Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net op het weer 14 dagen vooruit gekeken en volgende week wordt het weer rond de 15 a 16 graden en regenachtig. Stiekem verheug ik me daar nu al op :hihi:
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
17-04-2018 18:35
Ik heb net op het weer 14 dagen vooruit gekeken en volgende week wordt het weer rond de 15 a 16 graden en regenachtig. Stiekem verheug ik me daar nu al op :hihi:
Klinkt gezellig maar eerst zíen dan geloven als het uitkomt. Pas op een graad of 20 mag het wel zijn maar die 26 tot 28 graden (voor mij hier in Belgisch Limburg) de komende dagen mag verdwijnen tot de zomer (niet dat het dan moet voor mij maar dan klinkt het veel logischer dan in April)
Bah, vies warm al. Net wat oud ijzer aan de straat gezet en geholpen met laden, aardig als ik ben. Kan wel weer gaan douchen nu.
Alle reacties Link kopieren
Ja het is echt al warm... Heb nu zo het gevoel iets te moeten gaan doen, vandaag een halve dag gewerkt en wil gewoon thuis wat relaxen. Niet dat dat niet kan maar voelt toch anders met dit weer...

iedereen weer hyper;'Geniet van het mooie weer hè!!' ik weet ook gewoon niet wat ik moet doen met dit weer, vind het echt alleen maar leuk op vakantie.

Zo klaagmodus weer uit ;-D
Alle reacties Link kopieren
Een weerman die ik al jaren volg oké het is iemand van Belgisch Limburg maar wat een eerlijke man dit schreef hij bij voor weer trendverwachting:

Op termijn zal er sowieso wel eens een stevige terugval komen. Het is immers nog maar april, ook al zorgt het warme weer ervoor dat het in de hoofden van vele Limburgers ook werkelijk zomer hoort te zijn en blijven. Dat gaat dus ongetwijfeld pijn doen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed Kimmeke :) inderdaad gewoon realistisch. Het is inderdaad nog maar april.
yesss wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:18
70.54% gewijzigd
Ugh, wat een drama weer!

Ik dacht, weet je, laat ik er het beste van maken en een stukje gaan fietsen, dat vind ik meestal nog wel lekker. Maar het was nu alweer te warm zowat.

Wat ik ook zo vervelend vind in de zomer is dat getob met kleding. In de winter is het heerlijk een winterjas aan, schoenen/laarzen, en je outfit maakt verder niet uit. In de zomer moet je telkens nadenken bij wat je aantrekt, hoe je lichaam is, ben je nog te wit, ben je te dik, welke schoenen zijn handig, enz.

Toen heb ik in wat winkels gekeken, tevergeefs natuurlijk, en kreeg het alleen maar warmer. Ben er al weer hélemaal klaar mee.
Alle reacties Link kopieren
Lekker online shoppen Régine!
Dat scheelt echt zoveel stress.
Ik wordt altijd overprikkeld van winkelen en slaag dan juist slecht. Kom dan altijd chagrijnig thuis.
Thuis kun je op je gemak passen.

Ik heb de hele middag in bed gelegen, heerlijk. Had helemaal geen zin om iets te doen. Boek erbij en in daarna in slaap gevallen. Had het zo nodig. Paar nachten slecht geslapen dus even bijgetankt. Ga ik echt vaker doen, gewoon waar ik behoefte aan heb.
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag mij nog steeds af waarom mensen bij dit weer altijd zoveel lawaai moeten maken?
yesss schreef:
18-04-2018 17:54
Lekker online shoppen Régine!
Dat scheelt echt zoveel stress.
Ik wordt altijd overprikkeld van winkelen en slaag dan juist slecht. Kom dan altijd chagrijnig thuis.
Thuis kun je op je gemak passen.

Ja ik wil dit ook wel, maar ik moet mijn kleding echt passen, omdat ik anders echt teveel weer moet terugsturen. :(



Het is hier in de woonkamer alweer 27 graden!!! :'( BIZAR!! Nu hebben wat dat betreft ook wel pech met heel veel ramen op het zuidwesten..... :(

Gelukkig is het in de slaapkamer wel nog koel.
Alle reacties Link kopieren
kimmeke1983 schreef:
18-04-2018 18:18
Ik vraag mij nog steeds af waarom mensen bij dit weer altijd zoveel lawaai moeten maken?
Al die deuren weer open....

Ik verheug me op volgend week! Dan is het echt april weer.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Jaaa ik wil ook meedoen hier. Als ik niet beter zou weten ben ik de opper zomer hater. Mijn depressie begint tot mijn grote paniek al steeds eerder. Had nu in december al unheimisch gevoelens, die mij dus dagelijks bezighouden, niet te doen. Het gaat zó ver dat ik zelfs tv-programma's of films in een zomerse sfeer stom vind. Heb op netflix " the killing" gevolgd en werd daar gewoon gelukkig van, het regent zowat in elke aflevering. Daarentegen was laatst Rokjesdag op tv en die heb ik na 15 minuten uitgezet, werd er chagrijnig van. Als ik vrijgezel was zou ik denk ik een houthakker uit Alaska aan de haak slaan. Mijn vriend is zomer liefhebber en wees mij vandaag op de mooie narcissen, kon hem wel slaan. Hij heeft geen idee hoe serieus het is. Ook mijn collega's, zat tijdje geleden niet goed in mijn vel, zeiden ze; ja het weer speelt natuurlijk ook een rol, ik hoop dat snel het sonnutjuh gaat schijnen, aaargh, het slechte weer was het enige waar ik nog plezier aan had. Dat fucking onbegrip is zóó erg, gek word ik daarvan. Om inderdaad over die weervrouw Amara van rtl maar te zwijgen, die kan ik wel door de tv trekken. Zo moest het even kwijt. Ik wens iedereen een hoop kou en regen toe.
Alle reacties Link kopieren
Ohh Utopia, ik ken het ja... Als je dan niet lekker in je vel zit en mensen gaan zeggen;'Straks wordt het weer beter weer, dan voel je je ook weer een stuk beter' dan denk ik, ik zal maar niks zeggen...

Ik heb in de winter veel kerstfilms opgenomen en die kijk ik nu vaak terug. Heerlijk, gewoon die sfeer al.

Maar schrijf gerust mee! Je bent dus niet de enige :)
yesss wijzigde dit bericht op 18-04-2018 22:41
27.74% gewijzigd
Welkom Utopia, herkenbaar wat je schrijft!

Mei, juni (en nu dus ook al april...) zijn voor mij de ergste maanden, omdat je dan weet dat het nog maanden gaat duren en dat het alleen maar langer licht blijft.
Zal blij zijn als het 21 juni geweest is en daarna weer oktober.

Sterkte nog allemaal, vooral morgen!
Alle reacties Link kopieren
Ja heel rottig dat je je zo onbegrepen voelt, ik werk elke dag tot 15.00 en dan zeggen ze; ga je lekker van het sonnutjuh genieten. Ik denk dan echt; hoe dan, wat bedoelen ze toch? Mijn balkon is niet te harden, ik moet naar de sportschool, boodschappen doen en eten maken, normaliter al stom allemaal en helemaal als het zweet over mijn gezicht druipt. Ik wil gewoon om 1730 uur lekker met mijn stampotje voor de buis met kaarsjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Hoiiii ik wil ook meeklagen hier.

Mijn dag kan al verpest worden door de weerman die er van uitgaat dat het een “prachtige dag” wordt morgen, omdat het 27 graden wordt. Naar mijn mening een verschrikkelijke dag, want wie zit er te wachten op een verhoging van 10 graden binnen 2 dagen?
Ik kan amper functioneren bij 22+ zonder in het zweet uit te breken..

En dan heb ik het nog niet over de zon die zo vroeg op komt :(

Wel echt heel fijn om te lezen dat ik dus niet de enige ben!
People
generally see
what they look for
and hear
what they are listening for.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
18-04-2018 23:28
Ja heel rottig dat je je zo onbegrepen voelt, ik werk elke dag tot 15.00 en dan zeggen ze; ga je lekker van het sonnutjuh genieten. Ik denk dan echt; hoe dan, wat bedoelen ze toch? Mijn balkon is niet te harden, ik moet naar de sportschool, boodschappen doen en eten maken, normaliter al stom allemaal en helemaal als het zweet over mijn gezicht druipt. Ik wil gewoon om 1730 uur lekker met mijn stampotje voor de buis met kaarsjes aan.
Ja heel irritant! Ik vraag me dat dan ook af, wat moet ik de hele dag in het zonnetje doen dan? :confused:

Laatst was de weerman ook helemaal lyrisch en hij zei zoiets als;'Ja mensen zochten vandaag massaal verkoeling op aan het water'

Uhm, de meeste mensen moeten ook gewoon werken en hun dagelijkse dingen doen. Dat er dan wordt gedaan alsof ieder vakantie heeft met dit weer.

Ik ga zo hardlopen, nu is het nog wel te doen buiten denk ik, vanmiddag is het veel te warm.
Alle reacties Link kopieren
En inderdaad Winterpeen, het gaat veel te snel nu, ik voel me dan lichamelijk ook helemaal niet lekker ... Rond de 18 graden is volgens mij normaal nu.

Maar na het weekend slaat het weer drastisch om zei de weerman gisteren. Zondag al kans op onweer en daarna rond de 16 graden. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
19-04-2018 07:39
En inderdaad Winterpeen, het gaat veel te snel nu, ik voel me dan lichamelijk ook helemaal niet lekker ... Rond de 18 graden is volgens mij normaal nu.

Maar na het weekend slaat het weer drastisch om zei de weerman gisteren. Zondag al kans op onweer en daarna rond de 16 graden. Heerlijk!
Goed zo! Enig nadeel dan krijgen wij allemaal weer de hele tijd te horen dat het altijd fris/koud is in Nederland/België
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
18-04-2018 23:28
Ja heel rottig dat je je zo onbegrepen voelt, ik werk elke dag tot 15.00 en dan zeggen ze; ga je lekker van het sonnutjuh genieten. Ik denk dan echt; hoe dan, wat bedoelen ze toch? Mijn balkon is niet te harden, ik moet naar de sportschool, boodschappen doen en eten maken, normaliter al stom allemaal en helemaal als het zweet over mijn gezicht druipt. Ik wil gewoon om 1730 uur lekker met mijn stampotje voor de buis met kaarsjes aan.

Precies, dat heb ik nu ook.

Het ergste heb ik vandaag wel gehad.Alleen dat vreselijke vleesverbranden genaam bbq zal ik nog wel in de straat moeten ruiken :(

Volgens mij zijn mijn hersens serieus al gesmolten.. :-?
Daarom doen de meeste Nederlanders zo gek natuurlijk als het warm weer is, hun hersens geven massaal de brui eraan!
Alle reacties Link kopieren
RégineFilange schreef:
18-04-2018 17:19
Ugh, wat een drama weer!

Ik dacht, weet je, laat ik er het beste van maken en een stukje gaan fietsen, dat vind ik meestal nog wel lekker. Maar het was nu alweer te warm zowat.

Wat ik ook zo vervelend vind in de zomer is dat getob met kleding. In de winter is het heerlijk een winterjas aan, schoenen/laarzen, en je outfit maakt verder niet uit. In de zomer moet je telkens nadenken bij wat je aantrekt, hoe je lichaam is, ben je nog te wit, ben je te dik, welke schoenen zijn handig, enz.

Toen heb ik in wat winkels gekeken, tevergeefs natuurlijk, en kreeg het alleen maar warmer. Ben er al weer hélemaal klaar mee.

Dat snap ik dan weer niet zo goed. Als je bedekkende kleding draagt omdat je nog wit bent, word je toch nooit bruin? Mijn benen worden niet bruin en dat interesseert me echt geen reet. Ik draag gewoon luchtige zomerjurkjes, anders stik ik denk ik.

Ik snap wel dat jullie niet blij worden van dit weer, maar het is nog maar april en een goede lente is meestal een kutzomer (voor mij dan, voor jullie juist andersom). Voor mij niet te hopen, maar ik hoop voor jullie wel dat het gauw weer afkoelt.
drackie wijzigde dit bericht op 19-04-2018 16:23
2.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
yesss schreef:
18-04-2018 13:49
Klinkt goed Kimmeke :) inderdaad gewoon realistisch. Het is inderdaad nog maar april. Ik merk ook dat veel mensen zo hard van stapel lopen, ik zag vandaag al iemand met korte broek en slippers.
Het is ook hartstikke heet. Wat moet je anders dragen? 25 graden in april of in juli maakt qua kleding natuurlijk geen verschil.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
18-04-2018 20:25
Jaaa ik wil ook meedoen hier. Als ik niet beter zou weten ben ik de opper zomer hater. Mijn depressie begint tot mijn grote paniek al steeds eerder. Had nu in december al unheimisch gevoelens, die mij dus dagelijks bezighouden, niet te doen. Het gaat zó ver dat ik zelfs tv-programma's of films in een zomerse sfeer stom vind. Heb op netflix " the killing" gevolgd en werd daar gewoon gelukkig van, het regent zowat in elke aflevering. Daarentegen was laatst Rokjesdag op tv en die heb ik na 15 minuten uitgezet, werd er chagrijnig van. Als ik vrijgezel was zou ik denk ik een houthakker uit Alaska aan de haak slaan. Mijn vriend is zomer liefhebber en wees mij vandaag op de mooie narcissen, kon hem wel slaan. Hij heeft geen idee hoe serieus het is. Ook mijn collega's, zat tijdje geleden niet goed in mijn vel, zeiden ze; ja het weer speelt natuurlijk ook een rol, ik hoop dat snel het sonnutjuh gaat schijnen, aaargh, het slechte weer was het enige waar ik nog plezier aan had. Dat fucking onbegrip is zóó erg, gek word ik daarvan. Om inderdaad over die weervrouw Amara van rtl maar te zwijgen, die kan ik wel door de tv trekken. Zo moest het even kwijt. Ik wens iedereen een hoop kou en regen toe.
Als het in december al begint en je zo in beslag neemt, moet je dan geen hulp zoeken? Ik bedoel het echt niet vervelend hoor, maar het lijkt me voor jou heel naar om je zo te voelen en dat je zelfs niet kunt genieten als het winter is omdat het aankomende warme weer alweer in je gedachten zit. :hug:
Alle reacties Link kopieren
Drackie, het is ook heel vervelend en er is maar één oplossing voor; emigreren. Dat gaat nu even niet. Ik zou niet weten wat voor hulp ik moet zoeken, geen psych die mij van de warmte gaat laten genieten hoor. Het heet niet voor niets zomerdepressie. Andersom heb ik ooit een prachtig gezegde gehoord die exact de spijker op zijn kop slaat; people fear the summer because they know winter will come.
Alle reacties Link kopieren
Maar misschien kun je wel leren hoe je ermee om moet gaan dat het je leven niet meer zo beheerst? Dat zou al winst zijn toch? Therapie is niet bedoeld om iets leuk te gaan vinden dat je nooit leuk hebt gevonden, maar om je ermee om te leren gaan.
drackie wijzigde dit bericht op 19-04-2018 21:29
32.61% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven