Woedeuitbarstingen stemmingswisselingen

05-12-2011 15:23 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan me helpen en herkend de topictitel?

Mijn vriend stopt met roken en heeft last van depressieve klachten. Alles bij elkaar maakt hem dat te vaak onaanspreekbaar.

zucht.... ik word er een beetje moe van inmiddels.

Wat ik al geprobeerd heb:

Aangeven dat er een bui op de loer ligt en dat ik afstand neem. (werkt maar niet altijd, soms ben ik gewoon ff met iets bezig en kan ik niet weg)

Als ik aangeeft dat hij afstand moet nemen barst de bom en is het 'dat ik niet moet bepalen wat hij moet doen' (jammer)

Ik heb (toen er niets aan de hand was) gevraagd of hij er rekening mee wil houden dat hij hier last van heeft en dat hij als hij iets aan voelt komen daar zelf conclusies uit wil trekken. Alleen zegt hij dat hij het niet aan voelt komen.

kortom: iemand nog tips?

Hoe wil je dat iemand reageert op je als je in een woedebui zit?

Alvast bedankt.

(k wil mezelf ook wel een plezier doen door een weekendje in mijn eentje weg te gaan. Weekendje welness met een koffer nieuwe boeken ofzo maar da's de uiterste optie)
Ik ben nog niet zo lang bij deze peut en ik ben bezig met EMDR dus dan kan en wil ik (nog) niet.
Ik snap het.
Zou hij iets minder woede-aanvallen hebben als hij wat meer zou kunnen ontspannen? Meer dingen doen die hij leuk vindt, wat hem enthousiast maakt?
Dat is lastig. Hij heeft niet echt hobby's. Ja wandelen en de natuur in maar da's lastig nu het zo vroeg donker is. En je daarop concentreren als je niet lekker in je vel zit is ook moeilijk.
Dat heb mijn man ook heel erg als ie weer eens een stoppoging doet. Overal boos om worden en stikchagerijnig zijn en ondertussen is ie zo zielig en ligt alles aan mij! En uiteindelijk begint ie weer met roken, zelfs al een keer na 6 maanden, dus van mij mag ie niet meer stoppen tenzij hij een poosje weg gaat zodat ik er geen last van heb. Ben dr helemaal klaar mee!
t klinkt mij best bekend in de oren... het is intensief meewerken aan het stoppen met roken.

hier stopt wederhelft met pillen maar kan nog steeds heftig reageren. ik denk dat het gewoon wat tijd kost.

was hij voor het stoppen ook al snel boos?
Eerder een burnout gehad en ik zat toen ook niet lekker. Toen knetterde het wel heel snel. Gepraat, afspraken gemaakt e.d. toen ging het lang goed. Maar ik kan wel aan zijn stem horen hoe de vlag hangt vandaag zeg maar.

Punt is dat ik het ook een beetje zat ben allemaal. Maar aan de andere kant heb ik er ook geen zin in dat mijn relatie van 9 jaar op de klippen loopt door het stoppen met roken.

Ik wil gewoon mijn lieve vent terug.
quote:zwartezwanen schreef op 05 december 2011 @ 16:00:

[...]

ONZIN> Als ex roker kan ik je vertellen dat dat gel*l is. Een slap excuus om niet aan zichzelf te hoeven werken. Nogmaals, nicotine is na een dag uit je lijf. Dat hij 'iets' mist, komt niet door het roken, maar was er voor die tijd ook al.Als hij ieder weekend weer bezwijkt en weer 1 of meerdere sigaretten rookt dan pieken de afkicksymptomen weer na 5 dagen of niet? Dan blijft hij in die cirkel zitten toch?
Maja, de lichamelijke afkickverschijnselen van het roken duren toch minstens een week of 2. Bij mij wel in ieder geval. Het gaat er niet alleen om dat de nicotine uit je lijf is (wat overigens een stuk langer duurt dan 24 uur), maar je hersenen hebben behoefte aan de werking van de sigaret. Dat lost Champix voor een deel op en er wordt ook geadviseerd om Champix 3 maanden te gebruiken.

Maar als jouw vriend door de week niet rookt en dan in het weekend weer begint, dan moet hij iedere week weer opnieuw beginnen met afkicken, dus dat schiet niet op.

Hoe is hij als hij wel rookt?
Stemmingswisselingen oké, maar woedeuitbarstingen mag iemand toch echt ergens anders gaan hebben hoor. Niet bij mij.

Vind je het niet ontzettend kinderachtig en iets waar jij geen last van hoeft te hebben? Wat zou er gebeuren als je de volgende keer aangeeft dat je het niet meer pikt? Zou hij dan ineens wel de controle gaan zoeken/hebben denk je?
quote:Maja82 schreef op 05 december 2011 @ 16:38:

Eerder een burnout gehad en ik zat toen ook niet lekker. Toen knetterde het wel heel snel. Gepraat, afspraken gemaakt e.d. toen ging het lang goed. Maar ik kan wel aan zijn stem horen hoe de vlag hangt vandaag zeg maar.

Punt is dat ik het ook een beetje zat ben allemaal. Maar aan de andere kant heb ik er ook geen zin in dat mijn relatie van 9 jaar op de klippen loopt door het stoppen met roken.

Ik wil gewoon mijn lieve vent terug.
Ik wil je alleen even sterkte wensen
Dank je
Gister en vanochtend opzich wel een goed gesprek gehad. Ben benieuws of hij dingen ook nog weet als er zo'n bui aankomt.
Hij is dus gelijktijdig met roken én blowen gestopt, terwijl hij eerder alleen stopte met blowen maar door bleef roken? Dan denk ik dat daar echt wel een deel van het probleem zit. Hij had twee manieren om (mogelijk) dingen te onderdrukken en nu heeft hij niets meer, behalve AD waarbij hij geen begeleiding krijgt om (mogelijke) onderliggende problemen aan te pakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven