Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 9

21-07-2021 17:09 3922 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Met smart wachtend op onze geliefde herfst- en winterperiode (en dat ze maar heel donker, nat en koud mogen zijn) kletsen, klagen en zeuren we over de zomer, de helbal, het ellendige lange licht, de overlast en alles wat je maar kwijt wil over die nare zomerperiode.

Wees welkom zomerhaters!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
BBQ vind ik dan - zo af en toe - wel leuk eigenlijk. Ik kan echt nooit BBQ-en en als ik dan een keer wordt uitgenodigd vind ik het wel iets gezelligs hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor de meet hadden we ooit Spoorwegmuseum in `utrecht geopperd dacht ik….lekker centraal. Maar ik vind alles oké :)

Vandaag heerlijke dag met wind en buien…zitten mn overburen buiten met jassen aan te Barbecueën…..ik heb er ook een hekel aan maar ik eet vega en houd niet van de lucht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot halverwege de middag was het nog te doen, daarna kwam jammer genoeg de zon en inmiddels is het 22 graden in de tuin en 26 graden binnen in m'n eigen huis. pfff.
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben het gehaald, het is augustus!

Jeetje wat ben ik blij met hoe de zomer tot nu toe verloopt.
Combinatie van verhuizen en de lagere temperaturen ivm vorige jaren zorgen voor adem, letterlijk en figuurlijk.

Ik lees dat het bij sommigen nog af en toe best pittig is. Een knuffel voor jullie. Ik hoop dat t te doen is...!

Man man wat een fijn idee dat Juli nu achter ons ligt.
Jixxy-1 schreef:
01-08-2021 00:31
Combinatie van verhuizen en de lagere temperaturen ivm vorige jaren zorgen voor adem, letterlijk en figuurlijk.

Hier idem. Heel herkenbaar wat je schrijft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja gelukkig wel! Volgende maand al september, dat klinkt goed :lol:
Maar oh wat ben ik beroerd, begin echt letterlijk ziek te worden van slaaptekort.

Gisteravond wéér de hele avond die zon, mijn lijf (en geest) komt gewoon niet tot rust :@@:
Ik ga te laat naar bed waardoor ik dus niet meer goed slaap en weer vroeg wakker word, echt zo vermoeiend :cry:
Hopelijk de hele dag bewolkt en vanavond ook, gewoon even een rustige avond en even een goede nacht slapen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Toen ik wakker was om 07.15 leek het erop dat de zon ging schijnen en ik dacht meteen ''nee!''
Gelukkig regende het een kwartier later even flink en is het nu grijs, dit blijft volgens buienradar de hele dag zo met veel regen. Goed begin van augustus!
yesss schreef:
01-08-2021 07:32
Ja gelukkig wel! Volgende maand al september, dat klinkt goed :lol:
Maar oh wat ben ik beroerd, begin echt letterlijk ziek te worden van slaaptekort.

Gisteravond wéér de hele avond die zon, mijn lijf (en geest) komt gewoon niet tot rust :@@:
Ik ga te laat naar bed waardoor ik dus niet meer goed slaap en weer vroeg wakker word, echt zo vermoeiend :cry:
Hopelijk de hele dag bewolkt en vanavond ook, gewoon even een rustige avond en even een goede nacht slapen.

Zijn rolluiken geen optie voor je?
Is misschien een investering, anders voorlopig alleen op de slaapkamer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee helaas geen budget voor.. heb ook niet goed nagedacht toen ik hier net kwam wonen over rolgordijnen etc.
Zijn zondoorlatend :facepalm: dus als ik dat helemaal opnieuw moet doen kost dat ook weer een hoop geld.
Misschien voor volgend jaar, ben wel aan het sparen. Het is vooral aan het einde van de dag heel vervelend..
Maar zoals het er nu uitziet blijft het vandaag regenachtig/bewolkt, laten we het hopen!
yesss wijzigde dit bericht op 01-08-2021 14:35
0.98% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
01-08-2021 09:18
Toen ik wakker was om 07.15 leek het erop dat de zon ging schijnen en ik dacht meteen ''nee!''
Gelukkig regende het een kwartier later even flink en is het nu grijs, dit blijft volgens buienradar de hele dag zo met veel regen. Goed begin van augustus!
:yes:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier helemaal omgedraaid
Alleen om 15.00 uur even regen en het is nu ook bijna strakblauw buiten met zon en wolken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juli 2021 zonder hitte goed verlopen dus :yes: :cheer2: :cheer:
Maar het weekend gaat misschien warmer worden dan eerst voorspeld... :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
02-08-2021 10:13
Maar het weekend gaat misschien warmer worden dan eerst voorspeld... :cry:
Het ''voordeel'' vind ik dat ik dan een weekendje in de Efteling ben. Natuurlijk zal dat warm en zweterig worden. Maar je hebt in ieder geval iets te doen .
Misschien een rare gedachtegang, maar thuis zit ik dan toch met de gordijnen dicht te wachten tot het avond is en bij fam het verplichte buiten zitten
Wij hebben zondag een feestje en stiekem hoop ik heel erg dat het dan regent en men niet in hun hoofd haalt om buiten te gaan zitten en buiten te moeten eten.
Hopelijk gewoon binnen.
Ik heb een hekel aan buiten eten, zeker in augustus, want dat is wespenmaand.
En dat is één van de dingen die ik zo haat aan de zomer: wespen!
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
02-08-2021 12:06
Wij hebben zondag een feestje en stiekem hoop ik heel erg dat het dan regent en men niet in hun hoofd haalt om buiten te gaan zitten en buiten te moeten eten.
Hopelijk gewoon binnen.
Ik hááát dat ook, dat verplichte buiten zitten met warm weer.

Vorige week zondag kwamen schoonouders pizzaretten bij ons, toen was het overigens echt 25 graden en buien de hele dag, dus het was lekker broeierig. Maar die 2 waren op de fiets gekomen (risky, tussen de buien door) en wij hadden de airco aangepleurd en alles binnen al opgezet. En toen echt heel verontwaardigd: "gaan we niet buiten zitten met dit lekkere weer?"

Ik zo. Nee, mijn vriend en ik hebben barstende koppijn van die klamme hitte, we eten binnen. Toen kregen we ook echt de opmerking: "ja als je altijd in die airco zit dan wen je ook nooit aan die hitte"

Joh, laat mij dat even lekker zelf beslissen in mijn eigen huis ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is al duidelijk iets minder lang licht; nog een maandje en dan is het officieel weer herfst (meteorologische herfst die 21 dagen eerder begint dan de gewone herfst) en dan kunnen we ons weer met de gezellige herfstdingen gaan bezighouden. De nieuwe oogst fruit o.a., en ook de nieuwe reeksen kaarsen en windlichtjes, en hoe de aankomst van Sinterklaas zal zijn (met of zonder publiek).

Voor mij is deze zomer tot nu toe meegevallen, hoewel het vestje aan - vestje uit is geweest. (warm-koud-warm-koud).

Ik heb niet zo vaak de ventilator aangehad als de vorige jaren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
31-07-2021 12:23
Je bent van harte welkom hoor!

Ik ben een pluviophile en ik hou niet van warmte en heel zonnig weer. Een winterzon kan ik dan wel weer fijn vinden, maar die is niet zo indringend.
Ik heb een hekel aan hitte en vooral de insecten (lees wespen) in de zomer en al die muggen. Ik heb ook een hekel aan het indringende van de zon en hoe je daar niet aan kan ontsnappen. En ik heb een hekel aan lawaai, aan veel mensen en dat opgeklopte happy gedoe in de zomer.

Het komt misschien ook omdat ik hou van het dagdagelijkse leven (veel staat stil in de zomer) en omdat ik een introvert persoon ben en ik hou van rust en stilte en privacy. Ik hou van donkere avonden omdat dat ook rust en stilte geeft, ook op straat en je lekker thuis binnen kan zijn.
Ik ben ook wel een huismus.
Ik ben ook dol op dat knusse, de gezellige avonden, kaarsjes aan, haard aan, lichtjes aan van de kerstboom ect. en het heerlijke eten van de herfst en winter.

De zomer is mij niet alleen te heet (ik haar zweten en plakken) maar ook te druk en te licht en te indringend. Het gevoel dat ik dingen moet doen een dat er geen avonden zijn. De druk om sociaal te zijn en te "genieten" van het weer, en dat alles zo stil ligt.
Ik heb het gevoel dat er meer privacy is in de winter, klopt misschien niet, maar dat is gewoon een gevoel. Qua sociale contacten (zeker met vreemden) heb ik meer de Scandinavische (Noorse) mentaliteit, daar hou ik van!

Maar iedereen is anders en iedereen die niet van de zomer/hitte houdt is welkom hoor!
Late reactie van mij (heb paar dagen wifi-loos ondergedoken gezeten :p ) maar dit had ik echt niet beter kunnen omschrijven. Wat een fijn stukje om te lezen, we zijn niet alleen :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Stephanisaurus schreef:
02-08-2021 12:16
Ik hááát dat ook, dat verplichte buiten zitten met warm weer.

Vorige week zondag kwamen schoonouders pizzaretten bij ons, toen was het overigens echt 25 graden en buien de hele dag, dus het was lekker broeierig. Maar die 2 waren op de fiets gekomen (risky, tussen de buien door) en wij hadden de airco aangepleurd en alles binnen al opgezet. En toen echt heel verontwaardigd: "gaan we niet buiten zitten met dit lekkere weer?"

Ik zo. Nee, mijn vriend en ik hebben barstende koppijn van die klamme hitte, we eten binnen. Toen kregen we ook echt de opmerking: "ja als je altijd in die airco zit dan wen je ook nooit aan die hitte"

Joh, laat mij dat even lekker zelf beslissen in mijn eigen huis ja.
Oh wauw lekker dat ze dat even voor jou invullen :o En een goed voorbeeld van de verplicht voelende druk om sociaal en buiten bezig te moeten zijn. Even zonder gekheid maar ik neem aan dat je net als de meesten hier juist geinvesteerd hebt in een airco omdat je niet kon wennen aan de hitte. Dus je hebt het het grootste gedeelte van je leven geprobeerd en weet nu van jezelf dat het er gewoon niet in zit. Hopelijk heb je nu geen hoofdpijn meer en al een paar dagen de airco niet aan gehoeven :) :)
LAgirl82 schreef:
31-07-2021 12:23
Je bent van harte welkom hoor!

Ik ben een pluviophile en ik hou niet van warmte en heel zonnig weer. Een winterzon kan ik dan wel weer fijn vinden, maar die is niet zo indringend.
Ik heb een hekel aan hitte en vooral de insecten (lees wespen) in de zomer en al die muggen. Ik heb ook een hekel aan het indringende van de zon en hoe je daar niet aan kan ontsnappen. En ik heb een hekel aan lawaai, aan veel mensen en dat opgeklopte happy gedoe in de zomer.

Het komt misschien ook omdat ik hou van het dagdagelijkse leven (veel staat stil in de zomer) en omdat ik een introvert persoon ben en ik hou van rust en stilte en privacy. Ik hou van donkere avonden omdat dat ook rust en stilte geeft, ook op straat en je lekker thuis binnen kan zijn.
Ik ben ook wel een huismus.
Ik ben ook dol op dat knusse, de gezellige avonden, kaarsjes aan, haard aan, lichtjes aan van de kerstboom ect. en het heerlijke eten van de herfst en winter.

De zomer is mij niet alleen te heet (ik haar zweten en plakken) maar ook te druk en te licht en te indringend. Het gevoel dat ik dingen moet doen een dat er geen avonden zijn. De druk om sociaal te zijn en te "genieten" van het weer, en dat alles zo stil ligt.
Ik heb het gevoel dat er meer privacy is in de winter, klopt misschien niet, maar dat is gewoon een gevoel. Qua sociale contacten (zeker met vreemden) heb ik meer de Scandinavische (Noorse) mentaliteit, daar hou ik van!

Maar iedereen is anders en iedereen die niet van de zomer/hitte houdt is welkom hoor!
Dit geldt ook helemaal voor mij!
Echt zo blij dat er hier een plek is waar gelijkgestemden zijn. Maar we mogen niet klagen tot nu toe deze zomer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe kunnen mensen 17 á 18 graden koud vinden? Ik lees dat soort reacties echt met verbazing...
Ik heb sowieso niet een keer koud gehad. :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Elf12345 schreef:
03-08-2021 11:46
Oh wauw lekker dat ze dat even voor jou invullen :o En een goed voorbeeld van de verplicht voelende druk om sociaal en buiten bezig te moeten zijn. Even zonder gekheid maar ik neem aan dat je net als de meesten hier juist geinvesteerd hebt in een airco omdat je niet kon wennen aan de hitte. Dus je hebt het het grootste gedeelte van je leven geprobeerd en weet nu van jezelf dat het er gewoon niet in zit. Hopelijk heb je nu geen hoofdpijn meer en al een paar dagen de airco niet aan gehoeven :) :)
Ja nouja, ik weet hoe mijn schoonouders zijn. Die hebben altijd zulke opmerkingen.

Inderdaad, heb 29 jaar lang in de zomerhitte geleden en hebben hard gespaard voor een vaste airco dus dit jaar is echt fijn. In ieder geval binnen wel.

De laatste paar dagen is echt een godsgeschenk. Lekker max 22 graden en wat buitjes hier en daar. Als dit heel augustus zo door gaat bedank ik god op mijn blote knietjes :thumbsup:

Ik durf niet zo goed uitspraken te doen maar deze zomer is tot nu toe best chill in vergelijking met de vorige zomers met 40 graden. Beter houd dit weer ook nog even aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
03-08-2021 12:32
Hoe kunnen mensen 17 á 18 graden koud vinden? Ik lees dat soort reacties echt met verbazing...
Weet je, mensen zijn raar. Ze vinden 18 graden voor de zomer gewoon koud.

Als het 18 graden in de zomer is dan loopt men in korte broek en een t-shirt. Maar als het 18 graden in de herfst/winter is zie je ze met de winterjas lopen.

Heb dat altijd zo raar gevonden he. Moet je serieus eens op letten.

Ik loop btw ook gewoon keihard zonder jas en in een trui of shirt als het 18 graden in de winter is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven