Wintervreugd voor de zomermoppers

10-12-2017 15:30 3015 berichten
De tijd van sneeuw en koude is aangebroken! :jump: Behaaglijke en fijne tijden dus voor ons zomerhaters. :cat: Maar ook tijdens warme, klamme en voor ons nare dagen kunnen we in dit topic klagen en elkaar een koel hart onder de riem steken.

Wees welkom!

Afbeelding

Klik hier voor het vorige topic
anoniem_356192 wijzigde dit bericht op 10-12-2017 16:51
29.86% gewijzigd
En, hoe ging het vandaag voor jullie? Ik merk echt dat ik niet goed weet waar ik het zoeken moet. Enerzijds ga ik wel buiten op het balkon zitten en dat vind ik dan wel eventjes lekker, maar dat wordt al snel te warm. Binnen vind ik het tegen het eind van de middag ook niet fijn meer.
En telkens dat onrustige gevoel, dat je niet rustig kan nestelen. Teveel licht en zon.

(En nee, ik heb geen werk momenteel, dus ik heb geen afleiding of koele werkplek oid :( )
Alle reacties Link kopieren
Op de fiets naar werk, op zich oké, behalve de niet te stoppen zweetaanval die daarop volgt. Werkplek niet te harden. Om 1730 voor de buis, afgezonderd en kaarsje aan, zit in de ontkenningsfase haha.
Alle reacties Link kopieren
Hetzelfde Régine, ook niet weten wat ik met mezelf aanmoet.
Precies wat je zegt, niet kunnen nestelen. In de ochtend was het nog wel fijn, toen ben ik gaan joggen maar de rest van de dag super onrustig, maar tegelijkertijd nergens zin in en juist behoefte aan rust.
yesss wijzigde dit bericht op 20-04-2018 21:22
24.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
19-04-2018 22:50
Op de fiets naar werk, op zich oké, behalve de niet te stoppen zweetaanval die daarop volgt. Werkplek niet te harden. Om 1730 voor de buis, afgezonderd en kaarsje aan, zit in de ontkenningsfase haha.
Gelukkig is het bij mij binnen niet zo warm dus heb in de avond met een deken en kaarsjes een film gekeken. Wat ben ik dan blij als het eindelijk schemerig wordt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi zomermoppers. Het moeten lastige dagen voor jullie zijn momenteel. Ik lees hier af en toe mee en dat is hartstikke leuk. De schaduwzijde van de zon en de warmte...maaarrr, wat ik me afvraag: Hoe kijken jullie aan tegen de natuur die helemaal enthousiast tot leven komt? Zelf vind ik dat een bijzonder mooi proces.

Zien jullie die schoonheid ook wel en waardeer je het ook, of ervaar je dat als een voorbode van duizelingwekkende zomerse ellende en niet te vergeten hooikoorts? Ben benieuwd!

Vergeef me als deze vraag al eens aan bod is gekomen hoor, in dat geval had ik wat beter moeten lezen.
autumn wijzigde dit bericht op 20-04-2018 09:53
Reden: Iets overbodigs
1.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ik wordt ook onrustig van dit weer.

Ha Utopia je bent de enige niet dat weet je he.
Zelfs mijn exceem op mijn vingers vlamt nu weer op.
In tegenstelling tot de meeste mensen hier ben ik dus zo'n buurvrouw die wel enthousiast de bbq aansteekt met dit weer. Ik ben erg graag buiten en in de avond is dat heerlijk. Lampjes en kaarsen aan, kopje thee of glas wijn erbij. Knus en gezellig.
Maar overdag..... Gelukkig heb ik op kantoor een fantastische airco.
Ik werk ook meestal de zomer door, pas in september gaan wij met vakantie. Dat is en goedkoper (kind gaat nog niet naar school) en betere temperatuur.

Sterkte voor wie vandaag in de hitte zit!
autumn schreef:
20-04-2018 09:51
Hoi zomermoppers. Het moeten lastige dagen voor jullie zijn momenteel. Ik lees hier af en toe mee en dat is hartstikke leuk. De schaduwzijde van de zon en de warmte...maaarrr, wat ik me afvraag: Hoe kijken jullie aan tegen de natuur die helemaal enthousiast tot leven komt? Zelf vind ik dat een bijzonder mooi proces.

Zien jullie die schoonheid ook wel en waardeer je het ook, of ervaar je dat als een voorbode van duizelingwekkende zomerse ellende en niet te vergeten hooikoorts? Ben benieuwd!

Vergeef me als deze vraag al eens aan bod is gekomen hoor, in dat geval had ik wat beter moeten lezen.

Ja, de natuur die tot leven komt vind ik wel mooi. Binnen een week is het hier van kaal naar groen gegaan, en daar kan ik best van genieten (overigens nog véél meer van als het weer herfst wordt ;)). Maar dat warme weer hè, en dat vele licht. Jammer dat dat erbij hoort.
Ik zat het originele topic (uit 2008!) nog eens door te lezen. psyche/ik-hou-van-donker-en-heb-last-va ... es/19364/6

Dat had 'zomerdepressie' in de titel, en dat dekt de lading beter wmb. Denk dat we dan ook meer gelijkgestemden aantrekken dan nu.

Maar is leuk om te lezen, veel herkenning van mensen.
Alle reacties Link kopieren
Regine, het is inderdaad niet zomaar iets. Merk dat het hier ook nog niet tot iedereen doordringt dat wij een serieuze depressie krijgen vd zomer en alles wat daarbij gepaard gaat. Als de blaadjes vd bomen vallen en 99 procent vd bevolking daar zwaarmoedig van wordt zeg je ook niet dat dat dat zo geweldig is. Hopelijk kan ik hier mijn afkeer blijven spuien zonder dat ik een therapie aangepraat krijg of bekeerd word. Ik haat hitte, ik haat lange lichte dagen, herrie en de gelukzalige smoelwerken van mensen met hun terrasdwang. Dit gaat niet veranderen.
Ik zit ook om andere redenen heel slecht in mijn vel momenteel, en de zomer maakt dat alleen maar erger allemaal. Als het nou winter was zou ik veel beter met alles kunnen dealen.

Ik ben dolblij als het straks weer koel en regenachtig is.
Alle reacties Link kopieren
Utopia2016 schreef:
20-04-2018 10:42
Regine, het is inderdaad niet zomaar iets. Merk dat het hier ook nog niet tot iedereen doordringt dat wij een serieuze depressie krijgen vd zomer en alles wat daarbij gepaard gaat. Als de blaadjes vd bomen vallen en 99 procent vd bevolking daar zwaarmoedig van wordt zeg je ook niet dat dat dat zo geweldig is. Hopelijk kan ik hier mijn afkeer blijven spuien zonder dat ik een therapie aangepraat krijg of bekeerd word. Ik haat hitte, ik haat lange lichte dagen, herrie en de gelukzalige smoelwerken van mensen met hun terrasdwang. Dit gaat niet veranderen.
Het was maar een advies hoor. Een depressie is een serieuze aandoening. Je hoeft niet van de zomer te houden, maar als je écht depressief bent is dat totaal iets anders. Als je blijkbaar vindt dat het allemaal wel meevalt en dat je gewoon een hekel aan de zomer hebt, dan heb je geen depressie.
Alle reacties Link kopieren
Pff moet ik vanmiddag ook nog naar de belastingadviseur.
Mijn hoofd staat op springen .
Utopia2016 schreef:
20-04-2018 10:42
Regine, het is inderdaad niet zomaar iets. Merk dat het hier ook nog niet tot iedereen doordringt dat wij een serieuze depressie krijgen vd zomer en alles wat daarbij gepaard gaat. Als de blaadjes vd bomen vallen en 99 procent vd bevolking daar zwaarmoedig van wordt zeg je ook niet dat dat dat zo geweldig is. Hopelijk kan ik hier mijn afkeer blijven spuien zonder dat ik een therapie aangepraat krijg of bekeerd word. Ik haat hitte, ik haat lange lichte dagen, herrie en de gelukzalige smoelwerken van mensen met hun terrasdwang. Dit gaat niet veranderen.

Als je het haat dat andere mensen gelukkig worden van zon, dan is therapie misschien toch geen slecht idee.
Ik zit ook overdag binnen wanneer het zoals vandaag erg warm is. Maar dat een ander daar vrolijk van wordt vind ik helemaal prima en fijn voor hem/haar!
Alle reacties Link kopieren
Laat Utopia gewoon! Dit is nou precies de reden waarom we hier in dit topic schrijven omdat er dus zoveel onbegrip is en omdat we sommige dingen gewoon kwijt willen zonder dat er een oordeel aan gehangen wordt.

Ik snap je helemaal hoor Utopia, heb echt een k..dag gehad.
Super druk en warm op het werk, aan het einde nog een vergadering die ik was vergeten. En de hele dag het geneuzel over het weer.... ohh wat heeeeerlijk hè. Ben echt zo blij dat het maandag weer over is. Echt zo'n zin in donker er regen! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Dat mensen overdag lawaai maken dat snap ik nog en heb daar totaal geen probleem mee maar tot diep midden in de nacht zitten roepen, tieren en muziek spelen vind ik een gebrek aan respect aan je buren ... er zijn mensen die de dag erna moeten gaan werken terwijl zij dan in hun bed liggen. Op een bepaald uur mag het toch een toontje lager dat kan toch niet zoveel gevraagd zijn?
Alle reacties Link kopieren
Drackie schreef:
19-04-2018 18:54
Maar misschien kun je wel leren hoe je ermee om moet gaan dat het je leven niet meer zo beheerst? Dat zou al winst zijn toch? Therapie is niet bedoeld om iets leuk te gaan vinden dat je nooit leuk hebt gevonden, maar om je ermee om te leren gaan.
Ik zit ook inderdaad midden in dit proces. Het wordt er niet leuker op. Wel iets beter...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Utopia2016 schreef:
20-04-2018 10:42
Regine, het is inderdaad niet zomaar iets. Merk dat het hier ook nog niet tot iedereen doordringt dat wij een serieuze depressie krijgen vd zomer en alles wat daarbij gepaard gaat. Als de blaadjes vd bomen vallen en 99 procent vd bevolking daar zwaarmoedig van wordt zeg je ook niet dat dat dat zo geweldig is. Hopelijk kan ik hier mijn afkeer blijven spuien zonder dat ik een therapie aangepraat krijg of bekeerd word. Ik haat hitte, ik haat lange lichte dagen, herrie en de gelukzalige smoelwerken van mensen met hun terrasdwang. Dit gaat niet veranderen.
Ben het zo met je eens. En dit dan nog een half jaar verdragen. Gedver.
Alle reacties Link kopieren
Dit heeft helemaal niks maar dan ook niks met onbegrip te maken Yesss. Ik weet dondersgoed hoe het is om een bloedhekel aan een bepaald seizoen te hebben (de winter in mijn geval), maar als je er écht een serieuze depressie door krijgt en het je zo erg beïnvloedt dat je zelfs niet meer kunt genieten van de seizoenen die je wel fijn vindt, is er meer aan de hand.
Blegh ik word echt helemaal gestoord van dit hooikoortsweer, de hele dag het gevoel van zand in mijn ogen :cry:
En ik kan mijn warmte niet goed kwijt. Maar ik moet er wel van genieten van iedereen. Veel te veel mensen op straat en ze maken allemaal zo veel lawaai! Laat die regen maar weer komen...
Alle reacties Link kopieren
Oké anders geformuleerd Drackie, niet veroordelend zijn. Laat mensen hier gewoon schrijven zonder de hele tijd te hameren op therapie. Misschien is dit al wel aan de orde, of niet, maar laat dit gewoon een topic zijn waar iedereen zijn ei kwijt kan.
Toen ik in het vorige deel mee ging schrijven was het nog ludiek. Even zeiken over die vreselijke hitte en dromen over de winter.
Nu is het een deprimerend topic geworden. Jammer.
Ik pas hier duidelijk niet meer tussen.
Ik ben die rothitte meer dan beu.
Ik heb niet het geluk om in een kantoor met airco te werken.
Ik moet fysiek zware arbeid verrichten binnen (oa poetsen) + 2 keer/ dag in de verzengende hitte gaan staan . Daar is echt niks van schaduw trouwens.
Dit mondde zowel gisteren als vandaag uit in: opgezwollen enkels, zware hoofdpijn, misselijkheid en algemeen 'zwak' voelen.
Toch weet ik dat anderen het nog veel zwaarder hebben. Bv wegenwerkers.
Ik heb daar echt compassie mee als ik die mannen in de bloedhete zon zie werken....
Gelukkig is het nu vrijdag, zit mijn werkweek erop en kijk ik echt uit naar de 16° die voor maandag voorspeld worden. Joepie!
Voor mij kan de herfst niet vroeg genoeg beginnen, liefst al in juli of augustus. :lol: :hyper: :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Veroordelend is het al net zo min. Het was gewoon een goedbedoeld advies. Ik vond het naar dat Utopia toen gelijk begon dat ik haar therapie probeerde aan te praten en toen ging ik erop door ja.

Vroeger was dit topic inderdaad een stuk leuker.
Alle reacties Link kopieren
Het onbegrip hier van sommige maakt nu juist de zomerdepressie een zomerdepressie. @ drackie, jij begrijpt het duidelijk niet en je verpest dit topic. In real life mag ik me al genoeg verantwoorden, ik snap niet waarom jij je mening hier zonodig moet prediken, zijn zat andere topics lijkt me zo. Dit was nou net een plek waar een kleine groep gelijkgestemden elkaar begrijpen en niet veroordelen. Ik ga op het winterdepressie topic ook niet mensen een aandoening aanpraten ook al vind ik het maar sneu dat ze zo slecht tegen donkere dagen kunnen. Jammer ik ga weer terug naar een andere site. Voor de gelijkgestemden; Ik begrijp jullie helemaal en wens iedereen sterkte toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven