Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja, laten we een beetje mild voor onszelf en elkaar zijn. Fijn om te weten dat jullie hier zijn. Mensen die begrijpen hoe ik me voel. Waar ik me niet hoef te schamen of te verstoppen. Voor de herkenning en de erkenning.

Ik ga naar bed. Op naar een nieuwe dag....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
BunnyLover87 schreef:
10-04-2018 17:13
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw binnen deze topic en ben net zoals jullie een winterfanaat. Ik heb zojuist een topic geplaatst over mijn zomerdepressie en hoe ik er tegenop zie dit jaar. Ook omdat ik in een burn-out zit.

Het liefst sla ik de komende maanden over en wordt weer wakker wanneer de kaarsjes, open haard, dekentjes en winterthee weer uit de kast trokken mogen worden.
Geen winterslaap maar een zomerslaap. Oh echt, als het kon! Ook jij bent welkom zoals je bent. Voor ons niet vreemd...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
09-04-2018 09:04
I know. Maar het knaagt dat ik de helft van het jaar zo slecht in mijn vel zit. Ik leef écht vanaf september tot maart. En dat voelt niet goed. Dat is niet goed.
Gewoon eng hoeveel jij en ik op een lijn zitten.......
Alle reacties Link kopieren
Lammy schreef:
11-04-2018 13:43
Gewoon eng hoeveel jij en ik op een lijn zitten.......
Ik wil het zo graag verminderen. Volgende week weer naar de psycholoog. Ik dacht dat ik goed op weg was maar nu het daadwerkelijk warm wordt en langer ligt blijft heb ik er buikpijn van.

Ik snap dat het bij me hoort. Nu alleen nog een modus vinden om er een beetje mee om te gaan. Ik heb nog een lange weg te gaan...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
https://nos.nl/artikel/2227105-na-het-w ... -warm.html

:'(
Alle reacties Link kopieren
Meteen ook weer zo overdreven :( Een beetje een gematigde temperatuur (graad of 16 ofzo) met een beetje wolken. Dat is nog wel prima. Maar meteen weer 25+ en zonovergoten. Het is nog niet eens half april, de R zit zelfs nog in de maand.
De warmterecords komen zo simpel, terwijl écht winterweer/kou veel zeldzamer is.

Zo, dat lucht op :)
Alle reacties Link kopieren
Wel een voordeel dat een groot deel van dat zogenaamde mooie weer in de werkweek valt. Dus hopelijk gaan mensen dan toch op tijd slapen in plaats van tot midden in de nacht feesten.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
10-04-2018 15:14
Ik merk sinds het warmer en zonniger is meteen dat het slechter met me gaat, mentaal.

Rationeel gezien weet ik dat het nergens op slaat, maar ik heb erg last van dat 'het is zonnig en warm, dus nu moet je iets ondernemen' gevoel. Daarom ben ik ook zo blij als het regent, want dan heb je dat gevoel van geoorloofd binnen kunnen zitten, zo heerlijk en gezellig. Net als in de winter natuurlijk.

Ik wéét wel dat ik niks hoef te doen, maar de sfeer is buiten zo anders, alles is zo anders in de zomer, ik ga daar echt slecht op. Ik voel me dan veel eenzamer dan in de herfst en winter.
Is het dan niet zo dat je voor jezelf gewoon moet kunnen zeggen dat je lekker binnen blijft?
Als het enorm heet is buiten ga ik er echt niet vrijwillig zitten hoor.
Ondanks dat ik wel hou van zonnig (tot bepaalde temperaturen enzo) zit ik echt niet zo vaak op een terras ofzo... En ik voel me al helemaal niet verplicht naar anderen om wat buiten te ondernemen. Als ik zin heb om binnen te blijven dan doe ik dat lekker. Niemand die anders voor mij bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
Lammy schreef:
10-04-2018 15:46
Dit verhaal klinkt als het mijne. De intense somberheid en paniekgevoelens hoe ik dit in hemelsnaam door moet komen.
Ik kom ook bij een psycholoog maar deze heeft nog nooit van zomerdepressie gehoord.

Ben jij ook zo moe?

Ik zou ook zo graag naar de wadden willen maar geen geld voor. Zit in drukke randstad aan rand park. (Lees bbq gebied)

De zomers worden langer en heter. Vreselijk. Ik leef al op als het 21juni is. Dan gaan we aftellen.
Ik vind het eigenlijk best wel raar. Winterdepressies worden wel geaccepteerd en bestaan echt, waarom zouden zomerdepressies dan niet bestaan?
Kijk, ik word zelf enorm blij van zon enzo (daarvoor hoef ik overigens niet per se buiten te zijn), en ik vind neerslag verschrikkelijk. Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die net andersom denken.
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
13-04-2018 12:30
Meteen ook weer zo overdreven :( Een beetje een gematigde temperatuur (graad of 16 ofzo) met een beetje wolken. Dat is nog wel prima. Maar meteen weer 25+ en zonovergoten. Het is nog niet eens half april, de R zit zelfs nog in de maand.
De warmterecords komen zo simpel, terwijl écht winterweer/kou veel zeldzamer is.

Zo, dat lucht op :)
Kunnen we eerst eens gewoon lente doen? Gewoon lekker, net zonder jas buiten kunnen lopen voor een koukleum als ik, maar gewoon geen bloedhete dagen....
Yraatje schreef:
13-04-2018 15:13
Is het dan niet zo dat je voor jezelf gewoon moet kunnen zeggen dat je lekker binnen blijft?
Als het enorm heet is buiten ga ik er echt niet vrijwillig zitten hoor.
Ondanks dat ik wel hou van zonnig (tot bepaalde temperaturen enzo) zit ik echt niet zo vaak op een terras ofzo... En ik voel me al helemaal niet verplicht naar anderen om wat buiten te ondernemen. Als ik zin heb om binnen te blijven dan doe ik dat lekker. Niemand die anders voor mij bepaalt.
Ja, maar binnen zitten in de zomer voelt dan ook weer niet prettig. Ik doe het wel, maar je zit minder behaaglijk, minder ontspannen. Met dat nare depri gevoel dus.
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
13-04-2018 16:00
Ja, maar binnen zitten in de zomer voelt dan ook weer niet prettig. Ik doe het wel, maar je zit minder behaaglijk, minder ontspannen. Met dat nare depri gevoel dus.
Natuurlijk is het depri gevoel niet weg te nemen en dat je daarbij een minder fijn gevoel hebt is logisch.
Dat neemt niet weg dat je in principe gewoon binnen moet kunnen zijn als je dat wilt (zonder schuldgevoelens).
Alle reacties Link kopieren
Yraatje schreef:
13-04-2018 15:17
Kunnen we eerst eens gewoon lente doen? Gewoon lekker, net zonder jas buiten kunnen lopen voor een koukleum als ik, maar gewoon geen bloedhete dagen....
Daar zou ik meteen voor tekenen!
Ik ben gek op de winter, het hele kerst seizoen vind ik top. Eigenlijk vind ik alle seizoenen wel leuk ( op de zomer na ) maar zie mezelf toch wel als winterkind. Hoewel ik hartje zomer ben geboren. Maar toch, als kerst eenmaal geweest is en het januari is ben ik dat fijne gevoel wel een beetje kwijt. Rond maart ben ik de winter vaak wel behoorlijk zat en vorige week toen het prima weer was heb ik lekker aan het water gezeten in mijn blouse. Dat vind ik dan ook wel weer heerlijk eigenlijk. Een hekel aan de hitte heb ik pas als het hier rond de 28 graden is. Dan is het meteen zo benauwd.
Ik zweet ook nogal snel, dus de echte warme zomers hier vind ik afschuwelijk. Maar lente, herfst en winter, ik vind het allemaal erg leuk. Het heeft allemaal wel wat. Maar ik ga ook niet standaard naar buiten om van de zon te genieten als hij schijnt en het 20 graden is hoor, ben een echt binnenmens, als kind al. Moest ik van mijn moeder altijd naar buiten, lekker van de zon genieten, nou ik vond het vreselijk, ik bleef liever binnen met de barbies.

Die hele massahysterie om de zon heb ik nooit begrepen, 20 graden prima, 25 ook nog oke, maar heter hoeft echt niet. Maar in een land wonen waar het altijd winter is lijkt me ook weer niks. Dus ja of ik een echt wintermens ben? Mwah, ben een drie seizoenen mens denk ik. Lekker tegenstrijdig met mijn eerste zinnen haha.

Maar ik lees altijd graag mee op dit topic, vind het altijd zo gezellig lezen en het is zo lekker nuchter.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wordt het gewoon heet! Echt zomer. Een voordeel: de herfst begint dan ook gewoon in augustus :hyper:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
13-04-2018 17:55
Volgende week wordt het gewoon heet! Echt zomer. Een voordeel: de herfst begint dan ook gewoon in augustus :hyper:
ik help je het hopen.
Alle reacties Link kopieren
April dit jaar doet mij heel hard denken aan April 2007 toen was het ook een hele maand April temperaturen van een hoog niveau op dagen van 27/28 graden maar ik weet ook nog dat het toen een hele natte zomer was.
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
15-04-2018 17:01
April dit jaar doet mij heel hard denken aan April 2007 toen was het ook een hele maand April temperaturen van een hoog niveau op dagen van 27/28 graden maar ik weet ook nog dat het toen een hele natte zomer was.
oh een natte zomer vind ik prima!
Alle reacties Link kopieren
Ik lag gisteren in bed en de regen kletterde op mijn schuine dak. Geen enkel geluid (behalve de lach van mijn zoon) maakt mij gelukkiger. Ik hou van regen. Ik hou er gewoon van. Ik ben in een vorig leven vast Ierse of Schotse geweest.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Ik zat me gisteravond zo ontzettend aan de weervrouw van RTL te ergeren!

Ik heb het niet geteld maar ik geloof dat ze 15 x riep dat het eindelijk "mooi" weer zou worden, en eindelijk "lekkere" temperaturen zei. Hysterica.

Het NOS journaal was een stuk objectiever, die hadden het gewoon over zonnig weer en 22 graden.

Mooi weer is subjectief!

Ik vind het mooi weer als het koud en helder is, als er sneeuw ligt.
Ik vind de temperatuur lekker onder de 20 graden
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Ik zie zo tegen komende week op. Temperaturen richting de 25 graden en dan dat zware werk erbij. Vreselijk wat heb ik een hekel aan de steeds langere zomers....
Alle reacties Link kopieren
Mensen klagen dat 'de wind zo koel aanvoelt'. Ja, GEK HE!!! HET IS PAS APRIL, GEEN JUNI!!!!

Echt.... :facepalm:
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
tanteslankie schreef:
16-04-2018 15:43
Mensen klagen dat 'de wind zo koel aanvoelt'. Ja, GEK HE!!! HET IS PAS APRIL, GEEN JUNI!!!!

Echt.... :facepalm:
Ja, zucht het is nog maar april.....nog langer die hitte.
Alle reacties Link kopieren
Nu het weer zo vroeg licht is, slaap ik meteen een stuk slechter. Niet door het licht maar omdat mensen s ochtends al vroeg helemaal aanstaan. Het verbouwen bij de buren begint alweer om zeven uur. Met luide stemmen. Dit is al de tweede week waarin ik maar 5 a 6 uur slaap (ben een laatslaper). Veel te weinig, heb acht uur zeker nodig. Ben echt in zombiemodus, terwijl ik hard zou moeten studeren. Al die activiteit 's ochtends... Pfff
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
17-04-2018 09:01
Nu het weer zo vroeg licht is, slaap ik meteen een stuk slechter. Niet door het licht maar omdat mensen s ochtends al vroeg helemaal aanstaan. Het verbouwen bij de buren begint alweer om zeven uur. Met luide stemmen. Dit is al de tweede week waarin ik maar 5 a 6 uur slaap (ben een laatslaper). Veel te weinig, heb acht uur zeker nodig. Ben echt in zombiemodus, terwijl ik hard zou moeten studeren. Al die activiteit 's ochtends... Pfff
Rot is dat he... Zo heb ik heel erg last van dat het in de avond langer licht is.
Dat vind ik nog het ergste van de lente/zomer.
Ik raak daar altijd zo van uit mijn ritme. Ik kom dan altijd pas wat tot rust als het donker begint te worden maar dan moet ik eigenlijk alweer naar bed. Heel onrustig wordt ik van die lange dagen....
yesss wijzigde dit bericht op 17-04-2018 18:36
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven