Wintervreugd voor de zomermoppers - deel 9

21-07-2021 17:09 3922 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal!

Met smart wachtend op onze geliefde herfst- en winterperiode (en dat ze maar heel donker, nat en koud mogen zijn) kletsen, klagen en zeuren we over de zomer, de helbal, het ellendige lange licht, de overlast en alles wat je maar kwijt wil over die nare zomerperiode.

Wees welkom zomerhaters!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik geniet zo van dit weer, 19 graden en regen. Heerlijk! :cheer2:

Maar tegelijkertijd ben ik ook gewoon heel erg bang en durf ik niet al te blij te zijn.
Bang dat augustus toch nog zonnig en heet wordt en we toch nog veel dagen krijgen met 25 graden en meer. En als ik daaraan denk krijg ik bijna een paniekaanval.
Konden we maar een maand vooruit spoelen... :@@:
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk. Ik geniet van elke niet al te warme/zonnige dag die we krijgen en de komende twee weken zien er nog behoorlijk goed uit. Het is voor het mooie (voor mij) nog steeds te warm maar ik klaag niet over deze zomer. Die koele nachten ook :O :heart: . In huis is het nu gewoon 18 graden, whoop whoop.



LAgirl82 schreef:
31-07-2021 12:23
Je bent van harte welkom hoor!

Ik ben een pluviophile en ik hou niet van warmte en heel zonnig weer. Een winterzon kan ik dan wel weer fijn vinden, maar die is niet zo indringend.
Ik heb een hekel aan hitte en vooral de insecten (lees wespen) in de zomer en al die muggen. Ik heb ook een hekel aan het indringende van de zon en hoe je daar niet aan kan ontsnappen. En ik heb een hekel aan lawaai, aan veel mensen en dat opgeklopte happy gedoe in de zomer.

Het komt misschien ook omdat ik hou van het dagdagelijkse leven (veel staat stil in de zomer) en omdat ik een introvert persoon ben en ik hou van rust en stilte en privacy. Ik hou van donkere avonden omdat dat ook rust en stilte geeft, ook op straat en je lekker thuis binnen kan zijn.
Ik ben ook wel een huismus.
Ik ben ook dol op dat knusse, de gezellige avonden, kaarsjes aan, haard aan, lichtjes aan van de kerstboom ect. en het heerlijke eten van de herfst en winter.

De zomer is mij niet alleen te heet (ik haar zweten en plakken) maar ook te druk en te licht en te indringend. Het gevoel dat ik dingen moet doen een dat er geen avonden zijn. De druk om sociaal te zijn en te "genieten" van het weer, en dat alles zo stil ligt.
Ik heb het gevoel dat er meer privacy is in de winter, klopt misschien niet, maar dat is gewoon een gevoel. Qua sociale contacten (zeker met vreemden) heb ik meer de Scandinavische (Noorse) mentaliteit, daar hou ik van!

Maar iedereen is anders en iedereen die niet van de zomer/hitte houdt is welkom hoor!

Ja die insecten, grrr. Elke keer weer in moeten smeren tegen muggen en altijd opletten met de deuren (snel deur weer dicht!). Wespen heb ik niet zoveel last van, ik eet niet vaak buiten in de zomer (in de lente vind ik dat wel lekker).

Ik woon (bewust) nogal achteraf dus privacy en stilte is goed geregeld hier, zo fijn. Ook de druk om sociaal te doen en te 'genieten' van het weer voel ik niet, ik ga gewoon lekker mijn eigen gang en iedereen weet dat ik gewoon niet vaak (op) bezoek wil. Dus op die vlakken hindert de zomer mij niet, het is echt vooral die klotehitte die ervoor zorgt dat ik gewoon niets meer kan doen (en dan als een kasplantje op de bank zit te vegeteren) terwijl ik graag buiten bezig ben.
Alle reacties Link kopieren Quote
FeeLucifer01 schreef:
03-08-2021 12:38
Ik heb sowieso niet een keer koud gehad. :-D
Ik vanmorgen en ik was dolgelukkig! Het was zelfs even 19 gr in huis. :cheer2:

Nu 20gr, denk ik, na weken 22,5 te zijn geweest en niets dat het omlaag kreeg. Ja, airco, maar zodra deze uitstaat, krijg je weer dezelfde temperatuur.

Zo blij voor jullie dat het niet heet is!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook zo waanzinnig blij…vorig jaar wist ik niet waar ik het moest zoeken en nu is het gewoon weldadig…….
Alle reacties Link kopieren Quote
Stephanisaurus schreef:
03-08-2021 14:47
Weet je, mensen zijn raar. Ze vinden 18 graden voor de zomer gewoon koud.

Als het 18 graden in de zomer is dan loopt men in korte broek en een t-shirt. Maar als het 18 graden in de herfst/winter is zie je ze met de winterjas lopen.

Heb dat altijd zo raar gevonden he. Moet je serieus eens op letten.

Ik loop btw ook gewoon keihard zonder jas en in een trui of shirt als het 18 graden in de winter is.
Ik ook, maar heb het sowieso snel warm.
Zo was ik een paar weken geleden met mijn ouders in Frankrijk; het was een regenachtige dag maar wel iets van 18 tot 20 graden.
Met die regen had ik mijn vest aan, maar zodra het droog was had ik het zo warm van al dat gewandeld dat ik 'm uit deed. Je had m'n ma moeten horen, ik kon wel ziek worden (kou vatten)
Mijn moeder is ook een koukleum (zegt ze zelf ook) maar op zulke momenten zijn zulke opmerkingen gewoon irritant

En oja, ik loop in de winter vaak genoeg in een shirt in huis. Krijg ik van haar vaak opmerkingen als ''doe ajb een vest aan, ik krijg het al koud als ik naar je kijk'' Kan er nu wel om lachen hoor
Zo heb ik bijvoorbeeld ook pas met die kou dit jaar echt mijn winterjas en schoenen aangehad, ook dat vind ik namelijk snel te warm!
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou lieve mensen wat een verschil met vorig jaar. Mijn zomer kan niet meer stuk. Ja, het kan nog warmer en zonniger worden maar het is gewoon augustus! En voorlopig blijft het zo.

Ik reed net naar mijn werk doir de bossen en bedacht me hoe prachtig deze weg is in de herfst met die mooie gekleurde bomen. De geur en kleur van herfst. Ik hou er zo van. En het 11 graden net. Tjonge. Ik kan er niet over uit.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ja hopelijk blijft het ook echt zo, vanmorgen was het heerlijk fris!
Het is heerlijk. Ik vrees alleen dat het vanaf volgende week woensdag weer bal gaat worden 😞
Alle reacties Link kopieren Quote
Hogwarts schreef:
04-08-2021 08:29
Het is heerlijk. Ik vrees alleen dat het vanaf volgende week woensdag weer bal gaat worden 😞
Je weet het nooit he. Laten we dan onszelf er maar aan herinneren dat we dan alweer in de tweede week van augustus zitten en dat we langzaam naar de herfst aan het toe gaan zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
noas_1993 schreef:
03-08-2021 21:36
Ik ook, maar heb het sowieso snel warm.
Zo was ik een paar weken geleden met mijn ouders in Frankrijk; het was een regenachtige dag maar wel iets van 18 tot 20 graden.
Met die regen had ik mijn vest aan, maar zodra het droog was had ik het zo warm van al dat gewandeld dat ik 'm uit deed. Je had m'n ma moeten horen, ik kon wel ziek worden (kou vatten)
Mijn moeder is ook een koukleum (zegt ze zelf ook) maar op zulke momenten zijn zulke opmerkingen gewoon irritant

En oja, ik loop in de winter vaak genoeg in een shirt in huis. Krijg ik van haar vaak opmerkingen als ''doe ajb een vest aan, ik krijg het al koud als ik naar je kijk'' Kan er nu wel om lachen hoor
Zo heb ik bijvoorbeeld ook pas met die kou dit jaar echt mijn winterjas en schoenen aangehad, ook dat vind ik namelijk snel te warm!

Ik ook. Zodra ik in beweging kom heb ik het al warm eigenlijk, dus net als jij ben ik (als ik bezig ben) meestal in een shirt in de winter. En dan toch elke keer die vragen hè, ''heb je het niet koud zo?!''... tja, als ik het koud zou hebben zou ik wel iets warmers aantrekken, denk je niet :facepalm: .
Ja, ik ben mij stiekem al aan het voorbereiden op de herfst en heb al kaarsen, theelichtjes en batterijen (voor mijn LED kaarsen) gekocht.
Op 1 september wordt het toch al rond 20:30 uur donker en is het daar weer tijd voor! Ik kijk zo uit naar de herfst he!

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding
LAgirl82 schreef:
04-08-2021 09:00
Ja, ik ben mij stiekem al aan het voorbereiden op de herfst en heb al kaarsen, theelichtjes en batterijen (voor mijn LED kaarsen) gekocht.
Op 1 september wordt het toch al rond 20:30 uur donker en is het daar weer tijd voor! Ik kijk zo uit naar de herfst he!

Afbeelding

Dat is echt zo fijn hè? Ik heb gisteren ook naar de zonsondergang tijden gekeken. Het gaat in augustus lekker rap naar beneden en in september nog sneller. Heerlijk!
Hogwarts schreef:
04-08-2021 09:10
Dat is echt zo fijn hè? Ik heb gisteren ook naar de zonsondergang tijden gekeken. Het gaat in augustus lekker rap naar beneden en in september nog sneller. Heerlijk!

Ja, heeeeeerlijk!!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
Hogwarts schreef:
04-08-2021 09:10
Dat is echt zo fijn hè? Ik heb gisteren ook naar de zonsondergang tijden gekeken. Het gaat in augustus lekker rap naar beneden en in september nog sneller. Heerlijk!
En gewoon donkeren koel als ik om 22 u naar bed wil.

En ja augustus kan nog alle kanten op. Maar dan is het al wel 2e helft augustus. Vorig jaar wist ik toen niet meer waar ik het zoeken moest van ellende. Nu is het een topzomer tot nu toe. Ik zit ook veel beter in mijn vel. Ben vrolijker en heb meer energie. Lang leve de typische Hollandsche zomer!!!
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ja vorig jaar zaten we in een hittegolf, bloedheet was het toen.
Dit is een verademing! Al is het vandaag wel heel zonnig hier, maar goed, ik klaag niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk die nachten zo. 's Morgens is het 16 graden in de caravan. Kachel even aan tot het 18 graden is. Lekker in mijn pyjama onder een dekentje. Dat in plaats van zwetend op de bank slapen met de airco zachtjes aan. Wakker worden en dan meteen al bloedheet. Dit is echt veel beter zo. Ik teken ervoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is hier bewolkt en het regent, wat een cadeautje :heart: wist niet eens dat het voorspeld was.
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
04-08-2021 09:00
Ja, ik ben mij stiekem al aan het voorbereiden op de herfst en heb al kaarsen, theelichtjes en batterijen (voor mijn LED kaarsen) gekocht.
Op 1 september wordt het toch al rond 20:30 uur donker en is het daar weer tijd voor! Ik kijk zo uit naar de herfst he!

Afbeelding
Ik ook! Zo'n zin in :flirting:
Viel toch tegen vandaag. Ik ging buiten wandelen, was bewolkt dus leek wel te doen, maar toen kwam de zon door en werd het toch onprettig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor wat zomer betreft is het dit jaar inderdaad zooo veel beter te doen. Daar ben ik echt heel dankbaar voor, van mij mogen zomers altijd zo zijn :) :) Neemt niet weg dat ik stiekem nog steeds naar de koelere rustigere mooiere dagen van de herfst uit kijk :p Voor nu is het al heel fijn de zon steeds wat eerder onder te zien gaan :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het heel gek dat ik vanmorgen om 6.45 uur de herfst al een beetje kon ruiken buiten?
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik had dit ook @tanteslankie. Ik deed mijn deur open en rook de herfst :D
Alle reacties Link kopieren Quote
tanteslankie schreef:
05-08-2021 08:07
Is het heel gek dat ik vanmorgen om 6.45 uur de herfst al een beetje kon ruiken buiten?
Ohh wat heerlijk! Wat een fijn moment :)
tanteslankie schreef:
05-08-2021 08:07
Is het heel gek dat ik vanmorgen om 6.45 uur de herfst al een beetje kon ruiken buiten?

Ik stond om 6.15 buiten mijn kersverse pup uit te laten. En ik ervoer ook wat jij hier schrijft.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven