weet niet meer welke weg ik in moet gaan..
vrijdag 11 februari 2011 om 00:44
hallo, even van me afschrijven misschien dat het helpt.
Ik voel me zo slecht, zo eenzaam.
Ik ben alleenstaande moeder van 4 kids
5 jaar geleden afgekeurd, er is ms ontdekt.
Nu leven van uitkering.
, ruzie met ouders en zus, sta er helemaal alleen voor!
Pluspunt, lieve vriend die 80 km verderop woont.
De twee weekenden in de maand bij hem, voel ik me opbloeien, daarna weer maandag en keihard de werkelijkheid in.
Ik trek het niet meer, mn huis is een bouwval, meubels bijelkaargeraapt, voel me er niet fijn.
Zijn er mensen die me begrijpen of ook in dergelijke situatie zitten?
Ik voel me zo slecht, zo eenzaam.
Ik ben alleenstaande moeder van 4 kids
5 jaar geleden afgekeurd, er is ms ontdekt.
Nu leven van uitkering.
, ruzie met ouders en zus, sta er helemaal alleen voor!
Pluspunt, lieve vriend die 80 km verderop woont.
De twee weekenden in de maand bij hem, voel ik me opbloeien, daarna weer maandag en keihard de werkelijkheid in.
Ik trek het niet meer, mn huis is een bouwval, meubels bijelkaargeraapt, voel me er niet fijn.
Zijn er mensen die me begrijpen of ook in dergelijke situatie zitten?
vrijdag 11 februari 2011 om 01:42
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:39:
ja, heb ik gedaan....
en die zei nou net tegen me, je moet voor jezelf kiezen, hoe kunnen je ouders en zus je zo laten vallen???
Hij werd nog een soort boos ook, jij bent nr 1, jij kiest voor je geluk.
zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Bij een psycholoog, die al dan niet via de GGZ werkt
ja, heb ik gedaan....
en die zei nou net tegen me, je moet voor jezelf kiezen, hoe kunnen je ouders en zus je zo laten vallen???
zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Bij een psycholoog, die al dan niet via de GGZ werkt
vrijdag 11 februari 2011 om 01:42
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:39:
ja, heb ik gedaan....
zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Vraag een verwijzing via je huisarts
ja, heb ik gedaan....
zit ook te denken aan therapie........maar waar in hemelsnaam??Vraag een verwijzing via je huisarts

vrijdag 11 februari 2011 om 01:46
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:42:
nee carrera, juist niet, ik weet dat ik actie moet ondernemen, mensen om me heen moet hebben, maar ben zo boos van binnen, kan het gewoon nu niet
Laat het los. Echt. Ik ken het gevoel en het levert niets op.
Wie weet helpt het jou om positieve mensen om je heen te verzamelen (al is het viainternet). En ga plannen maken die haalbaar zijn. Kleine stapjes dus.
Voorbeeld: ik wil graag verhuizen. Ik heb mezelf als doel gesteld om elke week een klus in huis af te maken zodat we het snel kunnen gaan verkopen. En ik begin er nu echt plezier in te krijgen.
nee carrera, juist niet, ik weet dat ik actie moet ondernemen, mensen om me heen moet hebben, maar ben zo boos van binnen, kan het gewoon nu niet
Laat het los. Echt. Ik ken het gevoel en het levert niets op.
Wie weet helpt het jou om positieve mensen om je heen te verzamelen (al is het viainternet). En ga plannen maken die haalbaar zijn. Kleine stapjes dus.
Voorbeeld: ik wil graag verhuizen. Ik heb mezelf als doel gesteld om elke week een klus in huis af te maken zodat we het snel kunnen gaan verkopen. En ik begin er nu echt plezier in te krijgen.

vrijdag 11 februari 2011 om 01:47

vrijdag 11 februari 2011 om 01:48

vrijdag 11 februari 2011 om 01:49
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:42:
Boosheid gaat je niet vooruit helpen.
Bij de pakken neerzitten en zuchten dat het allemaal kut is, gaat je niet vooruit helpen.
En vooruit zul je moeten als je iets beters zoekt.
Als je daar zelf de kracht niet voor kunt vinden zul je hulp moeten inschakelen. Bij voorkeur professionele.
Als jij MS hebt kun je toch via het PGB ondersteuning in het huishouden e.d. krijgen?
Boosheid gaat je niet vooruit helpen.
Bij de pakken neerzitten en zuchten dat het allemaal kut is, gaat je niet vooruit helpen.
En vooruit zul je moeten als je iets beters zoekt.
Als je daar zelf de kracht niet voor kunt vinden zul je hulp moeten inschakelen. Bij voorkeur professionele.
Als jij MS hebt kun je toch via het PGB ondersteuning in het huishouden e.d. krijgen?
vrijdag 11 februari 2011 om 01:49

vrijdag 11 februari 2011 om 01:51
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:47:
waarom ik boos ben....................kan het bijna niet zeggen......
mijn ouders hebben me zoveel pijn gedaan.
In de tijd dat ik te kennen gaf naar mijn vriend te willen, hebben ze letterlijk gezegd, het wordt toch niets, je hebt al teveel pikken geslikt, waar mijn vriend bij zat.
Tja, ik heb ook issues met mijn ouders, maar ik ben niet boos meer. Alleen afstandelijk en beleefd momenteel. Is een keuze die ik heb gemaakt.
Volgens mij speelt er bij jou ook meer waar je eerst iets mee moet. Hetzij uitpraten en een plekje geven, hetzij parkeren tot de tijd er is en je er sterk genoeg voor bent.
waarom ik boos ben....................kan het bijna niet zeggen......
mijn ouders hebben me zoveel pijn gedaan.
In de tijd dat ik te kennen gaf naar mijn vriend te willen, hebben ze letterlijk gezegd, het wordt toch niets, je hebt al teveel pikken geslikt, waar mijn vriend bij zat.
Tja, ik heb ook issues met mijn ouders, maar ik ben niet boos meer. Alleen afstandelijk en beleefd momenteel. Is een keuze die ik heb gemaakt.
Volgens mij speelt er bij jou ook meer waar je eerst iets mee moet. Hetzij uitpraten en een plekje geven, hetzij parkeren tot de tijd er is en je er sterk genoeg voor bent.

vrijdag 11 februari 2011 om 01:52
quote:anomienie schreef op 11 februari 2011 @ 01:50:
pbg kan ja, maar ook een eigen bijdrage, zelfs dat red ik niet...............
Dat kun je via de bijzondere bijstand terug vragen.
Ik neem voor het gemak even aan dat je in de bijstand zit?
De gemeentes hebben allerlei regelingen om je te helpen. Sportfons voor de kinderen, een huishoudpotje voor wanneer iets stuk gaat, reductieregelingen voor zwembaden, bijdrages om uitstapjes te maken. Er is zoveel.
Als je die wegen zelf niet weet te bewandelen wil het maatschappelijk werk je daarbij helpen.
pbg kan ja, maar ook een eigen bijdrage, zelfs dat red ik niet...............
Dat kun je via de bijzondere bijstand terug vragen.
Ik neem voor het gemak even aan dat je in de bijstand zit?
De gemeentes hebben allerlei regelingen om je te helpen. Sportfons voor de kinderen, een huishoudpotje voor wanneer iets stuk gaat, reductieregelingen voor zwembaden, bijdrages om uitstapjes te maken. Er is zoveel.
Als je die wegen zelf niet weet te bewandelen wil het maatschappelijk werk je daarbij helpen.