weet niet meer welke weg ik in moet gaan..
vrijdag 11 februari 2011 om 00:44
hallo, even van me afschrijven misschien dat het helpt.
Ik voel me zo slecht, zo eenzaam.
Ik ben alleenstaande moeder van 4 kids
5 jaar geleden afgekeurd, er is ms ontdekt.
Nu leven van uitkering.
, ruzie met ouders en zus, sta er helemaal alleen voor!
Pluspunt, lieve vriend die 80 km verderop woont.
De twee weekenden in de maand bij hem, voel ik me opbloeien, daarna weer maandag en keihard de werkelijkheid in.
Ik trek het niet meer, mn huis is een bouwval, meubels bijelkaargeraapt, voel me er niet fijn.
Zijn er mensen die me begrijpen of ook in dergelijke situatie zitten?
Ik voel me zo slecht, zo eenzaam.
Ik ben alleenstaande moeder van 4 kids
5 jaar geleden afgekeurd, er is ms ontdekt.
Nu leven van uitkering.
, ruzie met ouders en zus, sta er helemaal alleen voor!
Pluspunt, lieve vriend die 80 km verderop woont.
De twee weekenden in de maand bij hem, voel ik me opbloeien, daarna weer maandag en keihard de werkelijkheid in.
Ik trek het niet meer, mn huis is een bouwval, meubels bijelkaargeraapt, voel me er niet fijn.
Zijn er mensen die me begrijpen of ook in dergelijke situatie zitten?

vrijdag 11 februari 2011 om 02:16
Anoniemie, ga lekker slapen. Morgen de eerste stap zetten, kijk eens hoe goed je je dan voelt.
En ik blijf erbij: als je je thuis niet op je gemak voelt, probeer daar dan wat aan te doen. Je hebt een vriend en 4 kinderen (en zo te lezen minstens 1 lieve oom) die je best kunnen helpen met een en ander. Maak eens een lijstje van wat je wilt doen en kijk dan wat haalbaar is en hoe.
En ik blijf erbij: als je je thuis niet op je gemak voelt, probeer daar dan wat aan te doen. Je hebt een vriend en 4 kinderen (en zo te lezen minstens 1 lieve oom) die je best kunnen helpen met een en ander. Maak eens een lijstje van wat je wilt doen en kijk dan wat haalbaar is en hoe.

vrijdag 11 februari 2011 om 08:06

vrijdag 11 februari 2011 om 08:21
Wordt er na gesteggel in het begin écht goed gepraat (Meds, ben trots op je!) komt EN weer aankakken met haar afgeleefde stokpaard om de kinderen, die er al voor de vriend waren, de schuld te geven van de malaise van Anomienie.
Zielig eigenlijk dat je zó de drang hebt om je op deze manier te manifesteren.
Zielig eigenlijk dat je zó de drang hebt om je op deze manier te manifesteren.

vrijdag 11 februari 2011 om 08:45
Anomienie,ik ben volledig afgekeurd,en ben heel lang(en nog steeds,soms)boos geweest op mijn lichaam,dat me in de steek liet.
Ik kan niet veel,ook niet in het huishouden,met een aantal dingen heb ik hulp nodig.Toch ben ik iets gaan doen,na langgg janken om alles wat ik wil en niet kan.
Omdat ik ook moeite heb sociale contacten aan te gaan ben ik op school overblijfmoeder geworden.Dat voelt zo goed!Ik kom om 1 uur bekaf thuis,moet er andere dingen voor laten maar in mijn hoofd heeft het zoveel goed gedaan!
Is dat niet iets voor jou?Al doe je het 1 dag in de week.Hier hangt er ook een vrijwilligersvergoeding aan van 8,- per keer.Voor mij een dubbel gevoel van wow,ik verdien iets,help er anderen mee.Voel me nuttig,en het is leuk.Het geld dat ik verdien gebruik ik ook om leuke dingetjes voor mezelf/mijn huis te kopen.
Je moet uit dat cirkeltje komen,geloof me er kan nog zoveel moois gebeuren,maar niet als je zo blijft hangen.
Ik kan niet veel,ook niet in het huishouden,met een aantal dingen heb ik hulp nodig.Toch ben ik iets gaan doen,na langgg janken om alles wat ik wil en niet kan.
Omdat ik ook moeite heb sociale contacten aan te gaan ben ik op school overblijfmoeder geworden.Dat voelt zo goed!Ik kom om 1 uur bekaf thuis,moet er andere dingen voor laten maar in mijn hoofd heeft het zoveel goed gedaan!
Is dat niet iets voor jou?Al doe je het 1 dag in de week.Hier hangt er ook een vrijwilligersvergoeding aan van 8,- per keer.Voor mij een dubbel gevoel van wow,ik verdien iets,help er anderen mee.Voel me nuttig,en het is leuk.Het geld dat ik verdien gebruik ik ook om leuke dingetjes voor mezelf/mijn huis te kopen.
Je moet uit dat cirkeltje komen,geloof me er kan nog zoveel moois gebeuren,maar niet als je zo blijft hangen.
vrijdag 11 februari 2011 om 08:55
Elninjoo, constuctieve bijdrage weer. Weet jij hoe de situatie was toen ze die vier en 'nam'? Ik las gister dat je een karikatuur van jezelf aan het worden bent en ik moet zeggen dat ik die opmerking kan plaatsen.
Toevoeging: ook zonder de kinderen zou ze MS hebben gehad, dus of die carrière er dan in gezeten had?
Ach laat maar eigenlijk. Over inlevingsvermigen gesproken.....
Toevoeging: ook zonder de kinderen zou ze MS hebben gehad, dus of die carrière er dan in gezeten had?
Ach laat maar eigenlijk. Over inlevingsvermigen gesproken.....
vrijdag 11 februari 2011 om 12:28
elninjoo je reactie, past niet.
Ik hou van mijn kids, en zou ze voor geen goud willen missen, ze houden me juist op de been!
Ik ben overblijfmoeder, 1 keer per week.
Ik moet er niet in blijven, hangen, ik weet het, maar soms heb je van die dagen, dan kun je het niet meer overzien, komt alles op je af!
Dan is het fijn om erover te praten, maar met wie, dus dan maar via het forum, ook dat helpt!
Dit weekend, heb ik gelukkig vrij, en kan even bijtanken, maandag weer met frisse moed er tegen aan, bedankt voor jullie schrijven, fijn weekend!
Ik hou van mijn kids, en zou ze voor geen goud willen missen, ze houden me juist op de been!
Ik ben overblijfmoeder, 1 keer per week.
Ik moet er niet in blijven, hangen, ik weet het, maar soms heb je van die dagen, dan kun je het niet meer overzien, komt alles op je af!
Dan is het fijn om erover te praten, maar met wie, dus dan maar via het forum, ook dat helpt!
Dit weekend, heb ik gelukkig vrij, en kan even bijtanken, maandag weer met frisse moed er tegen aan, bedankt voor jullie schrijven, fijn weekend!
vrijdag 11 februari 2011 om 12:31
quote:elninjoo schreef op 11 februari 2011 @ 07:19:
vervelend he, dat je (zoveel) kinderen hebt genomen, anders was je nu vrij geweest te doen wat je wilde, had je 'n carriere kunnen hebben en vooral veel meer geld om veel leuker te wonen en de vrijheid om bij je vriend te kunnen zijn
bezint eer ge begint...Een lekkere frusti?........ehhhhhhhhh fristi?
vervelend he, dat je (zoveel) kinderen hebt genomen, anders was je nu vrij geweest te doen wat je wilde, had je 'n carriere kunnen hebben en vooral veel meer geld om veel leuker te wonen en de vrijheid om bij je vriend te kunnen zijn
bezint eer ge begint...Een lekkere frusti?........ehhhhhhhhh fristi?
woensdag 16 februari 2011 om 11:57
woensdag 16 februari 2011 om 12:12
Ik heb dan wel geen MS, maar ben herstellende van een ander neurologisch probleem: een hersenbloeding. Wat mij erg helpt zijn positieve You Tube filmpjes, zoals deze van iemand die op een positieve manier met zijn MS omgaat en daardoor beter functioneert: http://www.youtube.com/watch?v=QJnHzwpBCXs
Of The Secret-achtige leraren als Michael Beckwith. Of New Thought boeken lezen (waar de schrijfster van The Secret alles vandaan gejat heeft). De gedachte is dat je je uiteindelijke doel moet visualiseren en het gevoel oproepen dat je zou hebben als het echt gebeurd zou zijn.
Of The Secret-achtige leraren als Michael Beckwith. Of New Thought boeken lezen (waar de schrijfster van The Secret alles vandaan gejat heeft). De gedachte is dat je je uiteindelijke doel moet visualiseren en het gevoel oproepen dat je zou hebben als het echt gebeurd zou zijn.
anoniem_44014 wijzigde dit bericht op 17-02-2011 12:14
Reden: tikfout
Reden: tikfout
% gewijzigd
donderdag 17 februari 2011 om 12:18
quote:groenoogje1962 schreef op 16 februari 2011 @ 12:25:
Jij klinkt als een sterke vrouw ladybass, ik heb bewondering voor je!
Thanks!
Ik heb gemerkt dat positief denken je niet in 1 klap van je problemen af helpt, maar wel je kwaliteit van leven vergroot.
En ik weet niks van de situatie van TO, maar het feit dat hersenen plastisch zijn en zich aan nieuwe situaties aan kunnen passen geeft me ook veel kracht en hoop.
Jij klinkt als een sterke vrouw ladybass, ik heb bewondering voor je!
Thanks!
Ik heb gemerkt dat positief denken je niet in 1 klap van je problemen af helpt, maar wel je kwaliteit van leven vergroot.
En ik weet niks van de situatie van TO, maar het feit dat hersenen plastisch zijn en zich aan nieuwe situaties aan kunnen passen geeft me ook veel kracht en hoop.
donderdag 17 februari 2011 om 12:19
quote:ladybass schreef op 17 februari 2011 @ 12:18:
[...]
Thanks!
[...]
Thanks!
zaterdag 19 februari 2011 om 17:37
Wil je allereerst sterkte wensen , lijkt me een hele moeilijke situatie waar je in zit en ik heb er geen ervaring mee dus wil ook zo niet overkomen. Heb niet alle reacties doorgelezen ivm trage pc maar ik vraag me wel af waarom je ruzie hebt met zowel je ouders als je zus, dan vraag ik me af wat jouw rol is in deze familiesituatie. Nogmaals het lijkt me een vervelende situatie waar je in zit maar er is altijd een weg om er weer uit te komen hoe moeilijk het ook is, vind wel dat je jezelf erg als slachtoffer ziet, begrijpelijk maar niet bevorderlijk om er toch iets van te maken. Het leven is niet altijd makkelijke en de een krijgt meer te verduren dan de ander maar je kan je slachtoffer voelen of proberen het beste te maken van de situatie.
In ieder geval veel sterkte
In ieder geval veel sterkte