrera, juist niet, ik weet dat ik actie moet ondernemen, mensen om me heen moet hebben, maar ben zo boos van binnen, kan het gewoon nu niet
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:40:

ja luister veel muziek...Er is vast een lokale radio in jouw buurt daar zitten ze altijd te springen om vrijwilligers.
waarom ben je boos?
Ik zou even langs de huisarts gaan, TO.

Zeg daar dat je graag hulp wilt en er doorheen zit.
In boosheid kun je grootse dingen doen en bereiken, de knop om.

NU ga ik het doen, niet alleen maar die 2 weekenden ver weg.
ef tussendor, ik vind het wel tof dat jullie op dit tijdstip, voor mij wat typen
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:44:

ef tussendor, ik vind het wel tof dat jullie op dit tijdstip, voor mij wat typenen dat voor een narcist....
hihi
psyq heeft programma psyche & somatiek. Ik neem aan andere 2e lijns instellingen ook wel. wellicht dat je (weet niet of dat kan) in een groep ook nog leuke contacten op kan doen.
maar vanwaar die boosheid?
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:42:

nee carrera, juist niet, ik weet dat ik actie moet ondernemen, mensen om me heen moet hebben, maar ben zo boos van binnen, kan het gewoon nu niet

Laat het los. Echt. Ik ken het gevoel en het levert niets op.

Wie weet helpt het jou om positieve mensen om je heen te verzamelen (al is het viainternet). En ga plannen maken die haalbaar zijn. Kleine stapjes dus.

Voorbeeld: ik wil graag verhuizen. Ik heb mezelf als doel gesteld om elke week een klus in huis af te maken zodat we het snel kunnen gaan verkopen. En ik begin er nu echt plezier in te krijgen.
quote:meds schreef op 11 februari 2011 @ 01:45:

[...]

en dat voor een narcist....

Een filantropische narcist..

Nooit gedacht dat ik die ooit nog zou tegenkomen.
quote:N00tje schreef op 11 februari 2011 @ 01:46:

[...]

Een filantropische narcist..

Nooit gedacht dat ik die ooit nog zou tegenkomen.die zijn het ergst
waarom ik boos ben....................kan het bijna niet zeggen......

mijn ouders hebben me zoveel pijn gedaan.

In de tijd dat ik te kennen gaf naar mijn vriend te willen, hebben ze letterlijk gezegd, het wordt toch niets, je hebt al teveel pikken geslikt, waar mijn vriend bij zat.
En materiaal hoeft niet veel te kosten. Ik heb tijd, dus ik speur internet af op zoek naar koopjes. Ik wil jou best helpen met dingen zoeken of regelen hoor, mocht je het binnenkort zien zitten.

Een fijne plek waar je je thuis voelt, doet zo ongelooflijk veel voor je gemoedstoestand.
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:42:

Boosheid gaat je niet vooruit helpen.

Bij de pakken neerzitten en zuchten dat het allemaal kut is, gaat je niet vooruit helpen.

En vooruit zul je moeten als je iets beters zoekt.

Als je daar zelf de kracht niet voor kunt vinden zul je hulp moeten inschakelen. Bij voorkeur professionele.

Als jij MS hebt kun je toch via het PGB ondersteuning in het huishouden e.d. krijgen?
Oei dat is - op zijn zachtst gezegd - niet zo aardig van je ouders. Waarom zeiden ze dat? Ze hebben je daarmee natuurlijk verschrikkelijk voor joker gezet, maar hebben ze het slechtste met je voor, of probeerden ze jou of de kinderen te beschermen? Waarvoor dan ?
Misschien is het een idee om lotgenoten te zoeken. Andere mensen met dezelfde problemen, (h)erkenning kan je misschien wat troost geven en wellicht ook wel dat je minder eenzaam voelt. Omdat je dan weet dat je niet de enige bent.
pbg kan ja, maar ook een eigen bijdrage, zelfs dat red ik niet...............
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:47:

waarom ik boos ben....................kan het bijna niet zeggen......

mijn ouders hebben me zoveel pijn gedaan.

In de tijd dat ik te kennen gaf naar mijn vriend te willen, hebben ze letterlijk gezegd, het wordt toch niets, je hebt al teveel pikken geslikt, waar mijn vriend bij zat.

Tja, ik heb ook issues met mijn ouders, maar ik ben niet boos meer. Alleen afstandelijk en beleefd momenteel. Is een keuze die ik heb gemaakt.

Volgens mij speelt er bij jou ook meer waar je eerst iets mee moet. Hetzij uitpraten en een plekje geven, hetzij parkeren tot de tijd er is en je er sterk genoeg voor bent.
waarom ze dit hebben gezegd, weet ik niet, ik denk uit eigen belang, ze willen de kids hier houden.

maar om wat voor reden ook, zoiets zeg je niet tegen je dochter.
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:50:

pbg kan ja, maar ook een eigen bijdrage, zelfs dat red ik niet...............

Dat kun je via de bijzondere bijstand terug vragen.

Ik neem voor het gemak even aan dat je in de bijstand zit?

De gemeentes hebben allerlei regelingen om je te helpen. Sportfons voor de kinderen, een huishoudpotje voor wanneer iets stuk gaat, reductieregelingen voor zwembaden, bijdrages om uitstapjes te maken. Er is zoveel.

Als je die wegen zelf niet weet te bewandelen wil het maatschappelijk werk je daarbij helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven